Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Yläasteella todetut suurentuneet nielurisat vetivät lopullisen hepulinsa tänään. Useampaan otteeseen lääkärissä näidet takia käynyt, mutta aina sama tuomio -> ei leikata jos ei kerta ole suurta haittaa.

    No nyt on kurkun oikea puoli pingispallon kokoinen ja se jo hieman haittaa... Alkoi eilen ilmottelemaan olostaan ja on nyt jumalattoman kipeä. Nieleminen ei ole kivaa S:

    7 vuotta tuli tätä päivää odoteltuakin, eipä ole muita vikoja ollu kuin möreähkö ääni ja herkkä kurkku aamuisin, varsinkin jos vilpoisassa nukkunut.

    Huomenna lekuriin, jos sellaiselle aika suodaan *huoh*.

    Comment


      Kirister, tuo downpipen avarrus on tod näk käänteen tekevät leikkaus. Multa saksivat 13-kesäisenä kita- ja nielurisat, enkä muista sairastaneeni edes flunssaa kunnolla tuon jälkeen. Kop kop.
      Ennen leikkausta piti tiukan angiinan 3 x vuoteen.

      Comment


        Mulla on ollut flunssa 4 kertaa sen jälkeen ku nuot "ilmestyi". Eikä ikinä ole angiinaa ollut :O


        Hieman OT
        Viimeksi minua on kutsuttu Kiristeriksi, kun veljen tyttö puhutteli minua sillä ollessaan pieni. Toisin sanoen n. 3 vuotta sitten :D

        Comment


        • Se olis sitten tämän vuoden rallit ralliteltu kun kaverin vehkeet levis Kouvolassa. Saatana. No tulipaha vedettyä kivitalon kokonen känni sielläkin :D

          Comment


          • Neste oil rally muutos. Muuttivat sitten ns. 4 päiväisen kisan 3 päiväiseksi. Sunnutai jäi pois ja avaus kai hoidetaan torstaina. Avauksena toimii laajari mikä ennen on ollut shakedown joka on ollut vielä monena vuonna ilmainen. Eli killeri jää pois. Myös sunnuntain erikoiskokeet jäävät tyystin pois. Aikamoinen lyhennys. Nyt sit ilmeisesti torstaina shakedown ei sen kummempia, jos ei kesälomia saa kohilleen niin ei pääse kuin yhtenä päivänä kyttäileen (lauantaina). Rallipassin hinta nousee, eipä sitä varmaan tarvikkaan, kun ei kerkee katteleenkaan. Jos taas perjantai ja lauantai hieman pitenee ei se mitään auta, kun porukkaa on liikkeellä hieman enemmän kyseisinä päivinä jolloin ylimääräinen aika palaa siirtymillä.
            Noh ehkä ne nyt sit ens vuonna taas oppii tän 60v hömpän jälkeen..

            Sunnuntaina ei hirveitä taistoja oo nähty, mutta yhtä lujaa ne katsojan ominaisuudessa puskee vielä sunnuntainakin eli sinällään ei ole yhtään haitannut (myhimpäällä toki tais "kärki" porukkaakin ajaa sunnuntaina vielä ulos). Porukkaakin sunnuntaisin on ollut älyttömästi, kun moni on nykyään lauantaitkin töissä joten perheen kanssa vasta sunnuntaina pääsevät katteleen, ei enään...

            Comment


            • Kyllähän ooppeli nykyihmistä oksettaa mutta näin ei ole aina ollut, merkin maine jakautuu selkeästi kahteen aikakauteen.
              Joo, silloin Commodore, GT, rallye kadetti aikoina ei noita ooppeleita parjattu. Olivat kovia pelejä sen ajan suomessa.

              Comment


              • 60-70 luvun ooppelit ja foortit ei ollu yhtään paskempia, kelpais kyl itellekki a/b-cona, a-manta, commo, granada koupe, tähtiperäcorttiina yms. Opeliksin alamäki alkoi etuvetoon siirtymisen myötä, ja vähän samaa voi sanoa voortistakin...

                Comment


                  tähtiperäcorttiina
                  Siinä on yksi sellainen haave itselle, tosin kovin tasaväkisenä tulee vanha sumppi...
                  Ottaa päähän kun ei ole tiloja, eikä ymmärrystä aikanaan tuollaisia hankkia.

