Eihän se tee, sillä monella ei ole mitään järkevää mahdollisuutta edes säilyttää renkaita tai renkaanvaihtovehkeitä kotinsa yhteydessä. Tosin kyllä se silti on niin, että "uusavuttomien määrä pääkaupunkiseudulla on merkittävän suuri" :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
En mä tykkää herneistä, kiitos vain.
Ja ei morkata Prismaa. Sieltä saa sentään palvelua :)
No kyllä se minusta lasketaan jo joko laiskuuden tai uusavuttomuuden puolelle jos saman homman voi tehdä itse alle 10 minuutissa. Se, että ei ole tiloja tai työkaluja on taas vähän huono tekosyy koska onhan nuita saatu vaihdettua siellä pöndellä hiekkapihallakin.
Tai sit mä oon ite vaan niin köyhä, että ei ole varaa maksaa 30e (+säilytys) kahta kertaa vuodessa vaan vaihdan ne itse.
Comment
-
Ehkä minä ajattelen tätä(kin) asiaa vähän yksipuoleisesti kun monta vuotta aikanaan rengasliikkeessä olin töissä. Siinä lafkassa ainakin tuommoiset vähänkään työläämmät muljaukset otettiin sisään ja jäätiin aina illalla tekemään päivän aikana tulleet rästisarjat pois. Olivat sitten seuraavana päivänä valmiina noudettavaksi tai allelaitettavaksi ja varsinaisen virka-ajan sai tehdä autoja liukuhihnalla kun niitä kerran jonoksi asti oli koko ajan pihassa. Välillä oli aamuseiskasta iltakymmeneen asti työpäivät mutta siinä muutaman viikon aikana tehdään iso osa koko vuoden tuloksesta ja jos valmiin sarjan allelaittoon menee 10 minuuttia tai jonkun 19" sarjan vannetöihin ja painotuksiin 30 minuuttia niin eipä niitä helpomman rahan hommia kannata jättää tekemättä.
Comment
-
No kyllä se minusta lasketaan jo joko laiskuuden tai uusavuttomuuden puolelle jos saman homman voi tehdä itse alle 10 minuutissa
Mä teen varmaan jotain väärin, kun en mitenkään päin saa kesärenkaita vaihdettua noin nopeasti. Tai ehkä just sen fyysisen vaihdon, mutta se oheishässäkkä renkaiden siirtoon, auton nosteluun ja muuhun ottaa kyllä reippaasti vielä enemmän tuohon päälle.
Mutta yleensä teenkin tuon melko lailla kiirehtimättä...
Comment
-
Renkaan vaihto pulttipyssyllä ja tunkilla, jossa saa 2kpl renkaita kerrallaan vaihdettua eli koko kylki nousee. Pääsee tohon 10minuuttiin formulatahdilla jos vielä renkaat on tallin hyllyllä ja alla olevat nakkaa samaan paikkaan. muuten 10minsaa taitaa olla vain humoristinen heitto :D
Vaikka rahaa olisikin, en suostuisi maksamaan renkaan vaihdosta toiselle. Mutta renkaiden tasapainotus ja vanteille laitto on asia jonka jätän ammattilaisille koneiden puutteen vuoksi. On vaihdettu renkaita säässä kuin säässä, työkaluilla kuin tunkeilla ja joskus niitä ärräpäitäkin on päässy mutta suomalainen mies on periaatteen mies ja vaihtaa renkaat alle sisulla! :D
ps. 10min tarkottaa kuitenkin 2.5min per rengas joten kännykän soidessa pudotaan aikataulusta
Comment
-
Päätin vaihtaa illasta autooni eteen jo talvesta asti odotelleet jarrulevyt ja -palat. Vaikka aika noobi olenkin autohommissa, ajattelin, että kerrankin helppo ja suoraviivainen homma (kuuluisia viimeisiä sanoja). Oikea etunurkka menikin nopeasti ja suoraviivaisesti. Vasemmalla alkoi jarrusatulan mäntä vittuilemaan, eikä se suostu painumaan sisään liimapuristimella, vaikka jarrunestesäiliön korkki on auki ja pari kertaa koitin jarrupolkimella varovasti saada männän liikkeelle. Kysynkin, onko putkipihdit vai jarrusatutyökalu parempi etupään männän painamiseen, kun etupuolen mäntää ei ilmeisesti tarvitse kiertää. Pölysuoja on ehjä, mutta männä ulkoreuna on kyllä aika ruosteessa, eli tässä jo kuumottelen, joudunko uudet satulatkin tilailemaan.Viimeksi muokannut Kraftwerk; 30.4.2018, 00:15.
