Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lumityöt. Jätän tän vaan tähän.

    Comment


    • Sama. Alkais jo riittään tälle talvelle.

      Comment


        Eihän noissa lumitöissä mitään, oispa vaan ehjä traktori millä tehä. Vittu.

        Comment


          Ei nyt varsin päähän ota, mutta ei meinaa tottua bemarin n46 neloskoneen pakoääniin kun ollut aiemmin vag v6/vr6. Eipä niitä ajaessa niin huomaa, laseja raapatessa aina käy mielessä että tuoltako sen pitäisi kuulostaa (voi tuossa toki vikaakin olla mut kaikilla tuntuisi käyvän).

          Comment


          • Mulla on ollut toi 3B passatti nyt semmosessa "saattohoidossa" pidemmän aikaa, eli ajan niin kauan kuin kestää, ja sitten jotain uudempaa alle. Olin jotenkin niin asennoitunut siihen, että vastaan tulee joku iso vika tms, millä matka katkeaa ns. laakista ja se on sit siinä. Onhan tuossa kaikkea pientä ollut, mutta ei mitään käyttöä estävää, joten vähän ottaa päähän, kun nyt taitaa olla pakko luopua tuosta ruostevaurioisen taka-apurungon takia.
            Kun nuo kaikki pikkuviat ja nyt ehjän apurungon oston ja vaihdon ynnää, niin tälle alle tonnin pommille kertyy liikaa että jaksais alkaa enempää laittelemaan. Sinällään harmi kun kuitenkin teknisesti toimisi aivan mainiosti vielä hyvän aikaa... Ainoa positiivinen asia on se, että nyt saa hyvän syyn päivittää auto selkeästi uudelle vuosituhannelle, ja ottaa vielä joku pienikulutuksinen, että bensakulut pysyy vielä entistä paremmin hanskassa...

            Comment


              Kele. Allu (ARE 2002) alkoi vuotaa jäähdytysnestettä jakopään takaa. Eteenmenevän metalliputken liitoksesta. Vika ei ollutkaan jälkijäähypumpussa. Pajan kustannusarvio €1500. Kuulemma purkuhommaa on paljon. Samalla toki ohitetaan pumppukin. Ikä alkaa näkyä ja on siinä ja siinä kannaattaako tällainen. Jos auto (ja sen kone) ei olisi näin hauska laite, osiksi olisi mennyt jo kauan sitten.

              Jälkiviisaana tietysti ajattelen - ja neuvona bittimiehille - että seuraavassa jakopääremontissa kannattaa avata vielä lisää ja uusia jäähdytyksen liitosten o-renkaita. Nyt mulle tuli jakopään vaihtoväliksi 2v ja 20tkm.

              Click image for larger version

Name:	Das_Auto_Dec2022.jpg
Views:	1712
Size:	139,7 Kt
ID:	1950982
              Attached Files
              Viimeksi muokannut ttenhunen; 28.12.2022, 11:39.

              Comment


                Ei tuo loppupeleissä kovin mahdoton homma ole. Itse tein sen jokin aika sitten isän autoon. Imusarja pois ja sitten siihen melkein pääseekin käsiksi.

                Comment


                  "..melkein pääsee käsiksi." Mitä muuta siis pitää vielä purkaa pois? Oma ARE myös vuotaa jäähdytinnestettä ulos, ilmeisesti samasta paikasta koska lammikko on kokolailla moottorin etuosan kohdalla.

                  Comment


                    Jaa, jos etupään lammikko tulee tuosta, niin mulla on sitten BAU samoilla oireilla. No, vuoden päästä jakopääremontti edessä, siihen asti tankataan nestettä. Jostain syystä just nyt ei vuoda, kovemmilla pakkasilla sitten enempi.

                    Comment


                      okkim, väittivät Das Autossa ettei sinne pääse käsiksi ilman jakopään purkamista edestä. Jos sulla on jokin vinkki, laita pian niin voin kovistella heitä. Kallis remontti nääs.

                      Comment


                        Tuskimpa pystyt "kovistelemaan" heitä. Kirjoitit joskus että Das Autossa on toiminta viety marmorin suuntaan joten ne katsoo varmasti Elsasta miten tehdään ja minkä verran aikaa menee siihen, sen mukaan kustannusarvio.

