No enpä taida uutta kuutta euroa ruveta maksamaan. Kyllä ne olikin sillon kun ensimmäistä kilvenalusta tilasin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Seatista ilmastoinnin läpän moottori rikki. Päivä meni, että saivat tuon selville hertsikan VV-autolla. Olin tosin kertonut, että vilkaisin itse Ross-Techilla:
1 Fault Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
No, ei tämä nyt varsinaisesti ota päähän.
No entäs tämä:
Seatti vie öljyä "ihan kivasti": 7500 km ajettu ja olen lisännyt jo kolme litraa...
No ei sekään, kun ei ole kyseessä oma auto.
Sen sijaan se hieman alkoi syömään, kun vein auton aamulla pajalle tuon lämppärivian takia ja samalla näytin laskelmat siitä, miten öljyä oli kulunut: kulutus on kiihtynyt koko ajan. Viimeeksi pääsi puolella litraa 600 km. Huoltoveijari sanoi, että tehtaan toleranssi on 1 litra tuhannella kilometrillä. Varmaan juu, mutta ei tuo nyt ihan normaalia ole. En jaksanut alkaa jantterin kanssa vääntämään (paljoa) kättä, sen verran kuitenkin että kysyin että miten suhtautuisi asiaan jos olisi hänen autonsa.
No, soitin ALD:lle (kun on leasing-yhtiön auto) ja sieltä sitten kävivät ystävällisen keskustelun VV-auton kanssa. Nyt seatti menee sitten kulutusseurantaan: öljy on vaihdettu & täytetty maksimiin. Ajetaan 1000 km ja sen jälkeen punnitsevat paljonko ölppää on jäljellä. Katotaan miten käy, tuurilla ei pääse edes tuota tonnia ennen kuin valo taas syttyy.
Varmaan on katalysaattori hyvässä kunnossa kun tuo määrä öljyä on pitänyt polttaa siellä pois. Eipähän pääse ruostumaan.
Eniten ottaa pannuun se, että olin ajatellut lunastaa tuon auton kakkosautoksi leasing-ajan jälkeen. Nyt en varmaan viitsi käsiäni lyödä moiseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Matti83 Näytä viestipakkaset alko ja volvosta sippas webasto.
Comment
-
Auton konehuoneesta kuuluu korkeahkoa kitinää/vinkua. Helvetti Audi Airportilla etsitty vikaa noin tunti. Leppäsuon autokorjaamolla jo 3h tuntia parin miehen voimin, mutta ei vieläkään tietoa mistä ääni tulee. Sellainen kimakka ehkä hieman metallinen. Ääni tuntuu hieman elävän. Välillä hieman kovempi ja välistä hieman hiljaisempi. Epätietoisuus on vittumaista ja kiva maksella kaikille pajoille kun tulos on "ei löydetty syytä".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viestiSeatista ilmastoinnin läpän moottori rikki. Päivä meni, että saivat tuon selville hertsikan VV-autolla. Olin tosin kertonut, että vilkaisin itse Ross-Techilla:
1 Fault Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
No, ei tämä nyt varsinaisesti ota päähän.
No entäs tämä:
Seatti vie öljyä "ihan kivasti": 7500 km ajettu ja olen lisännyt jo kolme litraa...
No ei sekään, kun ei ole kyseessä oma auto.
Sen sijaan se hieman alkoi syömään, kun vein auton aamulla pajalle tuon lämppärivian takia ja samalla näytin laskelmat siitä, miten öljyä oli kulunut: kulutus on kiihtynyt koko ajan. Viimeeksi pääsi puolella litraa 600 km. Huoltoveijari sanoi, että tehtaan toleranssi on 1 litra tuhannella kilometrillä. Varmaan juu, mutta ei tuo nyt ihan normaalia ole. En jaksanut alkaa jantterin kanssa vääntämään (paljoa) kättä, sen verran kuitenkin että kysyin että miten suhtautuisi asiaan jos olisi hänen autonsa.
No, soitin ALD:lle (kun on leasing-yhtiön auto) ja sieltä sitten kävivät ystävällisen keskustelun VV-auton kanssa. Nyt seatti menee sitten kulutusseurantaan: öljy on vaihdettu & täytetty maksimiin. Ajetaan 1000 km ja sen jälkeen punnitsevat paljonko ölppää on jäljellä. Katotaan miten käy, tuurilla ei pääse edes tuota tonnia ennen kuin valo taas syttyy.
Varmaan on katalysaattori hyvässä kunnossa kun tuo määrä öljyä on pitänyt polttaa siellä pois. Eipähän pääse ruostumaan.
