Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Pakki menee huonosti päälle + 1nen, 3nen ja 5nen "vaihtoi" paikka vapaan kohdalle ja vapaa on nyt entistä alempana. Ei oikein viitsisi ottaa sitä riskiä, että kun on pellit vaihtanut niin laatikossa olisikin jotain. Auton arvo on sen n.900e, joten tuskinpa se kertakorvaus kauhean iso olisi. Jospa nyt samalla sitten pistäisi vaikka tuohon 900e:hen joku 400e lisää ja katselisi ilmastoituja nelivetoja.
Tuli aloitettua kesä hiukan turhan aikaisin. Niin sanotusti takki auki (kirjaimellisesti) viikonloppuna pihahommissa ja tuli kai sitä lauantaina parikymmentä kilometriä avoautoiltuakin ja nyt sitten räkätaudissa. Toistuu muuten ihan joka vi*un kevät samat kuviot. Koskahan sitä oppii?
Eipä sitten kelvannutkaan enää oma auto vaihdossa. Pari viikkoa takaperin kun juttelin myyjän kanssa niin oli kovasti hieromassa kauppoja, mutta ei kelpaa enää. On kuulemma liian riski peli tuo biturbo. Taitaapi sitten jäädä ässä hankkimatta, kun en tuota itse jaksa alkaa myymään.
Tuttu vastaus aikanaan, kun itsekin olin vaihtamassa bitukkaa pois. Todella moni autokauppias ei olisi antanut kuin nimellisen korvauksen ja oli myös muutamia, jotka ei mistään hinnasta halunneet ottaa biturboa vaihdossa. Syyksi mainitsivat aina sen "vikaherkkyyden" ja "riskialttiin" koneen... Yksityiselle kelpasi :)
Eiköhän tuo yksityiselle menis, jos vaan jaksais myydä. Olis vaan niin paljon helpompaa jos ois onnistunut vaihto. Sitä en tiedä, mikä mielen muutti. Tosiaan pari viikkoa sitten oli mielellään tekemässä kauppoja ja meinas että ois vaikka Jyväskylään tullut vastaan (liike Oulussa). Nyt sitten ei uskalla koko autoa ottaa.
Ei kellään olis pa-pumppua hyllyssä? Tarttis hätäseen kun hajos. Pitäs sopia Airbus 318:iin, varmaan käy muistakin malleista. Toimitus mielellään tänne HEL, ja asennettuna, kun ei paikalliset remonttireiskat saa vaihdettua. Voin tulla kaveriksi vaihtaan, jos päästävät ulos koneesta.. Laskun voi laittaa Finskille=)
Emännän autoon marraskuussa vaihdettu ohjaustehostimen pumppu huutaa kuin hyeena. Tilattiin sitte skruvat.fi:stä zf:n pumppu halvalla ja paketissa tuli topran-merkkinen tuote. Uskaltaako tuotakaan laittaa vai työnnänkö sen skruuvattiin?
Eipä sitten kelvannutkaan enää oma auto vaihdossa. Pari viikkoa takaperin kun juttelin myyjän kanssa niin oli kovasti hieromassa kauppoja, mutta ei kelpaa enää. On kuulemma liian riski peli tuo biturbo. Taitaapi sitten jäädä ässä hankkimatta, kun en tuota itse jaksa alkaa myymään.
Jos yhtään lohduttaa, niin ei noin vanhaa ässääkään liikkeeseen mielellään oteta. Tai jos otetaan, niin hinta joka siitä hyvitetään on naurettavan pieni. Yksityisellä puolella hinnat ovat myyjänkin kannalta kohdillaan, eikä tuota tarvinnut edes viime syksynä myydä paria viikkoa pidempään.
Koitahan kepillä jäätä ja kokeile josko saisit autosi menemään suoralla kaupalla eteenpäin. Saattaa olla että ässä olisi vielä silloin tuolla kaupan!
Monet liikkeet tuntuu olevan nihkeitä ottamaan noita enemmän ajettuja/vanhempia tiptroniceja vastaan, moottorityypistä huolimatta. Eipä siinä, ei tuo vaparikoneinen manuaalikaan tunnu kelpaavan, mitä nyt muutamaa vaihtotarjousta on tullut kysyttyä. Harvemmin viitsivät edes maileihin vastata :)
Ilmalämpöpumppuasentajaa olen tässä odotellut aamusta asti.
