Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No niin nyt vihdoin kuoli toi TT:n mittaristo aivan lopullisesti. Huomenna pääsee kyseleen tarjousta uudesta mittaristosta Laakkoselta ja LMS:ltä.

    Comment


    • 8 viikon vapaat takana. Huomenna töihin :(

      Comment


        Ottaa pataan se, että nyt spekuloidaan sitä ajoiko Joensuun onnettomuusrekka lievää ylinopeutta ja oliko siinä ylikuormaa päällä. Jos altavastaava laski kolmion takaa rekan eteen, niin onko noilla asioilla mitä vaikutusta lopputulokseen? Kuljettajan pahaa oloa lisätään tuollaisella turhalla syyllisen etsimisellä.

        Comment


          Ainakin toistaiseksi poliisi epäilee häntä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuudesta kuolemantuottamuksesta.
          Huonolla tuurilla iskee aika rankat syytteet vielä niskaan.

          Comment


          • Voi olla rekkakuskilla melko paska fiilis vaikkei onnettomuus omaa syytä ollut. Voi olla ettei ihan heti työt maistu. :/ Tosin eniten käy sääliksi lapsi jolta meni molemmat vanhemmat..

            Comment


              Ottaa pataan se, että nyt spekuloidaan sitä ajoiko Joensuun onnettomuusrekka lievää ylinopeutta ja oliko siinä ylikuormaa päällä.
              Sama juttu. Pistää aika lailla vihaksi. Elättelen toivoa, että on vain toimittajien typeryyttä eikä ihan suoraan poliisin tekemisiä. Tosin tämäkin lopulta varmaan kirjataan tilastoihin ylinopeuden aiheuttaman onnettomuutena ja rekan sellaisena.

              Ei se rekka kovin leveä ole, joten pitää kyllä olla täysin kohdalla jo kun lähtee kolmion takaa, että osuu. Ajoi se 60 tai sen 89.

              Kukaan ei ole maininnut, miten Seatiin saa mahtumaan kuusi aikuista ihmistä siten, että kaikilla on turvavyöt? Tai ylipäänsä turvallisesti?

              Oikeastaan erittäin masentavaa, että meidän liikennekulttuuri on tässä jamassa, että kieltäydytään näkemästä oikeita syitä ja pysytään vain niissä mantroissa.

              Comment


                Niin, oon kyllä sitä mieltä että jos yhdistelmästä punnitaan ylikuormaa ja piirturi näyttää ylinopeutta niin on niistä sanktiot annettava.

                Uskoisin kuitenkin että tuomioistuin tulee tulokseen että em. seikoilla ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä. Sallittu massa ja nopeus olisi tuottanut saman tuloksen.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja jmracing Näytä viesti
                  No niin nyt vihdoin kuoli toi TT:n mittaristo aivan lopullisesti. Huomenna pääsee kyseleen tarjousta uudesta mittaristosta Laakkoselta ja LMS:ltä.
                  Toukokuussa maksoi uusi mittaristo tasan 1000,00 euroa. Vaihdettiin Lahden Laakkosella.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                    Uskoisin kuitenkin että tuomioistuin tulee tulokseen että em. seikoilla ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä. Sallittu massa ja nopeus olisi tuottanut saman tuloksen.
                    Jos sillä rekalla oli vaikka 80km/h vauhtia 60:n alueella, niin siinä kohtaa, missä se olisi 60:n vauhdista jo pysähtynyt, niin sillä on 80:stä jarrutettaessa ollut vielä se noin 60km/h vauhtia.
                    Törmäysnopeus on ollut alle 60km/h, joten jos rekka on noin 20km/h ylinopeutta ajanut, niin sillä ylinopeudella on ollut paljonkin vaikutusta kolarin syntyyn ja menetettyjen ihmishenkien määrään.

                    Hieman ihmetyttää aiemmat kommentit, joissa selkeästi vähätellään mahdollisen reilun ylinopeuden merkitystä onnettomuudessa.