Eniten ottaa pannuun se, että olin ajatellut lunastaa tuon auton kakkosautoksi leasing-ajan jälkeen. Nyt en varmaan viitsi käsiäni lyödä moiseen.
Comment
-
Mullakin molemmissa seateissa (tdi) öljyn syönti loppu merkin vaihdolla, tosin molempiin toimi eri merkit, ja vei sen reilun litran per 5000km.
Mutta aiheeseen:
- yöllä oli serveri ja läppäri buutannu kyselemäti by winblows update. Okei joo, feil ku on automaattipäivitykset päällä.
- aamulla mönkkärin virtalukko jäässä, vaikka sitä wd40 voidellu tasaseen tahtiin, tarvii vissii myrkyttää kunnolla ja ottaa lukkosula reppuun, nyt heltis kevyellä räpläämisellä.
- töissä oli tuttuun tapaan ruokiksella rinki porukkaa, että katotaan tabletilla leffaa, paskan vitut toiminu kotoo videon striimaus. syystä x johtuen port forward meni väärään koneeseen?!, itekseen muuttunu. pitäs varmaan forkata purkki, jaksas.
- ei taas töissä oikeen porukalla suksi luista, ihme velttoilua.
- muksut oli laittanu ulos lähteissään narttukoiran tuttuun tapaan lastenhuoneeseen etteivät riehu keskenänsä, oli sitten kussut ja paskonut ympäri huonetta. Ihme natsi muutenkin, vaikka just käyttäny pihalla ja vähä dissaa/toruu, niin jostain se saa aina puserrettua lammikon ja papanan.
Comment
-
Alkoi toissapäivänä vuotamaan ilmeisesti pakosarjan tiiviste tai joku, auto oli vajaa kuukausi sitten kannen ja turbon vaihdossa, kestihän toi nyt sitten taas melkein 3000km ajoa. Luulisi että menisi takuuseen, ainakin paikallinen huoltomies sanoi että selvä takuuhomma pitäisi olla.. Huomenna siis tappelemaan.
Comment
-
- Töistä kuukahti konehallin ukko / konekuski, hauska persoona ja todella pätevä käsistään. Olihan tuo liki eläkeränniä, mutta silti liian aikaisin.
- vtun ylityökielto, teinpä sitten talkoina muutaman tunnin.
- Auton talvigumekset näytti varastosta kaivettuna vähän silestoneilta.
- Taas bongattu mamu tyttönen auton ratista, ajaminen ei onnistunut millään asteikolla ja vänkäri viuhto niin pirusti. Varmaan "unohtunut" tuo kauhukolmio ja luultavasti myös polkimet ja luvatkin.
- Komeesti unohtu liki kaikilta pysähtyä suojatien eteen pysähtyneen auton rinnalle.Viimeksi muokannut jesi; 15.11.2011, 16:26.
Comment
-
Viime talvena T4 Multivanin alla olleet vanteet eivät yllättäen mahtuneetkaan tänä syksynä pyörimään alla. Pultteja kiristettäessä vanne otti kiinni jarrusatulaan edessä ja takana. Hiemanko ihmetytti, kunnes muistin, että olin jossakin vaiheessa vaihtanut jarrupalat eteen ja taakse ja satula oli siirtynyt ulospäin sen verran, että jämähti kiinni vanteeseen.
Comment
-
Unohtukin edellisestä nillityksestä:
miksi vtussa pitää jäädä pitään jotain miittinkiä siihen suojatien kupeeseen?
Siihen kun ei pysähdy, että sielä ne vaan turisee niin sit ollaan juoksemassa alle ja näytetään hapanta naamaa.
Sitten kun pysähtyy, niin joko viitotaan, mulkoillaan tai astutaan metri taaksepäin.
Eikö sitä saatana voi palveerata sielä jalkakäytävän toisessa reunassa, ettei siinä suojatien edessä tienreunas.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jesi Näytä viestiUnohtukin edellisestä nillityksestä:
miksi vtussa pitää jäädä pitään jotain miittinkiä siihen suojatien kupeeseen?
Siihen kun ei pysähdy, että sielä ne vaan turisee niin sit ollaan juoksemassa alle ja näytetään hapanta naamaa.
Sitten kun pysähtyy, niin joko viitotaan, mulkoillaan tai astutaan metri taaksepäin.
Eikö sitä saatana voi palveerata sielä jalkakäytävän toisessa reunassa, ettei siinä suojatien edessä tienreunas.
Ja tätä tulee tavattua kaikissa ikäryhmissä.
Itse topiciin, niin ei ota pahemmin päähän.
