Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuulilasiin ei taitaisi jäädä niin helposti pysyviä jälkiä kuin maali-/lakkapintaan.

    Comment


    • Mun cq:n päälle sentäs piirreltiin sydämiä ja kehuttiin kuin ahkera olen :D Pesin silti koska olen v*ttupää X)

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viesti
        Joo eipä se auta kuin yrittää nyt tuota paineilma + aseöljy yhdistelmää, purkaminen ei huvita yhtään. Quickleeni ei liene tarpeen koska ei siellä enää niitä tehdasrasvoja ole grammaakaan jäljellä. Perusteellisesti putsattu rasvanpesualtaassa. Todennäköisesti ongelma alkoi taas kondenssivedestä koska auto oli kytkinrempassa lämpimässä tallissa vielä toissapäivänä.
        Itsellä toimi parhaiten ihan tavallinen lukkoöljy. Vänkärin ovi jäätyi ekana talvena heti pakkasilla ja marinoin sen lukon muutamaan otteeseen irroittamatta. Lopulta liemet valui jo oven alahelman vesireistä pois. Kertaakaan ei ole sen jälkeen jäätynyt. Siitä innostuneena marinoin toisetkin ovet seuraavana syksynä ja ei ole ongelmia ollut jäätymisestä.

        Comment


        • Lötkössä auttoi, kun irrotin lukkolaitteet ovesta -mikä on melko helppoa, koska kaikki osat ovat kiinni oven karmissa ja pesin painepesurilla. Kuivauksen jälkeen voitelin CRC Multilubella.

          Comment


          • Eilen illalla kävin pesemässä auton, ajoin talliin ja marinoin paineilman, WD-40:n ja juurikin lukkoöljyn avulla niin että valui kunnon lammikot oven alahelman vesirei'istä.
            Kohta totuuden hetki että ovatko jäässä nyt kun pakkanen on taas hieman kiristynyt..

            Viime talvenahan irroitin nuo lukkolaitteet, pesin kaikki vanhat rasvat pois ja lopuksi öljysin teflonöljyllä. Ilmeisesti liian ohutta/liian vähän tms. koska ei estänyt tänä talvena lukkolaitteeseen kerääntyvän kosteuden jäätymistä.

            Tuo ongelma on koskenut ainoastaan etuovia, takaovien kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmia.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viesti
              ... marinoin paineilman, WD-40:n ja juurikin lukkoöljyn avulla niin että valui kunnon lammikot oven alahelman vesirei'istä.
              Kohta totuuden hetki että ovatko jäässä nyt kun pakkanen on taas hieman kiristynyt..
              Nyt toimii, ainakin mekaanisesti :)

              Comment


              • Itsellä joskus simahtaa V8:sta nopeusmittari, jolloin nyrkki heilahtaa automaattisesti kojelaudan päälle ja viisari pomppaa taas toimimaan. Hyvin on toiminut ainakin tähän asti tuo korjaus. :) Tämä siis tuohon terroristiriston viestiin. Ja päähän ottaa, kun ei saa mitään aikaiseksi.

                Comment


                • Ei toiminut lukko ei. Taas oli jäässä kaikesta huolimatta. Ajoin ovea kiinni pidellen talliin ja ruiskutin taas antaumuksella CRC:tä lukkomekanismiin niin että oven alareunasta vaan valui. Kyllä se jossain vaiheessa on pakko olla niin marinoitu ettei pääse enää jäätä muodostumaan (toiveajattelua)..
                  Voi olla että ongelman syynä oli nyt se, että pesin ennen ensimmäistä käsittelyä auton juuri ennen joten vettä varmaan oli hyvin joka paikassa. Paska systeemi, oli miten oli.