                  Comment


                  • Imppi vai avengeri? Itsellä olis paljon kiinnostusta kostajaan, jos sellasia vielä jostain löytyis. Japanialaisista gtr belletti tai mk2 celica vois kans kelvata. Mut kaikkee ei voi saada/ei oo aikaa ja mahiksia laittaa. Sais ees nykyisetkin romut kuosiin...

                    Yleensäki vanhempia kikottimia hommatessa pitäis olla jotkut tilat missä niitä laittelee. Oma mk1-esco pölyttyy säilytystilassa(katon alla kyl, mut tilassa ei sähköä jne), kerännyt pölyä jo lähes 10 vuotta ku ei oo paikkaa missä sitä kunnostais. Mikä ottaa pattiin ihan riittävästi.

                    Comment


                      Imppihän se itsellä mielessä.

                      Comment


                        Kadut vaihteeksi aivan luokattomassa kunnossa Lahdessa, ei löydy tarpeeksi sivistynyttä sanaa tähän väliin kuvamaan tilannetta. Nythän kävi niin sitten, että takapuskin keräs niin kauan lunta tiellä, kunnes ei enään jaksanut ja halkes. Kiva sitten liikkua keskustassa työmaalle kun on puoleen polveen asti sohjo/lumipascetta tiellä.

                        Comment


                        • Joo tosiaan tautisessa kunnossa tiet, ei mielellään kehtaa ajaa autolla. Mahtaa olla auton renkaan ripustukset yms. kovassa rasituksessa kun tuommosta myhkyrää on tiellä.

                          Comment


                          • Pitäähän jonkun aina kolata noi tiet. Ite esimerkkinä matalalla autolla, hiukan ketuttaa!

                            Comment


                            • Kyllä täällä on hyvässä kunnossa kadut. Viime viikolla tuli käytyä Tallinnassa ja ajeltiin Helsingin satamaan ja takaisin.

                              Oli kyllä melkoista perunapeltoa Helsingissä. En tiedä oliko siitä lopputulemana, että Audi kolahtaa liikkeelle lähdettäessä...

                              Comment


                              • Kadut vaihteeksi aivan luokattomassa kunnossa Lahdessa, ei löydy tarpeeksi sivistynyttä sanaa tähän väliin kuvamaan tilannetta. Nythän kävi niin sitten, että takapuskin keräs niin kauan lunta tiellä, kunnes ei enään jaksanut ja halkes. Kiva sitten liikkua keskustassa työmaalle kun on puoleen polveen asti sohjo/lumipascetta tiellä.
                                Eipä täällä hollolan puolellakaa oo yhtää kehumista. Keskustassa ku tulee ajeltua huutaa audin iskarit hoosiannaa. Tiedänki mitä korjaillaan seuraavaksi. PRKL jos ei salppurin kisoihin mennessä tiet parane nii soronoo....

                                Comment


                                  Joo tuntuu olevan asenteena "kyl ne itsestään sit keväällä sulaa"

                                  Comment


                                    Ovat näemmä Lahden aurakuskitkin lakossa.

                                    No, nythän se on entistä näppärämpi ajella kun se loskapaska on jäätynyt, hakkaa pohjaan niin että hirvittää. Nyt vaan arvaillaan kumpi lähtee ensin kävelemään; pohjamuovit, putki (vai jotain muuta). Se on ainakin varma ettei kuski kävele, prkl.

                                    Comment


                                    • Laitetaampa nyt jatkoa tuohon edelliseen kirjoitukseeni, joka on siis tämä (vollen hävinnyt neliveto). Kirjoittelin nämä tuonne Volvofoorumille ja lainaan sellaisenaan tähän, laiska kun olen.

                                      Tässä välissä on palattu Vuokatista etuvetoautolla, jossa siis kitkat mutta ei ajonvautusta eikä luiostonestoa. Kuopion motarilla alkoi satamaan alijäähtynyttä vettä ja pakkasta -2. Hieman kämmenet hikosi, kun kyydissä koko perhe ja katolla boksi, jossa n. 50kg painoa... Mutta hengissä himaan.