Piti tulla "siinä kaheksan - yheksän välillä", mutta lienee kellot tahi kalenterit eri ajassa.
Onneksi tuli otettua töistä vapaata koko päivä, niin kelpaa tässä kytätä... stana.
Monet liikkeet tuntuu olevan nihkeitä ottamaan noita enemmän ajettuja/vanhempia tiptroniceja vastaan, moottorityypistä huolimatta. Eipä siinä, ei tuo vaparikoneinen manuaalikaan tunnu kelpaavan, mitä nyt muutamaa vaihtotarjousta on tullut kysyttyä.
Se on tätä nykypäivää, osasyyllisenä hommaan varmasti se että ihmiset luulevat että liikkeestä ostettu 200tkm+ ajettu auto on uusi. Ja että mikäli siitä jotain hajoaa niin se on ehdottomasti liikkeen vika ja liikkeen pitää korjata se.
Kuluttujan vastuu on pyöreä 0 ja kaikki vastuu on myyjällä niin pakko niiden on ottaa katetta ja vältellä autoja joista on tiedossa että saattaa tulla kalliiksi..
Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristoNäytä viesti
Moottoriswappi Ventoon tökkäs jakopumpun ajonestosolenoidin ei haluttuun toimintaa ja erilaiseen termostaatin koteloon, jossa letkulähtö väärä.
Motonetin kautta ihmettelemään tallille taas illaksi.
Ajonestosta ei päässyt vielä eroon. Vikat roposet meni termarin koteloon, joka pienellä sahailulla istuu "sinnepäin" paikoilleen.
Työaikaa Ventolta vei V8:n oikkuttelu, lakkasi lataamasta. Tahkon jäljiltä latausvalo palanut starttauksen yhteydessä, mutta on sammunut kierrosten nostolla. Eilen menin aamulla töihin ilman latausta, kun valo ei sammunut ja firman pihassa käydessä mittasin 11.5V "latausjännitteeksi". Illalla toimi taas ok, latauksen ollessa 14v, kuten myös tänä aamunakin.
Tänään sitten töistä lähtiessä ei taas ladannut. En laturia ja liittimiä putsaamalla saanut mitään muutosta aikaan. Herätteelle tulee satunnaisesti 0-8V, enkä löytänyt tähän syytä mistään. Bonuksi ennen näitä toimenpiteitä tuli irroitettua akun miinuskenkä ja samalla itse napa notkahti vinoon. Meni kyllä napauttamalla takaisin paikalleen, mutta ottiko se jo vahinkoa?
TNT. Olivat eilen koittaneet toimittaa pakettia nukkuessani yötöiden jälkeen. Oli näemmä tullut ensin puhelinsoitto (puhelin aina äänettömällä nukkuessani, koska puhelinmyyjähäiriköinti), ja sen jälkeen olivat vielä koittaneet muutenvaan käydä soittelemassa ovikelloa. Nyt menee seuraavat toimituspäivät jostain syystä ensi viikon puolelle, jonka lisäksi vielä toimitusta määritettäessä on erityishuomautus "Huomioithan, että emme huomioi jakeluaikatoiveita". Jos sopii kysyä, niin mitä v*ttua? Tuo pulju oli myyjän määrittämä ainoa toimitusmenetelmä, ja on ensimmäinen ja viimeinen kerta kun omasta tahdosta käytän tuon firman toimituksia missään. Pitäisikö nyt sitten valita vain (viikolla myöhästyvä) toimituspäivämäärä, jonka lisäksi täytyy kyseisenä päivänä valvoa aamulla yötöiden jälkeen 06-16 odottaen mielivaltaiseen ajankohtaan määrittyvää toimitusyritystä, jonka jälkeen sitten taas klo20 töihin? Mitään ongelmaahan ei olisi, mikäli voisi sopia että paketti tulee vaikkapa 09-12 välillä. Vaikka Itellakin on ajoittain ihan perseestä, niin jopa niiden 21-paketeissa sovitaan aina asiakkaan kanssa sopivasta toimitusajankohdasta. Tai jos haluaa itse hakea pakettinsa, niin sekin onnistuu läheltä, eikä jostain jumalan perseen takana sijaitsevasta logistiikkakeskuksesta. TNT mainostaa itseään yhtenä parhaista, mutta sekä kustannustehokkuudessa (täysin turhat ajot) että palvelujen asiakaskohtaisessa mukauttamisessa olisi melkoisesti kehitettävää. Itsekin logistiikkaa ja liiketaloutta opiskelevana en oikein voi käsittää tällaisia epäkohtia tuon kokoluokan firmassa. Hyvänä vertauskohtana vaikkapa Gigantti, josta tilatessani sain jo tilausta tehdessä määrittää kuljetuspalvelulle sekä toimituspäivän, että aikaikkunan, jolloin oli helppo varautua pienen aikavälin toimitukseen etukäteen.