                  Comment


                  • Tili miinuksella ja ässä alkoi tiputella bensaa konehuoneessa pakosarjan päälle.
                    Vuosi sitten oli vähän samaa oiretta mutta ne hävisivät eivätkä tulleet takaisin ennenkuin nyt. Ilmeisesti pakkasella on asian kanssa tekemistä?
                    Pitänee huomenna soitella VW-autolle, pankkiin ja pajalle.
                    Hinta koko putkistolle about 450€ plus työt. Tää on just mitä mä nyt kaipasin, tosin onko auton leviäminen koskaan hyvä tai toivottu juttu?

                    Comment


                      Se voi noiden lukkojen kanssa kuitenkin olla pysyvämpi ratkaisu kun ottaa kokonaan pois ja pesee ensin kunnolla kaikki vanhat, usein vettä sisältävät, voitelurasvat hiiteen ja sitten pelkällä aseöljyllä voitelee uusiksi. Ei ne ovessa crc:llä taida ihan kunnolla lähteä.

                      Comment


                      • Kuten jo aiemmin todettiin, niin ei ollut. Kaikki vanhat tuli irtaallaan pestyä pois ja voideltua, mutta ei riittänyt. Kenties sitä uutta voiteluainetta tuli sinne liian vähän.

                        Comment


                          Vasta pari päivää nautittu q-keleistä näillä leveysasteilla ja nyt jo ensimmäinen lipsahdus rotvalliin. Taidan ruveta kulkeen julkisilla. :D
                          Attached Files

                          Comment


                            Jcarlsonille naureskelin että mulla ei onneksi ole tollasia ongelmia niin tänä aamuna päiväkodin pihassa avasin kuskin oven sisältä niin eihän se enää kiinni pysynyt, sai ajaa käsi ovessa töihin

                            Comment


                            • TAAS jäähdytysjärjestelmän kanssa ongelmia. Lämmintä tulee kabiiniin vain isoilla kierroksilla. Onneksi ilmeni sopivasti nyt kun ekat pakkasetkin tuli tänne etelään. Onneksi -13 asteessa töihin ajellessa suurinosa työmatkasta on 100-aluetta....

                              Comment


                                Manailin joskus marraskuussa Onkyon vahvarin hajoamista. Maahantuoja oli lopulta saanut Onkyolta puhelimitse luvan, että laite voidaan huoltaa "good will" -periaatteella, ja lähetin koneen marraskuun lopussa valtuutettuun huoltoliikkeeseen.

                                Ensimmäisen kerran kyselin huollon tilaa ennen joulua, silloin tuli tieto ettei valmistajalle laitettuun viralliseen good will -pyyntöön ole tullut vastausta. Tänään kyselin asiaa uudelleen, tilanne sama... Hieno homma, kun jo marraskuussa luvattiin että "homma järjestyy, lähetä vaan huoltoon". Prkl.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                                  ... naureskelin että mulla ei onneksi ole tollasia ongelmia niin tänä aamuna päiväkodin pihassa avasin kuskin oven sisältä niin eihän se enää kiinni pysynyt, sai ajaa käsi ovessa töihin
                                  Oma niksi tuohon ei kiinni pysymiseen oli, että painoi ovea ja pisti kakella lukkoon. Ovi kyllä pysyi sitten kiinni, muttei auennut ennen kuin lämpesi :) Itse kävin eilen marinoimassa lukot uudelleen, kun tätä ketjua olin lukenut :) Kyllähän koko syksy ja talvi on ollut pelkkää vesisadetta, joten varmasti kosteutta löytyy kaikkialta. Pitäisi vaan saada auto pitemmäksi aikaa kuivaan ja lämpimään.

                                  Comment


                                    Naureskelin kanssa perjantaina että onneksi ei tuossa omassa allroadissa ole lukkojen jäätymisen kanssa ole ongelmia ollut ainakaan viimeiseen 9-vuoteen vaikkei mitään ole asian eteen tehty, mutta eikös samana iltana sitten jäänyt kuskinovi menemättä kiinni. Noh ovipahvi irti ja öljyä vähäsen suihkutellen liikkuviin osiin ja tämä päivä meni ainakin taas ongelmitta.

