Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuppaa kaikki vastaavat aineet lisäämään kitkaa sen verran, että pienetkin väljyydet vivustossa tulevat heti ilmi tuolla tavalla. Apuna tähän: tarkasta, että pyyhkijän "teräkulma" lasiin nähden on kutakuinkin kohdillaan ja jos ei ole, niin säädä. Tehtaan speksi oli muistaakseni 90±2°.
    Kokemuksen perusteella tuo aine poistuu lasilta tunneissa tai liuotinpesussa, joten en murehtisi kovin paljoa tuon suhteen.
    Itselläni myös hydrofobinen pinnoite lasissa, joka kestää tosin noin 20000km. Ainoastaan hetki asennuksen jälkeen pyyhittäessä semikuivaa lasia (pikkupisaroita siellä täällä parkista lähdettäessä) saattaa pyyhkijät pompsahtaa pari kertaa, mutta ilman ääniä.

    Edit - hidas + lisäys. Tämä käyttämäni ei jätä näkyvää kalvoa ja painii ihan eri sarjassa kuin nuo markettilitkut. Ollut jo jokaisen autoni tuulilaseissa viimeisen 7v ajan ja ilman en ole enää hetkeäkään.

    Comment


    • Eilen meinas ottaa päähän kun piti "nopeasti ja simppelisti" käydä töitten jälkeen käydä A4 ottamassa takaisin liikenteeseen konttorilla. Ekalla konttorilla tämä tiskivirkailija oli poistettu, joten ei rekisteröintipalveluita ollenkaan. Toisella konttorilla myös pelkät perus katsastukset, liekkö samasta syystä? Kolmannella konttorilla sitten viimein onnistui. Noikin säästetyt rahat taitaa mennä vain omistajien taskuihin...
      Onneksi noi konttorit oli sentään melko lailla matkan varrella, ettei tarvinnut paljon reitiltä poiketa. Toki tuon olisi voinut netissäkin tehdä, mutta nyt vain halusin sen otteen suoraan näppiin.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka- Näytä viesti
        Suosittelen unelmoimaan jostain fiksummasta. Urssin kanssa saat tehdä jatkuvasti remonttia, jollet löydä valmiiksi huollettua yksilöä. :D
        Ei se remontti itsessään, vaan se kohde, johon remonttia tehdään. Parempi painos nykyisestäkin menisi mainiosti kyllä. Tykkään tuosta c4-korista ja r5-koneen luonteesta ja kulutuksesta aikasta paljon. Nykyinen kulkine vaan alkaa olla pelastamisen tuolla puolen kun korikin alkaa elää paljon.

        Comment


        • Laatikon tilaaminen passattii ja joutuu sönköttää lontoota oikein kunnolla.. Kuriiri tuo uuden kunnostetun ja hakee vanhan pois saksan/puolan rajalle.. Laatikko tulee viikossa suomee eli aika nopeesti eli siitä pisteet ja kuriirin hoitamisesta. 3c passatin omistaminen on kallista.. prkl
          Viimeksi muokannut Samii-; 12.6.2014, 15:29.

          Comment


            Autovuokraamon "vw polo tai vastaava" tarkoittaa säännönmukaisesti "vastaava", heidän määrittelynsä mukaan. Neljäs kerta vuokra-autolla sakulandiassa, ja tällä kertaa kulkineeksi arpoutui 208 pökötti. Yhden sitikan ja kahden ooppelin jälkeen ihan hirveä rimpula! Nitisevä ja rämisevä toosa; voimansiirto pitää outoja ääniä ja mopokone kuulostaa Morane-Saulnier -hävittäjältä varsinkin kolmosella kiihdyttäessä. Iloinen asia on, että oma huonosti pidetty b5 tuntuukin äkkiä aika jämäkältä peliltä. Juu, sitä saa mistä maksaa, mutta jokin raja siinäkin...

            Comment


              Miten saatte tuon 5 sateesta tökötin käyttäytymään noin? Itse taas oon käyttänyt vuosikaudet ainetta ilman kuvailemianne oireita. Pyyhkijöitä ei tosiaan tarvii yli 60 nopeudessa käyttää edes reilummassa sateessa. Eikä pyyhkijät ole alkaneet tökkimään vaan liikkuu entistä liukkaammin. Ja talvella jää irtoaa lasista paljon helpommin. Lisäksi mulla aine on kestänyt kuukausia ennen kuin on tarvinnut uutta levitellä. Ehkä teen jotain väärin ainetta laittaessa.
              Jariturun mainitsema käsittely on tosiaan varmaan vielä aivan eri luokkaa .

