Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Tällä hetkellä on tavallaan pakko ostaa auto ja ei saa millään päätettyä millaisen hankkisi. Joku mielenhäiriö tuli ja kävin katsomassa kahta ensimmäisen sukupolven audi tt:tä. Pakko myöntää, että on kyllä todella mukava ajettava ja mulle riittäisi tila mainiosti. Mietityttää vain kuinka paljon tuollaisesta kehtaisi maksaa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viestiEi muutakuin sovittamaan AGB:ta sinne BBK:n tilalle ;)
Comment
-
Olipa mielenkiintoinen autokauppakokemus tänään. Mielessä kytenyt mahdollinen seuraava vähän ässämpi bensakäyttis, ja lähialueelle oli tullut yksi sovelias yksilö myyntiin.
Noh reippaana aamupäivällä koronaparranajot, parempaa siistiä vaatetta päälle ja autokauppaan.
Keli lievästi odotuksia antava lumisade :)
Perillä autossa kesäkumit. Pettymys kasvoi myyjän tullessa paikalle. Siitä pappalle hyvä auto, hän on sen ajanut, näitä ostetaan fiilikseen ja ajamaan pääsee kun on ostopäätöksen tehnyt.
Joo, ymmärrän, auto on haasteellinen ajettava ja aivan paskainen kun sitä loskakelissä ulkona käyttää.
Noh, jatkettiin vääntöä mahdollisesta kaupasta, mutta vittuiluksihan se meni puolin ja toisin.
Kiitos Saka, tämä tuli tarpeeseen.
Comment
-
Haluamme tehdä asiat eri tavalla ja uudistaa suomalaista autokauppaa intohimolla, asiantuntemuksella ja nöyrällä palveluasenteella.
'Eri tavalla' tuo homma ainakin hoidettiin, nöyryyttä on turha odottaa nuorelta itseääntäynnä olevalta myyjältä.
Comment
-
Siis tuollaista lähdin koeajamaan ja louskutan mitä louskutan...
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/37993980
Comment
-
Suomalainen asiakaspalvelu autoliikkeissä valitettavasti on vielä nykyäänkin täysi vitsi aivan liian usein. Ja tilanne vain pahenee jos ostajana on nainen. Muutamillakin eri autokaupoilla olen ollut taustatukena kun on naiselle oltu autoa ostamassa ja harvoin niin alentuvaa suhtautumista ostajaan olen huomannut. Ensin yritetään myydä minulle autoa ja kun olen sanonut, että en minä ole autoa ostamassa, vaan tämä ystäväni tässä, niin homma tyrehtyy siihen. Vaimo oli uutta autoa ostamassa jokunen vuosi sitten, niin aika monessa autoliikkessä ei myyjät olleet vähääkään kiinnostuneita vaimon ostoaikeista. Näitä liikkeitä oli niin Etelä-Pohjanmaalla kuin täällä Tampereen seudullakin. MB kovasti kiinnosti ja useammankin kerran yritettiin paikallisen MB jälleenmyyjän kanssa autosta kauppaa tehdä, mutta ei vain myyjä ollut halukas kauppaa tekemään. Paikallisella Audi Centeristä löytyi sellainen automyyjä, joka halusi kaupan tehdä ja sen se sitten saikin tehdä.
Comment
-
Bemarin kun kävin Sakalta hakemassa, niin ei päässyt koeajolle ennen kun oli tarjous katsottu.. Aikaisemmin kyllä oon tottunut siihen, että ensin otetaan tyypit ja sitten puhutaan rahasta. Ehkä se on se kun oon vasta puolivälissä kolmatta kymppiä ja näytän vielä ikäistäni nuoremmalta.
Comment
-
Vieras
Ikä ja sukupuolirasismi on edelleen ihan normaalia. Ja se että etenkin nuoret myyjät on kyllä sellaisia pa#$kan puhujia että jo sen takia liikkeessä käyminen on tuskaa.
Comment
-
Meillä on emännällä niin kova kuume ostaa C7 RS6 että vaikea pitää pois liikkeestä. Saa nähdä kun sinne asti ehditään, millaista palvelua rouva saa.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Janis Petke Näytä viestiMeillä on emännällä niin kova kuume ostaa C7 RS6 että vaikea pitää pois liikkeestä. Saa nähdä kun sinne asti ehditään, millaista palvelua rouva saa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TomVi Näytä viestiPari hyvää ehdokasta kerennyt jo menemään nenän edestä, kun ajatuksena vaihtaa kolmonen johonkin verottaja ystävällisempään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiTuossa on siis ihan vapari 4.2 V8 ilmeisesti? Mites se niin pääsi käymään :I Paska juttu.
Ja kyllä nyt on ajatuksena siirtyä vähän uudempaan seuraavaksi.
Comment
-
Staypron:n Hellberg bluetooth kypäräkuulosuojainreklamaatio edelleen kesken. Asiakaspalvelusta kysytty parin viikon välein missä viipyvat. Selitelty valmistajan takuuhuolto ym. huttua. Ei todellakaan kannata tilata sieltä mitään ratakistkoa teknisempää. Reklamaatio tehty 30.12 ja lähetetty tuote huoltoon 11.1. VMP.
Comment
-
A1:n luukkujen yhteensopimattomuus talven kanssa. Pelkääjän ovea on rouva saanut paiskoa (ja jännittää) pariinkin otteeseen, samoin tankin luukku on vaatinut fööniä ja öljyä. Taitaa nämä nykyvehkeet olla ansarikukkasia, eivät viihdy taivasalla. Tankin luukun salpamekanismi on muutenkin aika rimpulan näköinen, mutta aika näyttää miten kestää.
