Alkuperäinen kirjoittaja pta
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Saatanan molopäät! Cabrio talvisäilössä, lukitussa lämpimässä autohallissa. Paremman tekemisen puutteessa, päättivät murtautua halliin ja vahingoittaa autoja. Mun cabriosta rikottu repsikanpuolen ovenkahva ja lukkopesä, molemmat revitty irti, sekä polttoainesäiliön luukkua väännetty. Mitään ei autosta ole varastettu, koska mitään varastettavaa ei ollut. Sisään autoon nämä järjenjättiläiset eivät ilmeisesti ole edes päässeet.
Vituttaa vaan kun pitää sitten rikkoa toisten omaisuutta ihan huvikseen.
Tilassa on valvontakamerat, mutta saa nähdä saako tämä suomen Scotland Yard nämä kriminaalit koskaan kiinni. ainakin asenne ja kiinnostus on luokkaa " jos et tiedä tekijöitä, niin ei meillaä ole resursseja tutkia asiaa sen enempää, Shellillä on donitsit tarjouksessa, kiire kahville". En tiedä tarkkaan mitä muille autoille tehty, onko isompia vaurioita muilla.
- 1 like
Comment
-
Alkaa tosissaan närästämään korona/komponenttipula/logistiikkaongelmat/younameit... Kaikki mikä on pari vuotta vaikeuttanut uusien autojen valmistamista joka käytännössä on aiheuttanut sen, että kun uusia autoja ei myydä, sellaisia noin kolmen vuoden ikäisiä käytettyjä ei vapaudu markkinoille normaalia määrää. Nykyiset myynnissä olevat maksavat nyt saman tai joissakin tapauksissa enemmän kuin vuosi sitten vaikka samoille yksilöille on tullut vuosi lisää ikää tässä välissä.
Ongelma ei varmaan olisi olemassa ollenkaan jos olisi viemässä jotain vaihdossa, vanhasta saisi samaan tapaan vähän paremman hyvityksen mutta ne suoran käteiskaupan alennukset on koko lailla nollan luokkaa tässä vaiheessa. Parista autosta nyt koeajon jälkeen pyytänyt tarjousta ('19 vuosimallin VW ja '16 mallin Skoda), toisesta sai 250€ hintalapusta pois, toisesta ei mitään. Puhutaan luokkaa 1% alennus pyyntihinnasta. Eihän sitä tavaraa tietenkään kannata halvemmalla väkisin myydä kun kauppa käy paremmallakin hinnalla.
Alkaa vaan aika loppumaan kesken, edellisen auton liisari loppuu huhti-/toukokuun vaihteessa ja olis kamalan mukava päästä jatkamaan töitänsä ilman että tarvii stressata jostain työkalun hankinnasta. Kai se pitää tolla vanhalla shitroenilla sitten jatkaa kun ei kestä pää maksaa 20k€ jostain sellaisesta joka maksoi kaksi vuotta sitten pari tonnia vähemmän. Tai ostaa joku viiden tuhannen euron väliaikainen masennus joka on edes vähän luotettavampi mutta josta saa eron sitten kun tää maailma toivottavasti joskus normalisoituu vielä.
Comment
-
Me ostettiin 2020 2018 vuosimallin Volkkari ja ei siinä hinnassa ollut silloinkaan käytännössä yhtään tingittävää maksutavasta riippumatta. Korona ei varmaankaan ole parantanut tilannetta, mutta tuohon aikaan luulisin myynnissä olleen notkahduksen ja olisi ollut normaalia enemmän haluja päästä kalustosta eroon. Toki autossa oli aika harvinaisen kivat varusteet ja vastaavia ei ollut myynnissä muualla, eikä niitä liikenteessäkään ole tullut vastaan.
Comment
-
Todnäk saisit siitä nyt 2 vuotta myöhemmin omasi pois, tai ainakin hyvin lähelle. Ja sehän tässä ostopuolella närästää kun uusien saamattomuus roikottaa käytettyjen hintoja. Ja sitä kun ei tiiä koska ne putoo, varmaan about 3kk sen jälkeen kun minä oon semmosen liipassu...
- 1 like
Comment
-
Matkailuautopuolella on myös koronalisää tullut kivasti. Käytiin 2019 katsomassa autoa, jossa oli 82000 km mittarissa ja hintaa 39900. Nyt 2021 syksyllä sama auto oli myynnissa 89500 km ajettuna hintaan 39900 :)
Koska ei ole vaihdossa menossa mitään, niin mietityttää kyllä kovin koska tilanne kääntyy sellaiseksi, että tarjontaa on enemmän kuin kysyntää. Luontomatkailu on ollut kasvava trendi jo ennen koronaa, niin voisi kuvitella, että matkailuautot kiinnostavat tulevaisuudessakin ihmisiä, mutta jotkut haluavat ulkomaille mielummin ja osalla on pankin autossa rahat kiinni, niin luulisi sen näkyvän jossain kohtaa markkinatilanteessa.
