Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mulla on muutama hakuagentti päällä nettiautossa. Pikkusen alkaa ottaa kaaliin erään nimetämainitsemattoman GTI Car Centerin kanssa. Puhelin huutaa hoosiannaa kun on kokoajan on muokattuja ilmoituksia. Mutta todellisuudessa mitään(ainakaan hintaa) ei ole muutettu.
No minä en 100% vakavissaan tuota kommenttia kirjoittanut, mutta valkosipulin terveysvaikutukset sinänsä ei ole pelkkä uskonasia. Antiseptiset vaikutukset, hivenaineet, vitamiinit... Flunssan tapaiseen virustautiin lienee yhtä tepsivä kuin antibiootit, mutta vähemmän haitallinen.
Mulla on muutama hakuagentti päällä nettiautossa. Pikkusen alkaa ottaa kaaliin erään nimetämainitsemattoman GTI Car Centerin kanssa. Puhelin huutaa hoosiannaa kun on kokoajan on muokattuja ilmoituksia. Mutta todellisuudessa mitään(ainakaan hintaa) ei ole muutettu.
Laitoin tuosta aiheesta nettiautolle palautetta, kun viimeksi hakuagenttia tarvitsin. Aika pitkälti turha työkaluhan se on ainakin yleisempien autojen kohdalla johtuen noista jobbareista. Useampikin firma väärinkäyttää tuota systeemiä muuttamalla jotain pilkun paikaa parin päivän välein, jolloin samat autot tukkii koko ajan sähköpostia. Pienemmällä vaivalla toistaa hakunsa kerran-pari päivässä.
Melko märkää. Litratolkulla vettä ainakin apparin puolella edessä ja takana. Lattiamatto imassut ittensä ihan läpimäräks ja lattia lainehtii vedestä. Kiva :)
Noi A8 audin viemäritkin on kyllä jotain käsittämätöntä. Mullakin oli vesi noussut lämmityslaitteen jäähdytyskennon liitännän tasalle eli vettä oli litratolkulla. Yritin kaivella puhtaaksi netistä löytyvällä ohjeella jossa kupariputkea työnnetään sopivasti. Tuloksetonta. Mutta moottorin ja tulipellin välistä juuri ja juuri käsi mahtuu käsiksi kuskinpuolen viemäriin jota puristelemalla saa pumpattua ilmaa sinne lämmityslaitteen alle ja siten vapautettua tukoksen. Lopuksi kun vesiletkulla holvaa uutta vettä niin lähtee loputkin liat.
Molemmat lokarin viemärit oli taas tukossa vaikka olin ne pari kuukautta sitten avanneet. Toinen noista juuri uittaa sisälle vedet kun nousee läpiviennin tasolle. Ei tosin päässyt nouseen kun olen porannut lisäreiät josta vuotaa lokasuojaan ennenkuin nousee liikaa.
Viimeksi muokannut Killeri; 16.10.2017, 20:52.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poitettu.
Kiesus että on vaikeaa noiden kiinapiuhojen ja ties minkä softien kanssa pelata että saisi moottorin softan ladattua pihalle. Ei enää jaksa. Jos joku ohjelmoitsisi Pirkanmaalla yhden BKD-koneen niin olisin kiitollinen.
Kyllä on etuveto altean alustapaini kivempaa kuin nelikko passatin. Vaihdoin taakse raidetankoa. No tangon sisäpään pultin edessä on vakaaja, niin ei saa pois. No, että saisi avakaajan pois, pitää ripustusta tunkata sopivasn asentoon että vetoakseli ei ole sen vakaajan pannan pultin edessä. Ihan kun olisi japanilaisen inssin keksimä ripustus, kun kaiken edessä on jotain.
1,5 viikkoa sitten lähdettiin hakemaan harrastebrittiä.
Sen kerran jäätiin sitten tien päälle.
Tänä kesänä ei ajettu lainkaan. Viime vuonna sillä ajaessa oli esiintynyt pientä nykimistä tasakaasulla matkavauhdissa. Tuolloin vaihdettiin bensasuodatin, ei vaikutusta.
Nyt yritettiin ennakoida, vaihdettiin tulpat ja puola.
Matkan ekat 10km meni hyvin, pieni vieno haju tuli, mutta jotain pölyä se kumminkin on. Samaa nykimistä oli edelleen.
Yhtäkkiä melkoiset rykäisyt ja kone hyytyi. Hyttiin muodostuu savua/höyryä (hytti on siis koneen päällä).
Auto rullaten tien poskeen ja sammutin esille. Höyryä? vettä vai öljysavua? palaako auto?
Tilattiin hinuri. Odotellessa tutkailin asioita;
- Tulppia vaihtaessa oli alipaine-ennakon letku+muoviputki joutunut eri paikkaan, lähemmäksi pakosarjaa.
- Virranjakaja pakosarjan puolella, siitä lähtevä letku oli aivan loppu (siitä se nykiminen on todnäk johtunut)
- Nykiminen sytkän heitosta -> pakolämmöt ylös
-> se muoviletku suli -> sytkä myöhäiselle -> pakolämmöt todella ylös -> grillasi 123 ignition jakajan
Todettuja vaurioira:
- 20 pennin muoviletku ja 50 pennin pätkä letkua aiheutti tämän
Välissä viikon flunssa
- Avattiin konehuoneesta enempi. Tarkistettiin männät endoskoopilla, mitattiin puristuspaineet. Ok, yritetään käyntiin. Ei lähde. Diagnoosia haettiin hetki -> ei kipinää. Jakana todettiin tässä vainaaksi.