                    Comment


                      Joo, tulipa luettua noita uutisia hiukan tarkemmin ja rekka on tosiaan tullut tietä jossa 60 km/h rajoitus. Henkilöauton kulkemalla tiellä oli ollut 80km/h rajoitus ja oletin automaattisesti että myös toinen tie olisi samalla rajoituksella jolloin mahdollinen ylinopeuskin olisi olut maksimissaan ~10 km/h.

                      Comment


                      • Karjalaisen uutisessa sunnuntaina paikalliset spekuloivat, että risteykseen on ehdottomasti saatava pakollinen pysähtyminen. Kuutisen vuotta seurasin kotinurkilla eräässä risteyksessä (nyttemmin kiertoliittymä) päivittäin, miten stop-merkkiä kunnioitettiin: oman otantani mukaan selkeä valtaosa jätti pysähtymättä stop-merkillä, joten se ei varmaan tällaisiinkaan onnettomuuksiin ratkaisua tuo.

                        Comment


                        • Karjalaisen uutisessa sunnuntaina paikalliset spekuloivat, että risteykseen on ehdottomasti saatava pakollinen pysähtyminen. Kuutisen vuotta seurasin kotinurkilla eräässä risteyksessä (nyttemmin kiertoliittymä) päivittäin, miten stop-merkkiä kunnioitettiin: oman otantani mukaan selkeä valtaosa jätti pysähtymättä stop-merkillä, joten se ei varmaan tällaisiinkaan onnettomuuksiin ratkaisua tuo.
                          Itse luin ton saman äsken. Olen edelleen sillä kannnalla että mitä se rekka voi tehdä jos joku törppö päättää kokeilla että kerkeenkö vai en ku tulee kolmion takaa. Ei tollasella yhdistelmällä mitään äkkijarrutuksia tehdä. Se että onko kolmio vai stop merkki ei muuta sitä haluaako joku kokeilla onneaan vai ei. Se vain auttaa poliiseita löytämään helpommin jonkun jota syyttää.Edelleen odotan noita veritestin tuloksia oliko kuskilla mitään veressä. Ja kuskiahan saisi siitä syyttää että on ottanut enemmän ihmisiä kyytiin kun on sallittu.

                          Suruvalittelut omaisille ja Rekka kuskille jaksamista. Meitä on monta jotka sinua tukevat.

                          Comment


                            Ylen uutisissa luki että rekka olisi pysähtynyt vajaan 50 metrin matkalla. Kertokaapas isojen kuskit, mistä nopeudesta tuollainen juna tuolla matkalla kuivalla kelillä pysähtyy?

                            Eikös hyvä henkilöauto toppaa juuri alle 40 metrin kuivalla 80 km/h vauhdista.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Ylen uutisissa luki että rekka olisi pysähtynyt vajaan 50 metrin matkalla. Kertokaapas isojen kuskit, mistä nopeudesta tuollainen juna tuolla matkalla kuivalla kelillä pysähtyy?

                              Eikös hyvä henkilöauto toppaa juuri alle 40 metrin kuivalla 80 km/h vauhdista.
                              Henkilöautossa pystyy myös seisomaan jarrulla. Kun selän takana on 60 tonnia puutavaraa, se äkkijarrutus on vähän niin ja näin.
                              Itsekin mielenkiinnolla seuraan.

                              Comment


                                Jos se alle 50 metrin pysähtyi, niin ei varmastikaan ollut kahdeksaakymppiä vauhtia..

                                Intissä testattiin noita jarrutusmatkoja ja muistelisin, että tollasella yhdistelmällä meni tyhjänäkin yli 50 metriä kahdeksastakympistä pysähdyksiin.. Wanhalla sisulla meni kuormattuna jotain 130m :)

                                Comment


                                • Ei sitä vauhtia ole ollu 60km/h enempää jos sen 50metriin on saanu pysätettä. Tosissaan tommonen lasti takana nii ei sitä ihan heti jarrulla seistä.

