Tällä viikolla ajanu työajoa jonkun 600km maantiellä. Mikä siinä on että koko ajan edessä on joku torspo ajamassa 20km alinopeutta?? Tästä syntyy turhia riskinottoja ohitustilanteissa. Voisko joku kehittää jonkun pakollisen varusteen autoihin joka huutaa tarvittaessa ” vauhtia nyt jumalauta tai pysy kotona!”
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Kyllä sen yhden torspon vielä ohittaa mutta sitten kun niitä on kaksi tai kolme niin alkaa se ohittaminen vaikeutua...
Uusien kesärenkaiden kunniaksi kävin ajamassa pienen maaseutukierroksen. Oli ihan mukavaa, vähän liiankin eli pari isompaa remonttia autoon taitaa realisoitua ennen myyntiä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNo mitä tällä kertaa? Öljypohja, tukivarsia?
Comment
-
Ens lauantaina ajetaan meidän pihasta läpi rallia- tämä ihan mukavaa ja vieraitakin on tulossa katsomaan. Nyt vaan useampi viikko iltaisin "naapureilla" yhtäkkiä huonot pakoputket autossa ja kiiruskin vielä. Jos rallin nuotitusjakso on lauantaina aamupäivällä niin pitääkö sitten viikkokausia viilata etukäteen? Rehtejä suomalaisia urheilijoita?
Comment
-
Työmaat
Oli jono pillipiipareita takana, kun tällainen merkki yllätti ja piti jarruttaa ihan pysähdyksiin. Jouduin hetken odottelemaan, että pääsin oikealle kaistalle. Takana oleva jono jatko i matkaa merkin vasemmalta puolelta ajaen. Eikö tuo merkki yksiseliteisesti kerro, ettei sitä saa ohittaa vasenta kaistaa pitkin?
Kävin vielä uudestaan perehtymässä paikkaan ja ihan sujuvasti silloinkin kaikki ajoivat vasenta kaistaa suoraan merkin vasemmalta puolelta. En kyllä ymmärtänyt merkin tarkoitusta tuossa kohdassa. Saahan tullaisella jonoja ja vaarallisia tilanteita aikaiseksi.
Merkki sijaitsee Tampereella Viinikan risteyksestä motaille päin lähdettäessä.
Comment
-
Siinä on kaksi kaistaa rinnakkain. Kuvassa lähempänä oleva nuoli ohjaa oikean kaistan käyttäjiä ja kauempana oleva vasemman. Voi olla että teknisesti on väärin käyttää tuota liikennemerkkiä vain toisen kaistan ohjaamiseen. Paikalliset noi jo osaa mutta aina siellä silti on seassa joku perhanan maalainen tai turisti poukkoilemassa ;)Viimeksi muokannut hopsis; 22.9.2018, 18:12.
Comment
-
Viinikan liikenteensekoittaja on tarpeeksi vaikea paikka liikkua ilman työmaitakin. Ja nyt kun siellä vaihtuu liikennejärjestelyt lähes viikottain niin ei oo ihme että siellä on välillä tilanteita. Niiqu mitä mieltä niissä ABC:n eteen rakennetuissa väliaikaisissa liikenneympyröissäkään on? Väki painaa suoraan läpi, ite alkuun vilkutin "ympyrästä" poistuessa mutta se aiheutti vaan hämmennystä viereisellä kaistalla niin lopetin sitten.
Vuoden päivät tuli ajettua tuosta, välillä monta kertaa päivässä. Ei jää ikävä. Kuten ei koko Tampereen keskustassa ajamista. Yksi saatanan iso rakennustyömaa koko kylä Hervannasta Pispalaan.
Comment
-
Tuosta kesälomien jälkeen pari kuukautta ajanut joka arkipäivä 2 kertaa kumpaankin suuntaan ja lähes joka päivä on kaistajärjestelyt muuttuneet. Varsinainen Viinikan sekoittaja. Tuossa kohtaa näkee melkeen joka kerta luovia suorituksia, vaihdetaan kaistaa yllättäen tms.
