Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nivus ihanan kipeä, just nyt ei olisi aikaa mihinkään tällaiseen. Parin kuukauden päästä päästä vaikka pää repeäsi irti.

    Comment


      Vai että parissa vuodessa nokaks työmaalla. Jos totta niin aika hyvä suoritus. Nokaks ku pääsee yleensä siinä vaiheessa ku tietää oikeesti kaikesta kaiken tai ainakin lähes ja pystyy neuvoon inssejä (mihkä ei kyllä paljoo vaadita ) Ainakin firmoissa missä itte oon ollu.
      Itsehän olen inssi ja koulusta suoraan työnjohtohommiin. Se on väärä luulo, että pitäisi kaikki tietää. Se on tärkeintä, että tiedät mistä sitä tietoa löytyy. Ja jos joku väittää tietävänsä kaiken rakennushommista, puhuu silloin valetta.

      Rakennusala on siitä jännä, että jokainen on ammattirakentaja. Lääkäriä ei kukaan tule neuvomaan miten leikkaus tehdään, mutta rakentamisessa jopa oma emäntä neuvoo minua.

      Aikataulu ei ole syy siihen miksi virheitä tehdään vaan ihmisten välinpitämättömyys ja asenne. Omalla työmaalla alotettiin runkohommat marraskuussa, nyt on 9 kerrosta ja katto päällä. Ens viikolla tulee kalusteet. Aikataulu on tiukka, mutta työt tehdään kunnolla.

      Comment


        Varmaan totta että asenne ja tietämättömyys on iso tekijä rakenne virheissä, mutta kuten ylempänä olikin, niin iso tekijä on kyllä myös kiire tämän päivän rakentamisessa. Ei tahdo olla kuivumis aikoja kun jo pinnoitetaan, talvirakentamisessa ei resursseja kunnon peittelyihin jne. Tullut vaan noita paljon esiin ja huomioitua tuossa rak.työmailla kolmisenkymmentä vuotta pyörineenä.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
          Itsehän olen inssi ja koulusta suoraan työnjohtohommiin. Se on väärä luulo, että pitäisi kaikki tietää. Se on tärkeintä, että tiedät mistä sitä tietoa löytyy. Ja jos joku väittää tietävänsä kaiken rakennushommista, puhuu silloin valetta.

          Rakennusala on siitä jännä, että jokainen on ammattirakentaja. Lääkäriä ei kukaan tule neuvomaan miten leikkaus tehdään, mutta rakentamisessa jopa oma emäntä neuvoo minua.

          Aikataulu ei ole syy siihen miksi virheitä tehdään vaan ihmisten välinpitämättömyys ja asenne. Omalla työmaalla alotettiin runkohommat marraskuussa, nyt on 9 kerrosta ja katto päällä. Ens viikolla tulee kalusteet. Aikataulu on tiukka, mutta työt tehdään kunnolla.
          Hyvin sanottu kyllä rakennusalasta.. En sitäpaitsi jaksa uskoa, että rakentamisen taso olisi jotenkin romahtanut viimevuosina.. Kyllä noita vanhoja taloja purkaneena tulee monenlaisia ihmetyksiä vastaan menneiltä vuosikymmeniltäkin.. Jostain syystä rakennusala vaan nostetaan säännöllisin väliajoin tapetille ja haukutaan täysin..

          Comment


            Mä luulen, että raksahommiin ja varsinkin perusduunarihommiin hakeutuu/joutuu/ajautuu niin sekalaista porukkaa, että hyvää laatua on lähes mahdoton pitää yllä. Tässäkin se 90% huono aines pilaa sen hyvän 10% maineen :)

            Comment


            • Kelkan käynnistinnarun palautusjousi on vaihdettu ja systeemi toimii. Toki se vaati vähän huonojakin remonttikonsteja, mutteri auki poraamalla kun ei työkalut mahtuneet paikoilleen. Kokoaminen tapahtui sitten niin, että sen saa seuraavalla kerralla helpommin auki.

              Mutta sitten se ottaa päähän-asia: Huonon käynnistyvyyden syykin selvisi: hapertuneet kumiosat polttoaineletkuissa ja kaasareissa. Toisaalta ilmee ilmaa sisäänsä ja toisaalta valuttaa ulos. Ja sen verran ikävänoloinen paikka noita letkuja on vaihdella, että taitaa olla B5 BiT-korjaustapa tässäkin edessä: kone irti. Mutta saapahan sitten laittaa kerralla koko konehuoneen kuntoon, tarkistella bensa- ja öljypumput ja huoltaa variaattorit yms. Ehkä voisi miettiä maltillista viritystä (jos mahdollista) sekä telan pidentämistä ja alustan parantamista.