                                    Comment


                                      Juuri kehuskelin täällä kuinka omassa C4:ssa ei ole lukoissa ongelmaa. No tänään ovi aukesi hyvin ulkokahvasta sekä meni kiinni, mutta sisäkahva... Aukeaa kyllä mutta kiinni ei sitten enää menekään. Tuolla joku vaijeri joka jää jumittamaan vai mikä sen tekee, että ulkokahva toimii kyllä normaalisti?

                                      Comment


                                      • Normi maanantai.

                                        Töihin ku piti lähteä ni oli sit tolppa pimeenä ja foortti umpijäässä, mukaanlukien molempien ovien lukot. Hetken aikaa sytkärillä avaimen lämmittämisen jälkeen totesin et ei auta -> takasin sisään hakemaan muovikassissa kuumaa vettä ja kassi kuskin oveen lukon kohdalle -> avain kääntyi lukkopesässä tappiin asti, mutta sisänuppi ei liikkunut, eikä ovi auennut. Kartturin puoli sentään aukes, joten sieltä sitten sisään ja mönkimään(193 pitkä kuski & Fiesta mk1, näppärää ja helppoa) kuskin penkille ja matkaan. Kuskin ovi ei auennut sisäpuoleltakaan.

                                        Tietysti matkalla piti käydä kaupassa hakemassa eväät sekä tankkaamassa, ja tottakai vielä pakoputkikin irtos matkalla kiinnikkeistään(tietysti juuri silloin ku se vitun ovi ei toimi), joten akrobaattisia liikkeitä sai harrastaa jonnin verran.

                                        Duunissa auto neljä tuntia johdon päässä ja sit aattelin et tarvii ajaa auto halliin et saa sen irronneen putken kunnolla kiinni(tuli tien päällä tehtyä vaan pikakorjaus). Autolle päästyäni toteamus et ei se kuskin ovi pelaa edelleenkään, great! Ja taas vääntäytyminen kartturin puolelta sisään, ajo tehtaan portille, mönkiminen ulos autosta antamaan koodi jota ilman portti ei aukea, takasin sisään ja ajo hallille, taas ulos avaamaan hallin ovi jne... Auto ylös, putki kiinni, aseöljyt lukkoihin, ja sama helvetin rumba ulos mennessä(tulipalovaaran vuoksi autoja ei saa pitää sisällä).

                                        Duunista kotiin lähtiessä toteamus että ei se vitun lukko pelaa edelleenkään, johto irti tolpasta ja lievästi kettuuntuneena taas kartturin puolelta sisään. Vasta kuskin penkille päästyäni hokasin et ei oo mitenkään lämmin olo autossa, ja lasitkin on jäässä. No, joku "helvetin mohno" oli jossain kohtaa putkiston korjaustoimenpide-episodia onnistunut potkasemaan sisälämmittimen tehon ykköselle. Ja taas kömpimään autosta ulos raapimaan laseja auki, siinä vaiheessa kun jääskrapa osui tuulilasiin ja tajusin et se vitun jää on lasin sisä- eikä ulkopuolella meinas päästä jokunen paha sana...

                                        Nii, ja se et miks ajelen fiaskolla enkä kuatrolla johtuu siitä et q lopetti käymisen. Ilmeisesti Halli rikki eikä mitään käryä et mistä sais uuden sellasen KV-koneiseen.

                                        Kuten sanottua, normi maanantai.

                                        Comment


                                        • Noi ikkunat jäätää ja huurtuu sisältä paljon vähemmän, jos lasin sisäpinta on puhdas.