TNT:n moton "Sure we can" voisi muuttaa muotoon "Go fuck yourself, we can't".
Omien sääntöjensä mukaan kuriirit yleensä joutuvat suorittamaan yhden toimitusyrityksen, koska asiakkaalle (kuljetuksen tilaaja) on näin luvattu. Sen jälkeen voidaan toimitustapaa yleensä muuttaa. Nyt kun ovat kerran yrittäneet toimittaa, soita sinne ja kysy noutomahdollisuutta. Saisit tavaran silloin kun itsellesi sopii. Vai onko kotiin tuominen helpompi tapa tässä lähetyksessä kuin itse nouto? Ja jos pohdit vähän aikaa TNT:n asiakaskunnan luonnetta, huomannet, että yksityisosoitteisiin suoritettavat toimitukset eivät liene liiketoimintasuunnitelmassa ensimmäisen, jos toiseksikaan korkeimman prioriteetin asia.
Ymmärrän toki, että toimitusyritys kuuluu kuriirien työhön, mutta minkä takia kyseinen firma ei tarjoa mukautettuja asiakaskohtaisia toimitusmalleja, joiden avulla jo ensimmäinen yritys onnistuisi varmuudella? Itseäni tosiaan nyppii lähinnä yrityksen itse valmiiksi määrittämä ehdottomuus toimitusmenetelmille. Noutomahdollisuus kyllä on, mutta melkoisen pitkän matkan takana ja itselleni hyvin hankalaan aikaan, eikä kotiin toimituksen kellonaikaa voi määrittää lainkaan. Voisi olettaa kaikkien osapuolien kannalta helpommaksi menetelmäksi, että toimituksesta sovittaisiin etukäteen jo työtilausta vastaanotettaessa. Tällöin vältyttäisiin sekä välittäjän ylimääräisiltä kustannuksilta että asiakkaan turhalta vaivannäöltä. Tämä ei myöskään vaadi välittäjältä muita panostuksia, kuin yksinkertaisen lisäominaisuuden tietojärjestelmiinsä, joka maksaa turhien työkulujen myötä itsensä kyllä takaisin, sekä ajojärjestelijän paneutumista kuriirien reititykseen. Itselläni ei ole TNT:n varsinaisesta asiakasjakaumasta tarkempaa kuvaa, mutta mikäli se on keskittynyt B2B-jakeluihin, ehkäpä olisi sitten syytä myös osoittaa syyttävää sormea B2C-keskittyneen myyjätahon puoleen, joka kyseistä toimitusvaihtoehtoa käyttää. Itse mieluiten tilaan pakettini noudettavaksi läheltä (matkahuolto/posti) itselle sopivana ajankohtana, mutta kansainväliset yritykset eivät ilmeisesti ole vielä havainneet täysin tämän toimitusmenetelmän käytännöllisyyttä. Toisaalta, jos maksan toimituksesta jotakuinkin tuplahinnan verrattuna vaikkapa reititykseen royal air mail -> itella -> postilaatikko/kotiovi, olettaisin sen myös toimivan tuplasti jouhevammin.
Tavaran toimittava taho on optimoinut toimitusketjun hallintaa ja siitä aiheutuvia kustannuksia ja käyttänyt TNT:n tuotevaikoimasta sellaista optiota, johon ei kuulu loppuasiakkaalle soittoa ennen ensimmäistä toimitusyritystä. Sellainenkin vaihtoehto nimittäin on. Esim. Apple Storesta tilatuista tuotteista on minulle aina soitettu etukäteen ennen ensimmäistä toimitusyritystä ja kysytty, että toimitetaanko tilauksessa mainittuun osoitteeseen, vai haluatko vaihtaa sen joksikin muuksi.
Koska logistiikka. Koska kustannukset ja optimointi.
Comment