Kyllähän tuon paikkaa vielä, tuohan on kulutuspinnassa, sit jos ois sivuseinåssä ei kukaan suostu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
-
Kamelinpaska toimii kyllä ruuvireikiin ihan hyvin. Itse uskaltaisin tuohon kuvan kohtaan ihan hyvin laittaa sellaisen. Harvemmin niistä rungon raudoitus on pettänyt pienellä ruuvilla ja melkein aina se ruuvi pitää ilmaa niin hyvin, ettei renkaalla ole tyhjänä tullut ajettua. Onnistuneen asennuksen pohjat ovat nimenomaan reiän riittävällä avartamisella raspilla ensin. Ja renkaaseen vastapainetta, ettei anna periksi sitä pökäletta reikään työnnettäessä.
Sen pökäleen dippaus paikkaustiivisteliimaan (tyre sealant) auttaa paikoilleen asentamisessa, mutta en tiedä onko se nyt lopulta järkevää. Voi hyvin olla ns. väärää perinneoppia.
Ketjun aiheeseen liittyen, niin vaihdoin A8:siin kesärenkaat kun viimein ehti, niin joku vanteista ottanut osumaa niin, että ratti tutisee. 20" vanteet, jotka muistaakseni jotkut replikat, ja rengassarjalla nyt ei tätä kesää pidempään todennäköisesti enää aja. Eli viedäkö nyt ensin rengasliikkeseen katsomaan, että heittääkö renkaat, vai yrittää itse selvittää mikä kiero ja viedä oikaistavaksi... Tai sitten vain tyytyä kohtaloon ja kaivaa lompakkoa suoraan uuteen vannesarjaan renkaineen. Mutta kun ei jaksaisi yhtään miettiä uudenlaista vannemallia...Viimeksi muokannut jasso; 5.5.2022, 14:46.
Comment
-
Ostamassani hieman laadukkaammassa kamelinpaskasarjassa tuli joku voidepurkki mukana. Tuntuu erikoiselta, että paikka voidellaan, mutta näin se on uskottava ja homma on toiminut.
Rengashan pitäisi aina käyttää pois vanteelta, jos sen paikkaa ja tarkistaa ettei ole mujua sisällä. Harva rengasliike noin kuitenkaan toimii. Toisaalta kamelinpaskallakaan ei kai saisi paikata pysyvästi.
Omasta autosta toki tietää onko rengas käynyt tyhjänä.
jasso. Minulla on Tuusulassa jonkinlainen tasapainoituskone. Tulen käymään todennäköisesti vkl:na siellä ja voit tulla pyörittelemään renkaitasi tallille jos haluat. Jos sattuu olemaan Nokian kumit, niin sitten on luultavasti kudosvika.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janis Petke Näytä viestiEthän jäänyt mersun alle…
Ranteessa ilmeisesti sittenkin jännevamma ja mahdollinen murtuma, nyt magneettikuvattu, kipsi kädessä. Viimeistään tiistaina käsikirurgi soittaa ja tarkentaa jatkot.
Comment
-
No, jos siellä on 25 autoa niin se ei paljon haittaa aiheuta liikenteelle ja poliisien määrärahojen käytölle. Samaan aikaan voi olla tyytyväinen että niitä idiootteja on vaan muutamia kymmeniä siellä autoissaan. Olisin huolissani jos määrä olisi vaikka 500 autoa vaan ei ryssän propagandakoneiston Suomen jaoksen budjetti ny riittäny näköjään tuon kummempaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestijasso. Minulla on Tuusulassa jonkinlainen tasapainoituskone. Tulen käymään todennäköisesti vkl:na siellä ja voit tulla pyörittelemään renkaitasi tallille jos haluat. Jos sattuu olemaan Nokian kumit, niin sitten on luultavasti kudosvika.