Auto tuli termarin vaihdosta eilen (joku puhui jostain "hajonneet termarit" clubista jossain välissä täällä...?) ja nyt kaikki toimii (koputan puuta samalla, kun kirjoitan tämän) ja ensi viikolla Alustasarjan pitäisi olla Suomessa ja puslien metsästys alkaa.
On kyllä enimmäkseen vain naurattanut Suabin osien hinnat audin jälkeen...
Vaikka kyseessä onkin täysin eri hintaluokan laitteet, niin esim termari alkuperäisenä ex-audiin oli n.100€ ja nykyiseen saabiin alle 20€.
Toki jos se halvempi pitää vaihtaa viidesti siinä missä audiin yhdesti, niin sitten ei paljoa naurata. :D
Yli jääneillä rahoilla voisi ostaa vaikka olutta, JOS ei siitäkin touhusta olisi suurin into jo kadonnut vuosien varrella...
Comment
-
Vedin turvat baarista lähtiessä. Valmiiks oli torstaisten lihaskunto- ja toimintakykytestien jälkeen paikat jumissa. Ja päälle vähän mikroautoilua. Nyt polvi ei tunnu taipuvan lainkaan ja toinen kyynärpääkin on jumissa. Ja joutuu rotsinkin pistämään pesuun vaikka se just kävikin. Onneks ei hajonnu.
Comment
-
Noista hajonneista termareista... Itsekin vaihdoin sen tässä pari kolme viikkoa sitten. Sehän löytyy ässässä sieltä heti pohjamuovin takaa. No kotelon letkut saksalaisen tyyliin käsittämättömän tarkasti mitoitettu ja tietenkin leiponeet siihen kotelon lähtöihin kiinni. Ruuvit naurettavan hankalassa paikassa, toisaalta ei kyllä voi liian tiukkaan silloin kiertää takasin kiinni.
Mutta mikäs se olikaan se v- alkuinen tunne mikä tulee kun yrität saada letkua kammettua irti lähdöstä ja vähän väliä letkun sisältä ruikkaa jähynestettä hihasta sisään. Sitähän jää sinne ihan kivasti kun termari on edelleen kiinni kotelossa eikä sitä saa sieltä kierrettyä irti ennenkun kotelo on vapautettu letkista irti...
Comment
-
Saatana, partakone hajos. Mistä mä nyt löydän uuden Gillette mach3 turbon? Ei niitä taideta myydä enää missään, kaikki on vaan niitä fusionin paskoja. Ei ne sovellu tällaiselle kaverille, joka ajaa naamansa kun muistaa, pari kertaa viikossa. Niissä on liikaa teriä ja ne menee heti tukkoon kun lähtee "umpiseen" tuuppaamaan.
Comment
-
Millainen vastuu liikkeellä!?
sakaco.fi ja niiden tapa toimia asiakasta kohtaan. Vene oli talvisäilytyksessä viime talvena 1300e (sisältäen noston, huollon ja säilytyksen),
talvella tuli sitten lumet tuulilasista sisään, vääntäen kuomunkaaret jne. No ne yritti sitten korjailla sitä tuulilasia 3kk, kesä meni aikalailla venettä odotellessa ja tyhjiä lupauksia ja liirumlaarumeita kuunnellessa.
Ei ne sitä ikinä saanu kuntoon, vaan asensi jonkun joustavan pleksin väliaikaseks ratkasuks (joka tuulen voimasta sitten väänsi tuulilasin karminkin mutkalle), lasinsirutkin jäi itselle imuroitavaksi. Sieltä piti asentajan tulla sitte laiturille korjaamaan kun saavat lasin hommattua, ongelmana niillä oli ilmeisesti siis saada normaali suora lasi.
Eipä niistä mitään koskaan kuulunu joten soittelin loppukesästä että mitenkäs tuulilasi, totesivat siihen että katsotaan sitten kun vien veneen syksyllä taas säilöön, niin laittavat sitten kuntoon, oletin tottakai että saan säilytyksen lähestulkoon ilmaiseksi tai edes puoleen hintaan korvauksena ylimääräisestä vaivasta ja menetetystä kesästä, joten hyväksyin mielessäni asian ja sovittiin että soitellaan lähempänä nostoa. Edellisellä viikolla rupesi sitten nosto olemaan ajankohtainen, joten menin liikkeeseen kyselemään että mitenkä nosto tapahtuisi, totesivat että sillä viikolla on kauhea kiire ja ei ole isoja trailereita vapaana että kävisiko jos soittaa seuraavan viikon maanantaina,
hinnasta ei osannut sanoa tässä vaiheessä vielä mitään kun ei kuulemma päässyt koneelle jossa tiedot on.
