Ehkäpä sitä pitää sittenkin vielä rengasliikkeeseen suunnata, ei kehtaisi alkuperästä speedline-vannetta tuhota roiskeilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Siksi että perus piripäällä tuskin moista sarjaa on. Tarvitsee olla asiaan vihkiytyneempi voro ja tunnetusti siinä kohtaa ei mikään auta.
Itse joskus lpr vuoksen kumissa käytin kun vanha kolmetappinen lukkopultti päätti hajota. Ei siinä hirmu kauan nokka tuhissut, mutta jonkun aikaa kuitenkin kun lukkopultissa oli vielä erillinen pyörivä kehä, joka piti saada ensin pois.
Comment
-
Ei ne lukkopultit tosi varasta pidättele mutta hidastaa sen verran että ihan päähänpistosta ei vanteet auton alta lähde.
Esim. McGardin lukothan on vakuutusyhtiön hyväksymät eikä se 40€ sijoitus kunnon lukkoihin ole mielestäni tyhmää jos jotkut pilipalilukot maksaa 20€. Niihin saa sarjanumerolla uuden avaimen teetettyä jos hukkuu, niitä ei nimittäin riko tai avaa millään ilman sitä McGardin omaa murtotyökalua jota taas ei saa ostaa kuin rengasliikkeet.
Comment
-
Tänään vaihdettiin jäähdytin. Tilattu Tepon kautta edullisesti ja laatukamaa.
Samassa yhteydessä asentaja katsoi jakohihnan kunnon ja totesi sen todella kuluneeksi.
Hihna merkkiä Continental ja ajettu vain 35 tkm!
Ei muuta kun hakemaan Gates-hihna (74€)
Muun tarkastuksen yhteydessä huomattiin vetonivelen murroksen suojakumin olevan rikki. Ei ota päähän, mutta se Continental jakohihna ottaa kyllä!
Syy hihnan kuluneisuudessa taitaa olla mm kumilaadussa. Conti kovaa ja Gates pehmeämpää, kun niitä vertailtiin.
Comment
-
Ite tilasin pyörään pari sarjaa renkaita Englannista ennen pääsiäistä. Rahat lähti vasta viimeviikon tiistaina visalta. Tiiä sitte kuinka kauan kestää toimitus oikeasti lupasivat että ovat perillä 7-10 päivässä. Säästöä tuli sarjalta 70€ postikulujen kera :D Kyllä siihen rahaan ajattelin itekki et kannatta oottaa pari viikkoa.
Comment
-
Ketuttaa.
Tarkoitus oli käydä pikaisesti huljauttaa auton päältä suurimmat pölyt ja paskat pois pikapesussa. Otin sitten Shellin harjattoman pesun. Harjallista ikinä ole ottanut ja muutenkin käsin pesny.
No koneeseen.. Pesuaine.. sit pitäs pestä mut eipä tulekkaa vettä. No siihe sit jotku muljut päälle ja puhaltelua. Auto edellee yhtä paskanen ku enne pesua. Sit tiskiltä kyselee et "hyvä muuten mut vesi unohtu". No jonkinäköne ohjelmavika tms. ja et antasvat semmosen harjallisen pesun tilalle mikä toimii. Olin vähän epäileväinen kun en ole koskaan mitään hyvää kuullu noista harjakoneista. No piti se sitten ottaa ja muutaman auton jonotuksen jälkee koneesee. Nyt on rinkelinipun kyljissä ym. semmosia pieniä pyörrejälkiä. Kyllä ärsyttää. Ikinä en pese enää kun käsin.
Comment
-
97 euroa alustasarjan muutoskatsastuksesta! Ja vaikka olin ajan varannut niin 20 minuuttia jouduin odottamaan kunnes itse kävin pyytämässä palvelua.
Comment
-
KELE!!!
Kesärenkaita auton alle, nooh siinä 3 pyörää vaihdettuani siirryin vasemman eturenkaan kimppuun. Lukkopultti avain paikalleen pulttiin, jatkovarrellisella avaajalla varovainen kääntö... mitään ei tapahdu, no käännämpä vähän kovempaa... PAM!!! Jaa olipa tiukassa mutta onneksi lähti, niin no lähti tosiaan lukkopultti-avaimesta osia.
Nyt on sitten autossa (joka jäi kaverin tallin pihaan) 3kpl 19" ja 1kpl 18" pyöriä paikallaan, ja koska on lauantai ja kello oli vaihto aikaan siinä 15:00 - 16:00 välillä niin eipä sitten mistään saatu mitään apua siihen hommaan. Onneksi eilen tuli haettua pyörä talvisäilöstä, niin pääsee sillä sitten jostan etsimään uutta avaajaa tai keinoa pultin irroitukseen heti maanantaina töiden jälkeen. Kyllä pientä ihmistä taa hatuttaa. Auton edelliselle omistajalle laitoin tekstarin että mistä oli pulti hommannut kun nyt on tilanne päällä, vastaus oli että jostain rengasliikkeestä (ei muistanut valitettavasti tähän hätään että mistä) ja ne olivat siellä tykillä ampunut ne kiinnikkin.
Mikähän rengasfirma se on ollut kun ovat noin helvetin tiukkaan lukkopultit laittaneet?
Kyllä loppuu meikäläisen kohdalta tuo lukkopulttien käyttö tähän paikkaan heti kun saan nuo irti, eikös vakuutus sitä varten ole.