E. Nyt ei ole enää liikenneympyröitä, ovat saaneet risteykset ja valot toimimaan.
Comment
-
Kyseessä on liikennemerkki numero 417 Liikenteenjakaja. Sen käytöstä on annettu seuraava säädös: "Merkillä osoitetaan, että ajoneuvo saa sivuuttaa sen vain nuolen osoittamalta puolelta. Polkupyöräilijä, mopoilija, moottorikelkkailija ja ratsastaja saa kuitenkin poiketa merkillä osoitetusta määräyksestä, jos merkeillä 422 - 427 on muuta osoitettu. Myös merkin peilikuvaa voidaan käyttää. (TLA 18 §)"
Liikenneviraston ohjeistuksestakaan en löytänyt mahdollisuutta ajaa vasenta kaistaa merkistä välittämättä. Siinä pitäisi olla tämä merkki 418.
Ottaa siis päähän, että tällaisia ansoja rakennellaan.
Comment
-
Pasi ihan oikeassa asiassa, en vain muista ikinä nähneeni sellasta peräkärrymallin nuoli seinää missä olisi mahdollista laittaa kummallekkin puolen nuolet. Ehkä koko ensimmäinen nuoliseinä pitäisi poistaa ja laittaa vaikka keiloja tilalle?
En usko että kukaan niitä ansoja tahalleen kuitenkaan asentaa. Bongaa joku valkokypärä alueelta ja käy asiallisesti kysymässä asiasta että onko oikein. Jos on väärin niin en usko että asia jää korjaamatta.
Siiten jos aloitat keskustelun haukkumalla vitun mulkuksi tai kusipääksi niin jokainen voi arvata miten homma siitä etenee. Enkä tällä tarkoita että Pasi sinä olisit näin toiminut vaan kun itselle tulee näitä sankareita vastaan harvase päivä. ;)
Comment
-
Noi muuttuu tuolla monta kertaa viikossa eikä välttämättä mitenkään aina järkevään suuntaan, joten jostain tällä tai viime viikolla olleesta järjestelystä reklamoiminen voi olla vähän turhaa. Onhan siinä aivan järjettömät liikennemäärätkin, taitaa olla koko Pirkanmaan vilkkain risteysalue. Ei välttämättä ihan yksinkertainen homma kun liikennejärjestelyissä pitää ottaa huomioon kaikki se raskas liikenne jota tuosta pikkuautojen lisäksi kulkee läpi ja johonkin ne työmaan koneet ja äijätkin pitäisi saada sopimaan. Kevyttä liikennettä ei onneksi tuossa kuvan kohdassa ole sekoilemassa.
Comment
-
Varaosien toimitusaika marmorilla.
Miten nykyään voi toimitusaika varaosalle olla viikko Saksan varastosta. Eikä nyt kyseessä ole mikään moottorin puolikas, vaan 100g painoinen nylon-putken pätkä.
Jatkossa siis oltava tarkempi käyttäessä marmoria tilauksiin, samassa ajassa sen tismalleen saman osan olisi suoraan saksalaisilta saanut halvemmalla.
Kun nyt ruvettiin itkemään, niin työkoneiden parissa puuhailessa meillä häviäisi kyllä jokainen maksava asiakas jos pokkana ehdottaisimme varaosan saatavuudeksi viikkoa. Normaalisti osat Euroopasta tulee tilauksesta seuraavana aamuna Tampereelle, välillä toisena työpäivänä jos huonosti käy.
Toisaalta, osan hajoamisesta saa syyttää vain itseään ja toisekseen ajokuntoisia autoja vielä onneksi riittävästi tämän hetkiseen tarpeeseen.
Comment
-
Itsellä vaimoke touhuaa usein fb kirppiksillä,tori.fi yms myyjänä ja katsonut sitä touhua vierestä silmiä pyöritellen kun jostain euron kahden rätistä pyydetään X määrä lisäkuvia, tingataan ja tuo että vielä pitäisi viedä. "Okei,pitäisi lähteä tästä nyt tuomaan tätä 4€ t-paitaa jostain tinkasit 2€ autolla 70km päähän" tyyppinen lause ei kuulosta kauhean järkevältä eihän?
