Kyllä on susi paskoja noi halppis paikkaus sarjat. Ei tuu kun paha mieli. Yritä nyt laittaa tinasta tehdyllä työkalulla matoa koukkuun. Ite ostin talvella halvan ja hyvän jälkeen päin kun hyvää ei ollut aiemmin hyllyssä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
-
Runflat tms vastaavaa rengasta en lähtisi paikkaamaan kamelinpaskalla ensinkään kun ei siitä päällepäin oikein tiedä onko ajettu tyhjänä vai ei ja kuinka pitkään. Runflatti pitäis aina ottaa vanteelta pois ja tarkistaa jos siihen on "nojattu". Sit tavan renkaissa, no, ei se rungon jäykkyys tai profiili vaikuta paljonkaan siihen paljonko kulutuspinta vastustaa. Siinä on vaan semmonen että jos reikä on valmiiksi iso vaikka jostain isosta runkonaulasta niin paikkakin menee melko helpolla samasta lävestä. Vaan jos reikä on orapihlajan piikistä niin se pitää ensin kairata ihan helvetisti isommaksi että siitä saa sen kamelipaikan painettua läpi. Tää on vähän semmonen reverse logic homma ja ite aikanaan rengashommissa lähtöjään teinkin takapaikkahommina kaikki semmoset ihan snadit reiät. Vaan jos se pitää saada vaikka tien päällä paikattua autosta irrottamatta niin eipä siinä oo muuta vaihtoehtoa kun painaa voimalla vaan, ei se mitään ripuliranteen hommaa ole vaan vaatii tosiaan ihan kunnolla painoa taakse.
Comment
-
-
Kamelinpaska toimii kyllä ruuvireikiin ihan hyvin. Itse uskaltaisin tuohon kuvan kohtaan ihan hyvin laittaa sellaisen. Harvemmin niistä rungon raudoitus on pettänyt pienellä ruuvilla ja melkein aina se ruuvi pitää ilmaa niin hyvin, ettei renkaalla ole tyhjänä tullut ajettua. Onnistuneen asennuksen pohjat ovat nimenomaan reiän riittävällä avartamisella raspilla ensin. Ja renkaaseen vastapainetta, ettei anna periksi sitä pökäletta reikään työnnettäessä.
Sen pökäleen dippaus paikkaustiivisteliimaan (tyre sealant) auttaa paikoilleen asentamisessa, mutta en tiedä onko se nyt lopulta järkevää. Voi hyvin olla ns. väärää perinneoppia.
Ketjun aiheeseen liittyen, niin vaihdoin A8:siin kesärenkaat kun viimein ehti, niin joku vanteista ottanut osumaa niin, että ratti tutisee. 20" vanteet, jotka muistaakseni jotkut replikat, ja rengassarjalla nyt ei tätä kesää pidempään todennäköisesti enää aja. Eli viedäkö nyt ensin rengasliikkeseen katsomaan, että heittääkö renkaat, vai yrittää itse selvittää mikä kiero ja viedä oikaistavaksi... Tai sitten vain tyytyä kohtaloon ja kaivaa lompakkoa suoraan uuteen vannesarjaan renkaineen. Mutta kun ei jaksaisi yhtään miettiä uudenlaista vannemallia...Viimeksi muokannut jasso; 5.5.2022, 14:46.
Comment
-
Ostamassani hieman laadukkaammassa kamelinpaskasarjassa tuli joku voidepurkki mukana. Tuntuu erikoiselta, että paikka voidellaan, mutta näin se on uskottava ja homma on toiminut.
Rengashan pitäisi aina käyttää pois vanteelta, jos sen paikkaa ja tarkistaa ettei ole mujua sisällä. Harva rengasliike noin kuitenkaan toimii. Toisaalta kamelinpaskallakaan ei kai saisi paikata pysyvästi.
Omasta autosta toki tietää onko rengas käynyt tyhjänä.
jasso. Minulla on Tuusulassa jonkinlainen tasapainoituskone. Tulen käymään todennäköisesti vkl:na siellä ja voit tulla pyörittelemään renkaitasi tallille jos haluat. Jos sattuu olemaan Nokian kumit, niin sitten on luultavasti kudosvika.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janis Petke Näytä viestiEthän jäänyt mersun alle…
Ranteessa ilmeisesti sittenkin jännevamma ja mahdollinen murtuma, nyt magneettikuvattu, kipsi kädessä. Viimeistään tiistaina käsikirurgi soittaa ja tarkentaa jatkot.
Comment
-
No, jos siellä on 25 autoa niin se ei paljon haittaa aiheuta liikenteelle ja poliisien määrärahojen käytölle. Samaan aikaan voi olla tyytyväinen että niitä idiootteja on vaan muutamia kymmeniä siellä autoissaan. Olisin huolissani jos määrä olisi vaikka 500 autoa vaan ei ryssän propagandakoneiston Suomen jaoksen budjetti ny riittäny näköjään tuon kummempaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestijasso. Minulla on Tuusulassa jonkinlainen tasapainoituskone. Tulen käymään todennäköisesti vkl:na siellä ja voit tulla pyörittelemään renkaitasi tallille jos haluat. Jos sattuu olemaan Nokian kumit, niin sitten on luultavasti kudosvika.