Comment
-
Ja ei se nyt heti uutta satulaa vaadi. Tein kk sitten B8:iin jarrurempan; purin kaikki satulat ja vaihdoin tiivisteet. Yksi takasatula (tai tarkemmin mäntä) oli jumitellut, kun oli päässyt selvästi vettä ruostuttamaan, mutta varovasti vesihiomapaperilla ruoste pois männästä ja sylinterin sisäpinnasta ja hyvin rupesi mäntä liikkumaan. Mäntä oli ennen purkua niin jumissa, että kun lopulta se irtosi (paineilmaa satulaan), niin korvat soi männän pulpahtaessa pois.
Comment
-
Helppo ja suoraviivainen, niitä sanoja harvemmin yhdistän jarruremppaan. Ainakaan vanhemmissa katiskoissa, aina siellä on jotain jumissa :)
Comment
-
Paras ja helpoin (tosin ei halvin) tapa tehdä jarruremonttia on ostaa kaikki suoraan uutta :D
Comment
-
Aikapula... Ei edes kesäautoa ole ehtinyt vielä hakea liikenteeseen.
Uusilla osilla saa "kaupan päälle" jarrupäivityksen - Toimintatonnilla ostin kierroksen uusia 4-mäntäisiä AP Racingin satuloita paloineen. Vielä kun saisi sen inspiraation alkaa askartelemaan... ja sitä aikaa. Taitaa tämä ikuisuusprojekti siirtyä taas vuodella eteenpäin. Tai sitten pitää vain todeta, ettei ehjää tarvitse alkaa korjaamaan.
Comment
-
Vaihdoinpa aamutuimaan VP44:n A6:een. Vaihdon jälkeen ilmaus ja piiiitkääää starttia. - Eihän tuo lähtenyt käyntiin, mutta nyt pumpun solenoidi pärisee koko ajan vaikka virrat on pois päältä.
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-00 - Faulty
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-00 - No Communications
Tähän kohtaan saa jokainen mielessään kuvitella suomenkielen yleisimmät kirosanat haluamassa järjestyksessä. - Ja moneen kertaan.
Jatkot sopivampaan ketjuun, kunhan illalla sellaisen keksin.
Comment
-
Kyllä hermoja koitteli yale doorman lukon asennus. Esitin asian lukkoliikkeessä mielestäni selvästi. Älvsbytalos kun on ulko-oven lukon ja kahvan etäisyys normista poikkeava. Myyjä kehui menee se siihenkin. Vanha lukko veks ja uutta sovittaan. Ei perkele sehän ei täsmää vanhoihin reikiin. Eikun rasiapora käteen ja kolmas reikä oveen. No nyt sattui kohdilleen, toki vaati pientä jyrsintää ylimmän reijän kohdalla. Lukon kasaus ja seuraava epäkohta vastakappale karmissa ei osu. Tällä kertaa nykäisin tigillä lisää malmia vastakappaleeseen. Lopputulos on se että lukon alareunasta näkyy osa vanhaa alinta reikää. Täytyy kehitellä peitelevyn palaa siihen.
Comment
-
Kiitokset osanotoista. Homma meni niin että haettiin vene perjantai-aamuna. Juttelimme ja nauroimme isän kanssa tunnin verran rantsussa. Lähdimme sitten viemään venettä meille, minä etuautona, vene Scanian kyydissä ja isä vikana. Käännyimme VT25:selta meidän kotitielle jolloin näin peileistä että isä kiihdytti reippaasti ja veti vasemman ojan kautta hiekkapenkereelle ja päin sähköpylvästä. Peruutin takaisin ja juoksin autolle sammuttamaan virrat ja valot- isä elottomana ratissa- luultavasti jo silloin menehtyneenä sairaskohtaukseen ( ulosajo oli lievä koska hiekka jarrutti hyvin) Scania-kuski soitti häkeen ja minä nostin isän ulos autosta. 12-13 minuuttia cpr:ää, sitten tuli ammattilaiset paikalle, Mediheli tuli ehkä puolen tunnin päästä ja lääkäri vahvisti ettei mitään ole tehtävissä. Sitten odottelimme mustaa autoa. Ja armoton soittorumba suvulle. Kaikki ihan sumuista/olin ihan tokkurassa Lauantai meni shokissa pihalla ulkoilleen/lepäillen, sunnuntaina olin 3 tuntia ajelemassa vaan ympäri veneellä, nyt alkaa toimintakyky hiljalleen palautua
Comment
Comment