Muuten kyllä koronan aiheuttama hintojen nousu on iloinen asia. Vähemmän uusia autoja = vähemmän saasteita ja kun olemassa olevan kaluston arvo nousee, niin niitä pidetään paremmin ja niillä ajetaan pidempään, jolloin taas luonto kiittää. Ja veronmaksajana tietysti iloinen asia sekin, että mitä vähemmän myydään uusia, niin sitä vähemmän jaetaan minunkin rahoja vanhan kaluston romuttamiseen :)
Comment
-
Aika ylävireisiä likimain kaikki pyyntihinnat tällä hetkellä. Ostin kesällä volkkarin liikkeestä 9ke ja myin sen viime viikolla toiseen liikkeeseen. Myyntihinta oli reilun tonnin enemmän kuin ostohinta. Ja toki liike leipoi omaan hintalappuunsa vielä ~2.5ke katteen. Nyt on myyjän markkinat jos vaan on mitä myydä.
- 1 like
Comment
-
Allroadin lämmityslaitteelta tulevien letkujen muoviset puristusliittimet menneet haperoksi. Ja toista letkua ei enää saa mistään (paitsi jenkeistä).
Oliskohan jollain ideoita mistä edes sellainen liitin löytyisi? Olisin iloinen edes perus A6;n (C5) letkusta josta sen liittimen voisi irrottaa.
Comment
-
Siihen saa esim Sparetosta Vaicon tekemää pikaliitintä. Jos muistan oikein niin minulla on Topranin tekemät. Ainakin se 90 asteen kulmaliitin löytyy, luultavasti myös suorakin. Audizinella oli noista juttua.
https://www.audizine.com/forum/showt...ht=heater+hose
Comment
-
Sähkön myyntiyhtiö oli omin päin muuttanut toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen lennossa määräaikaiseksi, eikä sillä verukkeella hyväksynyt pörssisähkön kelkasta pois hyppäämistä syksyllä. Onneksi aiheesta on alkuperäinen soppari tallella, niin on kuluttaja-asiamiehelle vähän pureskeltavaa. Aiemmin tänä vuonna kinasin verkkoyhtiön kanssa aiheettomista laskuista, joka sekin vaati asiakkaalta perusteellista salapoliisityötä. Olisi parempaakin tekemistä...
Comment
-
Rekkulat. Ammatinvalintakysymys toki sekin..
Kuinka asiakas voi olettaa että liike maksaa viulut jos itse ajelee vähillä öljyillä? Ja se valheiden määrä, asioiden vääristely ja asioiden kertomatta jättäminen kuluttaja-asiamiehelle..
Tuskaa lisää tuon asiakkaan kirjoittama sähköposti; ei niinkään se totuuden vääristely taikka valehtelu vaan ihan kaikkiyhteenputkeenkirjoitusvirheidenjaottelunpuut teidenymlukeminen
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viestiEi ole enää pääkaupunkisedulla Ur-Allroad-harrastajalle korjaamoa jossa ei jotain aina sössittäisi. Ei Itä-Helsingissä eikä Espoossa. Vinkit muista paikoista erittäin tervetulleita.
Moni vaihtaisi jo aiemmin korjaamoa....
Comment
-
No_name_id , en tosiaankaan halua kuulostaa kermaperseeltä vaan ihan vaan odottaa että esim pohjapanssari on kiinnitetty kunnolla eikä sen ruuveja ole hävitetty, ettei ratti, vaihdekeppi ja ilmajousituksen painikkeet olisi ruskean likaisia korjaajan käsistä, että maffin ja imuputken klemmarit olisivat kohdallaan ja kireällä, öljyä ei olisi kaadettu pitkin koneen kylkeä jne.
Mutta ymmärrän senkin että vanhan auton kanssa pitää pinnaa venyttää ja korjailla ja putsailla sitten loput kotona.
- 2 tykkäystä
Comment
-
SInällään kummallista että tällaista on käynyt mutta ei reklamaatiota ole tullut, onhan viimeisestä käynnistä jo aikaa kun se oli 2020 toukokuussa. Paha on asiaa korjata tai hyvittää kun ei ole tietoinen virheistä.
Onnea uuden korjaamon etsintää.Toki yleisellä foorumillahan näitä onkin paras käydä läpi.
