No niin nyt vihdoin kuoli toi TT:n mittaristo aivan lopullisesti. Huomenna pääsee kyseleen tarjousta uudesta mittaristosta Laakkoselta ja LMS:ltä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Ottaa pataan se, että nyt spekuloidaan sitä ajoiko Joensuun onnettomuusrekka lievää ylinopeutta ja oliko siinä ylikuormaa päällä. Jos altavastaava laski kolmion takaa rekan eteen, niin onko noilla asioilla mitä vaikutusta lopputulokseen? Kuljettajan pahaa oloa lisätään tuollaisella turhalla syyllisen etsimisellä.
Comment
-
Ottaa pataan se, että nyt spekuloidaan sitä ajoiko Joensuun onnettomuusrekka lievää ylinopeutta ja oliko siinä ylikuormaa päällä.
Ei se rekka kovin leveä ole, joten pitää kyllä olla täysin kohdalla jo kun lähtee kolmion takaa, että osuu. Ajoi se 60 tai sen 89.
Kukaan ei ole maininnut, miten Seatiin saa mahtumaan kuusi aikuista ihmistä siten, että kaikilla on turvavyöt? Tai ylipäänsä turvallisesti?
Oikeastaan erittäin masentavaa, että meidän liikennekulttuuri on tässä jamassa, että kieltäydytään näkemästä oikeita syitä ja pysytään vain niissä mantroissa.
Comment
-
Niin, oon kyllä sitä mieltä että jos yhdistelmästä punnitaan ylikuormaa ja piirturi näyttää ylinopeutta niin on niistä sanktiot annettava.
Uskoisin kuitenkin että tuomioistuin tulee tulokseen että em. seikoilla ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä. Sallittu massa ja nopeus olisi tuottanut saman tuloksen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jmracing Näytä viestiNo niin nyt vihdoin kuoli toi TT:n mittaristo aivan lopullisesti. Huomenna pääsee kyseleen tarjousta uudesta mittaristosta Laakkoselta ja LMS:ltä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiUskoisin kuitenkin että tuomioistuin tulee tulokseen että em. seikoilla ei ole lopputuloksen kannalta merkitystä. Sallittu massa ja nopeus olisi tuottanut saman tuloksen.
Törmäysnopeus on ollut alle 60km/h, joten jos rekka on noin 20km/h ylinopeutta ajanut, niin sillä ylinopeudella on ollut paljonkin vaikutusta kolarin syntyyn ja menetettyjen ihmishenkien määrään.
Hieman ihmetyttää aiemmat kommentit, joissa selkeästi vähätellään mahdollisen reilun ylinopeuden merkitystä onnettomuudessa.
Comment
-
Joo, tulipa luettua noita uutisia hiukan tarkemmin ja rekka on tosiaan tullut tietä jossa 60 km/h rajoitus. Henkilöauton kulkemalla tiellä oli ollut 80km/h rajoitus ja oletin automaattisesti että myös toinen tie olisi samalla rajoituksella jolloin mahdollinen ylinopeuskin olisi olut maksimissaan ~10 km/h.
Comment
-
Karjalaisen uutisessa sunnuntaina paikalliset spekuloivat, että risteykseen on ehdottomasti saatava pakollinen pysähtyminen. Kuutisen vuotta seurasin kotinurkilla eräässä risteyksessä (nyttemmin kiertoliittymä) päivittäin, miten stop-merkkiä kunnioitettiin: oman otantani mukaan selkeä valtaosa jätti pysähtymättä stop-merkillä, joten se ei varmaan tällaisiinkaan onnettomuuksiin ratkaisua tuo.
Comment
-
Karjalaisen uutisessa sunnuntaina paikalliset spekuloivat, että risteykseen on ehdottomasti saatava pakollinen pysähtyminen. Kuutisen vuotta seurasin kotinurkilla eräässä risteyksessä (nyttemmin kiertoliittymä) päivittäin, miten stop-merkkiä kunnioitettiin: oman otantani mukaan selkeä valtaosa jätti pysähtymättä stop-merkillä, joten se ei varmaan tällaisiinkaan onnettomuuksiin ratkaisua tuo.
Suruvalittelut omaisille ja Rekka kuskille jaksamista. Meitä on monta jotka sinua tukevat.
Comment
-
Ylen uutisissa luki että rekka olisi pysähtynyt vajaan 50 metrin matkalla. Kertokaapas isojen kuskit, mistä nopeudesta tuollainen juna tuolla matkalla kuivalla kelillä pysähtyy?
Eikös hyvä henkilöauto toppaa juuri alle 40 metrin kuivalla 80 km/h vauhdista.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiYlen uutisissa luki että rekka olisi pysähtynyt vajaan 50 metrin matkalla. Kertokaapas isojen kuskit, mistä nopeudesta tuollainen juna tuolla matkalla kuivalla kelillä pysähtyy?
Eikös hyvä henkilöauto toppaa juuri alle 40 metrin kuivalla 80 km/h vauhdista.
Itsekin mielenkiinnolla seuraan.
Comment
-
Jos se alle 50 metrin pysähtyi, niin ei varmastikaan ollut kahdeksaakymppiä vauhtia..