              Comment


                5sateesta on aikasta perkeleen tarkka, että miten sen laittaa. Harmaa kalvo jää lasiin jos väärin laittaa.

                Comment


                • En tiiä miten se sitten pitäisi laittaa, mutta noudatin todella tarkasti pullon ohjeita :D samapa tuo, lähtöpassit sille on jo myönnetty!

                  Comment


                  • Itselläkin positiivisiä kokemuksia 5sateesta. Enkä edes ohjeita lukenu ennen ku laitoin... Toki olin aikasemmin nähny miten tökötti laitetaan tuulilasiin..

                    Comment


                    • Täällä kans "Femmatsateest" on toiminu oikein hyvin. Oiskohan kerran jääny joku kalvo tuulilasiin, mutta ei siinä sen kummempaa, ku ottaa pois ja uutta tilalle. Toimi.

                      Comment


                        Sataprosenttisesti samat kokemukset 5sateesta litkusta kuin Japilla. Todella erinomainen aine. Te jotka olette huonoja kokemuksia kokeneet, niin tod nak lasi on vaan ollut likainen/liian kulunut ennen litkun levitysta.

                        Comment


                          Jälkimmäinen on ainakin minun kohdalla totta. Vanha naarmuinen lasi.

                          Comment


                            Te jotka olette huonoja kokemuksia kokeneet, niin tod nak lasi on vaan ollut likainen/liian kulunut ennen litkun levitysta.
                            Noiden aineiden kohdalla kiillotus on kriittistä. Mikrokuituliina on paras, jolla saa sen kalvon pois.
                            Millä tahansa muulla rätillä vaikka kuinka on hinkannut, niin on jättänyt harmaan kalvon pintaan tai ilmestynyt, kun käyttänyt pyyhkijöitä.
                            Mikrokuituliinaa käyttäessä ei mitään ongelmaa. Itse olen käyttänyt lähinnä Bilteman Rain offia, mutta kyseessä samankaltainen aine.

                            Itse olen nyt kiilloittanut lasit ennen pinnoitteen laittoa Sonaxin lasinkiillotusaineella. Saa ainakin pyhkijöiden naarmut pois.

                            Comment


                              Biltema Rain-off täälläkin ollut käytössä, ei pyyhkijät pompi, eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Talouspaperilla olen pyyhkinyt aineen pois. Muistaakseni 5sateesta käyttöohje oli sama kuin Bilteman aineella, eli levitetään kerros, annetaan kuivua ja levitetään toinen jonka jälkeen kuivuttua kiillotetaan pois.

                              Comment


                                En ole ikinä kuullut Morane-Saulnier hävittäjää. Olisi tosin mahdollisuus kuulla Supermarine Spitfire suomessa kesällä, mutta eipä tuokaan mahdollisuus näytä sopiva aikatauluihin.

                                Venettäkin pitäisi valmistaa kesän koitoksiin mutta ei huvita meloa poijulle kaatosateessa ja ukkosessa.

                                Comment


                                • Niin pieni asia, mutta suuresti päähän ottava.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Palkkapäivän kunniaksi nykiminen tehnyt comebackin. Kuulostaa halvalle nokkavialle. Perkele.

                                    Comment


                                      5-sateesta on toiminut myös itsellä moitteetta, hiekkapuhalletulla ja uudella tuulilasilla on ollut näkyvyys aina hyvä.

                                      Muistelisin että 5-sateesta pestään lopuksi vedellä pois ja kuivataan vain lasi. Taisi olla 2 kerrosta levitystä ja hinkkausta ennen tätä.

                                      Comment


                                        Minä en ole sen kummemmin hifistellyt tuon 5sateesta litkun kanssa. Viimeksi auton pesun jälkeen levittelin, en siis sen kummemmin pessyt ikkunaa. Vanhalla t-paidalla levitin, annoin kuivua, levitin toisen kerran, annoin vielä hetken kuivua, viskasin ämpärillisen vettä tuulilasille ja pyyhin samanlaisella kuluneella paidalla pois. Ei kalvoa. Ainakin minun purkeissa on lukenut että huuhdellaan vedellä ja loput pyyhitään pois. Jos vain kuivumisen jälkeen yrittää hangata niin ei kyllä sitä kalvoa vähällä saa pois. Senkin olen kokeillut. Sitten luin käyttöohjeet.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Munkkiniemen Kreivi Näytä viesti
                                          Palkkapäivän kunniaksi nykiminen tehnyt comebackin. Kuulostaa halvalle nokkavialle. Perkele.
                                          Kuten jo sanottu, nämä rinkelinenät keskustelevat tilinauhojen ja pankkitilin kanssa. Jos jotain extraa sattuu putkahtamaan, nämä kertovat kyllä mihin sitä saa laittaa. Nimim. takapyöränlaakeria uusiksi ja ohjaustehostimen pumppukin rallattaa...

