Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omat ohjeet olisi opiskelijoille kyllä hieman toisenlaiset. Eli käykää koulut eka ja nauttikaa opiskelun hyvistä puolista, töitä ehditte tekeen vaikka kuinka ja vanhemmiten ymmärrätte, ettei juurikaan ole merkitystä auton vuosimallilla.

    Comment


      Japella hyvä vinkki. Itse esimerkiksi ostan mielummin vanhemman auton jossa on tehoa ja sopivat varusteet, kuin uudemman karvalakkimallin.

      Tosin ymmärrän hyvin myös opiskelijoita ja sitä rahan puutetta. Itse en sitä 4 vuotta jaksanut joten jätin kesken ja kävin sitten toisen linjan aikuispuolella.

      Comment


      • Kelahan se itselläni ongelma on, jonka takia töitä pitää tehdä. Ja kun kerran aloitettu on, niin tehdään sitten kunnolla. Nykyisen käyttiksen meinaan pitää niin kauan kun valmistun, hyvä jos silloinkaan luovun. Suomessa kun se vaan menee niin, että jos haluat opiskella Helsingissä, niin duunia on painettava ja tuet jätettävä pakolaisille.

        Comment


        • Kai tuo lienee melko pitkälti kysymys ajankäytön ja muun mukavuuden välillä. Omaan makuuni ei vain oikein sopinut se, että opinto-/asumistuet, ts. kuukausitulot kokonaisuudessan menivät jo pelkkään vuokraan samantien, kun tulivat. Sitten vietettiinkin taas opiskelijaelämää suurinpiirtein kaurapuuron voimin kuluva kuukausi. Hieman vaarallisesti politiikan puolelle lipsuen voisi tässä samalla todeta työttömyystukien ja opintotukien erotuksen melko ironikseksi niiden eteen tehdyn työn määrään nähden. Ja se myös ottaa päähän, jotta päästään aiheeseen.

          Comment


            Kyllähän keskimääräisesti AMK yms parkkikset pistää duunarin miettimään, että mitähän tekee väärin. On siellä niin hienoa autoa, että itsellä ei olisi varaa moisiin. No joillain on niitä hyvä tuloisia vanhempia tietysti.

            Itse ihmettelin aikoinaan miten jollain on varaa DX:ään. Ite joutu ajaan vanhoilla Fiiateille, jotka faija osti. Itellähän ei ollut siis rahaa.
            Toiset asui vuokralla ja omasi uudehkoja autoja. Välillä tosin kyllä kuuli miten kovilla ko perheelliset oli.

            Eipä tuota rahaa nykyäänkään liikaa ole. Ne on niitä valintoja. Kyllä sitä varmaan voisi suht hienolla autolla ajella, jos minimoisi kaiken muun. Jotkut oikeasti tekee niin.

            Comment


              Varmasti auttaisi juu tuo iltapuolelle vaihto ja kokoaikatyön hommaaminen, mutta kuten tuolla yllä mainittiin, niin mielummin käyn kuitenkin päiväpuolella ja saan olla tuttujen kavereiden kanssa ja viettää opiskelija elämää. Rahan vähyys ottaa päähän, mutta onhan tässä opiskelijan elämässä omat plussansakin ;).

              Ja kyllähän mä mielummin ajan tuolla omalla C4:lla kuin karvalakkimallisella uudemmalla. Näin jälkikäteen on ehkä hyvä myös todeta, että ehkä minun ei kannattaisi miettiä, että miten joku saa uudemman auton kun itse opiskelijana omistan 3 autoa joista 2 voi laskea projekteiksi joihin menee rahaa huomattavasti käyttistä enemmän. Ihminen nyt vain tuntuu olevan sellainen, että ikinä ei ole hyvä olla vaikka olisi mukava, kohtuullisesti varustettu auto ja joka toimii luotettavasti, koska jollain kaverilla on kuitenkin muka parempi :). Pitäisi vaan olla tyytyväinen siihen mitä on ja miettiä, että sitten kun valmistuu niin tulojenkin luulisi olevan jo vähän isommat kuin näin opiskelijana.
              Viimeksi muokannut 54mmy; 30.6.2014, 14:38.