Kun laitettiin vähän olohuonetta uusiksi ja vanhoista toimivista kalusteita piti päästä eroon sovittiin että minä hoidan niiden myynnin tori.fissä edullisesti ettei jää varastoon lojumaan.
Otin pari kuvaa tuotteesta, ilmoitukseen selvästi kunto+mitat ja lopuksi tärkein lause "Ensimmäinen ketä ovella rahat kourassa on ja vie pois on ostaja, hinta valmiiksi tingitty"
Kyllähän siellä pari kyselijä Ritvaa laittoikin viestiä heti ja kyseli täysin samoja asioita kun ilmoituksessa oli kerrottu ja kysyivät että kai voit tuoda kotio nämä.
Asiallisesti vastasin että lue ilmoituksesta muutakin kuin otsikko ja palaa sitten asian jos haluat.
Noh 3pv meni ja kaikki kalusteet olikin jo myyty kun tosi ostajat soittivat ihan puhelimella että "sopiiko että haen tänään pyytämälläsi hinnalla?"
Comment
-
Minulla on ollut poikkeava taktiikka. Esimerkiksi sohva, josta tahdoin päästä eroon: "Hinta 5€, kuljettamisessa avustetaan erikseen sovittaessa". Kuljetuksesta 10 km päähän sitten sovittiin 20€ palkkio. Tämä oli parempi ja edullisempi vaihtoehto kuin roudata se samalla vaivalla kaatopaikalle.
Toisena esimerkkinä pesukone. Ostajakandidaatteja löytyy paljon helpommin jos se kuljetus lähialueelle järjestyy. Ei se ole ainakaan minulle suuri vaiva, kun ottaa nokkakärryn ja tuuppaa koneen HiAceen.
Periaatteena on vielä, että hinnasta en tingi, jos joudun kuskailemaan.
Comment
-
Joku ajelee onnellisesti Tre-Turku välillä väärennetyillä kilvillä, ne sattuu vaan oleen pojan auton kilvet.
Auto seisonnassa, rapsahti trafilta 1900 euron lasku, ja pari kutsukirjettä poliisilta.
No, nyt onneksi poliisi jo uskoi, ettei auto ole liikkunut kyseisellä alueella ja välkytelly peltipoliiseja.
Comment
-
Vaihdoin käsijarrua jumittavan satulan toiseen varastossa olleeseen vanhaan, mikä vaikutti oikein soivalta kapistukselta. No sehän sitten jostain syystä jumittikin normijarrun melko hyvin, joten elvytin tuosta vaihdetusta tuon käsijarrumekanismin ja koitin vaihtaa männän suojakuminkin, kun vanha oli vähän pullahtanut irti.
Nyt kuitenkin tuon männän saaminen kierteelle ei onnistu sitten millään. Voi prkle, miten se voikin niin tökkiä... Joskus aiemminkin taistellut saman asian kanssa, mutta nyt ei meinaa millään onnistua.
E: hitto menihän se vihdoinkin. Tuossa turatessa tuli kyllä mieleen, että siinä männässä saisi olla pikkusen loivempi viiste, niin voisi mennä jouheammin sen tiivisteen yli. Mietin jo rälläkän ottamista esille...
Comment
-
Touaregin vaihdelaatikko otti ja lojahti. Ei siinä niinkään mitään, nyt saa uusitun lootan hyvään hintaan kun autoliike maksaa puolet. Mutta voi jumalauta kun suomalaisista yrityksistä on vaikea saada ketään puhelimitse kiinni! Sähköpostilla nyt ei uskalla edes kokeilla.
Kahdessa päivässä on Latviaan vaihdettu kymmeniä sähköposteja, viiveet vastauksiin parhaillaan 20 minuuttia. Mutta suomalaisia ei tahdo saada kiinni eivätkä soittele takaisinkaan.Viimeksi muokannut mstr; 2.10.2018, 13:21.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mstr Näytä viestiMutta suomalaisia ei tahdo saada kiinni eivätkä soittele takaisinkaan.
Onneksi tuo yksi olikin sitten pirun hyvä. Tyytyväisen asiakkaan maksamaton mainos ;)
Comment
Comment