Mä olen ehkä karvan verran liikaa tarkan markan mies, että lähtisin nykyisellä korkotasolla ostamaan velaksi autoa. Antaa rahan tehdä rahaa tassa nyt vähän aikaa, kyllä mä varmaan jaksan odotella. Toki se hommahan tässä on, että mitä pidempään nykyistä pitää, sitä vähemmän sillä saa myydessä, tuolla nykyiselläkin saisi varmaan melkein omat pois, jos nyt myisi. Hieman on poltellut päivittää tuota norsunkorvaakin siihen uuteen luiskaperäiseen SQ5-malliin, kävin yhden pakasta vedetyn koeistumassa tuossa keväällä ja se kyllä tuntui "ihan kivalta" ja soppelin kokoiselta... Vaikeita valintoja, mutta jollain aikataululla tulee taas jokin sellainen yli kylien peli, ettei kovin montaa projektiosastolla ole.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Eräällä toisella foorumilla jätetty myynti-ilmoitus kiinnostavasta tavarasta 15.10. ja yhteydenotot privaan. Myyjä ei kuitenkaan ole sen jälkeen käynyt ollenkaan ko. sivustolla edes katsomassa olisiko joku laittanut sitä privaviestiä...
Vähän kyllä ihmetyttää, että haluaako se edes mitään myydä. Ymmärrän että saattaa olla lomalla tms, mutta miksi laittaa myyntiin, jos ei viitsi edes välillä käydä tarkistamassa onko niitä potentiaalisia ostajia...
Comment
-
Ensilumi yllätti taas. Pitäisi aina syksyllä muistaa ohjelmoida comfort function talvimoodiin, ettei kävisi näin, kun kyykkii kotona avaimet taskussa.
Melkein alkoi otaa päähän, mutta periksi ei anneta, vaikka lunta tuleekin tupaan.
Ensiapuna lumien imurointi ja ovet sai aika hyvin puhallettua paineilmalla kuiviksi. Sitten perslämmittimet täysille ja lämppäristä puhallus sekä lämpö maksimiin. Tunnin ajelun jälkeen vein talliin kuivumaan.Viimeksi muokannut pta; 1.11.2023, 00:01.
- 1 like
Comment
-
Ottaa päähän ja ei ota päähän. Joutu profiilin allekirjotuksen ajoneuvotietokenttää muokkaan. Tänään sovittu vakuutusyhtiön kanssa että lunastukseen lähtee Cayenne. Sain tonnin tarkkuudella sen mitä siitä olis hyvänä päivänä saanu vapailla markkinoilla myydessä. Eihän sitä romuihin rakastua kannata mutta oli se vaan niin helvetin hauska leikkikalu kaikin puolin. Toisaalta nyt on sitten positiivinen ongelma kun rahat polttelee tilillä että mitä sitten tilalle.
Comment
-
Äläpä muuta sano. Ostin takaluukkuun Spareton halvimmat eli parhaimmat kaasujouset, joissa ei tietenkään ollut päätyvaimennusta. Luukku piti aina saattaa ylös, koska muuten se olisi ampunut niin lujaa ylös, että auto heilahti. Kerran sitten pääsi lipeämään ote luukusta ja se ponkaisi holtittomasti ylös sillä seurauksella, että toinen kaasujousi irtosi kuulasta ja luukku rymähti vauhdilla alas - ja se irronnut kaasujousi jäi luukun ja takapilarin väliin. Ja takalasi murusiksi tietenkin. Lasi oli kolmisensataa, uudet alkuperäiset kaasujouset 150 euroa siihen päälle. Että aika tyyriiksi tuli ne Spareton parin kympin kaasujouset.
Comment
-
Volvo V50 (peraatteessa Ford Focus, kaikissa osissa lukee FoMoCo) ilmastoinnin läppien askelmoottorien vaihto. Otattaa pyyhkijänvarret ja koko vivuston irti, rattiakseli irti, etuovet ruuvattava ja nostettava saranoiltaan että saa kojelaudan rungon pitkät päätypultit pihalle jne jne... Moottorinvaihtokin olisi ollut nopeampi homma.
