Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8:lla pohjasta kiinni Tapiolassa. Lyhytvartinen lainalapio ei auttanut mutta Hinaus Sjöberg auttaa?

    Edit: Kyllä Sjöberg auttoi. Jännästi oli muuten ilmajousitus sekaisin, kun auton sai pyörilleen: Alusta tipahti tasamaalle päästyämme pohjauskumien varaan ja keltainen vikavalo loimotti mittaristossa vihreän alustavalon kaverina. Puolen kilometrin ajon jälkeen keltainen valo sammui ja kohta perään alustakin nousi normaalille korkeudella. - Ei varmaan ollut hyvä idea yrittää säätää alustaa matalalle auton ollessa pohjansa varassa lumikinoksen päällä?
    Viimeksi muokannut kvande; 1.2.2019, 23:16. Perustelu: Lisätty "tilanne ohi"-päivitys.

    Comment


      Tää loputon autokuume, ikinä ei oo näköjään sopiva....

      Comment


      • Oman asuinalueen teiden ”kunnossapito”.. Onkohan urakoitsijan ainoa auramies sairauslomalla, kun saa noita mökkiteitä ajaa... Koko talvi samaa pohjan hakkaamista..
        Landella ajaa pellolla mukavammin, kun täällä yleisillä teillä.

        Comment


          Samassa kunnossa ne tiet on muuallakin tän pitkään jatkuneen pakkasen ja loputtoman lumentulon takia, että turha urakoitsijoita syytellä. Auton ajokorkeudella ei liene syytä tuohon pohjan hakkauttamiseen?
          Saisi jo tulla kevät...
          Viimeksi muokannut vV8m5; 6.2.2019, 18:16.

          Comment


            Joo sais loppuu tää talvi, mun puolesta ei tarviis tulla enään ikinä takasinkaan mut se ei taida nyt onnaa. 28h hereil viime taistelussa espoossa. Iha loppu.

            Comment


            • Talvi on haitannu omaa muuttoa ja toivottavasti viikonloppuna saa pakulla loput kamat roudattua. Tolla nelikko mitsulla on voinut kyllä surutta mennä minne haluun. Täytyy laittaa nelikko tuonkin jälkeen kun on makuun päässy.

              Comment


                Vaikka näitä lumitalvia on täällä etelässä vain kerran pari kymmenessä vuodessa niin vajaaveto ei ole edelleenkään vaihtoehto päivittäisen kehonsiirtologistiikan alustaksi.

                Mutta saisi tämä lumentulo jo riittää! Onneksi auringossa alkaa olemaan potkua jo sen verran, että lumi sulaaa ja katoilta tippuu vesi, kun pilviverho väistyy :) Kyllä se kesä sieltä tulee. Veikkaanpa myös, että suvikumit voi laittaa alle kokolailla normiaikaan eli huhtikuun alussa.

                Comment


                  Etuveto Transporter ei ole jäänyt kertaakaan jumiin 245 leveillä kitkoilla kolmen vuoden aikana. Ja tästä ei saa edes luistonestoa pois.
                  En ole kyllä A3 E-tronillakaan ollut jumissa. Ei myöskään vaimo.

                  Comment


                    A6q jää kyllä jumiin, kun ajaa syvässä pakkaslumessa huomaamatta, ettei viimeisen peltoaukean kohdalla tietä olekaan lingottu perille saakka. Traktori oli nostanut lingon ylös ja jatkanut matkaa jättäen tuulen umpeen tuiskuttamat raiteet jälkeensä. Ajoin noissa raiteissa ja tien keskusta oli tuolla kohdalla niin kova, että auto jäi pohjasta kiinni pyörät lähes ilmassa roikkuen. Pakkasta -20, eikä tietenkään lapiota mukana.

                    Kun quulla jää kiinni, niin se on sitten oikeasti kiinni.

                    Comment


                    • Elämäntilanne on tällä hetkellä semmosessa hivenen stressaavassa välitilassa, joten päähän ottaa koko ajan ns. tasaisesti. Mikä asia milloinkin, mutta tuo volkkarin "quattro" on sentään pitänyt tämän talven aikana mielen positiivisessa moodissa, kun on lunta ollut ihan kiitettävästi.
                      Loppukesästä/syksyllä tuo oli myynnissäkin, ja olisin tuosta alle tonnilla luopunut, mutta onneksi ei mennyt...

                      Comment


                      • Minua ei lumen tulo harmita, päinvastoin :). Lumilinko on iskussa ja piha kunnossa, autossa alla Torsen, vaikkakin pienellä maavaralla. Eniten haittaa alinopeutta ajavat kuskit liikenteessä.

                        Comment


                          Kirjaimellisesti ottaa paahan, nena vuotaa, poskionteloissa tuntuu painetta ja nivelia kolottaa. Kai tama on joku hyppykuppa taas.

