Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei. Ehdin tuhlaamaan veronpalautukset, ennen kuin kone on perillä. Niin ja tämä toimii aivan hyvin.

    Comment


      Vanteiden valinnan vaikeus.

      Comment


        Lasagnesta tulikin pizzaa kun ei ollut sopivan kokoista uunivuokaa vapaana ja otin sitten pykälää isomman. Kyllä se olisi minun vaan parasta pysyä keittiöstä vallan pois...

        Comment


        • Elä Mikko tuollaista sano, johan se on hyvä kun keittiö kiinnostaa.
          Ei se lopputulos aina ole se määräävä asia, parasta kun on hauskaa ja nauttii tekemästään;).

          Comment


          • Ja eiköhän se maistunu ihan samalle kuin oikeassa vuuassakin. ;)
            Viimeksi muokannut pykiz; 19.10.2014, 20:40.

            Comment


              Toissapäivänä oli elämäni ensimmäinen närästys joka oli vielä tosi kova ja kestikin yli 3h. Nyt on taas jokin pienimuotoinen närästys päällä. Kaikkee sitä pitääkin tulla kun luulee, että ei tarttis siitä koskaan kärsiä.

              Comment


                Tuttu juttu. Nimimerkki "vuosia refluksista kärsinyt".

                Comment


                  Kyllä litrapari kaffia päivässä pitää närästyksen kunnossa.

                  Comment


                    Mikko, maku ratkaisee, tekstuuri on toissijaista. Lasagne on sitä parempi, mitä ohuempia kerroksia saa tehtyä. Siksi yleensä ajan jauhelihakastikkeen bamixilla sileämmäksi. Ja parhaat levyt omassa käytössä on olleet Lidlin Combinot. Tarpeeksi ohuita.

                    Kahvin vaihdoin tummapaahtoon, joka helpottaa inan verran närästystä. Joka kyllä pysyy kurissa kun otan yhden esomepratsolin päivässä. Kai jossain vaiheessa pitäisi käydä letkua nielemässä, niin ainakin vaimon serkut tyttö (lääkäri) sanoi, että selviää ettei ole mitään vakavampaa.

                    Comment


                      Itse en juo ollenkaan kahvia, mutta kokista menee. Se tuskin kauheen hyvää tekee myöskään :).

                      Comment


                        Mikään mikä aiheuttaa paineen nousua mahalaukussa ei ole hyväksi, jos siis kysymys on refluksista. Toisaalta hiilihappo saa röyhtäilemään, jolloin painekin laskee ja olo helpottuu.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                          Itse en juo ollenkaan kahvia, mutta kokista menee. Se tuskin kauheen hyvää tekee myöskään :).
                          Sama vika Rahikaisella.

                          Comment


                            Hiilihappo varmasti auttaa juurikin tuon röyhtäilyn muodossa, mutta kokis on aivan liian hapanta. Tuo happamuuus tuli huomattua tuolla ekalla kerralla turhan hyvin kun tuli juotua kokista juurikin tuon röyhtäilyn tuoman helpotuksen takia, mutta se kyllä kostautu vähän ajan päästä kun tuo happamuus vain pahensi asiaa.

                            Comment


                              Norjan verotus

                              Olinpa sitten 60 päivää Norjassa töissä, suomalaisen työnantajan lähettämänä ja maksoin siis verot tietenkin Suomeen, kun palkkakin tuli Suomesta.

                              No, norskit nyt sitten halusivat, että ilmoitan heille suomalaisen tuloni niiltä päiviltä, jonka olen norjassa ollut ja tuon norskien veroilmoituksen täytinkin.

                              Viime viikolla tuli mätkylappu Norjasta. Suomen verottajalle olen nyt tehnyt verotuksen täydennyspyynnön ja on mahdollista, että saan takaisin norskien vaatiman vero-osuuden jo joulukuun palautuksissa. Mutta Norjan mätkyt pitää maksaa jo marraskuussa (puolet) ja joulukuussa (loput). Viranomaiset sitten siirtävät keskenään veroja niin, että kukin kuningas saa, mitä kuninkaalle kuuluu.