Odottelin maanantaihin puhelu oli sovittu kello 15:00 tienoille, maanantaina kello alkoi olemaan jo 16:00 eikä puhelua tullut joten päätin soittaa itse,
suureksi yllätykseksi puhelin johon yritin soittaa olikin kiinni.
Tiistaina puhelin sitten soi aika tasan 15:00 ja yhteyshenkilö ilmoitti olleensa lääkärissä, en jaksanut asiaan sen enempää puuttua. Pikkuhiljaa selittelyjen jälkeen päästiinkin sitten itse asiaan, mitä joutuisin siis kustantamaan tulevasta talvesta,
sieltä rupesi sitten tulemaan jos jonkin näköstä summaa ja hommaa mitä pitäisi tehdä ja maksaa.
Oli kelmutusta nostoa pesua jne. 300e olivat kuulemma valmiita hyvittämään eli kehtasivat pyytää vielä 1000e säilytyksestä + huollosta, puheluun heränneenä sanoin soittavani muutaman päivän sisällä takaisin.
Tänään sitten soitin ja ilmoitin ystävällisesti että en ole valmis 1000e maksamaan kyseisestä palvelusta. Sacakolta ilmottivat että vie vene muualle. Hiukan ihmetellen kysyin että mitenkäs tuulilasin laita, pitäisi kuulemma aikaisin keväällä viedä vene heille jotta voisivat laittaa tuulilasin kuntoon. Tähän en tietenkään suostunut, koska en ollut valmis uhraamaan seuraavaakin kesää samoissa merkeissä, päästiin lopulta lopputulokseen että minun pitäisi viedä vene nyt sacakolle jotta he voisivat sen siellä korjata ja kun ovat saaneet valmiiksi, minun pitäisi tämän jälkeen käydä siirtämässä se omaan säilytyspaikkaan. He eivät suostu venettä nostamaan eikä kuljettamaan mihinkään suuntaan. Pelkästään veneen kuljetuksesta tulee itselle lisäkustannuksia 130e per siirto.
Mihkään suuntaan eivät ole valmiita joustamaan (paitsi tuon naurettavan 300e jos veneen jättäisin niille uudeksi talveksi tuhottavaksi ja pitäisi vielä 1000e maksaa tälläisesta palvelusta?). Vastuusta luistetaan keskusteluita ei kasvotusten voi käydä kun silloin ei ole koskaan tietoja saatavilla tai yhteyshenkilö yrittää kokoajan luistaa paikalta ja ilmoittaa että soittaa seuraavana päivänä. Puhelimessa kierretään ja kaarretaan ja kokoajan yritetään saada puhelu loppumaan.
Tyhjiä lupauksia ja jatkuvaa selittelyä. Ei minkään laista asiakkaan arvostusta, omat kädet koitetaan vaan pestä pois pelistä. Virhe nyt oli kuitenkin aivan täysin selvästi heidän kun eivät vastuutaan kantanut ja hommiaan tehny vaan anto veneiden (meni siis useampi vene) pyöriä hangessa omillaan.
Kasvotusten ei ole koskaan tietoa saatavilla tai muuten vaan kiire eikä kerkeä ja sitten puhelimeesa koittaa päästä mahdollisimman nopeasti pois ja tulee melkein luuria korvaan.
Seuraavaksi pitää varmaan soittaa kuluttajatukeen ja kysellä sieltä miten kannattaisi edetä. Itsehän en tuosta ylimääräisestä rumbasta ole valmis penniäkään maksamaan kun ottivat tuollaisen linjan.
vene 5.6.11
Tällästä tällä kertaa.
Comment
-
Ihan vähän meinaa päähän ottaa jotkut käytetyn tavaran myyjät; lisätietoja ja kuvia luvataan kyllä toimittaa, mutta koskaan niitä ei näköjään tule. Joillekin taas tuntuu muutenkin olevan vaikeaa heti kättelyssä ottaa kuvia niistä myytävistä tavaroista...tavarat on jossain kummin kaiman serkun vintillä v-mäisessä paikassa, muutenkin paskaiset ym ym. Eniten ottaa päähän kuitenkin ne myyjät jotka myyvät tieten rikkinäisiä tavaroita ehjinä.
Ottaa myös tuo oma auto ihan pikkasen päähän, pientä (välillä isompaakin) laittoa koko ajan. Saisi edes tallipaikan jossa tehdä asialle jotain. Vai veisikö vain jonnekin nurkan taakse piiloon talven ajaksi...
Comment
Comment