                                          Comment


                                            DPD- olivat jättäneet lapun laatikkoon. Pitää täyttää se ja jättää näkyvälle paikalle (=valtakirja) sitten jättävät paketinkin. MInun matikalla soitto tulisi halvemmaksi kuin ajella 2-3 kertaa hornan tuuttiin (= meille Inkooseen) pikku paketin vuoksi.
                                            No eipä nyt ole pakoputken vaihtokelitkään.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                                              Juuri kehuskelin täällä kuinka omassa C4:ssa ei ole lukoissa ongelmaa. No tänään ovi aukesi hyvin ulkokahvasta sekä meni kiinni, mutta sisäkahva... Aukeaa kyllä mutta kiinni ei sitten enää menekään. Tuolla joku vaijeri joka jää jumittamaan vai mikä sen tekee, että ulkokahva toimii kyllä normaalisti?
                                              Palauttaako se sisäkahva ollenkaan, vai onko ihan löysä? Jos ei palauta, ni voi olla että katkennu kahvasta jousi, tai sitten nipsahtanu vaijeri poikki / pois paikoiltaan.

                                              Comment


                                              • KV koneisen virranjakajan hall anturi vois löytyä boschin osia kauppaavilta diilereiltä ? Ainakin alipainesäädin löytyi muutama vuos sitten irto-osana ja tässä ihan hiljattain ostin mekaanisen k-jetin suuttimen tiivisteet boschin osana. Löytyi jopa hyllystä.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja jabis Näytä viesti
                                                  Palauttaako se sisäkahva ollenkaan, vai onko ihan löysä? Jos ei palauta, ni voi olla että katkennu kahvasta jousi, tai sitten nipsahtanu vaijeri poikki / pois paikoiltaan.
                                                  Kyllä se palaa takaisin perusasentoonsa, mutta todella nihkeästi, muutenkin kun koittaa auki jymähtämisen jälkeen sisäkahvaa vähän vedellä edes takaisin niin tuntuu, että vastusta tulisi vasta siinä noin puolen välin tienoilla, vähän kuin jäätynyt käsijarru tekisi. Onko tuossa mitenkään mahdollista, että se sisäkahvan vaijeri jäätyisi siten, että se jää jännitykseen eikä palaudu kunnolla -> periaatteessa sisäkahva avaa ovea koko aika?

                                                  Kiinni tuon oven olen sitten aina saanut kun oven on antanut vähän aikaa olla/lämmitä.

                                                  Comment


                                                  • Nyt sitten pimeni auton säätöläppäristä näyttö lopullisesti. Onneksi ehdin siirtää ohjelmat toiseen. Nykyisessä ei tietenkään ole XP:tä, joten toimiikohan NefMoto W7:ssa? Unis. ainakin pelittää ja tietenkin Vagcomi.

                                                    Comment


                                                      Toimii.

                                                      Comment


                                                      • Sami, No tuossa tapauksessa veikkaan että lukkolaite itsessään jähmettyy auki-asentoon, niin että se vaijeri ei jaksa työntää sitä lukon liparetta takas normaaliasentoon, notta sinne on varmaan kondensoitunut vodaa - eli putskliiniä vaan ja uudet aseöljyt tms.

                                                        Marko, W7:n mukana tulee mahdollisuus ajaa XP:tä virtuaalikoneena.

                                                        Comment


                                                          W7:n XP mode löytyy vain W7 Pro, Enterprise ja Ultimate versioista, Yleisin kuluttajakoneissa on Home Premium. Saahan siihenkin toki virtuaalikoneita.

                                                          Comment


                                                            Virtuaalikoneen ajaminen autoläppärissä ei kuulosta kovin mielekkäältä, jos laite on kokonaan autokäyttöön dedikoitu. 32-bittisessä W7:ssa softat yleensä pyörii, ongelmia tulee tavallisesti 64-bittisten käyttisten kanssa.

                                                            Comment


                                                            • Nythän ei ole enää, kuin yksi toimiva läppäri ja se muussakin käytössä. Pitää tutkailla tuota autoläppäriä, josko vika jäisi vain lattakaapeliin tai liittimeen. Toisaalta, kun näytön pimeneminen tapahtui hiipumalla, niin voisi kuvitella komponentti viaksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X