Tiesuola. Onko se nyt niin, että talvikelistä pitää välttämättä saada kesäkeli? Ei ole kuitenkaan kyse syksyn ensiliukkaista, joten pisimmilläkin piuhoilla varustetuille kuskeille pitäisi olla selvää, että siellä saattaa olla liukasta, joten ehkä vaan annettaisiin talvikelin vallita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Kyllähän valveutunut ha-kuski kunnon nastarenkailla pärjäisi mainiosti ilman suolaustakin, raskasliikenne ei niinkään. Mieluummin tuolla loskapaskasuolakuravellissä kuluttaa vähän enemmän Lasolia ja pyyhkijöitä kuin väistelee heittelehtimään lähtenyttä paperirullalastissa olevaa rekan perävaunua.
Comment
-
6v vanha maalämpöpumpun vesivaraaja sanoi sopimuksensa irti ja alkoi päästää vesijohtoverkon paineet lämmityspiiriin. Miksi ihmeessä aivan kaikki tuotteet on niin järkyttävää kuraa nykyään? Ihan sama mitä ostaa ja mistä ostaa, pakko on tehdä jotain taustatyötä etukäteen kuitenkin. Tahtoisin kiroilla. Rumasti.
Comment
-
Näin tuossa yhtä vanhaa kaveria ja tuli autot puheeksi. Kehui ajaneensa aikoinaan tehokkaalla Audilla, kun toi isänsä kanssa Saksasta 2000-luvun alussa jonkun sporttisemman farmarin. Kyselin lisää ja auto oli kuulemma joku 90-luvun alun malli, jossa V8, 6v-manuaali ja pitkäkatto, ei osannut sanoa sen tarkemmin. Päättelin, että kysessä ilmeisesti UrS4/6 4.2 avant.
Tässä kohtaa kiinnostus oli jo melkoinen ja pakko oli kysyä mitä autolle kuuluu nykyään. Kaveri sanoi, että ei kai kummempaa, ollut vuosia isänsä ladossa, kun sille ei ole ollut käyttöä. Ja ajamalla kuulemma latoon saatu, eli ajokunnossa ollut vielä siinä vaiheessa. Samaan hengenvetoon sanoi, et haluutko ostaa sen pois, kun sille ei edelleenkään ole käyttöä ja oot noita Audi-miehiä.
No totta munassa haluaisin ostaa sen! Nykyisen "käyttiksen" rinnalle sopis joku kiva harraste, jota ei tarttis varoa (jää)rata-touhuissa ja avantilla hoituisi Ikean reissutkin kivasti. Ja kyllähän jokaisella autoharrastajalla ainakin yksi V8 pitää olla. Taloustilanne ei vaan tällä hetkellä taivu moiseen ja se ottaa päähän...
Comment
-
Kyllähän valveutunut ha-kuski kunnon nastarenkailla pärjäisi mainiosti ilman suolaustakin, raskasliikenne ei niinkään. Mieluummin tuolla loskapaskasuolakuravellissä kuluttaa vähän enemmän Lasolia ja pyyhkijöitä kuin väistelee heittelehtimään lähtenyttä paperirullalastissa olevaa rekan perävaunua.
Comment
-
Aiheuttiko kommenttini sulle gedu jotain butthurtia kun piti alkaa viisastelemaan? Sitä en tuossa hakenut.
Onhan tuo pahimpien paikkojen suolaus raskaan liikenteen sujuvuuden turvaamiseksi lähestulkoon ainoa keino. Liikaa sitä suolaa tuonne teille silti kylvetään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viestiYleensä se kotimaisilla orjakilvillä olevan veturin kuski pärjää paremmin kelissä kuin kelissä kuin se nepparikuski joka jää sutimaan sillä quatrollaan ylämäkeen ;)
Minä pärjään kyllä quattrolla tai vajaavetoisella kelissä kuin kelissä, osaan oman ajoni vallitsevaan keliin sopeuttaa.
Comment
-
Risteysalueiden ja pitkien/jyrkkien mäkien suolauksen minäkin käsitän mutta en sitä että joku 50km suora tieosuus jossain Pohjanmaan lakeuksilla pitää suolata aivan märäksi. Perustellaan kai sillä ettei tule sitten suurta eroa tien kunnossa kun suolattu osuus päättyy.
Comment
-
Suorilla tieosuuksilla on semmoinen kiva efekti kuin puuskitainen tuuli. Mut joo, noilla helpoilla osuuksilla sitä suolausta onkin vähennetty.