                          Comment


                            Nämä kilvenaluset. Ei meinannut C5 avantin ronkille päästä, kun kilvenalunen oli niin paksu. Rekisterikilven valot kun oli pimeänä, niin öli pakko alkaa irrottelemaan rekisterikilpeä. Ihan vaan äkkiä klo 16. Kyllähän mä pian tämän teen ja haen pojan intistä iltalomille...

                            Ja mitä sieltä SAKAn alusen alta paljastuikaan? No tietenkin Rantajuopon kilvenalunen. Ei hyvää päivää!!! Mitä lienee asentaja-arskan päässä liikkunut?

                            Sitten katkesi se Audin oma rekisterikilven ruuvi, jolla alempi alusta oli kiinnitetty. Porasin ruuvin ontoksi, enkä tyhmyyksissäni tehnyt uutta kierrettä vaan ahnehdin vastakierretapilla... ja se perhanan korimutteri lähti pyörimään ja vastakierretappia ei saanut irti... Siinä se sitten törrötti. Oli tehtävä päätös: Teenkö rekisterikilpeen sille reiän vai jatkanko?

                            Klo 20 paikkeilla tappelin yhä ronkin verhoilujen kanssa, kun siellä se perhanan kaihdin ryppyili oikein huolella. Mihin tuollaista kaihdinta muuten tarvitaan?

                            Olihan niistä rekisterikilven valojen linsseistä toisen kiinnitysruuvikin poikki ja piti alkaa rouhimaan muovia sen ympäriltä pois ja sulattelemaan uutta tilalle...

                            Jossain vaiheessa meinasi alkaa harmittamaan, että tein tätä autokatoksessa. Ja se autokatoksen kattokin päätti ennen puoltayötä oksentaa lumet pihalle... Kai tuo joskus klo 2 paikkeilla oli nipussa (lue ajokunnossa). Ja pääsi lumitöihin ennen kuin kasa oli pohjia myöten jäätynyt.

                            Jonkun edellisen asentaja-arska teurastamaa verhoilua pitää vielä vähän kuumaliimailla ennen asennusta. Saapahan samoilla aukaisuilla vaihtaa takalasin pyyhkijän moottorinkin, kunhan se Saksasta kotiutuu.

                            Siis normipäivä :D
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut pta; 11.2.2019, 06:07.

                            Comment


                              Työpäivä talviloman jälkeen alkoikin näin. Oli autossa päävirrat päällä ja kontin valot yms. Ei edes mittarivalot syttyny. No tulee sitten vähän kiireisempi päivä jahka saa tämän käyntiin.
                              Attached Files

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja kvande Näytä viesti
                                A8:lla pohjasta kiinni Tapiolassa. Lyhytvartinen lainalapio ei auttanut mutta Hinaus Sjöberg auttaa?

                                Edit: Kyllä Sjöberg auttoi. Jännästi oli muuten ilmajousitus sekaisin, kun auton sai pyörilleen: Alusta tipahti tasamaalle päästyämme pohjauskumien varaan ja keltainen vikavalo loimotti mittaristossa vihreän alustavalon kaverina. Puolen kilometrin ajon jälkeen keltainen valo sammui ja kohta perään alustakin nousi normaalille korkeudella. - Ei varmaan ollut hyvä idea yrittää säätää alustaa matalalle auton ollessa pohjansa varassa lumikinoksen päällä?
                                Joo, ilmajousitus heittäytyy täysin veltoksi, jos auto on pohjansa varassa, eikä suostu paineistumaan uudelleen ennen kuin auto on taas pyörillään. Todettiin joskus Tahkolla, kun kaivettiin erään nimeltämainitsemattoman turkulaisen herrasmiehen D3-proomua hangesta ;) Olikin hieman savottaa saada se irti.

                                Comment


                                  Joskus kaivettiin Rovaniemellä jotain urssia hangen päältä. Ei ollut pikkujuttu, vaikka ei ilmajousilla ollutkaan, eikä mahastaankaan juuri kiinni.

                                  Comment


                                    Mut ei ollu kuski nostanukkaan ennen ku pysähty käsittääkseni.

                                    Comment


                                    • Prkl ahtaat parkkihallit ja 4F.. Kävin toisessa kerroksessa toteamassa että ei mahu tännekkään ilman kylkien hieromista ja päätin lähteä muualle. Vaikka kuinka muka varo niin alasajorampin korokkeeseen kopsahti auton keulan alaosa. Tais kolahtaa öljypohjaan, ei ainakaan valunut mitään eikä valoja syttyny.. vielä =D

                                      Comment


                                      • Voihan se kai etuapurunkokin olla. Mulla on A6:n keula kolissut tosi ikävästi monia kertoja, ja vaan kerran on menny öljypohja paskaksi :D

                                        Comment


                                          Vasen jalkapöytä/nilkka vittuillut koko viikon, vähä toista. Eikä varmasti tykännyt tuosta tunnin sulkiksen pelaamisesta kovin hyvää. Noh, työnnetään kaikenmaailman geelejä siihen nyt ensi alkuun. Kiukuttelee toisinaan muutenkin. Liekköhän siellä jotain vähä löysällä....