Comment
-
Nyt meikäläinen on tullut virallisesti vanhaksi ja pudonnut kehityksen kelkasta: Tulin eilen käymään kotipuolessa ja päädyin tekemään kioskilla euroarvontapelin.
Tokihan sellaisen uhkapelin pelaamiseen on täytynyt tunnistautua, mutta eihän kaikkia muovikortteja jaksa mukanaan raahata. - Onneksi tunnistautumisen voi suorittaa vaikka ajokortilla. Arvontapeli tuli siis onnistuneesti hankittua.
Arvonrapelin maksoin käteisellä, joten setelirahasta jäi kouraan pari kolikkoa, jotka ajattelin uhrata kansanterveydelle.
Jahans, automaatti vaatii tunnistautumisen. No problem? - Ajokortillahan se hoituu?
Mutta minnekäs ajokortti laitetaan tunnistautumisen suorittamiseksi?
Pankkikortinlukijaan? - Ei kai sentään, mutta tuossa oikeassa sivussahan on samanlainen viivakoodinlukija, kuin lentokentän Check in -automaatissa… Kortti sisään, surrurur… Kolikot automaattiin, mutta automaatti ei hyväksy kolikoita… Tunnistautuminen puuttuu.
Hetken päässä raksuttaa, kunnes epäusko vaihtuu epäilyksen kautta tuskaiseen todellisuuden tajuamiseen: Stana kele ttu! - Olen tunkenut ajokorttini peliautomaatin setelinsyöttöön… Siellä lepää, sanoisi Antero Mertaranta.
Soitto palvelunumeroon, jonka ystävällinen asiakaspalvelija boottasi automaatin etänä. - Vaan siellä se ajokortti on syvällä setelisiepparin syövereissä, ja pysyy…
Anteeksipyyntö huoltomiehelle, joka joutuu tämän munauksen vuoksi automaatin purkamaan.
Itse tässä mietin, tuleeko helpommaksi tilata ajokortin kaksoiskappale, vai odottaa josko kortti joskus toimitetaan Etelä-Suomeen poliisilaitokselle noudettavaksi.
Että hävettää.
- 6 tykkäystä
Comment
-
Hahaa, hauska juttu ja ihan ymmärrettävää sun toiminta. Varmasti näitä kaikenlaisia sattuu, mutta huonolla omatunnolla varustetut immeiset ei näitä vaan tunnusta tai varsinkaan kirjoita siitä minnekään :)
Eli sulla on hyvä omatunto!
*ei omatunto vaan itsetunto
Comment
-
Parin erilaisen lumilinko kokeilun jälkeen ajattelin, että nyt loppuu edullisten kanssa kikkailu ja ostan kunnollisen. Päädyin Stigan ST 966 malliin, jossa löytyy sähköisiä kääntöjä ja ohjaus ja vaikka mitä.
Nyt kun sitä ekan kerran pääsi käyttämään tuossa syheröisellä pihalla, niin tuli todettua, että ohjaus on vaivan mahdotonta. Lukko ei vapaudu, jos on vetoa vapautettavalla pyörällä. Joskun vapautuu joskus ei, ennalta sitä et voi tietää. Todella hieno linko, jos ei tarvii koskaan kääntyä. Sinne meni kolme tonnia ja ei kun seuraavaa etsimään. Pää meinaa räjähtää prkl.
e: Ohjauksen vaijerit oli liian löysällä. Ne pitää olla riittävän tiukalla, jotta veto vapautuu kunnolla. Olivat siis jo tehtaalta liian löysällä. Kiristin niitä itse jo aikaisemmin, mutta en tarpeeksi. Vaijereissa on jousi, joka estää liiallisen kireyden, mutta samalla ne vaatii riittävän kireyden, jotta saadaan riittävä voima vedon vapauttamiseksi. Tästä oli oikein huoltotiedote, mutta tämä oli sarjanumeroltaan muutaman uudempi, joten sitä ei ollut tehty, vaikka ongelma olikin olemassa.Viimeksi muokannut nomoreford; 3.12.2023, 09:07.
