Lumityöt. Jätän tän vaan tähän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
-
-
Mulla on ollut toi 3B passatti nyt semmosessa "saattohoidossa" pidemmän aikaa, eli ajan niin kauan kuin kestää, ja sitten jotain uudempaa alle. Olin jotenkin niin asennoitunut siihen, että vastaan tulee joku iso vika tms, millä matka katkeaa ns. laakista ja se on sit siinä. Onhan tuossa kaikkea pientä ollut, mutta ei mitään käyttöä estävää, joten vähän ottaa päähän, kun nyt taitaa olla pakko luopua tuosta ruostevaurioisen taka-apurungon takia.
Kun nuo kaikki pikkuviat ja nyt ehjän apurungon oston ja vaihdon ynnää, niin tälle alle tonnin pommille kertyy liikaa että jaksais alkaa enempää laittelemaan. Sinällään harmi kun kuitenkin teknisesti toimisi aivan mainiosti vielä hyvän aikaa... Ainoa positiivinen asia on se, että nyt saa hyvän syyn päivittää auto selkeästi uudelle vuosituhannelle, ja ottaa vielä joku pienikulutuksinen, että bensakulut pysyy vielä entistä paremmin hanskassa...
- 1 like
Comment
-
Kele. Allu (ARE 2002) alkoi vuotaa jäähdytysnestettä jakopään takaa. Eteenmenevän metalliputken liitoksesta. Vika ei ollutkaan jälkijäähypumpussa. Pajan kustannusarvio €1500. Kuulemma purkuhommaa on paljon. Samalla toki ohitetaan pumppukin. Ikä alkaa näkyä ja on siinä ja siinä kannaattaako tällainen. Jos auto (ja sen kone) ei olisi näin hauska laite, osiksi olisi mennyt jo kauan sitten.
Jälkiviisaana tietysti ajattelen - ja neuvona bittimiehille - että seuraavassa jakopääremontissa kannattaa avata vielä lisää ja uusia jäähdytyksen liitosten o-renkaita. Nyt mulle tuli jakopään vaihtoväliksi 2v ja 20tkm.
Viimeksi muokannut ttenhunen; 28.12.2022, 11:39.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti--
Jälkiviisaana tietysti ajattelen - ja neuvona bittimiehille - että seuraavassa jakopääremontissa kannattaa avata vielä lisää ja uusia jäähdytyksen liitosten o-renkaita. Nyt mulle tuli jakopään vaihtoväliksi 2v ja 20tkm.--
Comment
-
ARJ-koneen vastaavan putken tilkintä ei myöskään vaatinut jakopäähän koskemista. O-renkaiden mitat löytyi ETKAsta ja hommasin uudet glykolin kestävät EPDM renkaat O-rengaskaupasta.
Sain Lempäälästä jeesiä lastulevytiskiltä, kun en itse ehtinyt vaihtamaan. En vienyt marmorille tai muuhun lasipalatsiin saamaan valohoitoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja helmi Näytä viestiJaa, jos etupään lammikko tulee tuosta, niin mulla on sitten BAU samoilla oireilla. No, vuoden päästä jakopääremontti edessä, siihen asti tankataan nestettä. Jostain syystä just nyt ei vuoda, kovemmilla pakkasilla sitten enempi.
Comment
-
Olipa päivä- aamulla oli jotenkin olo että jotain sattuu- Töihin mennessä oli liikenneympyrässä täysperä kasetti yhdistelmä jossa peräkärryn kasetti oli irronut ja osunut vetoautoon. Kotimatkalla kävin kaupassa, pihalle tullessa autostani oli kuskinovi ihan huolella rutussa. Järkyttynyt nuoriruova rauhoitteli pikkulastaan omassa autossan ja myönsi suoraan peruttaneensa minun auton kylkeen. Muuten hyvä mutta oven vivusto ottanut kipeetä eikä ulkokahva toimi. No soitto leaseplanille, sieltä ohjasivat autonvalmistajan tiepalveluun (koska auto 1,5 kuukautta vanha 2400 km mittarissa) No ei sieltä apua saanut:, vie auto huoltoon, täytä syyllisen osapuolen vakuutusyhtiön käyttötarveselvitys (näistä aikaisemmin saman yhtiön osalta todella huonoja kokemuksia, yli 40 päivää oltiin ilman autoa) ja sitten heidän luvallaan sijaisauto alle. Vakuutusyhtiöllä sitten kotisivulla kiva ilmoitus vahinkopalvelun ruuhkasta. Olis vielä hieman kiire töissä eikä oikein aikaa ajella ympäri ämpäri hoitamassa kolariselvittelyä. Jos näette keskivartalolihavan keski-ikäisen miehen joka könyää pieneen valkoiseen Kia:aan pelkääjään puolelta niin saa vapaasti nauraa. Minua toki ei naurata, pitänee vielä tskata aukeeako ikkuna- voi huumorintaju loppua aamukuudelta lentoaseman parkkihallin puomilla jos ei ikkuna mahdu aukeamaan
Comment
-
Pistin taloyhtiöön esityksen autojen lataamisen sallimisesta, niin arvattu lopputulos ja hallitus torppasi. Kielto on ja pysyy ja ei saa ladata vaikka olisin omalla rahalla vaihtanut lämmitystolpan latausrasialliseen, jossa sähkömittari.(ja että olisi rajattu vielä latausvirta max 8A tai 10A, ettei tule ongelmia kaapeloinnin kanssa)
Pitää viedä vielä yhtiökokoukseen asia, mutta taloyhtiön ollessa melko eläkeläispainotteinen, niin lopputulos melkein varmuudella sama.
No ompahan jatkossa hyvä syy kieltäytyä talkoista: Ei mitenkään ehdi, kun olen lataamassa autoa Prismassa. :)
Comment
-
Ei mitään syytä kerrottu, että vain että kielto pysyy voimassa. Tolpillehan tulee keskuksesta syöttö 25A per tolppa, tolpissa 2x16A sulakkeet ja sisätilanlämmittimen käyttö on sallittua.
25A perusteella ymmärtäisin kyllä, että rajataan latausvirta 8A tai 10A.
No vien asian yhtiökokoukseen kesäkuussa, tämä oli myös isännöitsijän ohje asiaan.
Comment
-
Asia kannattaa sinne kokoukseen pohjustaa sitten aika hyvin, ja vaikka jo valmiiksi puhua osakkaille jotka mahdollisesti myös olisivat latausta vailla. Jotain kustannusarvion tynkää, millaisen osuuden voi avustusta hommaan jne. Se että voi käyttää sisätilanlämmitintä ei vielä takaa mitään. Meillä on 40 autopaikkaa, sisätilalämmitintä voi käyttää mutta kartoituksessa jos halutaan vähän edes saada voimaa lataukseen ei nykyisillä liitännöillä ja kaapeleilla yli yhdeksää autoa ladata samaan aikaan. Tai siis edellisessä asunnossa tietenkin...
Comment
Comment