              Comment


                Mutta jos kuvittelet, että töissä käynti ja palkan saaminen muuttaa jotain niin ei se muuta. Rahat on silti aina loppu, eikä ne riitä siihen mitä haluaisi. Eli nälkä kasvaa syödessä.
                Mua henkilökohtaisesti ottaa päähän se, että ostovoima vähenee jatkuvasti. Vuosi sitten mulla saattoi jopa jäädää säästöön rahaa. Viimeisen vuoden aikana ne säästöt on syöty aika tehokkaasti ilman mitään radikaalia tuhlaamista, ja ajamisetkin on vähentyny radikaalisti.

                Tiettyyn elintasoon tottuu, ja ajatus vähemmästä on aika vaikeaa.

                Comment


                  Käytin Cabriosta akkua irti. Nyt on soitin safe-tilassa eikä koodia olemassa..

                  Comment


                    Ottaahan tuo päähän, kun jotkut tulevat aukomaan, että "ai sulla on vaan tollanen"
                    Kuulin juuri mutkan kautta että kanssa audisti (ei tietääkseni foorumilainen) oli tuumannu mun audista että noin vanha. Omistaa itse ilmeisti ~2010 vuoden menopelin.

                    Ei siinä voinu muuta kuin lähettää terkkuja takaisin, että on kuitenkin oma eikä rahoitusyhtiön omistama ;)

                    Comment


                      285/30-18 nokian zg2 ilmotti että poks.

                      Ois ollu parempaaki käyttöö rahalle kun ostella uusia kumeja.

                      Comment


                      • Kylläpä kyrsii. Tänään piti olla lasien tummennus.
                        Imuroin kontista kaiken karvan mitä kultsista ja russelista irtoo ja purin pois koirakalterin. Sit tulee ilmoitus että kaikki ajat on peruttu sairastumisen vuoksi ja uusi yritys 2 viikon päästä.
                        Kalteri takaisin, että voi koirat kuskata metsään juoksentelemaan.
                        Ei auta, töihin pitää lähtee.

                        Comment


                        • Kutosen takajarrupalojen vaihto vähän ahdistaa.
                          Aloitin vasemmasta takapyörästä ja siellä ollaan vieläkin, sillä erotuksella että uusi takajarrusatula on tilattu.
                          Männän suojakumi on irronnut jossain vaiheessa ja ainoa suunta johon mäntä liikkui oli ulospäin.
                          Putsasin, hinkkasin, käänsin ja väänsin mäntää sisäänpäin kolmisen tuntia välillä epäuskoisenakin (uskonvahvistajalle Pitäjänmäkeen kiitos) ja sitten tuon taistelun jälkeen mäntä puolitiessä, noin 10mm sisempänä luovutin.
                          Ei jaksa taistella yhtään enempää, koska uusintataistelun todennäköisyys on todella suuri.
                          Huomenna vasen puoli nippuun ja sitten oikealle. Toivottavasti ei ahdista noin paljoa...

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Hammu Näytä viesti
                            285/30-18 nokian zg2 ilmotti että poks.

                            Ois ollu parempaaki käyttöö rahalle kun ostella uusia kumeja.
                            Onko sulla Hakkaturva? http://www.nokianrenkaat.fi/hakkaturva/

                            Comment


                            • Ainainen vesisade. Mitään ei pääse tekemään ja kiire olis saada autoa kasaan.:/

                              Comment


                              • Menee hermo tilasin sen kunnostetun laatikon passattiin ja maksoin paypal kautta 17.6 no tuli maili että laittavat huomenna eli 18.6 laatikon tulemaan. Nyt yrittäny kysyy mailin kautta 2 kertaa jo että mitä kautta tulee laatikko ja onko lähteny varmasti 18.6 laatikko kun auto odottaa laatikkoa mutta ei tullut vastausta molempina kertoina ja viimeksi 18.6 vastannu minulle. Kärsivällisyys rupee koittelee tällä hetkellä kun ei ole tietoa koko laatikosta missä on vai onko tulossa edes. Huoh tämä firma kyseessä. http://www.rekbert.de

                                Comment


                                  Posti.. Ostin uuden puhelimen ja sen olisi periaatteessa pitänyt olla perillä lähipostissa tänään. Postin seurantajärjestelmä on ollut nurin iltapäivästä saakka, ja äsken kun pääsin vahingossa katsomaan paketin matkustustietoja, niin paketti näkyy kököttävän edelleen Kuopiossa.

                                  Ja tästäkin ilosta piti vielä maksaa..