Comment
-
First world problems. Toissapäivänä jäi auton lumiharja auton katolle liikkeelle lähtiessäni. No se katosi tietenkin. Ja nyt nuo perinteiset puuvartiset (jonka varren päässä kolmionmallinen jääraappa) lumiharjat ovat, kuin yksisarvisia. Ei meinaa löytyä mistään ja muovista rimpulaa en huoli. Lisäksi tuon kolmioraapan saa kivasti viilalla tms. hiontavälineellä teroitettua, kun se tylsyy käytössä. Pitkällisen etsimisen jälkeen Konalan Fixus pelasti tilanteen. Ostin sieltä samantien kaksi niin on ainakin varaharja. Oletettavasti ei ole viimeinen kerta, kun vastaava tilanne sattuu.
Tänään etsiskelin lumisateen vuoksi quattrolapiota. Siis sellainen alumiinilapio joka sopii kivasti Audin takakonttiin ja jonka avulla mukava kaivella autoa penkasta tms. pahasta paikasta. Ei vaan löydy mistään ja olen ihan satavarma, että se oli hiljattain parvekkeella. Esine on vielä kohtuu iso niin ei se mihinkään pöytälaatikkoon voi hukkua. Ärsyttävää, kun tavaroita katoaa.
Kolmas harmituksen aihe. Eilen hajosi kahvinkeitin. No onneksi siinä vielä 2kk takuuta jäljellä. Mutta on tässäkin oma riesa roudata se liikkeeseen josta sen ostin ja tehdä takuurekkula sekä ennen kaikkea se, että kahveen keittely ilman keitintä on oma hommansa.
Toivottavasti viikonloppu sujuu mukavammissa merkeissä ja lapio löytyy sieltä salaisesta paikasta.
Comment
-
Lapio-ongelmaan löytyy ehkä ratkaisu laskettelupuolen lumivyöryvälineistä. Löytyy kaikenlaista ihan toimivaa pikkulapioo, jotka mahtuu osina vaikka varapyörän koteloon. Mitä keittimeen tulee, niin tuossahan on mahdollisuus pannukahveen keittelyyn :) Rouvan kans katseliin vuosia Virkkalan pehtoori-pannua hyllyssä ja aateltiin, että mitähän hittoa tuollakin tehdään... Sit yks viikonloppu keksittiin keittää pannukahveet ja hitto siitähän synty tapa kiireettömiin viikonloppuaamuihin ;)
Comment
-
Pannukahveita olen keitellyt sen parikymmentä vuotta. Tuttu juttu sinällään. Löytyy pannukin kotoa. Mutta, kun ei ole sitä pannujauhatuskahvia kotona ja suodatinjauhatuksesta tulee vähän liikaa pikku partikkeleita kahvikupposeen, Jotenkin se kahvi pitäisi saada suodatettua. Yksi vaihtoehto toki on se, että laskee kihuvaa vettä rikkinäisen keittimen suodatinosioon ja antaa sen sieltä tippua keittimen pannuun jne. Mutta nyt tilanne jo ohi. Takuuna ei tietty saanut enää samanlaista keitintä, kun valmmistus jo loppunut mutta sen sijaan sain rahanpalautuksena laitteen ostohinnan. Uusi keitin jo hankittu.
Comment
-
Aiempaa kvanden tarinaa naureskelin hyväntahtoisesti. Ilmeisesti karma osui omaan nilkkaan. Alkoi tuossa noin kaksi viikkoa sitten tulemaan sähköpostiin erikoisia ilmoituksia. Microsoft ilmoitti että oli yritetty epäilyttävistä paikoista kirjautua minun sähköpostiin, seuraavaksi tinderiltä tuli mailia että "tällä sähköpostiosoitteella on yritetty kirjautua mutta tällä mailiosoitteella ei löydy käyttäjätiliä". No en oo tinneriä ikänään käyttänyt niin ihan legitti viesti sinänsä mutta jossain joku botti on sinne kuitenkin pyrkinyt. Siitä samana päivänä tuli Steamista ilmoitus että käyttäjätilin sähköpostiosoite on vaihdettu.
