Harjoitus tekee mestarin. Pitäähän sitä oppirahat maksaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
"Käyttöohjekirja (s. 180): Kevytmetallivanteet: Vanteiden lakkapinnan vauriot (esim. kiveniskemät) täytyy korjata välittömästi."
Mitenhän tuo korjaaminen tapahtuu? Toivottavasti ei maksa maltaita.
Comment
-
Just tulin tallista, tarkotus ois puhistaa TT:n konetila läpikotasin ja vähän kiillotella tiettyjä osia tulevan viikon aikana.
Poikittaistuen toiseksi viimistä pulttia avattaessa tippu pultti ja hylsy pohjapanssarin päälle. S¤"!%!#! V¤"!u!! eikä ole kunnollista nostinta tuossa tallissa niin ei saa autoa ylöskään. Ja homma vasta purkuvaiheessa ja siihen pysähty.
Tulin sisälle, pesin itseni, otan kaljan. Huomenna uusiks.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja uiop Näytä viestiJust tulin tallista, tarkotus ois puhistaa TT:n konetila läpikotasin ja vähän kiillotella tiettyjä osia tulevan viikon aikana.
Poikittaistuen toiseksi viimistä pulttia avattaessa tippu pultti ja hylsy pohjapanssarin päälle. S¤"!%!#! V¤"!u!! eikä ole kunnollista nostinta tuossa tallissa niin ei saa autoa ylöskään. Ja homma vasta purkuvaiheessa ja siihen pysähty.
Tulin sisälle, pesin itseni, otan kaljan. Huomenna uusiks.
Comment
-
B6:sesta tuli nätisti kuusiokoloavain ihan avokämmenellä muovipanssari altapäin läpsimällä. Sopivaan paikkaa kun läpsii niin se tavara kävelee kohti joko ilma-aukkoa tai sitten panssarin reunaa.
Toisaalta, panssari on muutamalla hassulla ruuvilla kiinni joten irtiottaminenkaan ei ole paha rasti. Ellei sitten panssari ole sellainen että takaruuvien irtiottaminen on edellytys panssarin etureunan putoamiselle.
Teipillä varmistan usein hylsyt jatkovarsiinsa.
Comment
-
Tuossa illan hämärissä tarkistelin emännän biiliä katsastus kuntoon ja muutamien valojen vaihdon jälkeen sitten auto käyntiin että näkee onko kaikki lyhdyt reerassa.
Kyllähän nuo sitten kuntoon tulivat ja siinä konepellin auki ollessa tuli sitten lisäiltyä pissa pojan nesteet samalla. Homma melkein valmis, vain korkki kiinni ja katastukseen. Korkki siinä vakio paikassa venttiilikopan päällä ja kuinka sattuikin että ei sit ottanut jäädäkseen käteen vaan päätti lähteä karkuun ja kun koitin ottaa sitä kiinni niin eikös se sormi osunut jakopään hihnaan ja siitä vauhdilla sormi rullien ja hihnan väliin ?*!"#.
Kyllä vei kipeetä, mutta onneks tuli kaivettu toi ironsiden hylsypaketti esiin kun vaihteli noita valoja niin sai sitten löysättyä laturia sen verran et sai etusormen pois hihnan alta!
Tekevälle sattuu ja mulle vähän useemmin... täytynee varmaan aamulla lähtee näyttään sormee lekurille.
Comment
-
Niinku että auto käynnissä jäi se sormi väliin ja rauhassa räikällä löysäämään hihnaa...?
Vähän niinkun kaverille sattui teiniaikana. Olivat isänsä kanssa AIV-rehua tekemässä ja täysi kärry rehua piti ottaa pois traktorin koukusta.
No kaveri laski kärrystä tallan allas ja huusi, että ok.
Äijä laski kärryn alas ja kaveri sanoi rauhallisesti, että ennen ku nostat kytkintä, niin viittitkö nostaa takas ylös kun mulla on jalka alla.
Jalkapöytä mäsäksi...