              Comment


                Laturi tai laturin hihna sano sopimuksen irti

                Comment


                • Tiekunnan kokous. Yrittää nyt selittää kymmenelle id****ille, että mökkitontin joutomaa ei voi olla metsää ainoastaan sillä perustelulla, että siihen voi joskus kasvaa metsää. On kuulemma liian iso tontti pelkäksi lomakiinteistöksi. - Pitää määritellä 1,5 hehtaaria joksikin muuksi ja kun maassa voi kasvaa joskus tulevaisuudessa puita, niin se on sillä perustelulla metsää... Taisi tulla metsätöitä samalle päivälle, kun on seuraavat tietalkoot.

                  Comment


                  • Auto päätti että on aika vaihtaa kesärenkaat alle. Räjähti hanttarin eturengas satasen vauhdista, laakista vainaa. Onneksi näissä uudemmissa on vararengas peräkontissa... Nooh, auto hinurilla korjaamolle ja itse taksilla ettepäin.

                    Comment


                    • Hyvä että matka jatkui taksilla eikä ambulanssilla. :)

                      Comment


                        Taas näitä kansallispukuisia aasiakkaita. Läppäri pudotettu lattialle ja näyttö halki. Tein korjausarvion ja ilmoitin hinnan korjaukselle. Työlle tuli lupa, tilasin varaosan, vaihdoin ja ilmoitin äsken että koneen saa noutaa. "Niin paljonkos se nyt tuli maksamaan?", "Mikä siellä oikein oli rikki?" Alkoi semmoinen polotus puhelimessa kun kerroin että hinta on se sama 170€ mitä alunperin sovittiin. Jostain perhanan vakuutusyhtiöistä ja rahanmenosta ja omista sairauksistaan alkoi minulle huutamaan. Työhinnan tätä kaikkea ounastellen tajusin onneksi jo etukäteen ilmoittaa about kaksinkertaisena siitä mitä se jollekin muulle olisi ollut. Jos on pakko vittuilua työkseen kuunnella niin ainakin otan siitä kunnon korvauksen.

                        Comment


                          Golfiin vaihdettu uusi virtalukon pohja ja silti ei lähde käyntiin. Ei nyt just olisi aikaa eikä rahaa tälläiseen prkl. Pakko se on kai johonkin korjaamolle viedä.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                            Golfiin vaihdettu uusi virtalukon pohja ja silti ei lähde käyntiin. Ei nyt just olisi aikaa eikä rahaa tälläiseen prkl.
                            Koskapa niitä olisi? Vai ajatteleeko joku jossain: "Nyt onkin mukavasti tässä vapaata ja kyhnyäkin vähän jäänyt ylimääräistä, kumpa autosta hajoaisi jotain." :)

                            Comment


                              Itse asiassa tuossa vähän aikaa sitten ajattelin että: "Jos autosta pitää hajota jotain niin hajoispa se nyt". Eipä se sillon tietenkään sitten hajonnut :).

                              Comment


                              • On se hienoo, kun saa takapuskurin ja putkiston hoitoon niin laatikko rupee rutiseen vastaan :(

                                Comment


                                • Mätkyt olisi voinut jäädä tulematta. Useamman työn takia joutui olemaan tarkkana viime vuonna tulorajoista, mutta olen näköjään laskenut ne kuitenkin väärin.

                                  Comment


                                    Perkl, kun jarru remppa olis melkein valmis ja olen sitten hävittänyt jarruneste säiliön korkin johonkin. Ei voi käsittää mihin se on mennyt. Kai se pakko käydä marmorilta hakee.

                                    Comment


                                      Sami etkai päästänyt naisolioita lähellekään remonttia? Niillä kun tuntuu olevan tapana hävittää kaikenlaisia pikkuosia kuten turboja etc.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja miksas Näytä viesti
                                        Mätkyt olisi voinut jäädä tulematta. Useamman työn takia joutui olemaan tarkkana viime vuonna tulorajoista, mutta olen näköjään laskenut ne kuitenkin väärin.
                                        Sama tarina täälläkin...

                                        Comment


                                          Mjooh, minä en maksanut syyskuun jälkeen euroakaan veroja ja silti tulee 1700€ palautuksia. Tavallaan vituttaa sekin raha makuuttaa turhaan jossain.

                                          Comment


                                            Vituttaa joo makuuttaa rahoja "herran" kukkarossa. Takas tulee ja vielä laitoin vuoden työkilometrit päälle. Mutta ahneena Valtio ottaa jotain muutakin kuin sen omavastuun paskan noista kilometreistä. Mikä se helvetin vähennys nyt onkaan?

                                            Comment


                                            • Kytkintä ei ole vieläkään näkynyt. Maksettu kuukausi sitten ja lupasivat, että 2viikossa UPS tuo kotiovelle, mutta ei oo mitään kuulunut.

