Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ässän apparin puolen ikkunahissi kaput. Oli ihan virkistävä ajella raikkaassa syyssäässä Tuusulaan :D Saatiin se sentään kiilattua yläasentoon ja on melkein kiinni.

    Comment


      Paikallisen matkapuhelinoperaattorin myymälän surkea palvelutaso. Uskomatonta paskaa taas. En voi suositella kenellekkään. Kysyin sitten lopulta ohjeita kirjallisen reklamaation tekemiseen ja siihenkään ei ohjeita löytynyt..

      Comment


      • Talvirengassulkeiset x 3 pitäisi suorittaa. On se niin tympeää touhua, ettei millään jaksaisi...

        Comment


          Aina voit lohduttautua sillä, että jollakin on vielä enemmän..

          Comment


            Talvirengassulkeiset x 3 pitäisi suorittaa. On se niin tympeää touhua, ettei millään jaksaisi...
            Aina voi ulkoistaa. Jos ei muuta niin vie auto duuniin ja nakita joku hallin ukko töihin :D

            Comment


            • On tässä tullut ulkoistamista harkittua rengashotellin muodossa jo hetkisen, mutta joku ääri-itsepäisyys ja muutaman kympin edestä pihiyttä huutaa säilyttämään kotona varastossa ja vaihtamaan itse...
              Tule Mikko vaihtamaan, tarjoan kahvit :)

              Comment


                Jepa. Kolme sarjaa vaihdettuna, kolme jäljellä. Sitten kesäpyörien pesu ja säilöön roudaaminen.

                Olis se niin kivaa kun olis joku cityvihreä humanisti eikä tarvisi rähjätä näitten peltilehmien kanssa.

                Comment


                  Ahtimen vaihto ei muuttanut auton käyttäymistä ollenkaan.

                  Comment


                  • Kyllä se kannattaa itse vaihtaa renkaat, että pääsee vähemmällä. Kaveri vaihdatti keväällä, niin kesä olikin hyvää aikaa miettiä, että millä renkaat saadaan syksyllä irti. - Parin metrin varrella ja ikuisen takuun kaluilla yritettiin, mutta ei puolituumaisilla irronnut. Mitään asiaan kuuluvia tarkastuksia ei oltu tietenkään tehty renkaita vaihtaessa ja menikin jarruletku poikki jossain kohti kesää. Oli kiva vaihdella letkua ja ilmata jarrut, kun ei saa pyöriä irti. Nyt syksyllä oli käynyt sitten jossain rengasliikkeessä avauttamassa pultit.

                    Melkoisesti mielipahaa, vitutusta ja vaivaa, kun antanut ns. ammattilaisen asentaa renkaat. Sitten kun mietii sitä vittuperkeleiden määrää maailmassa, mitä se ammattilainen on saanut tähän maailmaan aiheutettua vaihtamalla urakalla renkaita ihmisten autoihin.

                    Itse olen vaihtanut vasta muutaman sarjan tänä syksynä. Kaksi väljää palloniveltä löytynyt äskettäin katsastetusta autosta, joista toinen on todella väljä. Ja yksi vaihtokunnossa oleva jarrulevy. Jos olisi ammattilaisen antanut vaihtaa renkaat, niin olisi jäänyt huomaamatta. Ja mikä mukavinta, ei ole helmat rutussa, eikä pultit hakattu pyssyllä jumiin.

                    Comment


                      Kyllä itsellä on liikkeessä ihan momenttiavaimella kiristetty renkaat. Ei valittamista ainakaan itsellä ko. liikkeestä. Itse kyllä vaihdan renkaat, mutta kun pitää välillä saada renkaita vanteille, käytän kyseistä liikettä.

                      Comment


                      • Itse ammun aina pyssyllä kiinni ja sen jälkeen väännän momentti avaimella kiinni varmistukseksi. Koska kerran pari jäänyt pyssyn jälkeenkin löysälle pultit ja onpahan ainakin varmistettu että on oikein kiinni.

                        Comment


                        • Rengasliikkeet paukuttaa pyssyllä ensin sen 400Nm pultit kiinni ja sitten käy momenttiavaimella läpi. Joka ikinen kerta on saanut asiasta huomauttaa kun olen nähnyt renkaita kiinni laitettavan. Hyvä jos jostain maailman kolkasta löytyy joku rengasliike kun oikeasti kiristää renkaanpultit momenttiin, itselle ei ole vielä tullut vastaan.

                          Comment


                          • Neljä kertaa on rengasliike laittanut mulle renkaat autoon kiinni. Joka kerta on tarvinut seuraavassa renkaanvaihdossa reilusti jatkovartta ja kahdesti mennyt pyörimissuunnat väärin.

                            Voi olla että on käynyt vaan huonoa tuuria mutta totesin noiden reissujen jälkeen että vähemmän ottaa päähän kun vaihtaa itse.