                        Comment


                          Ei siinä tarvi jakopäähän koskea ollenkaan. En ymmärrä miksi ne sitä haluaisi purkaa. Se putki on ihan riittävästi saatavilla kun imusarjan irroittaa.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
                            --
                            Jälkiviisaana tietysti ajattelen - ja neuvona bittimiehille - että seuraavassa jakopääremontissa kannattaa avata vielä lisää ja uusia jäähdytyksen liitosten o-renkaita. Nyt mulle tuli jakopään vaihtoväliksi 2v ja 20tkm.--
                            Vaihdoin AAH-moottoriin tuollaisen nesteputken O-renkaan ennakoivana huoltona samalla kun oli imusarja irti. Sehän alkoi sitten hetken päästä vuotamaan. Vaikka O-rengas oli alkuperäislaatua, niin se oli mitoiltaan muutaman kymmenyksen ilmoitettua pienempi. Hankin vielä toisen alkuperäislaatuisen osan ja se oli myös ratkaisevat kymmenykset liian pieni. Ratkaisu oli vähän reilummilla mitoilla oleva yleismallinen O-rengas. Muistaakseni OEM O-renkaan paksuus piti olla 3,0 mm ja uudet oli 2,7 mm. Liukasteen kanssa tungin sinne 3,5 millisen ja jo alkoi pitämään. Lohko ja putki oli ok. Heikoin lenkki oli se uuden alkuperäislaatuisen osan laatu.

                            Comment


                              ARJ-koneen vastaavan putken tilkintä ei myöskään vaatinut jakopäähän koskemista. O-renkaiden mitat löytyi ETKAsta ja hommasin uudet glykolin kestävät EPDM renkaat O-rengaskaupasta.
                              Sain Lempäälästä jeesiä lastulevytiskiltä, kun en itse ehtinyt vaihtamaan. En vienyt marmorille tai muuhun lasipalatsiin saamaan valohoitoa.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja helmi Näytä viesti
                                Jaa, jos etupään lammikko tulee tuosta, niin mulla on sitten BAU samoilla oireilla. No, vuoden päästä jakopääremontti edessä, siihen asti tankataan nestettä. Jostain syystä just nyt ei vuoda, kovemmilla pakkasilla sitten enempi.
                                Niinpä. Kesällä pysyy nesteet sisällä, pakkasilla tulee lammikkoa alle. Metalli sen verran kutistuu, että joku liitos alkaa vuotamaan. Ja moottorilämmitin vain pahentaa vuotoa, se kun saa nesteet liikkeelle.

                                Comment


                                  Käytetty vannesarja minkä piti olla varmasti suora. Sisäpuoli yhdestä soikea, varmasti niin paljon että tuntunut ajossa..

                                  Comment


                                    Kurjaa jos suorina myyty.

                                    Kannun puolelta taipuvat helpohkosti kun ottaa hittiä, ainakin kookkaammat. Omasta OEM 20” sarjasta kolme on eri vuosina käynyt suoristettavina kannun puolelta.

                                    Comment


                                      Herkälleen myös OEM:it halkeavat, menneenä kesänä tuurissaan huomasin että mk3 TT 20'' alkuperäisvanne halki takanurkassa, mitään tällejä en rekisteröinyt autolla ajavani ennen sitä. Rengaskoko oli tehtaan suositusten mukainen.

                                      Comment


                                        Olipa päivä- aamulla oli jotenkin olo että jotain sattuu- Töihin mennessä oli liikenneympyrässä täysperä kasetti yhdistelmä jossa peräkärryn kasetti oli irronut ja osunut vetoautoon. Kotimatkalla kävin kaupassa, pihalle tullessa autostani oli kuskinovi ihan huolella rutussa. Järkyttynyt nuoriruova rauhoitteli pikkulastaan omassa autossan ja myönsi suoraan peruttaneensa minun auton kylkeen. Muuten hyvä mutta oven vivusto ottanut kipeetä eikä ulkokahva toimi. No soitto leaseplanille, sieltä ohjasivat autonvalmistajan tiepalveluun (koska auto 1,5 kuukautta vanha 2400 km mittarissa) No ei sieltä apua saanut:, vie auto huoltoon, täytä syyllisen osapuolen vakuutusyhtiön käyttötarveselvitys (näistä aikaisemmin saman yhtiön osalta todella huonoja kokemuksia, yli 40 päivää oltiin ilman autoa) ja sitten heidän luvallaan sijaisauto alle. Vakuutusyhtiöllä sitten kotisivulla kiva ilmoitus vahinkopalvelun ruuhkasta. Olis vielä hieman kiire töissä eikä oikein aikaa ajella ympäri ämpäri hoitamassa kolariselvittelyä. Jos näette keskivartalolihavan keski-ikäisen miehen joka könyää pieneen valkoiseen Kia:aan pelkääjään puolelta niin saa vapaasti nauraa. Minua toki ei naurata, pitänee vielä tskata aukeeako ikkuna- voi huumorintaju loppua aamukuudelta lentoaseman parkkihallin puomilla jos ei ikkuna mahdu aukeamaan