Edit: Vielä viime talvena palvelleessa 8P A3:ssa ei ollut kertaakaan lukko-ongelmia niinä viitenä talvena, mitä se meillä vietti samoissa oloissa kuin nykyinen.Viimeksi muokannut taski; 18.3.2021, 14:32.
Comment
-
+20v vanhoja peltejä ostamassa,JOS on priimat laita kuvia,
tervemenoa ja onnee...
En ottanut kuvia enkä vastannut.
joku raja kun ollaan ostamassa jotain ei kiinnosta aikaa kuluttaa ottaa konepellistä kuvia kun se ei tuon ikäsenä ole pakasta vedetty,olkaat nyt vielä halko
laatikon suojana vielä vaikka toiset 5v.
Comment
-
Pakkanen on juuri lauhtunut ja tie on sairaan liukas. Matka taittuu muutaman auton jonossa. Onneksi ohituskaista alkaa. Ohitat jonon ja asetat vakionopeussäätimeen 109 km/h. Juuri ennen kuin ohituskaista päättyy, niin joku vielä tunkee väkisin ohi.
Ohittaneen auton perä alkaa vähitellen lähestyä. Se lähestyy ja lähestyy... Ajat jo liian lähellä, kun näet AudiClubin rekisterikilven kehyksen. Siirrät jo jalan jarrupolkimelle siltä varalta, että tuo Audi jatkaakin matkaansa alle 109 km/h nopeudella ja tiputat vakkarista nopeutta pykälän alaspäin. Olet kahden vaiheilla, mutta et kuitenkaan kehtaa ohittaa juuri sinua ohittanutta, ettet turhaan provosoi tieraivoa valloilleen. Vähän kiiirekin kyllä sinulla kyllä olisi määränpäähän ja otsasuonesi alkaa pullottamaan.
Jarruvalo iskee tajuntaasi. Kätesi on jalkaasi nopeampi ja teet peräänajon välttääksesi nopean väistöliikkeen piennarta kohti. ESP ja ABS puuttuvat välittömästi peliin, mutta silti autosi alkaa heittelehtiä. Saat tilanteen hallintaasi ja näet loittonevan Audin takaikkunan läpi keskisormen...
Vieläkin minua v-tuttaa kaksi asiaa:
1. en noudattanut turvallisuusväliä
2. tuon kanssa-autoilijan käytös
Tuo tuli mieleeni, kun ajoin viikonloppuna vähän vastaavassa tilanteessa moottoritien ohituskaistalla tasan 100 km/h nopeutta saavuttaen edellä ajavan auton. En koskenut vakionopussäätimeen, kun tuo edessä ajava auto oli juuri pääsemässä ohi ohitettavasta autosta. Sitten edessä ajavan auton perään syttyi punaiset valot ja painoin refleksinomaisesti jarrua. Samalla tajusin, että kyseessä oli väärä hälytys, mutta virhe oli jo tehty ja melkein sain takanani ajaneen auton perääni. Edessä ajavan auton perään ei siis syttynyt jarruvalot, vaan mentiin tunneliin ja automatiikka sytytti takaparkit. Silti sydän tykytti kahtasataa.
Onhan noiden jarruvalojen ja takaparkkien välillä selvä ero, mutta tuo pieni punainen ärsyke riitti laukaisemaan refleksini. Kävi vähän kuin Bottakselle.Hungaroringillä - tosin käänteisesti.
Ehkä osaan ottaa näistä opiksi, kun autossani ei ole mukautuvaa vakionopeussäädintä, joka hoitaisi opin perille menosta automaagisesti.
Comment
-
Millon vilkun käytöstä tuli etuajo-oikeuteen oikeuttava toimenpide? Porukka vaan laittaa vilkun päälle ja vaihtaa kaistaa suoraan sun eteen. Toimii erityisen hyvin kun liittyy moottoritielle rampista 20kmh alle nopeusrajoituksen. Autokoulusta on jo vähän aikaa mutta olin siinä uskossa että kaistaa vaihtavalla on väistämisvelvollisuus.
Comment
-
Juu tuo sarvikuono-kaistanvaihto ei ole nykyään harvinaista. Kuopion motarilla meinasi äskettäin avolava tulla rampista kylkeen, kun halusi liittyä juuri siinä kohtaa ja sillä vauhdilla. Ja hiljainen liikenne oli, ettei ollut tulijalla mikään "pakkorako", silläpä itse ajoin vakkari päällä (ja laillista nopeutta). Vilkkaammassa liikenteessä sovittelen toki omaa vauhtia, mutta tuossa kyllä yllätti.
Comment
-
Käyttää sentään vilkkua. Oman mutun mukaan vilkkua käytetään nykyään ehkä n. 30-50% tapauksista. Ohituksissa tullaan eteen niin, että metri pari jää etukulmaan väliä. Jos ei takana tulijan mielestä aja itse riittävästi ylinopeutta, tullaan päivystämään takalistaan. Ajellaan ilman takavaloja kelillä kuin kelillä. Useasti pelkät etusumarit päällä, etuvaloja ei. Jne. Jos ajotaitojen kehitys jatkuu samansuuntaisena, niin mieluummin jo kohta ottais ne itse ajavat robottiautot mieluumin kaduille kuin ihmisten ohjaamat autot.
Rekkoja ja busseja kyllä väistän jos ne tulevat liittymästä motarille, niistä kun pitää silti ohi päästä.
Joskus joku rampista tuleva henkilöauton kuski otti aika pahasti hermoa, kun ajelin vakkarilla suurinta sallittua motarilla, ja noudatin etuajo-oikeuttani. Näitäkin näkee.
Comment
Comment