- 1 like
Comment
-
Hieman vituttaa. Töissä aloin laittaan raskaiden renkaiden asennusvaunua läjään ja pumppasin kapeaksi niin yhtääkkiä helvetillinen kipu peukaloon ja ympyröity osa leikkasi peukolan päästä pienen palasen kun oli ylhäällä ja pääs tippumaan alas ja ensiapuun. Tuloksena ei saatu tikattua kasaan joten kalvo suojaksi ja odotella umpeutumista 4viikon saikun kanssa. Nyt sit samalla viivästy auton kasaus loppuun.
vaikka kipukynnys on kohtalaisen kova niin nyt oli kyl sen verran raju kipu että itkin kun en sattu niin kipeää. Onneksi sairaalassa saa kunnon mömmöjä niin löysin taas iloisuuden ja huumorin vastaanotolla :D
Comment
-
Hetken näin punaista, mutta löytyy madonreikä jatkaa satkun tekemistä. "Sähkö, kaasu ja etanoli ovat käyttövoimia joihin saa muuttaa. Muut (eli käytännössä bensa/diesel) vaativat poikkeusluvan" https://www.finlex.fi/data/normit/46...uuttaminen.pdf
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiViikonloppu meni muissa jutuissa, mutta kiitos. Onnistuin itseasiassa paikallistamaan vian. Meni rengaskin kerta-arvauksella oikein: eturengas, koska tuntui ratissa, ja ounastelin oikeaa, koska tuntui ratissa voimakkaammin oikealle käännyttäessä eikä ulkoreunassa näkynyt mitään kummallakaan puolella. Vanteessa en nähnyt ainakaan silmällä mitään, joten toivotaan että olisi vain renkaan runko pettänyt. Uudet nakit laitoin jo tilaukseen.
Nyt on suorat vanteet, mutta uudet kumit (Goodride sa37) oli sen verran hypyttävät, että vannekorjaaja soitti niitä asentaessaan, ettei valitettavasti niistä saa millään tasaisesti rullaavia. Kaikissa neljässä jotain sanomista ja kahdessa pahasti. Sisäkehälläkin oli niissä kahdessa hämmentävä taitos, josta otti kuvatkin.
No eihän ne tasaisesti pyöri vaan täristäähän ne. Olikohan nyt niin, että tuli liiaksi pihisteltyä renkaiden merkissä...
Edit: Siis Goodride ei Nankang.Viimeksi muokannut jasso; 11.6.2022, 22:02.
Comment
-
Eikö tuo ole Goodride Sport SA-37? Nankangeja minulla on ollut kaksi sarjaa NS2:ia ja niitä en voi kyllä suositella. Ensimmäistä sarjaa ei saanut mitenkään tasapainoon, aina alkoi hetken päästä täristämään. Toinen sarja on kyllä tasapainotuksen suhteen ok, mutta kun pinta vähän kului, alkoi armoton jollotus. Minä jo pelkäsin vaikka mitä laakerivikoja, mutta kun vaihdoin alle talvirenkaat, loppui jollotus siihen.
Comment
-
Kivasti joku varasti minun fillarin. Kesken baarireissun rouva ajoi johonkin rantaan katteleen maisemia, minä jätin pyörän siihen jalalle ja käppäilin 15 metriä pyörätieltä rantaan, hetken päästä joku kohdalle sattunut kelaelätti hyppäs pyörän päälle ja polki vittuun paikalta. Voisin 50€ maksaa jos joku löytää sen pyörän.
Comment
-
Jospa nyt kuitenkin vähennettäisiin dramatiikkaa. Muista että voit näillä nettikirjoitteluilla syyllistyä itsekin rikokseen. Ajattele edes perhettäsi ja verenpainettasi. Surkea tuuri, mutta se on nyt mennyttä. Siellä missä on paljon ihmisiä, on myös suhteessa paljon rikollisuutta. Tämä on syytä muistaa. Maaseudulla ei rikollisia vaivaksi asti ole. Toivottavasti pyörä löytyy, pidetään peukut pystyssä.
Comment
-
Tälläinen tilanne ettei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Lahden Asemantaustassa luhtitalon porraskäytävässä olen säilyttänyt Jopoa yli kymmenen vuotta. Muutama vuosi sitten joku varasti siitä ohjaintangosta kumiset, perushalvat kahvat. Siihen ostin tilalle Biltemasta alumiiniset ruuvilla kiristettävät kahvat joista laitoin Loctitellä ruuvit kiinni ja porasin kuusiokoloruuvit pyöreiksi. Ne on säilyneet hyvin.
Tänään pesin pyörän tarkoituksena mennä sillä kauppaan, aiemmin kiinnitin huomiota että siitepölykuorrutteisen pyörän satulassa oli jonkun kädenjälki. Pyörää pestessä huomasin että joku on varastanut satulan korkeudensäädön pikalukitusruuvin. Kokeilin satulaa irroitaa mutta lienee muuttunut (suhteessa pyörään) ylipainoisen kuljettajan alla satulan putken sovitus kiinteäksi, eikä se vetämällä irronnut.