Vaihdetaan mekaaninen jakaja, tarkistetaan ajoitus, käynnistetään, kaikki ok.
Huomataan vesipumpun siivapyörän heittävän. Vesipumppu sökö.
Alustaa valmistettu yhteensä 5000kpl, konevaihtoehtoja 3kpl. Vesipumppua ei löydy.
Briteistä löytyy lopulta korjaussarja.
Tuleepa tästä pitkä.
Irroitetaan vesipumppu, pitää ensin vetää siivapyörä irti. Paskamainen paikka, paska homma. Vesipumpun laakerikuulat vierivät ulos. Sehän on aivan loppu.
Järjestelmässä ei vettä. Kone on siis keittänyt.
Nostetaan kansi irti. Ei enempiä vaurioita.
Tänään sitten ajattelin valmistella vesipumpun asennusta, ja katkaisin sinne koneen keulaan 1/4 UNF tapin. Nyt vastustaa. kuun loppuun mennessä pitäisi katsastaa..
Väkisten hymyilyttää eräs kouluttaja joka näki minun shitroenin. Alkoi sitten avautumaan miten hänellä on ollut yksi ranskalainen auto ja se oli niin vikainen että kyllästyi ja vaihtoi luotettavampaan. No nykyään sillä miehellä on Rover... :)
...ttu että on kiva ajella Leppävaaraan töihin nyt kun ykköstiellä on tuo ylimääräinen lintulammikko Ikean kohdalla. Mallisuoritus tuntuu olevan 120 km/h vasenta kaistaa, liinat kiinni kun kaista menee kiinni ja sulkuviivojen yli oikealle ( jos ei aja linja-autopysäkin kautta)
Noin 20 minuuttia menee extraa joka päivä, tähän mennessä olen kokeillut välillä 6:45-9.30
Aamulla motarin loppupäässä joku kolahti oikeassa etukulmassa. Kolmen kilsan jälkeen rengasvalvonta hälyyttää. Kolme lisäkilsaa ja kummi tyhjä. Nilkuttaen kilsa parkkiin.
Tunnin päästä valoisassa vararengas paikalleen ja etsimään rengassarjaa. Ei ollut ihan helppo löytää uusia kesäkumeja...
Kyllä on etuveto altean alustapaini kivempaa kuin nelikko passatin. Vaihdoin taakse raidetankoa. No tangon sisäpään pultin edessä on vakaaja, niin ei saa pois. No, että saisi avakaajan pois, pitää ripustusta tunkata sopivasn asentoon että vetoakseli ei ole sen vakaajan pannan pultin edessä. Ihan kun olisi japanilaisen inssin keksimä ripustus, kun kaiken edessä on jotain.
Enpä olisi uskonut kuinka v-mäinen viritys on A4 B8:n ilmastointiräppänä. Oli sisustaa purettu ja sattui käsi osumaan kuskinpuoleiseen niin levisi osiksi, ne muovilirpakkeet on yhdistetty toisiinsa pienillä väkäsillä ja koko paska pysyy koossa lähinnä pyhällä hengellä. Varmaan tunti meni, että sain räpellettyä takaisin kokoon...
Touaregiin vaihdoin ilmajousituksen kompressoriin männänrenkaan. Myös venttiililohko uusiksi. Päästin ilmat järjestelmästä ja takapää jäi ylös. Ilmeisesti pitopaineventtiilit jumissa... Tilaan uudet pussit, pääsee helpommalla. Etupäähän vaihdoin keväällä tuon ppvenan ja katkesihan se juuresta. Jos vaikka tämä menisi ihan vanha pois uusi tilalle-menetelmällä..
Iltahukiin ajohommia D-korttia varten. Tunnin ventta sensein saapumiseksi paikalle, josta kymppiminuutin matka Veholle vikavalon kuittaukseen Setrasta, ja kun kolme tuntia aloituksesta kulunut on anturi vaihdettu ja matka voi jatkua siis alkaa. Mä kerkesin kyllä kahteen ajotuntiin, mutta kolleega jäi puoleentuntiin. Helmeä oli myös, kun kebabihiminen pysäkillä seisoessaan antoi fingerillisen ohittaessamme.
2.5 V6 TDI lakkasi kiihtymästä, eikä tietenkään ole WIN 10 läppärissä VAG-COMia.
Tuli vielä valkoinen mössö maahan ja pitäisi vaihtaa ennen aamua 4 autoon talvirenkaat. Onneksi Volvosta sippasi akku, eli 3 vaihdolla atitaa selvitä.
Ja meinasi unohtua, että selkä vaivaa yhä. Onneksi tämä päivä loppuu tunnin kuluttua.
Hain auton aamulla klo 9:40 tuulilasin vaihdosta. Marmorille pisteet, oli auto pesty pyytämättä...
Noin klo 10:40 ysitiellä napsahti eka kivi/nasta/joku lasiin. Jälki ei ole iso, mutta aika mukavasti siinä näkösällä. Vittusaatana!
Melkein samat kävi itselle. Ebaysta diy korjaussarja 3€ hintaan jolla jäljen paikkasin. Ollut vuoden huomaamaton. Eikä se ruiskusysteemi edes ollut vaikea käyttää. Toises autossa vanhan pahan särön samalla korjasin ja tein sen virheen etten dremelillä hionut jälkeä puhtaaksi. Joten nyt näkyy likainen läikkä korjauksessa.
Viimeksi muokannut Killeri; 25.10.2017, 14:14.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Comment