                                          Mitä noihin pinnoitteisiin tulee, niin tätä olen itse käyttänyt vuosikaudet. Kestää ja toimii, uudella ja vanhalla lasilla. Saatavilla asennettuna monestakin autolasiliikkeestä kautta maan, esimerkiksi Glassdrive-ketjulta.
                                          Modet voisivat siirtää nämä keskustelut omaksi aiheekseen.

                                          Comment


                                            Jaa-a, tänään sitten astuttiin ukkomiehen virkaan oikein valtion silmissäkin.

                                            Comment


                                              Minä se kun en monestakaan asiasta juuri mitään ymmärrä mutta olen hyvä neuvomaan ja kova kommentoimaan niin mikä siinä on että kun tehdään tiehen uutta päällystettä niin vanha revitään auki sieltä täältä monta viikkoa tai kuukautta etukäteen? Sitten ne saumat jyrsitään niin että kohtauskulma on 90 astetta ja korkeusero sen 50mm. Eikö sitä muka ihan oikeasti voisi tehdä niin että vanha jyrsitään ja viedään pois tänään ja huomenna vedetään uusi pinta? Onko siihen joku perusteltu tekninen tai logistinen syy että tuo meidänkin kokoojakatu on ollut pääsiäisen ajoilta asti auki revittynä? Uutta pintaa oli tosin tänä aamuna jo muutaman kilometrin päässä että kovin kaukana ei kait täältäkään voi enää olla.

                                              Comment


                                              • Jaaha, eipä sitten kuin pahoitteluni. No ei tosi vaan ONNEKS OLKOON;)
                                                Tämä siis tuolle "metsä" Mikolle.

                                                Ja Pakko taas kerran todeta tuolle toiselle Mikolle, Froikkareiden sanoin: Vammala on aika Tulsa;)). Eläkä suutu;).

                                                Comment


                                                • Ahtovuoto. Suhisee niinku joku vappupilli ja välillä häviää taakse päin näkyvyys kun tielle ilmestyy mystinen savupilvi

                                                  Comment


                                                    Tuttu tunne..

                                                    Comment


                                                      Mehässä astuttiin? Onnea. :)

                                                      Comment


                                                      • Voi halavattu, taloyhteisö sitten täysrempaan ja vuodeks evakkoon.
                                                        Puolivuotta sitä kestäis vaikka päälläänseisten, mutta kokonainen vuosi?

                                                        Pahinta, että remppa alkaa jouluna ja päättyy jouluun, pitää siis olla kesä vieraalla paikalla. Hattu kuitenkin, mutta oon jollaitapaa iloinenkin.

                                                        Epäilyttää vaan, miten näin mulkku mies pärjää kokonaisen vuoden uusien naapureiden kanssa siinä "sijoitusasunnossa".;).

                                                        Voi helevata sentään;).

                                                        Comment


                                                        • 210hp/435nm Vw vastaan lastutettu Bnw 535d liikennevaloissa.

                                                          Että mulla on ikävä isoa kasia ja/tai biturboa.

                                                          Comment


                                                          • Itsekin riipun löysässä hirressä, kun pitää odottaa taloudellisen tilanteen parantumista, että olisi varaa oikeaan autoon, joka liikkuu käskettäessä. Tuo pikkulohkokutonen on ihan OK tuohon matka-ajoon (245km suuntaansa), mutta ei siinä voimaa ole :/ Sekös ärsyttää.

                                                            Comment


                                                            • Myin paketin ja sain rahat ostajalta vein paketin pakettiautomaattiin ja vastaanottajalle saapuu paketti postiin, vastaanottajalle tuli saapumisilmoitus mutta prkl ei löydy pakettia mistään vaikka seurantakoodin mukaan paketin pitäisi olla määräaseman hyllyssä...

                                                              Korvataan postin sivujen mukaan 20e/kg paketti painaa 1,9kg ja arvo noin 800-1000e

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X