                                  Comment


                                    Ja onhan se hyvä syyttää aina ylinopeudesta, kun sehän on päivänselvää et ihan varmasti on ajettu ylinopeutta. Sehän on suomalainen ajotapa ajaa aina vähän yli rajoitusten.

                                    Comment


                                    • Toukokuussa maksoi uusi mittaristo tasan 1000,00 euroa. Vaihdettiin Lahden Laakkosella.
                                      Kyselin tarjousta tänään Tampereen Laakkoselta niin mittaristo maksoi edelleen tasan tonnin ja vaihtotyö päälle 120?.

                                      Comment


                                        Siis miks pitää laittaa uusi mittaristo ? Ite ostin reippaalla satkulla ebaysta ja sit vaan kävi koodaamas laakkosel sen toimimaan.

                                        Comment


                                        • No minkä takia ei voisi laittaa uutta mittaristoa ?

                                          Comment


                                          • Kyynikko voisi spekuloida sillä, että rekan ylinopeus vaikutti ratkaisevasti: jos rekka olisi ajanut sallittua nopeutta, henkilöauto olisi ehtinyt risteyksen yli. Sitä samaa sallittua nopeutta ajamalla olisi mahdollisesti joku toinen jossakin seuraavassa risteyksessä sattunut kohdalle.
                                            Nopeus vaikuttaa reaktioaikaan ja jarrutusmatkaan, mutta tuossa tapauksessa käytetyllä nopeudella lienee vain teoreettinen merkitys.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                              Kukaan ei ole maininnut, miten Seatiin saa mahtumaan kuusi aikuista ihmistä siten, että kaikilla on turvavyöt? Tai ylipäänsä turvallisesti?
                                              Muista kohdista onkin jo puhuttu, enkä viitsi asiaan jauhaa enempää. Tähän kuuden hengen seattiin tosin itsekin kiinnitin huomion heti ensimmäistä uutista lukiessa. Tietääkseni nykyään ei saa edes väliaikaisesti olla yli sallitun henkilömäärä autossa. En tiedä kyseisen seatin tyypitystä, mutta yleensä nuo kai on 2 edessä, 3 takana.. eli ilmeisesti takana on ollut 4.

                                              Comment


                                                Ylipainoa 2400Kg, ei liene tapahtaumien kulun kannalta merkitystä. Poliisin mukaan rekalla on kuitenkin ollut lievää ylinopeutta hetkeä ennen pamausta. Miksei sitäkin sit voi heti suoraan ilmoittaa että miten paljon? Lievä ylinopeus voi olla vaikka 1 km/h. Turhaa spekulointia vaan herättää joka puolella.

                                                Comment


                                                • Vähän menee OTksi
                                                  Jostain luin, ettei rekan kuljettaja ehtinyt edes jarruttaa ennen rysäystä. Eli rekkakuskilla oli alle 2 sek. aikaa, kunnes jarrutus alkaa (kuljettajan reaktioaika ja paineilmajarrujen viive). Joten todennäköisesti rekka oli jo tosi lähellä, ja Seatilla "vauhtia".

                                                  Jo vuosia sitten työkaverin käly ajoi täysin selvänä, hyvällä näkyvyydellä, tutussa tasoristeyksessä TAVARAJUNAA PÄIN. Ei siis eteen, vaan päin. Sanoi tulleensa risteykseen kuten yleensäkin, antaen auton rullata samalla kun katsoi ensin toiseen ja sitten toiseensuuntaan, kun ei junaa tullut, painoi kaasua ja se oli siinä. Henkilövahingoilta vältyttiin sillä kertaa, vaikka kuplasta katosi koko etupää. (Juna jatkoi matkaansa, kuski ei ollut huomannut koko asiaa.)

                                                  Tuon jälkeen olen aina joskus ihmetellyt noita Enon tapaisten kolareiden syytä, ja ihmetellyt miksei toista autoa, rekkaa, junaa, mukamas voi nähdä?