                                      Alkuperäinen kirjoittaja MRe@Volvofoorumi Osa 1
                                      Alkaa menemään OT:ksi ja kuulunee enemmän tuonne tekniikkaosioon, mutta nelivedon pumpun sulake oli palanut ja siksi vetokin oli poissa. Tsekkasin kyllä kaikki tietämäni sulakepaikat (3 kpl), mutta ilmeisesti tuo sitten jäi löytymättä. Sulake oli varmaan palanut kun Vuokatissa oli -31 astetta ja vaikka autoa lämmitteli webastolla, niin haldexin öljyt lienevät olleet sen verran jumissa, että pumppu oli haukannut virtaa yli lain salliman.

                                      Sen sijaan vasen raidetangon pää oli vaihtoa vaille. Rehellisesti sanoen epäilin sitä itsekin, kun peruuttaessa parkkihallissa ohjaus haki koko ajan.

                                      Ja lopuksi: huolto-ohjelman mukaan tuohon tulee moottorin ohjausyksikön päivitys. Viimeksi huollettu n. vuosi sitten, eli siinä välissä pojat ovat päivittäneet softan. Varmaan Windows 7:ksi... Ja moottorihan on D5.
                                      Alkuperäinen kirjoittaja MRe@Volvofoorumi Osa 2
                                      Ja pannaan vielä tähän jatkoa. Jakso "Perfect Day of My Life":

                                      Viime jaksossa tapahtunutta: Vollen neliveto heittää pyyhkeen kehään, sankarimme vie auton kommelluksien jälkeen marmorille. Siellä hän saa kuulla, että myös vasemman raidetangon pää menee vaihtoon. Neliveto fiksataan sulakkeen vaihdolla ja koodien nollauksella.

                                      Kohtaus 1: sankarimme saapuu marmorille auton noutoon. Laskua n. 950, jossa siis 60 tkm huolto + koodien nollaukset + raidatangon pää (ja pyörien suuntaukset, yms).

                                      Kohtaus 2: sankarimme siirtyy laskujen kanssa kassalle ja maksaa Visalla (ohjelma sisältää siis tuotesijoittelua). Kortinlukija ilmoittaa kuitenkin "Yhteys pankkiin". Kassaneitokainen soittaakin pankkiin saadakseen sieltä manuaalisen verifiointikoodin. Sankariamme v#¤%aa mokoma turha välivaihe. Kassaneitokainen luo oudohkon katseen sankariimme ja ojentaa lapun, jossa on puhelinnumero. Noukkialainen E90 toimii yhteydenmuodostajana ja päähenkilö huomaa keskustelevansa Luottokunnan luotontarkistuksen kanssa. Käy ilmi, että kortilla on yritetty tehdä ihmeellisisä nettiostoksia, mm. 500 EURon edestä pelattu nettipokeria. Sankarimme ei ole pokkamiehiä, korkeintaan räsy-. Kohtauksen päätteeksi Visakortti kuoletetaan. Samassa menee pankkikortti.

                                      Kohtaus 3: Moisesta piittaamatta sankarimme jättää marmorin ja lähestyy varmoin askelin nyt huollettua autoaan. Avain virtalukkoon ja homma tulille. "Ajonvakautusvirhe Huolla heti". Jahas, vai silleen. Takaisin tiskille. Vaikka kello käy jo puoli viittä, jostain löytyy huoltomies, joka tsekkaa ja nollaa koodit. Ei nollaudu. Seuraa varaosakirjan selailua ja ajan varaamista nelivedon öljynpainepumpun vaihtamiseksi.

                                      Ja loppusaldo? Siinä vähän vaille puolitoistatonnia autoon, joka on menossa jollekin uudelle omistajalle alta kahden kuukauden. Että älkää tulko puhumaan mulle Audin jäätyvistä sivulaseista. Ja hymiö perään ;) Taidan ottaa sittenkin Audiin sen huoltosopimuksen, vai mikä se kuukausimaksullinen juttu onkaan...
                                      Et sillai. Toivottavasti tämä on nyt tässä. En jaksaisi tuosta vollesta oikein enää kirjoitella...

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
                                        Tässä välissä on palattu Vuokatista etuvetoautolla, jossa siis kitkat mutta ei ajonvakautusta eikä luistonestoa.
                                        Ajonvakautus ja luistonestoko sen sinun autosi normaalisti tiellä pitää? Sellaisen kuvan sai kirjoituksestasi. Toivottavasti kuva oli väärä.

                                        Comment


                                          Väittäsin nyt kumminki että pelko oli siitä jos jotain sattus tapahtua ku perhekkin oli mukana.