Itsekin olen joskus jättänyt peukun rekkitangon seinäkannakkeen väliin sillä tavalla, että tanko tuli ylhäältä saakka päälle.
Peukalon pää murskaksi, joka myöhemmin amputoitiin.
Oli kaikki ambulanssit sattumalta varattu silloin, joten soitettiin isäambulanssi paikalle ja ajettiin 30km lumipyryssä ensiapuun kun yritin pitää nahanpalan varassa roikkuvaa peukkua about siinä missä sen kuuluis olla.
Comment
-
Ykkösgolffin laturista menivät joskus aikanaan laakerit ja samalla hihnakin löystyi. Mitähän lie luulin osaavani sille tehdä ja menin kädelläni sörkkimään, kun löysä hihna haukkasi ja sormi kiersi hihnapyörän ja hihnan välistä. Sattui, mutta onneksi vain yhden kierroksen verran.
Comment
-
Jouduin käyttämään toisen ajovaloumpion pois paikaltaan ja vaikka varsinainen irroitus ei paha nakki olekaan niin samalla selvisi että alkuperäisistä neljästä kiinnikkeestä kaksi ylimmäistä oli paskottu jo joskus aiemmin, korjattu ilmeisesti sikaflexillä tai jollain vastaavalla. No näistähän sit toinen lähti heti irti, samaan syssyyn ite pudotin toisen alemmista kiinnitysruuveista pohjapanssarin päälle prkl...
Nyt on sit umpio enää kahdella ruuvilla kiinni ja valojen korkeudensäätömoottori polttaa ittensä varmaan loppuun kun joka töyssyssä heiluu.
Venähtäneen olkapään kanssa sentään pääsiäisen yli sairaslomaa että on ehkä aikaa laittaa jos vaan kelit sallii.
Comment
-
Sormi ei mennyt onneksi muuta kuin yhden rullan läpi mutta takki otti sen verran hyvin johonkin rullaan kiinni että se veti sopivan tiukasti käden laturia vasten ja siitä ei pois päässyt kun ei mahtunut käsi hihasta pois. Koneen sai onneksi nopeasti sammuksiin kun vetäs ruiskun kyljestä töpselin irti. Se oli lähin ja tuli nopeiten mieleen. (siitä en tiedä mahtoiko tehdä jotain hallaa vai ei mutta eipä tuo kovasti siinä kohtaa kiinnostanut.)
Foorttissa toi yksi hihna pyörittää kaikkea mikä toisaalta on hyvä ja toisaalta huono, mutta todellakaan sitä ei suojattu ole hyvin noin 65% siitä on ihan täysin näkyvissä ja loput iskarin tolpan takana piilossa... suojia siinä ei ole, mahtaako olla insinööreillä käynyt ajatus katkos vai onko vaan päätetty jättää ilman!?
Käsi mukavasti mustelmilla pääsiäsen odotukseen =)
Comment
-
Ottaa päähän, kun en saanut kiinni niitä kahta haalaripelleä, joiden mielestä hyvä teekkaripila on viskata vastaantulevan auton konepellille/tuulilasille hiekkasia sohjokokkareita.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestiMr. Murphy on yhä ystäväni. Vihdoinkin on moottori paikoillaan, mutta eikös mitä, öljypohja on rikki. Kuulemma vauriot eivät juuri silmällä näy, mutta eipä pysy öljyt sisällä. Vanhasta moottorista saa öljypohjan, mutta vaihtaminen maksaa aikaa ja rahaa.
Moottori on ostettu Ruotsista (Norrbottens Bildemontering AB), mutta eipä sen pitäisi vaikuttaa.
Edit: Myyjä vastasi asiallisesti varsin lyhyellä varoitusajalla, ja vaikuttaisi että jossain määrin tullaan vastaan. Saa nyt nähdä :).
Virheitä sattuu, mutta noin hyvällä jälkimarkkinoinnilla jää jopa parempi kuva kuin ilman koko kommellusta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja uiop Näytä viestiJust tulin tallista, tarkotus ois puhistaa TT:n konetila läpikotasin ja vähän kiillotella tiettyjä osia tulevan viikon aikana.