                              Suomen ja Norjan verosopimus ei tätä "mielettömyyttä" ja paperisotaa estä, joten olkaapa varovaisia, jos Norjaan töihin menette ja maksatte veronne Suomeen ...

                              Comment


                                Tuntuu täällä Norjassa tuo verottaja olevan muutenkin aivan pihalla näistä ulkomailta tulleiden työntekijöiden kanssa. Tässä firmassa missä itse oon töissä niin jokainen on joutunut vierailla vähintää 6-7 kertaa tuolla verotoimistolla. Joka kerran jälkeen sieltä on sanottu että kaikki on kunnossa, nyt en ole puoleen vuoteen siellä vieraillut ja toivottavasti ei tarvi enään tämän komennuksen aikana vieraillakkaan.
                                Viimeksi muokannut okkim; 20.10.2014, 22:25. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                Comment


                                  Joo, tuona aikana tuonne tuli muutama suomalainen ihan norskifirman palkkalistoille. Yksi oli pitkään ilman palkkaa, kun jostain syystä ei saanut sitä Norjan PINniä (hetua, tms.), niin ei saanut avattua norskitiliä pankkiin eikä siis palkkaa voitu maksaa. Tästä selvittiin, kun poika keksi ehdottaa, että tuossa olisi IBAN, kelpaako suomalaienn palkkatili. No, se kelpasi, mutta kesken tilikauden ei voinut maksaa mitään ...

                                  Verotoimistoahan on näppärä lähestyä netissä, mulle tämän prosessin aikana putosi postissa niin Norjan hetu (pyytämättä) ja Mini-ID-tunnusluvut, joilla pääsee netissä asioimaan. Sähköpostiosoitteitahan niillä toimistoilla ei ole, vaikka lomakkeissa niin lukeekin ...
                                  Viimeksi muokannut okkim; 20.10.2014, 22:25. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                    Audifinns <helpdesk@audiclub.fi>
                                    21.31 (9 tuntia sitten)
                                    -> minä
                                    Hyvä taski,
                                    Sinun käyttäjätunnuksesi Audifinns on lukittu koska joku on yrittänyt kirjautua väärällä salasanalla jo yli viisi (5) kertaa. Sisäänkirjautumisessa on 15 minuutin tauko jonka jälkeen voit yrittää uudestaan.
                                    IP-osoite viittasi jonnekin Pirkkalaan. Mikä tässä on homman nimi? Aikomus huijata minun nimissäni?

                                    Comment


                                      Tämän kaltaiset tapaukset: http://www.uusisuomi.fi/autot/73273-...ilija-ajatteli

                                      Näitä tulee ihan liikaa vastaan, sekä tiellä ajavia pyöräilijöitä myös vaikka pyörätie menee metrin sivussa. Jotenkin tuntuu, että tää syksy on omille matkoille tuonu vielä enemmän näitä idiootteja.

                                      Comment


                                      • Ja meno vain paranee kun ilman heijastinta liikkuvat ja luulevat jotta he näkyvät.

                                        Talvirengas paniikki iskee, uusia ei kehtaa ostaa koska rengaskulmat hiukka viturallaan, ei kannata säätääkkään kun koko taka-akseli vielä pitää puottaa ja käytettyjä kitkoja on tosi huonosti tarjolla.

                                        Comment


                                          Hyvin alkaa taas tämä työpäivä. Eilen päivällä jo käytiin erään herrasmiehen kanssa keskustelu:

                                          Asiakas: "Kun minä asun tuossa ihan lähellä niin voitko tulla kotiin katsomaan sitä minun tietokonetta?"
                                          Minä: "Olen yksin töissä enkä voi laittaa liikettä kiinni."
                                          A: "Niin mutta jos tulisitkin illalla sitten kun olet laittanut liikkeen kiinni?"
                                          M: "Minulla on työaika ja vapaa-aika erikseen. Työnantaja ei minulle maksa jos omalla ajallani käyn tekemässä hommia jossain ja jos teen firman kautta niin joudun laskuttamaan 60€/h työveloituksen."
                                          A: "En minä niin paljon mutta jos kympin tai pari maksaisin. Sehän on sulle vaan ihan pikkuhomma."