                                          Comment


                                            Se on ihan hyvä ottaa välillä pientä reality checkkiä... Yli 50 kiloeuron auto tilauksessa, niin luulis tuommosten pikkuasioiden paljo vaivaavan. Noh, jokaisella on ne omat murheensa kuiten.

                                            Comment


                                              Vitun realiti tsekit, kuka haluaa laittaa reippaasti toista tonnia autoon joka on käytännös jo myyty?

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja mremonen
                                                Tässä välissä on palattu Vuokatista etuvetoautolla, jossa siis kitkat mutta ei ajonvakautusta eikä luistonestoa.
                                                Ajonvakautus ja luistonestoko sen sinun autosi normaalisti tiellä pitää? Sellaisen kuvan sai kirjoituksestasi. Toivottavasti kuva oli väärä.
                                                Ennemminkin sellainen kuva, että ilman noita alla olisi nastat ja kattoboksin painokin olisi minimoitu. Mutta eipä tästä sen enempää, menee asian sivusta.

                                                Kaipa murheita on melkein merkistä riippumatta, tässä vaan Murphyn laki sai harmit kumuloitumaan visa-kuprua myöten... Itselle tulisi tuossa vaiheessa mieleen taannoinen Berocca-mainos (lisää tuotesijoittelua): "Juo päivittäin, se auttaa!"

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                                  Ajonvakautus ja luistonestoko sen sinun autosi normaalisti tiellä pitää? Sellaisen kuvan sai kirjoituksestasi. Toivottavasti kuva oli väärä.
                                                  Jaa, enpä tiedä. Voi olla. Olisiko tässä kohtaa kyse enemmän siitä, että kun on tottunut määrättyyn perstuntumaan auton käyttäytymisessä, niin noiden yhtäkkinen häviäminen aiheuttaa sen, että auto käyttäytyy eri paikoissa eri tavalla. Sama juttu, jos vaikka ABS:t häviää. Tai vaikka ohjaustehostin. Ladakuskit ajelee ilman kumpaakaan tarpeetonta vehjettä ja vielä takavetoisella.
                                                  Viimeksi muokannut mremonen; 4.3.2010, 07:23.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viesti
                                                    Se on ihan hyvä ottaa välillä pientä reality checkkiä... Yli 50 kiloeuron auto tilauksessa, niin luulis tuommosten pikkuasioiden paljo vaivaavan. Noh, jokaisella on ne omat murheensa kuiten.
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                    Vitun realiti tsekit, kuka haluaa laittaa reippaasti toista tonnia autoon joka on käytännös jo myyty?
                                                    Joo. No toisille puolitoistatonnia on niin pieni raha, ettei tunnu missään. Sitä kuvaa ei vaan taas oikein synny, kun lukee muita aihealueita. Öljyissä koitetaan säästää 2 EUR/litra, mutta 1.5 k? poisannettavaa on kuin almu Romanian kerjäläiselle.

                                                    Comment


                                                    • Nyt ottaa oikeesti pattiin tämä lumentulo, kaverin nostolava-auto keikahti just äsken nurin, onneks säily hengissä.
                                                      Jos haluatte lisäinfoo, niin www.savonsanomat.fi

                                                      "nostolava auto kaatui Kuopiossa"

                                                      Comment


                                                      • "nostolava auto kaatui Kuopiossa"
                                                        Juuri samasta syystä isäukko vetäisi meikäläisen audin metsään kuukausi sitten kun oltiin lomareissussa ja auto isällä lainassa. Onneksi oli niin pehmeät penkat mökkitiellä, ettei tullut jälkeäkään autoon, ainoastaan isän sieluun kun pelkäsi että poika repii verkkarinsa, kun hänen rakastansa on murjottu... ;D

                                                        Comment


                                                        • Alkaa tuo ajoneston temppuilu vähä jo nyppiin, tänään meni pariin otteeseen lähemmäs 30 minuuttia saada auto käyntiin. Ärh. Sen jälkeen ei auto enää sammunutkaan illan aikana :) Eipä tuo paljoo tyhjäkäynnillä kuluta.

                                                          Comment


                                                            Sen siitä kun ostaa lamppuöljyllä käyvän vehkeen, kolme kertaa mittari kumminkin jo pyörinyt ympäri.

                                                            Comment


                                                            • Itse moottoriha kehrää vallan kauniisti, kunhan elektroniikka antaa sille luvan käydä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X