Pienen ajan sisällä niin monesta paikkaa tuollaista että aika selvä homma. Jostain netin paskasti suojatusta kannusta vuotanut sähköpostiosoite ja salasana. Ja koska olen tällainen boomer jolla joka paikkaan sama salasana since 2001 niin sitä komboa sitten botit rummuttanut joka paikkaan. Ei muuta kun välittömästi verkkopankeista luottokorttien verkkomaksurajat nollaan euroon kun en yhtään muistanut minne joka paikkaan olen luottokortteja lisännyt (esim. se Steam). Sitten vaihtamaan joka paikkaan salasanat. Suurin yksittäinen työmaa oli Steamin asiakastilin palauttaminen jossa meni muutama päivä ja kymmenkunta viestiä Steamin supportin kanssa.
Oli pikkasen stressaavaa aikaa kun ei voi mitenkään muistaa mihin joka paikkaan on samat kirjautumistunnukset ja mihin niistä on laittanut esmes korttitiedot niin että voi vaan kliksutella tilauksia ilman mitään lisävarmistuksia tai MFA:ta. Ihan oma vika kun kahta tai kolmea salasanaa käyttänyt joka paikkaan, nyt on likimain kaikkialle vaihdettu ja niin että joka paikkaan on eri salasana. Tähän mennessä ei oo tiedossa että olisi aiheutunut mitään taloudellista vahinkoa mutta kylläpä kiristi pari päivää pinnaa aika raskaasti. Älkää olko kuten minä. Vaihtakaa niitä salasanoja älkääkä käyttäkö samaa salasanaa moneen eri paikkaan. Ei auta että se salasana on riittävän monimutkainen ja pitkä jota ei bruteforcella saa haksattua jos palvelin jossain vuotaa sen pihalle ja sama salasana on käytössä joka paikkaan muuallekin.
Comment
-
Joku nutipääpelle on taas tehnyt kourallisen käyttäjätilejä erinäisille seksitreffisaiteille minun sähköpostiosoitteellani. Jos tietäisin kuka, niin vääntäisin siltä nenän poskelle. Aika noloa, jos joku sattumalta näkee vaikkapa kotona. Voi mennä elämä selittelyksi... "En se minä ollut!" On kyllä kumma, ettei kaikki muista edes omaa osoitetta. Voiko tuosta edes syyttää oikeudessa? Sama ongelma on jatkunut jo toistakymmentä vuotta, joten meinaa usko loppua.
Edit: Enkä ole siis itse mokannut tässä mitenkään. Ongelmana se, että Suomessa on useita saman nimisiä henkilöitä.
Comment
-
Valkoinen uudenkarhea kaikin koristein varustettu RS5 oli jätetty ostoksien ajan käyntiin invapaikalle Espoon Gigantti Megastoren eteen sunnuntaina 17.12.2023. Autossa ei ollut inva-tunnuksia. Armoton myötähäpeä ja ketutus. Olisi edes ollut bemari. Toivottavasti ei ole kerholainen.
Comment
-
Terveisiä Hannoverista!
Hollannista vuokra-autoksi saamani Dacia Jogger on ruvennut kolisemaan käynnistettäessä, täristämään tyhjäkäynnillä ja vaihteiden vaihtaminen on muuttunut, no vähintäänkin haastavaksi, sillä voimansiitopuolelle on muutaman sadan kilometrin matkalla kehittynyt paheneva ongelma.
Olin yhteydessä vuokrafirmaan, jonka kautta paikallinen hinausfirma otti yhteyttä ja totesi, että voivat kyllä hinata auton pois, ja sitten jatkat matkaa jotenkin muuten. - Ai niin, junat ovat muuten lakossa…
Päätin sitten palata huomenna Hollantiin Joggerilla. - Tai siis ainakin yritän palata.
Pikaisen googlauksen perusteella näyttävät tuolla brittien Dacia-foorumilla puhuvan Dacia Joggerin voimansiirron ongelmista tyyliin, että vauhtipyörä-paineasetelma-vaihdelaatikko menee vaihtoon suurin piirtein 10.000 km välein.
Tässä vuokrayksilössä mittariin tulikin juuri 30.000km.
Jos täältä jotenkin vielä kotiin pääsee, niin onneksi on A8 odottamassa lentoparkissa.
Comment
Comment