noh muutto lahteen edessä ja suuntana helsingin yksityinen sairaala. ja vakuutusyhtiö maksaa. ei tuol pohjosis saada mitää aikaa varsinkaa kunnallisessa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
muuttaminen uuteen asuntoon. Tosin uudessa asunnossa on lämmin autotalli ja mahdollisuus pestä auto siellä tallissa, joten ottaa vain vähän päähän.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viestiTuli sitten väistettyä peuraa metsähallituksen puolelle, prkl. Ei mennyt tosin auto edes pahaksi, etulokari otti siipeensä, mutta muuten näytti melko ehjältä.
Comment
-
Viime torstaiaamuna oli neljä tuntia rivitalossa sähköt poikki. Melko harvinaista kaupungissa ja vielä harvinaisempaa, että viiden asunnon talossa vain meidän asuntomme oli ilman sähköä. Ei meinannut vikapalvelu uskoa, että pääsulakkeet on tarkistettu jne. Yksi vaihe oli jostakin kauempaa pimeänä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viesti
Tuli sitten väistettyä peuraa metsähallituksen puolelle, prkl. Ei mennyt tosin auto edes pahaksi, etulokari otti siipeensä, mutta muuten näytti melko ehjältä.
Olkapää kipu ei ota hellittääkseen yhtään. Vielä muutaman viikon ku kestäis...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka- Näytä viestiMeni melkee 30 minuutin ajaksi sähköt poikki, oli aika rankkaa. :p
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja any1 Näytä viestiTöipaikan parkkipaikalla meikäläisen auton kuskin puolen takakulma peruutettu läjään. Tekijä onneksi tiedos mutta oli kohtuu ilonen puhelú ko soitti 7.00 :S
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiProvosoiduin väsyneenä nettikeskustelussa. Ottaa vieläkin päähän.
Comment
-
Ja postin ärrällesiirto tykkii taas ihan mukavasti. Olin varannut tiistaina illan teinin Coupen laittoa varten, piti hakea ärrältä iso postipaketti tallille mennessä että pääsee ruuvaamaan osia kiinni. No joo, kiskan ovessa lappu "suljettu sairaustapauksen johdosta". Siinä meni sitten viikon ohjelmat vähän sekaisin kun ei saanutkaan pakettia ulos. Ei taida postin kokeilu mennä ihan putkeen, seuraavana päivänä taas seistiin pitkässä jonossa ärrän tiskillä ja nosteltiin laatikkoa ihmisten päiden yli kohti ulko-ovea.
Onhan tuossa se hyvä puoli että saa noudettua paketit muulloinkin kuin perinteisenä virka-aikana. Kaunis ajatuksentynkä edellyttää tietysti ettei ärrän myyjä ole saanut sairauskohtausta ylirasituksesta ja pulju on auki.
Comment
-
Katsastus, sen laatu ja hinnoittelu; 96€ ex-valtionasemalla. Tosin menin sinne tietoisena hinnoista, kun sattui työmatkan varrelle ja pidemmät aukioloajat sopivat aikatauluun paremmin kuin virka-aika. Jonkun kympin olisi säästänyt muualla, mutta ajattelin, että hinta takaisi laadun. Ei ollut enää sitä kymmenen vuoden takaista menoa, jossa joka pultti syynätään ja revitään massat irti, että näkee onko pohja ruosteessa. Tarkoitus oli hakea vikalista, mutta yllättäen melkein meinasi mennä läpi. =)
Kirjatut viat olivat sisempi raidetangon pää ja yksi ylempi etutukivarsi, eli varsin vähän passatille. Nekin kuulemma siinä ja siinä ovatko vaihtotarpeessa. Suullisesti mainittiin eturenkaat ja etujarrupalat, voisi olla hyvä vaihdella pikapuoliin. Itseä mietitytti iskarit, ja kuulemma testin mukaan olivat hyvässä kunnossa, ei vaihtotarvetta. Itsellä tuntuu, että toinen etuiskari on aivan lopussa, kun pompottelee kovasti töyssyn jälkeen, niin että pelottaa. Jarruja ei testattu, kun pihalla kokeilemalla. Peräpään niveliä, tukivarsia yms. ei tarkastettu.
Jotenkin muutamasta viime katsastuksesta (eri konttoreilla) on jäänyt sellainen tuntuma, että rahaa vastaan saadaan hyvää mieltä eli leima lappuun. Itseä vaivaavia kolinoita yms. ei ole oikein selvitetty, kunhan nyt pahimmat puutteet kaivettu esille, sen verran että ei tarvitse aina ensimmäisellä kerralla leimaa antaa. Remontitkin ovat olleet usein leimakustannuksia edullisempia. Kolinat täytyy selvitellä muilla konsteilla, kun ei konttorilla ne selviä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiJoo, tulipa luettua noita uutisia hiukan tarkemmin ja rekka on tosiaan tullut tietä jossa 60 km/h rajoitus. Henkilöauton kulkemalla tiellä oli ollut 80km/h rajoitus ja oletin automaattisesti että myös toinen tie olisi samalla rajoituksella jolloin mahdollinen ylinopeuskin olisi olut maksimissaan ~10 km/h.
http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala...tml?origin=rss
Comment
-
Aika vähättelevään sävyyn mainitaan nuo henkilöauton kuskin promillet. Ihan kuin sillä ei olisi ollut mitään vaikutusta...