Intissä testattiin noita jarrutusmatkoja ja muistelisin, että tollasella yhdistelmällä meni tyhjänäkin yli 50 metriä kahdeksastakympistä pysähdyksiin.. Wanhalla sisulla meni kuormattuna jotain 130m :)
Comment
-
Kyynikko voisi spekuloida sillä, että rekan ylinopeus vaikutti ratkaisevasti: jos rekka olisi ajanut sallittua nopeutta, henkilöauto olisi ehtinyt risteyksen yli. Sitä samaa sallittua nopeutta ajamalla olisi mahdollisesti joku toinen jossakin seuraavassa risteyksessä sattunut kohdalle.
Nopeus vaikuttaa reaktioaikaan ja jarrutusmatkaan, mutta tuossa tapauksessa käytetyllä nopeudella lienee vain teoreettinen merkitys.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiKukaan ei ole maininnut, miten Seatiin saa mahtumaan kuusi aikuista ihmistä siten, että kaikilla on turvavyöt? Tai ylipäänsä turvallisesti?
Comment
-
Ylipainoa 2400Kg, ei liene tapahtaumien kulun kannalta merkitystä. Poliisin mukaan rekalla on kuitenkin ollut lievää ylinopeutta hetkeä ennen pamausta. Miksei sitäkin sit voi heti suoraan ilmoittaa että miten paljon? Lievä ylinopeus voi olla vaikka 1 km/h. Turhaa spekulointia vaan herättää joka puolella.
Comment
-
Vähän menee OTksi
Jostain luin, ettei rekan kuljettaja ehtinyt edes jarruttaa ennen rysäystä. Eli rekkakuskilla oli alle 2 sek. aikaa, kunnes jarrutus alkaa (kuljettajan reaktioaika ja paineilmajarrujen viive). Joten todennäköisesti rekka oli jo tosi lähellä, ja Seatilla "vauhtia".
Jo vuosia sitten työkaverin käly ajoi täysin selvänä, hyvällä näkyvyydellä, tutussa tasoristeyksessä TAVARAJUNAA PÄIN. Ei siis eteen, vaan päin. Sanoi tulleensa risteykseen kuten yleensäkin, antaen auton rullata samalla kun katsoi ensin toiseen ja sitten toiseensuuntaan, kun ei junaa tullut, painoi kaasua ja se oli siinä. Henkilövahingoilta vältyttiin sillä kertaa, vaikka kuplasta katosi koko etupää. (Juna jatkoi matkaansa, kuski ei ollut huomannut koko asiaa.)
Tuon jälkeen olen aina joskus ihmetellyt noita Enon tapaisten kolareiden syytä, ja ihmetellyt miksei toista autoa, rekkaa, junaa, mukamas voi nähdä?
Viime syksynä kävi itsellä läheltäpititilanne, Halikon keskustan kiertoliittymässä, josta ajan päivittäin. Lähestyin risteystä n.40 vauhdilla ja katselin vasemmalle, josta väistettävät tulevat. N. 40-50 metrin päässä tuli vaalea auto, jonka eteen arvelin hyvin ehtiväni. Olin jo tulossa liittymään ja käänsin pääni eteenpäin, niin siinä aivan etukulmani kohdalla oli kuorma-auto. Mistä se siihen tuli? Ilmeisesti se oli niin lähellä etten osannut katsoa siihen, vaan kuikuilin kauemmas? En tiedä, mutta pelästyin vähän jumalattomasti! Onneksi Audissa oli jarrut kunnossa, pitävä keli, vauhtia vähän, ja kyllä kerkesin vähän väistääkkin, kuten kuormurin kuskikin, niin ollaan tässä kirjoittelemassa ja ihmettelemässä maailman menoa.
Mahdollisesti Seatin kuskilla kävi samoin, ettei vaan nähnyt jo tosi lähellä olevaa rekkaa? En oikein jaksaisi uskoa, että niin lähellä olevan auton editse enää kukaan tahallaan yrittää mennä? Ja tuskin itsetuhoisesta kuskistakaan on tässä tapauksessa kyse?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jmracing Näytä viestiNo minkä takia ei voisi laittaa uutta mittaristoa ?
Comment
-
Loma loppui, työt alkoi tänään ja 4 vuotta vanha plasma-tv päätti kaiken tämän kunniaksi hajota ensitöikseen aamulla. Audi huhuilee että huoltoon 200km, rahan menolta ei voi välttyä. Uusi telkkari tuli haettua tänään kaupasta pienen tarjousvertailun päätteeksi, ei paljoa työt tänään maistunnut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja joteam1ja ihmetellyt miksei toista autoa, rekkaa, junaa, mukamas voi nähdä?
Tuosta testaamaan omaa sokeaa pistettä. Aamuauringossa vähän siristänyt toista silmää risteävälle tielle huolimattomasti vilkaistessa niin yks rekka häviää blindspottiin komeasti.
Comment
-
ja ihmetellyt miksei toista autoa, rekkaa, junaa, mukamas voi nähdä?
Tosin en itsekkään usko että se on ollut täydellisesti siellä piilossa mutta just sen verran etten ole huomannut sitä kun olen katsonut oikealle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiItselleni on käynyt pari kertaa niin että auto on jäänyt sopivasti A-pilarin taakse piiloon. Joka puolestaan aiheuttanut pienet hätä jarrutukset.
Tosin en itsekkään usko että se on ollut täydellisesti siellä piilossa mutta just sen verran etten ole huomannut sitä kun olen katsonut oikealle.
Comment
Comment