                                              Comment


                                                Taas näitä kansallispukuisia aasiakkaita. Läppäri pudotettu lattialle ja näyttö halki. Tein korjausarvion ja ilmoitin hinnan korjaukselle. Työlle tuli lupa, tilasin varaosan, vaihdoin ja ilmoitin äsken että koneen saa noutaa. "Niin paljonkos se nyt tuli maksamaan?", "Mikä siellä oikein oli rikki?" Alkoi semmoinen polotus puhelimessa kun kerroin että hinta on se sama 170€ mitä alunperin sovittiin. Jostain perhanan vakuutusyhtiöistä ja rahanmenosta ja omista sairauksistaan alkoi minulle huutamaan. Työhinnan tätä kaikkea ounastellen tajusin onneksi jo etukäteen ilmoittaa about kaksinkertaisena siitä mitä se jollekin muulle olisi ollut. Jos on pakko vittuilua työkseen kuunnella niin ainakin otan siitä kunnon korvauksen.
                                                Sama vika, parit vakiasiakkaat pyörii joiden kanssa homma menee just niin kuin pitää, minä ilmoitan hinnan, hän maksaa. Mutta kun tulee näitä randomeita ovesta sisään niin saavat kylmää kyytiä. Oppivat yleensä kerrasta olemaa ;)

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Tusa91
                                                  Kytkintä ei ole vieläkään näkynyt. Maksettu kuukausi sitten ja lupasivat, että 2viikossa UPS tuo kotiovelle, mutta ei oo mitään kuulunut.
                                                  Vähän sama homma imusarjan osan kanssa. Tilasin puolitoista kuukautta sitten. Ei tarvii enää vastailla sähköposteihinkaan lukuisista asiallisista yrityksistä muutamiin eri osoitteisiin huolimatta. Iso firma vielä kyseessä. Miten tuon paypallin kanssa tulee menetellä korvauksia hakiessa - onko vastaavia kokemuksia? :)
                                                  Viimeksi muokannut JonasK; 15.4.2013, 20:30. Perustelu: lainaus jäi.

                                                  Comment


                                                    Paypalilla ja eBaylla on molemmilla omat kanavansa. eBaysta saa suoraan tehtyä case disputen kun katsoo my ebay:sta oman historian ja valitsee sieltä sen vituiks menneen kaupan. Paypaliin voi vissiin laittaa ihan vapaamuotoisen sähköpostin.

                                                    Comment


                                                      Ookoo, kiitos vinkeistä, pitää laittaa takaraivoon. Mutta josko sitä nyt vaikka viikon verran vielä odottelisi. Laitoin hetkittäin jo astetta raivokkaamman viestin, että kyllä nyt on kumma jossei rupea tulemaan vastauksia! :)

                                                      Comment


                                                      • Paypalilla saa tehtyä paypal.comin kautta valituksen, 45 päivää aika kaupoista tehdä toi. Paypal.com -> Resolution Center -> Dispute a Transaction. Kerran tehnyt, toimii.

                                                        edit. JonasK, älä turhaan odota, vaan tee jo toi dispute. Siitä menee tieto myyjälle ja niillä on x päivää aikaa vastata siihen ennenkuin Paypal tekee asiasta omat päätökset. Toi mun yks keissi oli semmonen, että myyjä lupas sitä sun tätä ja vasta Paypalin claimin myötä sain rahani takaisin.

                                                        Comment


                                                          Ok, näin sitä hyväuskoista vedätetään vaan. Meenkin samantien tekemään.

                                                          Lisäys: Ei siinä kauaa mennytkään viestin kirjoituksessa Paypallille (noin 15 min), että onpahan nyt jotain tehty asian eteen. Toivottavasti en ollut liian myöhässä asian suhteen. :)
                                                          Viimeksi muokannut JonasK; 15.4.2013, 22:08.

                                                          Comment


                                                          • samperin soratiellä vaaninut kivi nappas pohjaan heitossa ja sen seurauksena öljyt valuu pikkuhiljaa poijes automaagilootasta, voi ***kele että ottaa päähän...

                                                            Comment


                                                            • Itsellä kuitenkin suht hyvä tilanne tuon kytkimen kautta, koska kotimainen toimittaja ja yrityksen johtajan ja kytkimen mulle myyneen työntekijän nimet tiedossa ja toimiston sijaintikin on tiedossa. Puhelin numerotkin löytyy niin asiakaspalveluun, kun johtajallekkin. Eli homman kanssa ei sinällään ole hätää, mutta olisi kiva saada tietoa, että missä kohtaa se kytkin tulossa. Onko se siis vielä tehtaalla vai jossain kuljetusliikeen varastossa, että kuriiri roudaakin sen jo huomenna ovelle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X