Ja sikäli vielä kiva että en kyllä uskalla kauheasti sitä autoa siirrellä/ajaa, kun nyt on se yksi talvipyörä alla (halkaisija n.1cm pienempi kuin muissa). Torseni voi tykätä vähän huonoa sellaisesta?
Comment
-
Noh, kaverille laitoin tuon yllä olevan viestin niin hänellä oli vasta tarinaa...
Golffia koristellut paikalliset lökäpöksyt?
Viereen oli tiehen maalattu myös samalla: Katumaalaus josta saa mitään selvää?
Ja tuo siis tänään noin klo 13:00 - 17:00 välillä, paikkana Helsinki / Malminkartano.
Mikäli joku sielläpäin asustelee ja on havaintoja moisista kavereista niin saa kertoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JesseR Näytä viestiNoh, kaverille laitoin tuon yllä olevan viestin niin hänellä oli vasta tarinaa...
Golffia koristellut paikalliset lökäpöksyt?
Viereen oli tiehen maalattu myös samalla: Katumaalaus josta saa mitään selvää?
Ja tuo siis tänään noin klo 13:00 - 17:00 välillä, paikkana Helsinki / Malminkartano.
Mikäli joku sielläpäin asustelee ja on havaintoja moisista kavereista niin saa kertoa.
Comment
-
No niin....
Nyt on lukkopulttien kanssa edetty jo siihen asti että tiedän minkä merkkiset ne ovat: Mcgard
Auki ei lähtenyt rengasliikkeessä vastakierrehylsyllä, että kiitos vaan jollekkin (Jyväskylässä olevalle) rengasliikkeelle joka ne on laittanut kiinni. Että nyt pitäs sit varmaan jostain saada uutta avainta tuohon pulttiin kun se vanha meni päreiksi.
Kunhan saan kaikista vanteista nuo Mcgardit irti niin ne lentää ja helev**in pitkälle!Viimeksi muokannut JesseR; 27.4.2009, 20:06.
Comment
-
Onko sulla mitään papereita noista Mcgardeista autossa? Jos on niin siinä pitäis näkyä numerosarja jonka perusteella saa tilattua uuden.
Comment
-
Ja jos on kupongit hukassa eikä saa uutta tilattua niin ei kannata alkaa missään nyrkkipajalla moukaroimaan vanteita pilalle vaan mennä sen verran monesta rengasliikkeestä kysymään että löytyy sellainen jossa on se McGardin oma murtosarja. Sillä saa lukot rikottua rikkomatta samalla vanteita.
Comment
-
Vaikkei Jesseä varmaan lohdutakaan, mutta totuuden nimissä vikahan ei ole pulteissa vaan ko. rengasliikkeessä 100%.
Niinä harvoina kertoina kuin tullut käytettyä rengasliikkeessä omia vehkeitä eikä irtopyöriä, olen vaatinut kiristämään momenttiavaimella - ei mopolla+momenttivarrella.
Kotonakin kyllä vedän mopolla kiinni, mutta vain niin pikaisesti että pyörittämisen vaiva säästyy ja lopuksi sitten momenttiavaimella.
Comment
-
Nooh... nyt ollaan taas "edetty" asiassa. Sori muuten että varastin tämän ottaa päähän ketjun, tämä vaan tuntuu sopivalta paikalta purkaa tunteita.
Tänään sitten kokeilin seuraavaa, ostin 19mm "tähti" hylsyn jossa taisi olla 12-kulmaa.
Asetin sen lekalla varovasti siihen lukkopultin päähän, pitkävartinen rauta kiinni hylsyyn ja vääntämään... Lopputulos.
Eli tuossa kuvassa on siis McGard-lukkopultin päästä irronnut osa!
Eli melko tiukassa se tuntuu olevan siellä, kun kerta hajosi tuo systeemi. Onneksi on talvivanne, alkaa jo kohta siinä näkyä tämä ähellys.
Nyt sitten pitäsi tietää että onko seuraava etappi Marmorille torsenia korjaamaan, koska huomenna autoa pitää siirtää 7km. Vien auton Hyrylään muuan rengasliikkeeseen ja saavat hoitaa kokohomman.
Nyt heidän on myös helppo alkaa poraamaan kun pultilta puuttuu tuo hattu ja tilalla on "kuoppa".
Kunhan sen vasemman-etupyörän saan vaihdettua vielä niin sitten on aikaa ottaa kuvia pulteistä ja avaimesta ja lähettää maahantuojalle tai suoraan saksaan, ei siksi että tuo olisi heidän syytään. Vaan siksi että saisin uuden avaimen jolla irroittaa noista 3:sta muusta kulmasta myös nuo lukkopultit.
Ne olen itse laittanut kiinni, joten tiedän että ne saa myös irti.
PS. mulla pitäs varmaan olla kohta joku oma ketju minne saan avautua =)
Comment
-
No, hyvästä, opettavaisesta ja mielestäni hienosti ketjuun sopivasta tarinasta toiseen, vähän kevyempään aiheeseen. Saa poistaa, jos ei ole tarpeeksi harmittava ;)
Nääs katselin tuossa urheiluruutua ja tavanomaiseen tapaan urheiluankkuri hehkutti "Helsinki intönäsönäl hooorsouta". Ja vaikka kuinka yritin tiirata, siellä oli vain hevosia. Aina huijaavat, prkl.
Comment
Comment