Ja muutes aukee silmät noiden teiden suolauksesta, kun pistetään isomman yhdistelmän rattiin. Varsinkin tyhjän semmosen. Meinaan ei sitten mitään pitoja missään. Lisäpaino hieman helpottaa, mutta se tuo mukanaan muita ongelmia (nimimerkillä iso-ee ajossa, ja vasta 20h ajoa takana, joista raskain 40+t yhdistelmä)
Comment
-
Nyt ottaa päähän!!!
Ei liity varsinaisesti tähän, mutta muistuu mieleen se pohjoisnorjalaisista aurakuskeista kertova tv-sarja. Ihmettelivät siellä lumipyryssä mäkeen juuttunutta, siniristilippukilvellä varustettua täysperää, jossa oli alla (lainvastaisesti) kesärenkaat ja jonka kuski luki kabiinissa Aku Ankkaa ilman, että olisi laittanut tikkua ristiin auton saamiseksi liikkeelle.
Comment
-
Miten ihmeessä se tavara sitten liikkuu mm. tänne Ilomantsiin? Tiet on jäässä ja nollakeli. Suolaa ei näy yhtään. Ja on mäkeä ja mutkaa. Entäs jos on 15°C pakkasta? Ei se suola silloin toimi.
En tiedä olenko mikään rekkakuski sanomaan, mutta reilu neljä vuotta tuli ajettua maakuntiin elintarviketta yhistelmällä. Toki osasin arvostaa suolaa pahoissa paikoissa johon se kuului.
Comment
-
Kesällä hommattu B6q vihdoin tikissä useiden pikkukorjausten jälkeen ja ajattelin ottaa päivittäiseen käyttöön. Johan se toisena aamuna rattia kääntäessä vinkui ja tehostimen säiliö vaahdossa. Olisko hammastangon tiivisteet porsinu ja aika vasta myin sen varaosatangon mikä mulla oli hyllyssä :( Rovaniemelle tähtäin saada kuntoon...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viestiICD Code F51.0
Oikeastaan tää on kyllä iloinen asia, koska nyt löytyi apua ja lääkäri joka ei päätä mun puolesta, että kaikki on hyvin ja tuuppaa kouraan reseptiä unilääkkeisiin.
Comment
-
Niin et aiemmin nollattiin vaan koodit ja toivotettiin et kovaa ajoa vai??
edit. No toivotaan et alkaa selvenee asiat kuitenkin.Viimeksi muokannut quattro20v; 7.1.2019, 15:22.
Comment
-
Joo kesällä kävin Mehiläisessä kahden vuorokauden valvomisen jälkeen ja sain taputuksen selkään saatesanoilla, että kyllä se siitä.
Kaikkiaan koko viime vuosi oli yhtä paskaa stressiä ja valvomista, jotka herkästi ruokkivat toisiaan ja oravanpyörä on valmis. Jospa tää olis sitten vähän parempi.
Comment
-
Oikeastaan tää on kyllä iloinen asia, koska nyt löytyi apua ja lääkäri joka ei päätä mun puolesta, että kaikki on hyvin ja tuuppaa kouraan reseptiä unilääkkeisiin.
Comment
-
Tää vikakoodi päivitettiin tänään F32.1:ksi.
Oikeastaan tää on kyllä iloinen asia, koska nyt löytyi apua ja lääkäri joka ei päätä mun puolesta, että kaikki on hyvin ja tuuppaa kouraan reseptiä unilääkkeisiin.
F32 koodeilla on tullut oltua erinäisiä kuukausia sairaslomalla elämän aikana.
F33 koodillakin on tullut oltua saikulla... kun uusi muutamaan kertaan...Viimeksi muokannut gedu; 7.1.2019, 21:27.
Comment
-
Viriturbon asennus jäi tekemättä sittenkin, korjaamolla kävin ja sovin että vaihellaan jakopään rempan aikaan mut laakereissa kuulemma sen verran väljää ettei pitkää ikää luvannut ammattilainen. Pitänee lähettää finturbolle laakeroitavaksi vai onko kokkolan suunnalla turbofiksaamoo?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiToivottavasti ei unilääkkeet vaihdu Escitalopramii... meinaa tulee sitten mielenkiintoiset liskot ja monella munkin tuntemalla meni sitten elämänhalut lopullisesti (onneksi ite huomasin oireet ennen mitään vakavampaa)
Comment
Comment