Jos on yrittänyt satulaa varastaa, niin ymmärrän sen kun on Selle Royal especial pehmeä malli mutta jos on joku ollut vain satulan lukitusruuvia vailla niin voi voi. Vissin kaikki pitäis olla jotain turva-torxia tms että säilyis. Seuraavaks sitten satulaan Loctitellä kuusiokoloruuvi joka poraten pyöreäksi, koska Lahti. Itse pyörä kaiteessa kiinni kahdella Bilteman U-lukolla joka selittää sen ettei koko pyörä ole lähtenyt.
Comment
-
Sopivasti päivittyneen sähkönhinnan myötä keräsin motivaatiota ja levitin viimeiset säkit Paroc SHT 10 purua yläpohjaan. Jäi hieman vajaaksi ja ajattelin että haen lisää. Viimeksi (2017 syksllä) maksoin 9,xx euroa per 18 kilon säkki. Nyt halvin mitä löysin oli 17,90 /säkki ja Vantaalla. Kallein oli yli 30 euroa. Eli sellainen vajaa 100 -300% hinnannousua. No taitaa Hiacen keula kääntyä kohti Vantaata vielä illalla. Viime vuoden sähkönkulutuksella uudella sopimushinnalla tulisi sähkölle hintaa (Siirto, jakelu, sähkövero, alv ja sähkönmyynti) rapiat 11 kEur- motivoi vahvasti miettimään mihin sähköä käyttää
Comment
-
Ketjun aihetta sivuten sopinee parhaiten tänne. Ei tässä kuitenkaan kovin pahasti syke lähtenyt koholle.
Kesällä Lahtelainen ison ketjun autokorjaamo teki A7:aan jarruremonttia, nyt autosta ekaa kertaa irroitin takarenkaita tuon jälkeen. Ihan kuitenkin tarkastusmielessä, en esim talvirenkaita vaihtaessa jolloin tuo olisi ollut kolmentena vuorossa. Niin... Olihan taas onnistunut pulttikiristys mainiosti, toista takarengasta avatessa normipultit lähti Makitan koneen kolmosasennolla (kiristys 210Nm) hetken hakkaamisella auki. Lukkopultti taas ei, puolen metrin väänninkin alkoi vääntymään lukkopultin kanssa. Pulttipyssystä pitäisi löytyä 580Nm avausvoimaa mutta jätin sen kortin katsomatta.
Jätin sitten tuon lukkopultin avaamisen jarruremontin tehneelle liikkeelle "tainnut mennä momenttiavaimen säätö pieleen"... niin homman saaneelle asentajalle sanoin että ottaa kunnon työkalun kun en itse saanut puolimetrisellä varrella auki. Saivat sitten kahteen mieheen nätisti metrisellä vääntimellä pultin ehjänä auki, toinen siis piti lukkopulttihylsystä kiinni ettei muljahda.
Ehkä olis tuokin ollut korjaamolle opettavainen tarina kun olisivat paskoneet lukkopultin sitä avatessa.
Comment
-
Skoda tunnustaa sukuaan. 190tkm käänty mittariin viime viikolla. Pari viikkoo aiemmin porsi haldexi. Tänään uusi pumppu ja öljyt merkkarilla mutta eipä toimi edelleenkään ja nostivat vaan kädet pystyyn että lisää tarvis tutkia. Otin autoni ja lähdin pois ennen kuin oli auton hinta remonttilaskussa kiinni. No, tän päivänen pumppu ja öljyt ei maksanu mitään että sinänsä ollaan omillaan.
Ehjä jaksan teknisemmän analyysin viasta ja aikanaan vian korjauksesta laittaa johkin haldex ketjuun joskus.
Oli kyllä pitkästä aikaa niin totaalisen paska päivä muutenkin. Aamulla seitsemän aikaan oli sitten näin lähellä ettei tullu tilastomerkintää peurakolarista. Ja töihin varta vasten yhdelle asiakkaalle erikseen tilatut tavarat on tullu tehtaalta väärin, ja taas ootellaan viikkokausia oikeita. Ja arkitöitten lisäksi on kahdelle seuraavalle viikonlopulle ittestä riippumattomista syistä johtuen kasattu jo sata hommaa ja kaikki vinkuu ja vaatii ja vikisee jostain. On tässä omiakin asioita hoidettavana.
Comment
Comment