Voi hemmetti, tuota ei kyllä toivo kenellekään. Toivotaan että tytär pääsee yli näkemästään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viestiSe tunne kun istahtaa tietokoneen ääreen tarkoituksena osallistua teamsilla palaveriin- ja huomaa että olikin sovittu että tavataan paikan päällä. 72km ja 2 minuuttia......Viimeksi muokannut Kraftwerk; 18.12.2021, 00:27.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiBilstein-iskarien laatu, takana B4 bilsteinit kesti huimat 1.5v ja reilun 2tkm. Kokeiltava Sachsia seuraavaksi kun tuntunut pakussa kestäneen kovaakin kuritusta kesät talvet.
Comment
-
Minulla meni kanssa Febin 11137 ylätukivarsi alle 50 000 km ajolla. Alkuperäinen kesti 13 v/240 000 km. Tein reklamaation (Saksaan) ja meinasivat lähettää samanlaisen. Mutisin, että tuleehan mulle kuluja asennuksesta ja uusintakatsastuksesta - ja itse asiassa olin jo ostanut ja asentanut uuden tukivarren, että sain katsastettua auton. Eikä noita kannata yksitellen vaihtaa, kun samalla työllä vaihtaa sen kaverinkin sinne.
Näillä eväillä sain sitten tingittyä koko "FEBI BILSTEIN 21502 QUERLENKERSATZ" sarjan korvaukseksi. Tuollaisen setin olin autoon silloin vajaa 50 000 km aiemmin vaihtanut. Vanhaa ei tarvinnut lähettää minnekään. Muistaakseni lähetin heille kuvan konttorin hylsypäätöksestä ja vanhasta tukivarresta.
Se ottaa päähän osuus: Reklamoin suoraan Febille tuosta, kun Profiteilen kanssa asioidessa ei saa muuta kuin harmaita hiuksia. Niille jos erehtyy tekemään reklamaation, niin kannattaa varata sen käsittelyyn vuosi aikaa. Lopputulos on se, ettei enää saa luottokorttifirmaltakaan rahoja takaisin. Esimerkiksi rikkinäinen termostaatti (silmin nähden vääntynyt) piti lähettää heille. Lähettämästäni valokuvastakin näki vaurion. Silti he lähettivät sen edelleen valmistajalle. Valmistaja vastasi, että termostaatti toimii, mutta sen runko on vääntynyt. Ja toimihan se vahapanos, mutta vuoti,kun oli koko ajan raollaan. Profiteile siteerasi valmistajaa: "termostaatti toimii". Arvannette, ettei sieltä tullut senttiäkään takaisin. Mihinkään mailiin he eivät tämän asian suhteen ole sen jälkeen vastanneet.
Profiteilessa ainoa hyvä puoli on hinta. Siellä tuo setti maksaa 181€ + 20€ postit. Esim. AutoDocissa toi on satasen kalliimpi ja Trodossakin 256€, mutta tulee viikossa. Joka kerta Profiteilesta tilatessani mietin, että olenko aivan järjissäni, mutta halpa hinta koukuttaa ja noista tilastotappioista huolimatta se on yleensä edullisin.
Comment
-
PS Viinilaatikosta tuli korvaus. Koska lähetyksessä oli 5 kollia, joista yksi oli vaurioitunut, niin korvaus oli 1/5 eli 20 % rahdin hinnasta. Shippii siis hyvitti paypalilla ruhtinaalliset 9,39€ tuosta 10 litran punaviinistä. Tuli ilman kuluja, kun kerroin heille transaction ID:n.
Kun asiaa ajattelee tarkemmin, niin myyjä ei ole vastuussa kuljetusvaurioista, koska minä olen maksanut rahdin suoraan kuljetusyhtiölle. Myyjä vastaa tuotteen laadusta ja pakkaamisesta. Rahtifirma olisi vielä voinut kinastella siitä, että onko myyjä myynyt valmiiksi vuotavan viinin jne, mutta Shippii hoiti homman niin kuin pitääkin. Vastuukysymyksistä tulee sitä mutkikkaampia mitä useampi kokki soppaa hämmentää. Samaan ongelmaan voi törmätä jos ostaa itse varaosat ja asennuttaa ne korjaamolla.
Tarinan opetus oli, että jos tilaa jotain kalliimpaa, niin kannattaa ottaa erillinen kuljetusvakuutus.
EDIT: Tuli lopulta myyjältä hyvitys hukkaan menneestä viinistä :)Viimeksi muokannut pta; 12.10.2021, 14:38.
- 1 like
Comment
-
Minulta kerran pakettipojat hukkasi koko lähetyksen. Hyvittivät sen sitten lopulta, sisällön ja rahdin osuuden. Ainoo vaan että maksoivat hyvityksen paypalilla joka käsitteli maksua kuin olisin ollut jonkin tuotteen myyjä ja vetivät välistä omat rojaltinsa. Reklamoin asiasta paypalin aspaan joka sanoi vaan että ei voi mitään. Rahtifirma ei vastannut tähän edes sitä vähää eli omaksi tappioksi meni.