Comment
-
No_name_id, niinkuin sanoin - ja niinkuin tälle palstalle on tyypillistä - purin sen päivän turhaumaa. Mutta kun näitä asiallisia korjaamoita pääkaupunkiseudulla ei taida olla kuin mainitsemani kaksi, jatkan molemien asiakkaina. Vuonna 2020 reklamoitu viallinen öljynpaineanturi vaihdettiin nyt vasta Espoon puolella. Tuo case jurppi valitettavasti pitkään. Vastaukset sähköposteihin tuli hitaasti ja nyrpeän tuntuisina.
Mutta no hard feelings - kohta taas tulee jotain isompaa ja otan yhteyttä.
- 1 like
Comment
-
Epäonnen talvi. Molemmat Touaregin osatilaukset toimitettu väärin ja homma huomattu vasta pajalla.
Näin siinä käy kun yrittää säästää ja luottaa tavarantoimittajein osaamiseen. Tulee lopulta kalliiksi kun auto seisoo uusia osia odottaessa.
Lisäksi toista ylätukivartta ei voidakaan vaihtaa koska pajalla ei ole korkeajännite-oikeuksia.
Comment
-
Nuo ne on ihan pöhköjä juttuja. Amperaan aikanaan kyselin Tampereelta merkkiliikkeestä 120tkm huoltoa niin eipä onnistunu ollenkaan kun ei ollu sopivilla luvilla olevaa asentajaa koko talossa. Siinä huollossa vaihtuu kaukosäätimen patteri, jarrunesteet, polttiksen jäähdytinnesteet ja apulaitehihna. Hommana ihan sama kun vaikka Astraan mutta kun ei saanu tehdä mitään huoltotoimia tommoselle plugarille.
Siitä keissistä on kumminkin jo useampi vuosi aikaa, luulis että olis jo tähän päivään mennessä hoksattu että joku lasinpesunesteen lisääminen ei tarvi sähköasentajan pahveja.
Comment
-
Just sain itelle pahvit tuohon huoltohommaan (tosin oman työpaikan koneisiin), niin nykyään saa tehdä aika paljon huoltoja jo noihin sähköillä höystettyihin vehkeisiin, vaikka ei ole mitää papereita. Samaten vehkeen "liputtaminen" ei enää "aina". Mutta tosiaan, jos huollolla ei mitään papereita, niin voi olla vähän vaikea tarkistaa, että mitä kaikkea saa tehdä
Comment
-
Posti, tällä kertaa tulliposti. Tilasin setin avaimia briteistä ebay:n kautta. Kuten ebayssa nykyään maksoin alvin tilauksen yhteydessä. Kun pakettia ei kuulunut otin yhteyttä myyjään joka palautti rahat. Tänään tuli postista kirje että lähetys pitää tullata, saapumispäivä 11.1 ja tullausilmoitus 1.2 . Alvit maksettu ja tuotteen arvo alle kympin- ei tullimaksua (eikä 2,90 käsittelymaksuakaan) Saa nähdä miten kauan posti vielä hautoo tuota pakettia
Comment
-
No, tähän löyhästi liittyen, tämän päivän uutisissa oli juttu Postin hukkaamasta paketista. https://yle.fi/uutiset/3-12297963
Eipä siinä mitään, hukkunut mikä hukkunut mutta asian varsinainen pihvi on aivan jutun lopussa: "Vuonna 2020 Posti kuljetti 64 miljoonaa pakettia. Näistä kadonneiksi todettiin alle 0,05 promillea (0,00489 %)."
Otetaampa laskin käteen. 64 000 000 * 0,00489 = 312960. Olen pitkään jo ihmetellyt että mihin ne kaikki sadat tuhannet paketit lopulta päätyvät? Onko jossain joku perkeleellisen iso keskusvarasto minne dumpataan kaikki epäselvät tapaukset? Tuskin ne siellä pakettiautoissa ja terminaalien nurkissakaan vuosia voi lojua ilman että kukaan kiinnittää huomiota. Tuollainen yli 300k pakettia vuodessa on jo niin järjetön määrä että sitä on vähän vaikea käsittää. Jos sen jakaa vaikka 220 arkityöpäivälle niin se on silti yli 1400 hukattua pakettia joka päivä. Se on kuorma-autollinen tavaraa, vuoden jokaisena arkipäivänä. Miettikää nyt minkä kokoinen kasa siitä tulisi jos joku toisi kuorkkikuormallisen ruskeita pahvilaatikoita pihaan päivä toisensa jälkeen vuodesta toiseen. Sitä vaan että kun jotain "hukkuu" niin sehän tarkoittaa vaan että posti ei tiedä missä se paketti on. Ei se tavara silti fyysisesti häviä maailmasta. Missä ne kaikki on?
Ja tässä ei vielä puhuta edes kirjelähetyksistä vaan nimenomaan paketeista jotka ovat jo fyysisestikin sen kokoisia ettei niitä nyt noin vaan luulisi hukkuvan versus joku pieni kortti tai kirjekuori.
Comment
Comment