Poikittaistuen toiseksi viimistä pulttia avattaessa tippu pultti ja hylsy pohjapanssarin päälle. S¤"!%!#! V¤"!u!! eikä ole kunnollista nostinta tuossa tallissa niin ei saa autoa ylöskään. Ja homma vasta purkuvaiheessa ja siihen pysähty.
Tulin sisälle, pesin itseni, otan kaljan. Huomenna uusiks.
Comment
-
Miten tässä tarinassa sitten kävi?
Kerron.
1. Kopistelin panssaria jo sillon ku tiputin osan, kopina kuulu. Mutta hylsy millään tullut pois millään ja oli pimiä.
2. Seuraavana päivänä kopistelin lisää ja yhtäkkiä kopina loppu "! Missä se on, ei ole tallin lattialla, ei missään!?!"
3. Valon kanssa yläpuolelta kattelemaan ja osa näky olevan apurungon päällä. (edelleenkään en omista mitään vehjettä jolla voisin sen yläkautta ottaa pois).
4. Ala kautta yritin epämääräsillä kättä pitemmillä ylettyä, mutta en onnistunut.
5. Tunkkasin autoa vähän ylemmäs audin omalla tunkilla ja pääsin näppärämmin ottamaan hylsyn pois, mutta mitä sitten?!
6. Tunkki petti, koska jostain helvetin syystä mulla ei ollu vaihetta silmässä eikä käsijarrua kytkettynä ja otin tukea eturenkaasta noustessa.
7. Käsi väänty mitä ihmeellisempään asentoon, sattu ihan v**usti, mutta mitään luita ei mennyt poikki kun kaikki toimii taas normaalisti. (auto ja käsi).
Laitoin koneen osat paikalleen, unohdin konetilan totaalisen pesemisen nyt. Katotaan sitten seuraavalla lomalla.
Comment
-
Lukkopultti hävisi
Innoissani vaihdoin kesärenkaat alle ja samalla ajattelin vaihtaa uudet jarrulevyt ja redstuff-palat kiinni.
Siinä sitten sain muutaman tunnin puurtamisen jälkeen kaikki hyvin kiinni ja oli koeajolenkin aika.
Kaikki toimi hyvin kunnes tulin takaisin pihaan ja aloin ihmettelemään lukkopultinavaimen sijaintia. Kaikki muut avaimet löytyivät paitsi se.
Koko pääsiäinen meni etsiessä tienvarrelta ja auton sisältä tuloksetta. Nyt pitäisi mennä rengasliikkeen kysymään vastakierrehylsyjä jos vaikka sillä lähtisi irti nuo pultit.
Positiivista tässä oli, että tuli auto siivottu oikein kunnolla. =)
Comment
-
Yleensä tuossa tapauksessa se lukkojen avain on jäänyt pultin päähän kiinni ja sit lähtenyt lentoon kun lähtee ajamaan.
Jos kyseessä alkuperäiset VAG-lukot niin merkkiliikkeellä on työkalu jolla saa auki, jos taas jotku tarvikelukot niin ainakin parempien mukana tulee se koodi jolla saa tilattua uuden avaimen valmistajalta.
Comment
-
Mulla on pysynyt nuo lukkoavaimet hämmästyttävän hyvin kiinni pultinkannassa. Niitä on tullut kanssa pariin otteeseen (kas kun tyhmä ei kerralla opi) etsittyä oikein huolella. Auton lokerojen ym tonkimisen jälkeen sitten vilkaissut takapyörän suunnalle ja siellähän se avain nakottaa. Toisella kerralla pyöri pyörän mukana viikon verran...
Comment
-
Rengasliikkeillä on erikoistyökaluja. Itse kävisin kylässä moisessa ennenkuin alkaisin hitsailemaan paitsi jos talvinen on peltipyörällä niin mikäpä siinä hitsaillessa. Tarkoitan siis että mahdolliset roiskeet ei juuri häiritse eikä pultti ole kolosessa.
Comment
Comment