Asiaa hiukan helpotti että se kertaalleen hukattu tavara oli sitten jossain vaiheessa jostain löytynyt noin viikkoa myöhemmin ja ilmestyi pihaan. Laitoin taas sähköpostia että tulkaa hakeen pois kun ootte nää kerran maksanu vai hävitänkö itse? Eipä kukaan siihenkään viestiin mitään vastannut koskaan. Piti sitten itte hävittää vajaan 300€ saksan viinaksit :)
- 1 like
Comment
-
98 kanssa kohta myös 2€ tai lähelle. 2€/l perus 80L tankkausoperaatio maksaa 160€. Täysin kuiva tankki 180€. Koronan tultua 2020 keväällä sai muistaakseni satkulla tai alle tankillisen, joten onhan tuo hinta kehittynyt. Olen miettinyt autonvaihtoa, mutta kun tietäis, mitä S8:n tilalle ostaisi. Ehkä vähän rupeaa ottamaan menoveden hinta päähän, en ajatellut, että siitä ihan ton hintaista tulisi näin pian.
Comment
-
Muistan Fiat 126:n mainoksen jostain -70/-80 luvulta jossa kysyttiin, että "Millä ajat kun bensiini maksaa 2mk/litra?"
Jos bensan hinnan suhteuttaa elinkustannusindeksiin, niin 1970 bensa maksoi nykyrahassa 0.8 euroa / litra ja nyt se maksaa 1.8 euroa per litra. Bensa on ollut aina kallista ja tulee olemaankin.
Comment
-
Kyllä autoharrastajankin harrasteauto siirtyi välillä taas seisontaan odottaan että polttoainehinnat vähän järkiintyy tai tekee vaan mieli ajella. Kumpi nyt sattuu ekana tuleen eteen. Ostin työmatkavessaksi 206 pösön. Ei paljon polttoaineiden hinnankorotukset päätä pakota kun tankillisella ajaa kolme kuukautta. Bonuksena sitten verot ja vakuutukset joissa ero on teoriassa noin 100€/kk.
Teoriassa sinänsä että eihän tommosella pökötillä jaksa kuukautta putkeen ajaa, pakko välillä Cayennella nollata persdynoo.
- 1 like
Comment
-
Itse on jotenkin jo tottunut yli 2 euron polttoainehintoihin kun venettä tankkaa kesäisin venesatamissa. Taisi olla 2,15e kalleimmillaan 98e tänä kesänä. 4ke meni menovettä tämän kesän ajoissa. Siihen kun vertaa oman autoilun polttoainekuluja niin sehän on jopa edullista. Tosin omassa autoilussa polttoainekulut ei ole olleet koskaan kallein asia vuotuisista kuluista.
- 2 tykkäystä
Comment
-
Akuutisti taitaa olla epäkuranttia syytellä "viherpiipiäisiä". Polttoaineveroilla on pitkä historia, ja tämä hallitus on tehnyt yhden indeksikorotuksen viime vuonna. Kyllä se siunattu markkinatalous on tämän viimeisen vuoden nousun takana. Otsikkoon liittyen, ketuttaa melkoinen säätäminen tuon kakkosauton kanssa. Puolisokkona höyrähdin ostamaan, nyt sitten fiksaillaan - onneksi myyjän piikkiin, mutta aikaa ja vaivaa ottaa. Tyhmyydestä sakotetaan...
Comment
-
Tuosta faktaa: https://fi.globalpetrolprices.com/ga...prices/Europe/
https://autotoday.fi/bensiinin-hinta...ta-prosenttia/
"Suomalainen ostaa keskimääräisellä nettomääräisellä kuukausiansiolla yhteensä 1 589 litraa bensiiniä, jolla irtosi vertailun 13. sija.
Koska bensiinin hinta nousi vuoden takaisesta, eikä keskimääräinen palkkojen nousu riittänyt kompensoimaan nousevia hintoja täysimääräisesti, saa keskipalkalla tänä vuonna vähemmän bensiiniä kuin vuotta aikaisemmin.
Suomi sijoittui vertailussa Pohjoismaista viimeiseksi. Kaikki muut Pohjoismaat sijoittuivat kärkikymmenikköön. Suomi sijoittuu vertailussa samaan ryhmään muun muassa Ranskan, Belgian sekä Iso-Britannian kanssa, jotka löytyvät sijoilta 12, 14 ja 15."
Comment
-
Tuosta päästään vielä toiseen asiaan joka liippaa jo niin läheltä politiikkaa ettei sitä ole syytä ehkä täällä kuitenkaan sen enempää avata. Kun puhutaan keskipalkasta niin äkkiseltään puolet palkansaajista jää sen alapuolelle ja puolet yläpuolelle. Ensimmäiselle puoliskolle, varsinkin mitä kauemmas asteikolla mennään siitä keskipalkasta, polttoaine on suhteessa nettotuloihin kallistunut paljon enemmän. Hyvätuloiselle toki just päinvastoin. Absoluuttinen euromääräinen muutos on sama mutta vaikutus täysin eri riippuen onko kuukauden nettotulot 1500€ vai 2500€.
Comment
-
Aiheesta löytyy osuva artikkeli: https://www.iltalehti.fi/politiikka/...0-6b060eec055c
Ainakin minua ottaa pääthän tuo jyrkkä progressivinen verotus.
Comment
-
Olen antanut itseni ymmärtää dieselautojen kattien olevan romuarvoltaan jopa "arvottomia" verrattuna bensaversioihin. Ilmeisesti näin ei olekaan jos moisia viitsitään anastaa. Ulkomailleko ne viedään vai liekö joku kotimainen romukauppias ilomielin lunastaa kymneniä katalysaattoreita kerrallaan mitään muka epäilemättä? Rajavalvontaa tiukemmaksi.
Comment
Comment