                            Comment


                            • Ei ole ihan hirveästi hyötyä siitä momenttiavaimen käytöstä, jos sillä vain kokeillaan ylikireälle vedetyt pultit/mutterit. :)

                              Mitä tuossa viimeksi vaihdatin uudet nastakumit, niin silloin oli yli 1 barin heitto ilmanpaineissa sarjan sisällä ja sen lisäksi piti painotus tehdä uusiksi. Kesärenkaiden kanssa toisessa liikkeessä ei ollut ihan noin paljon heittoa ilmanpaineissa, mutta sellainen ikävä moka, että eivät uusineet venttiilivarsia, niin kuin kuuluisi tehdä.
                              Ihan tuollaisia ihme mokia, jotka pitäisi onnistua tehdä kunnolla ihan keneltä vaan autotallituraajaltakin.

                              Otti niin päähän työn jälki, niin hain kaupasta kolme rengasrautaa ja vaihtelin seuraavalla kerralla kumit niiden avulla vanteille. Sitten tulikin hyvä. :) Mutta perseestä oli sekin pitemmän päälle vaihdella rautojen kanssa, niin hankin rengaskoneen ja nyt tuleekin priimaa vaan linjan päästä. Ei ole enää muuta ongelmaa kuin ne irtoavat tasapainopuntit, kun joutuu rengasliikkeessä käydä painottamassa. :)

                              EDIT: Niin siis olen pikkutarkka nillittäjä, mutta kyllä ne tietyt asiat vaan pitää tehdä pikkutarkasti ja auton alusta-/rengastyöt on mm. juuri sellaisia töitä, joissa pitää olla erityisen tarkka ja laadukas jälki.

                              Comment


                                Pari pointteria. Jos rengastyöt teettää liikkeessä, valitsee sen paikan jossa henkilökunnan vaihtuvuus on mahdollisimman pientä, mieluummin niin että samat jantterit on töissä myös sesonkiajan ulkopuolella. Monissa paikoissa käytetään sesonkiapuna ihan mitä tahansa marakatteja joita satutaan saamaan.

                                Toisekseen, jos ei ole ihan pakko niin miksi mennä sinne samalla viikolla kuin ihan kaikki muutkin? Onko se paha jos ne talvirenkaat vaihtaa vaikka kuukautta aikaisemmin niin saa parempaa ja nopeampaa palvelua kuin kaiken kiireisempänä aikana.

                                Kolmannekseen, jos työn laatu ei kaikista yrityksistä huolimatta miellytä niin ainahan on vaihtoehto tehdä itse.

                                Nämä nyt siltä kannalta kuin niitä itse autoharrastajana ja toisaalta rengasliikkeessä viisi vuotta työskennelleenä tuli ekana mieleen. Onneksi se paikka jossa itse olin, oli sellainen jossa yhtään pyörää ei ammuttu kiinni ilman momenttivarsia. (No okei, poikkeuksena ne tietyt 80-luvun pakut joissa oli toisen puolen navoissa vääränkätinen kierre, momenttisauva kun ei toimi kuin yhteen suuntaan.)

                                Kiireettömänä aikana tuli jopa hiukan heiluteltua pyöriä jos vaikka tuntui olevan raidetangonpäissä tai laakereissa väljää. Kaiken pahinpina sesonkipäivänä, kun autoja kävi toistasataa kappaletta päivässä, ei paljon ihmetelty mitään tukivarsien tai jarrujen kuntoa.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                  Rengasliikkeet paukuttaa pyssyllä ensin sen 400Nm pultit kiinni ja sitten käy momenttiavaimella läpi. Joka ikinen kerta on saanut asiasta huomauttaa kun olen nähnyt renkaita kiinni laitettavan. Hyvä jos jostain maailman kolkasta löytyy joku rengasliike kun oikeasti kiristää renkaanpultit momenttiin, itselle ei ole vielä tullut vastaan.
                                  Olen käyttänyt useampaa autoa milloin mistäkin syystä Lakalaivan Euromasterilla, ja jokakerta on mennyt pyssyllä alustavaan momenttiin ja momenttiavaimella loput.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                    (No okei, poikkeuksena ne tietyt 80-luvun pakut joissa oli toisen puolen navoissa vääränkätinen kierre, momenttisauva kun ei toimi kuin yhteen suuntaan.).
                                    Miksei momenttisauva ei toimi kuin yhteen suuntaan?

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                                      Olen käyttänyt useampaa autoa milloin mistäkin syystä Lakalaivan Euromasterilla, ja jokakerta on mennyt pyssyllä alustavaan momenttiin ja momenttiavaimella loput.
                                      Itsekin koko autoilu-urani käyttänyt Lakalaivan Euromasteria. Pelkkää positiivista kokemusta ollu jo reilu viisi vuotta. Oli kyseessä siten rengastyöt tai pyöränsuuntaukset :)

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                                        Miksei momenttisauva ei toimi kuin yhteen suuntaan?
                                        En tiiä, voi olla että muisti tekee jo tepposet, sen verran monta vuotta aikaa. Siitä se kai on jäänyt mieleen kun normaalikierteistä pulttia tai mutteria auki päin ampuessa menee varsi poikki. Voi toki johtua myös siitä että pulttipyssyt yleensä ampuu aukipäin täysillä, momentin säätö vaikuttaa vain kiinnipäin paukuttamiseen.