Ottaa kyllä päähän rekkakuskin puolesta, nyt hänet voidaan lynkata ihan "syystä" kun ajoi noin kovaa :(
Kummastakohan aletaan kohista tästä johtuen enemmän, promillerajan laskemisesta vai kuorma-autojen nopeuksista... itse epäilisin jälkimmäistä.
Comment
-
Kolmion takaahan se henkilöauto tuli, siinä ei kahta sanaa. Ja tuo pikkumaisti ei varmaan parantanut liikennesilmää; joko ei huomannut koko rekkaa, tai arvioi radikaalisti väärin pelivarat.
Mutta ei siitäkään pääse mihinkään, että 88 km/h nopeudella rekka ehti 8-12 m (reaktioajasta riippuen) edemmäs ennen jarrutuksen aloittamista, kuin olisi ehtinyt sallitulla vauhdilla. Ja jarrutusmatkahan kasvaa nopeuden kasvun neliössä... Tuossa oli melkein 50% ylinopeutta, aika turha väittää ettei sillä ollut mitään merkitystä lopputulokseen. Mutta tiedän toki, ettei jossittelulla ketään henkiin herätetä. Kyllä minustakin pahalta tuntuu rekkakuskin puolesta.
Comment
-
Seuraavaksi varmaan spekuloidaan sillä, että sallittua nopeutta ajaen rekka ei olisi koskaan ehtinyt tähän risteykseen samanaikaisesti henkilöauton kanssa.
Outoa, että kun samaan aikaan kovaan ääneen vaaditaan promillerajan alentamista, henkilöauton kuljettajan "lievä" humalatila ei kuulosta miltään rekan ylinopeuteen nähden.
Comment
-
Tosiasia on tietysti, että henkilöauton kuljettaja aiheutti onnettomuuden. MUTTA noinkin suuri ylinopeus, jonka vaikutus lopputulokseen on vieläkin suurempi, mikäli rekka on ehtinyt aloittaa jarruttamisen ennen törmäystä, on vaikuttanut merkittävästi vahinkojen vakavuuteen.
Comment
-
Niin, rekan nopeutena 88km/h tarkoittanee ns. rajoitinta vasten. Lisäksi ko. yhdistelmän oli kokonaismassa oli yli suurimman sallitun. Kummallakaan seikalla ei välttämättä ollut sitä ratkaisevaa vaikutusta tämän onnettomuuden syntyyn. Mutta mun mielestä rekan kuljettaja on myötävaikuttanut vahingon syntyyn omalla toiminnallaan vaikkakin se henkilöauton kuljettaja on tullut kolmion takaa eteen. Tähän onnettomuuteen ei ole yhtä syyllistä vaan kummankin auton ratin takana on ollut henkilö, jolla ei ole ollut liikenneturvallisuus mielessä päällimmäisenä.
[tyhjänpäiväinen spekulointi] Kuinkahan paljon rekalla olisi ollut vauhtia jos rajoitinta ei olisi ollut? [/tyhjänpäiväinen spekulointi]
Comment
-
Seuraavaksi varmaan spekuloidaan sillä, että sallittua nopeutta ajaen rekka ei olisi koskaan ehtinyt tähän risteykseen samanaikaisesti henkilöauton kanssa
Se mitä en ole missään nähnyt on ajatus kuskin todellisesta ajokunnosta ja havainnointikyvystä jos aamuvarhaisella on promilleja veressä. Kuinka moni on ryyppyillan jälkeen oikeasti skarppina aamukrapulaisena, varsinkin kun on auto täynnä vanhan viinan hajuista porukkaa ja oikella istutaan sylikkäin peittämässä näkyvyyttä. Kaikki yhdistelmäkuskit naulataan vaikka onkin ollut aika typerää vetää rajoittimella risteysalueen läpi, turman aiheuttajasta ei kuitenkaan ole mitään epäselvyyksiä. Joku hölmö oli väittänyt että Seat olisi ehtinyt kiihdyttää jos rekka ei olisi ajanut ylinopeutta, aika pahasti on todellisuus kateissa ihmisillä.
Comment
-
Meillä on hyväksytympää ajaa krapulamaistissa kolmion takaa eteen auto ylitäyteen lastattuna ihmisiä kuin ylinopeutta. Se on aika surullista noin jatkon liikkenneturvallisuuden parantumisen kannalta.
Mutta kyllä tietysti rekan nopeudella on ollut jotain väliä, ei voida kiistää, kuten Terokin totesi. Mutta uskallan epäillä, että ajamalla 15km/h hiljempaa ennen jarrutamisen alkamista olisi onnettomuus jäänyt tapahtumatta. Tuollainen nopeusero ei minusta pitäisi vielä vaikuttaa mitenkään arvioon etuoikeutetulla tiellä ajavan auton lähestymisestä sieltä kolmion takaa katsottuna.
Millainen kohta tuo muuten oli? 60 lätkä pari sataa metriä ennen risteystä ja 80 lätkä samat pari jälkeen? Onko rekka lyönyt jarruja kiinni jo siellä 80 alueella? Luultavasti tyypillinen valtatieristeys, jossa ~kaikki ajavat risteyksen ohi vähintään seitsemääkymppiä.
Comment
-
Millainen kohta tuo muuten oli? 60 lätkä pari sataa metriä ennen risteystä ja 80 lätkä samat pari jälkeen?
edit. kokeillaan heittää linkki:
http://maps.google.fi/maps?f=q&sourc...,0.038409&z=15
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ambid Näytä viestiPrkl, tuli hierottua oikea etu vanne katukivetykseen. Saa nähdä saadaanko tuota fiksattua ja paljon tulee kustantamaan.
Comment
Comment