                                  Comment


                                    Paypalin kautta nyt ainakin saa rahat takaisin jos näyttää ettei aski koskaan tule. Ei se tietysti siihen auta että auto seisoo. Postin/Itellan toiminnasta en enää edes jaksa yllättyä. Pikkupaketti Saksasta tuli töihin tänään, johan se oli 17.6. lähtenyt ja 20.6. periaatteessa tullut Suomessa satamaan. Myönnetään että juhannus söi siitä yhden päivän mutta sittenkin hiukan tekisi mieli avautua siitä 8 päivän toimitusajasta Suomen sisällä.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja jarituru
                                      Huomenna vasen puoli nippuun ja sitten oikealle. Toivottavasti ei ahdista noin paljoa...
                                      Onneksi siellä toisella puolella ei voi vastustaa, vaimitenseoli :P

                                      Comment


                                      • Tilastollisesti sen pitäisi olla läpihuutojuttu. Sittenhän tuon näkee tai jätän lopulta sun hommiksi :P

                                        Tuohon jarrusatulaan liittyen H-alkuinen parin-kolmen kivijalkaliikkeen liiteri osasi loistaa asiakaspalvelulla ja asiantuntemuksella.
                                        Mun auto on kuulemma Saksasta tuotu ja jos he tilaavat mulle väärän osan, se jää mulle käteen. Ja sekin, että se täytyy tehtaalta tilata ja maksaa etukäteen heidän tiskillä. Sitten he vasta tietävät onko sitä tehtaalla. Koskaan ei kuulemma tiedä miten käy.
                                        Osan tunnistamiseen ei auttanut vaikka olisi voinut kertoa alkuperäisen varaosanumeron.

                                        Hitto.
                                        En tiennytkään, että mulla on harvinainen Saksasta tuotu Audi.
                                        Sen tiedän, että kyseinen liiteri saa jatkossa olla mun osaltani rauhassa.
                                        Tämä ei nimittäin ollut ensimmäinen negatiivinen kokemus, aina asioidessa on ollut jotain epämääräistä.

                                        Comment


                                          Kuulostaa oikein hyvältä asiakas palvelulta....

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                            Paypalin kautta nyt ainakin saa rahat takaisin jos näyttää ettei aski koskaan tule. Ei se tietysti siihen auta että auto seisoo. Postin/Itellan toiminnasta en enää edes jaksa yllättyä. Pikkupaketti Saksasta tuli töihin tänään, johan se oli 17.6. lähtenyt ja 20.6. periaatteessa tullut Suomessa satamaan. Myönnetään että juhannus söi siitä yhden päivän mutta sittenkin hiukan tekisi mieli avautua siitä 8 päivän toimitusajasta Suomen sisällä.
                                            No toivottavasti laatikko tulee sitten huomenna tai torstaina.. :( 8 päivää posti kiertää/seisoo suomessa on aika huolestuvaa toimintaa itellalta.. Yritys vielä vähentää ja postit myöhästyy niin eihän se ole mistään kotosin.

                                            Comment


                                              Tättärää, moottorin vikavalo ties kuinka monennen kerran. Ei stana riitä kohta enää ymmärrys. Taas pääsi sen 100kn huollosta

                                              Comment


                                                Autch, otan osaa.

                                                Comment


                                                  Mikä siellä kenkkuilee?

                                                  Comment


                                                    Kiitos. Ei tässä oo paljoa enää korjattavissa..softassa voi toki joku fiilu olla.

                                                    Comment


                                                    • Teet samalla tavalla kun minä ja vaihatat kaikki osat järjestyksessä ;) Kohta jo 5000 km takana ilman yhtään ongelmaa. Nojoo, eiköhä se toinen kierros ala sieltä.

                                                      Comment


                                                        EVAP Incorrect flow ja asian tiimoilta osat vaihdettu jotakuinkin järjestyksessä. Joo kait se ois kohta koko moottori uusiks , not. Siinä vaiheessa uus auto

                                                        Comment


                                                          Ne ihan vaan pienet puutarhaprojektit.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                                            Ei ollu, eikä siitä olis ollu apua kun pallot oli muutaman vuoden ollu jo alla.
                                                            Nyt on Hakka Z alla ja hakkaturva päällä.

                                                            Onneks tuli katottua eturenkaatkin läpi, apparin puolella runkovika.
                                                            Uudet eturenkaatkin tilattu, oi tätä rahanmenoa...

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                                                              Ne ihan vaan pienet puutarhaprojektit.
                                                              A suunnitellut teille jotain tällaista? :)
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X