                                        Comment


                                        • Momenttisauva toimii molempiin suuntiin jos materiaali vaan on homogeenista.

                                          Comment


                                            OK. Muistan sitten vaan väärin, eli toimii molempiin suuntiin mutta ei saa käyttää pulttien avaamiseen.

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
                                              Rengasliikkeet paukuttaa pyssyllä ensin sen 400Nm pultit kiinni ja sitten käy momenttiavaimella läpi. Joka ikinen kerta on saanut asiasta huomauttaa kun olen nähnyt renkaita kiinni laitettavan. Hyvä jos jostain maailman kolkasta löytyy joku rengasliike kun oikeasti kiristää renkaanpultit momenttiin, itselle ei ole vielä tullut vastaan.
                                              Tämä on harhaluulo. Jokaisessa asiallisessa rengasliikkeessä käytetään pulttikonetta joka avaa maksimilla mutta laittaa kiinni vain n. 100Nm voimalla eikä niissä käytetä momenttitankoja tai -hylsyjä. Loppukiristys momenttiavaimella.

                                              Tarkistin vielä: Näin minulle siis kertoi ja näytti eräs ammattilainen, voihan olla että on myös "ammattilaisia". Googlailemalla ainakin IR:llä näyttäisi olevan tuommoisia pyssyjä rajoitetulla kiinnipäinmomentilla.
                                              Viimeksi muokannut aakman; 27.10.2015, 16:54. Perustelu: piti tarkistaa googlella

                                              Comment


                                              • Jos pulttipyssyllä kiinnittämisen jälkeen ei momenttiavaimella pultti inahdakkaan, niin ihan turha selitellä että "tää pyssy vetää vain 100Nm" kun momenttiavaimessa on 140Nm. Fakta on että ne pultit on kiristetty liian tiukkaan pyssyllä. Pari kertaa tullut auto rengasliikkeestä ilman että oon ollut katsomassa ja reklamoimassa, niin ovat olleet ihan helvetisti piukemmassa kuin pitäisi. Niin, itsekkin käytän yleensä Euromasterissa ihan sesongin ulkopuolella, mutta ei se oo auttanut.

                                                Mä en kyllä ymmärrä miten ammattilaiset pystyy ryssimään sen noin pahasti aina. Omilla pulttipyssyillä olen aina oppinut ihan jo parin rengassarjan jälkeen ampumaan hyvin lähelle haluttua momenttia.

                                                Comment


                                                • Ainoa paikka, missä multa on vedetty oikeaan momenttiin, on Veli Nopea Espoon Koskelossa.
                                                  Siellä ei mutterimopolla tehty mitään ja homma tuntui olevan hanskassa muutenkin täydellisesti.
                                                  Tiedän kyllä, missä asioin jatkossa.

                                                  Nyt olisi rupeama tehty kolmeen autoon. Freelanderia varten tarttee ostaa hallitunkkia isommalla nostokorkeudella. Hieman hatutti vaihtaa auton omalla tunkilla nakkeja...

                                                  Comment


                                                    Mikä tässä on takana ku pulttikoneella renkaiden pultteja kiinni vetäviä mollataan ja momenttiavaimen käyttäjiä ylistetään?

                                                    Comment


                                                      Väitän että luulo siitä ettei pulttikoneella voi ampua muuta kuin täysillä.

                                                      Comment


                                                      • ... se kun ostaa kotimaiset toista tonnia maksavat talvikumit ja myyjältä kysyttyyn kysymykseen " kai ne on kotimaiset?" vastaus on "eiköhän" niin rengasliikkeessä hämärässä autoon nostetut renkaat kertoo kotona että"made in russia" ... ja samalla huomata, että kun sanoo kaverille joka nostaa renkaat autoon, että rengas ei mahdu sivuovesta takapenkille niin tolpan verhous on revennyt kun kumi on kuitenkin mahtunut... Tulipa sitten käytettyä tuota rengasliikettä kolme kertaa yhdellä kertaa... PRKL... Pitäs kai ostaa ne rengaskoneetkin itelle että sais kunnolla tehtyä :D

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                                          Väitän että luulo siitä ettei pulttikoneella voi ampua muuta kuin täysillä.
                                                          No sun jäljiltä ovat olleet aina ihan niinkuin kuuluukin ja ainakin mulle on ihan sama millä on kiinnitetty, kunhan on niinkuin pitääkin :)

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                            eli toimii molempiin suuntiin mutta ei saa käyttää pulttien avaamiseen.
                                                            Ei se minulla rikki ole mennyt kun olen yrittänyt avata, pultti vaan ei aukea kun tanko joustaa.

                                                            Comment


                                                            • Lapsi halusi näyttää, että toi puhelimen alas isille. Nykäs sen alla olleesta lehdestä, puhelin lattialle ja näyttö kampela. Firman puhelin, korjaus sitä kautta, mutta hirveä veivaaminen kun siirtää vehkeet varapuhelimeen. Ja varapuhelimessa toki eri sim-koko, pitää korttikin vaihtaa :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X