                                                  Viime syksynä kävi itsellä läheltäpititilanne, Halikon keskustan kiertoliittymässä, josta ajan päivittäin. Lähestyin risteystä n.40 vauhdilla ja katselin vasemmalle, josta väistettävät tulevat. N. 40-50 metrin päässä tuli vaalea auto, jonka eteen arvelin hyvin ehtiväni. Olin jo tulossa liittymään ja käänsin pääni eteenpäin, niin siinä aivan etukulmani kohdalla oli kuorma-auto. Mistä se siihen tuli? Ilmeisesti se oli niin lähellä etten osannut katsoa siihen, vaan kuikuilin kauemmas? En tiedä, mutta pelästyin vähän jumalattomasti! Onneksi Audissa oli jarrut kunnossa, pitävä keli, vauhtia vähän, ja kyllä kerkesin vähän väistääkkin, kuten kuormurin kuskikin, niin ollaan tässä kirjoittelemassa ja ihmettelemässä maailman menoa.

                                                  Mahdollisesti Seatin kuskilla kävi samoin, ettei vaan nähnyt jo tosi lähellä olevaa rekkaa? En oikein jaksaisi uskoa, että niin lähellä olevan auton editse enää kukaan tahallaan yrittää mennä? Ja tuskin itsetuhoisesta kuskistakaan on tässä tapauksessa kyse?

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja jmracing Näytä viesti
                                                    No minkä takia ei voisi laittaa uutta mittaristoa ?
                                                    Jos on kuulemma kallista? Köyhällehän se on toki kallista vaan yleensä.

                                                    Comment


                                                    • Loma loppui, työt alkoi tänään ja 4 vuotta vanha plasma-tv päätti kaiken tämän kunniaksi hajota ensitöikseen aamulla. Audi huhuilee että huoltoon 200km, rahan menolta ei voi välttyä. Uusi telkkari tuli haettua tänään kaupasta pienen tarjousvertailun päätteeksi, ei paljoa työt tänään maistunnut.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja joteam1
                                                        ja ihmetellyt miksei toista autoa, rekkaa, junaa, mukamas voi nähdä?
                                                        http://www.linssit.net/amslerin-kartta-testi.php
                                                        Tuosta testaamaan omaa sokeaa pistettä. Aamuauringossa vähän siristänyt toista silmää risteävälle tielle huolimattomasti vilkaistessa niin yks rekka häviää blindspottiin komeasti.

                                                        Comment


                                                          ja ihmetellyt miksei toista autoa, rekkaa, junaa, mukamas voi nähdä?
                                                          Itselleni on käynyt pari kertaa niin että auto on jäänyt sopivasti A-pilarin taakse piiloon. Joka puolestaan aiheuttanut pienet hätä jarrutukset.

                                                          Tosin en itsekkään usko että se on ollut täydellisesti siellä piilossa mutta just sen verran etten ole huomannut sitä kun olen katsonut oikealle.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                            Itselleni on käynyt pari kertaa niin että auto on jäänyt sopivasti A-pilarin taakse piiloon. Joka puolestaan aiheuttanut pienet hätä jarrutukset.

                                                            Tosin en itsekkään usko että se on ollut täydellisesti siellä piilossa mutta just sen verran etten ole huomannut sitä kun olen katsonut oikealle.
                                                            Itellä kanssa sattunut muutamat kerrat, että auto/jalankulkija/pyöräilijä tulee oikealta ja katoaa sinne A-pilarin taakse. Sinä kun sattuu kummallakin nopeudet kohdalleen niin esim se pyöräilijä pääsee aika lähelle ennenkun sen kerkeää huomaamaan. Ei ne turhaan tekniikan maailmassa moiti jos joissain autoissa ne A-pilarit on turhan leveät :)

                                                            Comment


                                                            • Ei se kuorma-auto / rekka ole 10-20metrin päässä enää minkään pilarin takana, vaikka silmät olisi miten lähekkäin toisiaan. Siinä ilmeisesti vaan tulee jonkinlainen blackout, eikä aivot rekisteröi mitä silmät näkee? Pelottavaa!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X