- 1 like
Comment
-
Hieman vituttaa. Töissä aloin laittaan raskaiden renkaiden asennusvaunua läjään ja pumppasin kapeaksi niin yhtääkkiä helvetillinen kipu peukaloon ja ympyröity osa leikkasi peukolan päästä pienen palasen kun oli ylhäällä ja pääs tippumaan alas ja ensiapuun. Tuloksena ei saatu tikattua kasaan joten kalvo suojaksi ja odotella umpeutumista 4viikon saikun kanssa. Nyt sit samalla viivästy auton kasaus loppuun.
vaikka kipukynnys on kohtalaisen kova niin nyt oli kyl sen verran raju kipu että itkin kun en sattu niin kipeää. Onneksi sairaalassa saa kunnon mömmöjä niin löysin taas iloisuuden ja huumorin vastaanotolla :D
Comment
-
Hetken näin punaista, mutta löytyy madonreikä jatkaa satkun tekemistä. "Sähkö, kaasu ja etanoli ovat käyttövoimia joihin saa muuttaa. Muut (eli käytännössä bensa/diesel) vaativat poikkeusluvan" https://www.finlex.fi/data/normit/46...uuttaminen.pdf
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiViikonloppu meni muissa jutuissa, mutta kiitos. Onnistuin itseasiassa paikallistamaan vian. Meni rengaskin kerta-arvauksella oikein: eturengas, koska tuntui ratissa, ja ounastelin oikeaa, koska tuntui ratissa voimakkaammin oikealle käännyttäessä eikä ulkoreunassa näkynyt mitään kummallakaan puolella. Vanteessa en nähnyt ainakaan silmällä mitään, joten toivotaan että olisi vain renkaan runko pettänyt. Uudet nakit laitoin jo tilaukseen.
Nyt on suorat vanteet, mutta uudet kumit (Goodride sa37) oli sen verran hypyttävät, että vannekorjaaja soitti niitä asentaessaan, ettei valitettavasti niistä saa millään tasaisesti rullaavia. Kaikissa neljässä jotain sanomista ja kahdessa pahasti. Sisäkehälläkin oli niissä kahdessa hämmentävä taitos, josta otti kuvatkin.
No eihän ne tasaisesti pyöri vaan täristäähän ne. Olikohan nyt niin, että tuli liiaksi pihisteltyä renkaiden merkissä...
Edit: Siis Goodride ei Nankang.Viimeksi muokannut jasso; 11.6.2022, 22:02.
Comment
-
Eikö tuo ole Goodride Sport SA-37? Nankangeja minulla on ollut kaksi sarjaa NS2:ia ja niitä en voi kyllä suositella. Ensimmäistä sarjaa ei saanut mitenkään tasapainoon, aina alkoi hetken päästä täristämään. Toinen sarja on kyllä tasapainotuksen suhteen ok, mutta kun pinta vähän kului, alkoi armoton jollotus. Minä jo pelkäsin vaikka mitä laakerivikoja, mutta kun vaihdoin alle talvirenkaat, loppui jollotus siihen.
Comment
-
Kivasti joku varasti minun fillarin. Kesken baarireissun rouva ajoi johonkin rantaan katteleen maisemia, minä jätin pyörän siihen jalalle ja käppäilin 15 metriä pyörätieltä rantaan, hetken päästä joku kohdalle sattunut kelaelätti hyppäs pyörän päälle ja polki vittuun paikalta. Voisin 50€ maksaa jos joku löytää sen pyörän.
Comment
-
Jospa nyt kuitenkin vähennettäisiin dramatiikkaa. Muista että voit näillä nettikirjoitteluilla syyllistyä itsekin rikokseen. Ajattele edes perhettäsi ja verenpainettasi. Surkea tuuri, mutta se on nyt mennyttä. Siellä missä on paljon ihmisiä, on myös suhteessa paljon rikollisuutta. Tämä on syytä muistaa. Maaseudulla ei rikollisia vaivaksi asti ole. Toivottavasti pyörä löytyy, pidetään peukut pystyssä.
Comment
-
Tälläinen tilanne ettei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Lahden Asemantaustassa luhtitalon porraskäytävässä olen säilyttänyt Jopoa yli kymmenen vuotta. Muutama vuosi sitten joku varasti siitä ohjaintangosta kumiset, perushalvat kahvat. Siihen ostin tilalle Biltemasta alumiiniset ruuvilla kiristettävät kahvat joista laitoin Loctitellä ruuvit kiinni ja porasin kuusiokoloruuvit pyöreiksi. Ne on säilyneet hyvin.
Tänään pesin pyörän tarkoituksena mennä sillä kauppaan, aiemmin kiinnitin huomiota että siitepölykuorrutteisen pyörän satulassa oli jonkun kädenjälki. Pyörää pestessä huomasin että joku on varastanut satulan korkeudensäädön pikalukitusruuvin. Kokeilin satulaa irroitaa mutta lienee muuttunut (suhteessa pyörään) ylipainoisen kuljettajan alla satulan putken sovitus kiinteäksi, eikä se vetämällä irronnut.
Jos on yrittänyt satulaa varastaa, niin ymmärrän sen kun on Selle Royal especial pehmeä malli mutta jos on joku ollut vain satulan lukitusruuvia vailla niin voi voi. Vissin kaikki pitäis olla jotain turva-torxia tms että säilyis. Seuraavaks sitten satulaan Loctitellä kuusiokoloruuvi joka poraten pyöreäksi, koska Lahti. Itse pyörä kaiteessa kiinni kahdella Bilteman U-lukolla joka selittää sen ettei koko pyörä ole lähtenyt.
Comment
Comment