                                          Comment


                                          • 1.5kk ollu audi alla ja tänään sit syttyi kerralla kolme valoa tauluun. Esp abs ja alustan valo.. Se on kai alettava katselemaan tosissaan sitä rossin piuhaa. Tuskin siellä isoa vikaa on

                                            Comment


                                              Tuskin siellä pikkuvikaa on :(

                                              Comment


                                              • Anturivialtahan tuo vahvasti vaikuttaa. Alustakin pysyy asennossaan. Abs anturi?

                                                Comment


                                                  Turhaa arvuuttelua ilman koodien lukua. Voi olla hetken härö. Nuo koodit tulee useampaan paikkaan, ainakin abs:ään liittyvissä asioissa ja rattiakselin häiriössä. Missä tilanteessa nuo koodit tuli?

                                                  Comment


                                                  • Taitaapi olla. Tämä vika maksaa siis heti alkuunsa vajaa 300€ vähintään kaapelin muodossa. Ei viitti huoltoonkaan viiä, kun veikkaan tuolle piuhalle olevan vielä muutakin käyttöä. Ihan normaaliajossa tuo tuli ja kuittaantui kahdesti vielä pois uudelleenkäynnistäessä. Kattoo mitä se huomenna tekee, kun pitäis ajelemaan lähteä.

                                                    Comment


                                                      Transunatorista prakas suutin eikä autopurkaamoihin tunnu saavan yhteyttä sähköpostitse eikä edes puhelimitse. Toinen viikko audin ratissa ja ajaminen on kuin Hammondin mustangilla Patagoniassa...

                                                      Comment


                                                        S**tanan Masentaja-Arskat ja ala-arvoiset nyrkkipajat!

                                                        Vajaa kuukausi sitten ostamani Allroad vetää kiihdyttäessä vasemmalle ja kaasua löysätessä oikealle. Ensimmäistä kertaa maantiellä ohittaessa oli pikku oho-tilanne siinä vasemmalla kaistalla, kun tapahtui tuo yllättävä suunnanmuutos ohitettavana olleen auton kylkeä kohti. En löytänyt itse väljää mistään nivelestä, mutta onneksi auttoivat katsastuskonttorilla (korvausta vastaan) vian paikallistamisessa.

                                                        Auto oli käynyt hiljakkoin ennen ostoa nelipyöräsuuntauksessa ja vasen takasatulakin oli huollossa vaihdettu. Luulen, että jompi kumpi Masentajista on jättänyt takaa vasemmalta takimmaisen ylätukivarren ulkopään kiristämättä. Siellä se pultti kolisee reiässään!!! En kyllä ymmärrä miksi tuo on pitänyt avata, kun aurauskin säädetään sisäpään epäkeskolla, eikä tuo jarruihinkaan liity.

                                                        Mietin, että mitä tekisin nyt auton uutena omistajana. Korjauksen tehnyt firma mainostaa varaosille yhden vuoden takuuta ja työlle kolmen vuoden takuuta.

                                                        Ai niin miksi minitsin varaosatakuun... kyseinen firma
                                                        - oli vaihtanut kesäkuun jälkeen vetarin suojakumin, jossa on nyt reikä.
                                                        - oli siellä korjattu lämppärikin: diagnoosina lämpöanturi oli irti kiinnikkeestä akkukaukalon pohjalla ja kiinnitetty paikalleen. Tämä on siis se saasteanturi...
                                                        - oli siellä osattu laittaa akkukaukalon tiivistekin huulipuoli alaspäin paikalleen, jolloin Webaston käryt tulivat autoon sisälle.
                                                        - jne...

                                                        Comment


                                                        • Eilen aamulla motarilla raskaankaluston renkaanpinta auton alta 100 vauhdissa ja tänään sama uudestaan, tosin eri paikassa. Ei ehdi pimeällä märällä asfaltilla reagoida, mutta sentään huomaa yli ajaessa. 2mm teräspanssari näyttäisi toimineen motin ja vaihteiston osalta. Ja putkestakaan ei ole kuulunut mitään ylimääräistä ja keula kunnossa. Tosin tulevaisuus näyttää lopullisen tilanteen.

                                                          Comment


                                                            Kai nyt sentään soitit kaljupäät hoitamaan tilanteen?

                                                            Comment


                                                            • Miksi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X