                                          Tässä vaiheessa yleensä autogeneroin kaikkiin seuraaviin kysymyksiin vastaukseksi "EI". Oli homma iso tai pieni, ei sitä tarvi ilmaiseksi tehdä. Tehköön itse jos joku on sitä mieltä että tietää työn vaatimustason paremmin kuin työn tekijä.

                                          Isäntä toi kuitenkin sitten iltapäivällä vielä myöhemmin koneen (joka muuten oli kannettava eikä tuo niin kovin vaivalloiselta näyttänyt tänne toimittaa).

                                          M: "Mikäs tässä nyt sitten oli vikana, mitä se tekee tai ei tee?"
                                          A: "Ei toimi netti."
                                          M: "Selvä. Kyseleekö kone jotain salasanaa kun sen käynnistää?"
                                          A: "Ei kysele. Siinä koneessa ei ole mitään salaista."
                                          M: "Selvä. Ilmoitan huomenna kun kone on huollettu ja sen voi noutaa."

                                          Nyt kun sain ovet auki ja laitoin Toshiban tulille niin johan siinä Winukka kysyy välittömästi käyttäjätilin salasanaa... Huoh. Vaihtoehdot oli joko soittaa asiakkaalle tai vetää OPHCrack koneesta läpi. Saa arvata kumman vaihtoehdon valitsin.

                                          Comment


                                            Totta kai soitit aasikkaalle :P

                                            Comment


                                            • Lauttasaaren Vianor lupasi eilen puhelimitse kakkikseen laturinhihnan noudettavaksi tänään johon täkyyn riipaisin kiinni. Eioota tarjosi äsken paikanpäällä luvaten huomiselle. Ymmärrän ettei nappikauppa näin sesonkiaikaan kiinnosta, mutta sanoisivat niin ei tarvitsisi turhaan vierailla lämpimikseen.

                                              Comment


                                                Melkein voisin lyödä vetoa tuosta hopsiksen tapauksesta että koneessa oli enemmän tai vähemmän user-error-vika..?

                                                Comment


                                                • Piti talvikiekot pyöräyttää alle, mutta autoliike hukannut talvivanteiden soviterenkaat johonkin... Lisäksi kesätenkaat, joilla olin aatellut pärjääväni vielä loppukevään ennen "kunnon" kesävanteita, onkin aivan kaljut...

                                                  Comment


                                                  • Vanhan vuotavan hanan tilalle vaihdettu uusi---> sekin tiputtaa. Uudessa hanassa tuskin vikaa. Mistähän vois johtua? Tuskin siellä niin kovaa verkostopainettakaan on.

                                                    Comment


                                                      Onko ORAS hana? Uusissa oraksen hanoissa ollu vikoja. Säätöosa vaihtoon, pitäs rokata. 10bar asti oli muistaakseni luokiteltu, nomaali paine n.4bar luokkaa

                                                      Comment


                                                      • On oraksen hana ja säätöosakin on uusi. Ite en ole kyllä noista pahaa sanaa kuullut. Pitänee koitaa säätöosaakin vaihtaa, Tosin senkin jo vanhaan hanaan vaihdoin, muttei auttanut...

                                                        Comment


                                                          Mikä hana?
                                                          Keittiö?
                                                          Pesuallas hana? P-puhelimella?

                                                          Comment


                                                            Itsellä ottaa päähän kun eräs kortisonia vaativa sairaus aktivoitunut uudellen.
                                                            Mutta toisaalta luultavasti ei ole levinnyt sydämen asti eli nyt voi ottaa muita päähän.

                                                            Comment


                                                            • Vessan allashana (safira 1012)? . Ja löytyy P*lluPuhelin. Alkaa vähän mennä offtopiciksi, mutta menköön.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X