                                        Comment


                                          Varaa etukäteen paikka sieltä parkkihallista niin pääset sisään ja ulos ilman ikkunan/oven aukomista. :)

                                          Oletus että Helsinki-Vantaasta kyse

                                          Comment


                                            Yes, Hel-vantaa kyseessä. Toki nyt on ikkuna tipahti puoleen väliin oven sisälle ja ovenkarmi vääntynyt sen verran että sormi mahtuu oven ja b-pilarin väliin

                                            Comment


                                              Passatin 2.0 fsi bensa (05) konerikko. Jakopäästä hampaita kuulema pois rullasta. Ei auta kuin hinata kotia ja alkaa remppaamaan hissukseen :(

                                              Comment


                                                Tää tuli vielä omin voimin ajamalla talliin. Samanikäinen paskatti samalla moottorilla.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Wou tuossa jo selvä vika. Tänään aukasin oman jakopään ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Ajotukset ylä ja alapäässä. Mulla jäi kampuran tunnistin vika silloin kun jäi tien varteen. Pitääköhän vielä avata toinen pää ja kurkata nokka-akselin ketju?

                                                  Comment


                                                    Kyllä nyt potkitaan munille. Ensinä toi passatti 2vk sitten. Toinen nokka ei pyöri mukana eli vika aika selvä. Autotallin subbari sökö ja tänään a6 rengas puhki ja kesärengas tilalle :(

                                                    Comment


                                                      Finnair perui huomisen lennon Hampuriin. Toivottavasti korvaava järjestyy.

                                                      Comment


                                                        Pistin taloyhtiöön esityksen autojen lataamisen sallimisesta, niin arvattu lopputulos ja hallitus torppasi. Kielto on ja pysyy ja ei saa ladata vaikka olisin omalla rahalla vaihtanut lämmitystolpan latausrasialliseen, jossa sähkömittari.(ja että olisi rajattu vielä latausvirta max 8A tai 10A, ettei tule ongelmia kaapeloinnin kanssa)
                                                        Pitää viedä vielä yhtiökokoukseen asia, mutta taloyhtiön ollessa melko eläkeläispainotteinen, niin lopputulos melkein varmuudella sama.
                                                        No ompahan jatkossa hyvä syy kieltäytyä talkoista: Ei mitenkään ehdi, kun olen lataamassa autoa Prismassa. :)

                                                        Comment


                                                          Saitko edes faktoihin perustuvaa perustetta kiellolle? Tietysti jos on mitoitettu vain lohkolämmittimille lämmityspaikat niin onhan tuo 8A:kin jo 3-4 kertainen lohkolämmittimeen verrattuna.

                                                          Comment


                                                            Ei mitään syytä kerrottu, että vain että kielto pysyy voimassa. Tolpillehan tulee keskuksesta syöttö 25A per tolppa, tolpissa 2x16A sulakkeet ja sisätilanlämmittimen käyttö on sallittua.
                                                            25A perusteella ymmärtäisin kyllä, että rajataan latausvirta 8A tai 10A.
                                                            No vien asian yhtiökokoukseen kesäkuussa, tämä oli myös isännöitsijän ohje asiaan.

                                                            Comment


                                                              Asia kannattaa sinne kokoukseen pohjustaa sitten aika hyvin, ja vaikka jo valmiiksi puhua osakkaille jotka mahdollisesti myös olisivat latausta vailla. Jotain kustannusarvion tynkää, millaisen osuuden voi avustusta hommaan jne. Se että voi käyttää sisätilanlämmitintä ei vielä takaa mitään. Meillä on 40 autopaikkaa, sisätilalämmitintä voi käyttää mutta kartoituksessa jos halutaan vähän edes saada voimaa lataukseen ei nykyisillä liitännöillä ja kaapeleilla yli yhdeksää autoa ladata samaan aikaan. Tai siis edellisessä asunnossa tietenkin...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X