Kyllä se vakuutusyhtiö olisi silti halunnut suosia myös mun auton tapauksessa heidän sopimuskorjaamoa. Esitin silti kohteliaasti toiveeni, että josko kuitenkin saisin viedä marmorille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Ihan varmasti olisi IF halunnut tarjota taas jotain jäätävää nyrkkipajaa, joka olisi kaiken lisäksi vienyt vielä bensat tankista. Ei kiitos enää niitä, ikinä. Varmaan sen vakuutusyhtiönkin kannattaisi ehdotella edes jotain säällistä jälkeä tekevää suht fiksua puljua, eikä haistatella pitkät asiakkaalle, niin voisi asiakaskin olla suostuvaisempi vakuutusyhtiön ehdottamien puljujen käyttöön jatkossa. Marmorilla on kolmeen kertaan autoa laitettu peltiä ja maalia 15v aikana vakuutuksen piikkiin, ja siellä on tehty kaikki aina viimeisen päälle.
Comment
-
Minulla vaihdettiin tuulilasi kesäkuussa Allroadiin, kun kiveniskusta tuli hämähäkinseitti tuulilasiin. Soitto IFille ja tiedustelu käykö korjaus Audicentterillä? Ehdottivat ensin muuta pajaa mutta pienen ämpyilyn jälkeen sanoivat sen olevan ok.
AC:sta asiasta kysyessäni he sanoivat olevansa IFin tuulilasivaihtojen sopimuskumppani ja riittäisi, kun siellä kävisi ensin tekemässä vahinkoilmon jonka jälkeen AC hoitaa asiat IFin suuntaan.
AC hoiti tuulilasin vaihdon hienosti mutta yllätys oli, ettei sieltä tullut autoon Audin alkuperäistä lasia vaan Saint Gobainin tarvikelasi. Tämä pikkuisen harmitti, kun olisin nimenomaan halunnut orkkilasin, joka oli myös syy siihen, että halusin AC:n tekevän vaihdon. Noh, tätä sitten ihmeteltyäni selvisi, että AC-käyttää Saint Gobaineja tuulilasivakuutuksella tehtyihin korjauksin.
Tämän kun olisi tiennyt etukäteen niin olisin koittanut saada sen orkkislasin vaikka maksamalla sen ja SG-lasin erotuksen omasta pussista.
Comment
-
Ilmeisesti tuulilasin tyyppi (eli auton varusteet) vaikuttaa asiaan, onko tarvikelasia saatavilla. Nimimerkillä toukokuussa vaihdettu samanikäiseen A6:een AC:lla vakuutuksen piikkiin alkuperäinen ruutu tilalle.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiMinulla vaihdettiin tuulilasi kesäkuussa Allroadiin, kun kiveniskusta tuli hämähäkinseitti tuulilasiin. Soitto IFille ja tiedustelu käykö korjaus Audicentterillä? Ehdottivat ensin muuta pajaa mutta pienen ämpyilyn jälkeen sanoivat sen olevan ok.
AC:sta asiasta kysyessäni he sanoivat olevansa IFin tuulilasivaihtojen sopimuskumppani ja riittäisi, kun siellä kävisi ensin tekemässä vahinkoilmon jonka jälkeen AC hoitaa asiat IFin suuntaan.
AC hoiti tuulilasin vaihdon hienosti mutta yllätys oli, ettei sieltä tullut autoon Audin alkuperäistä lasia vaan Saint Gobainin tarvikelasi. Tämä pikkuisen harmitti, kun olisin nimenomaan halunnut orkkilasin, joka oli myös syy siihen, että halusin AC:n tekevän vaihdon. Noh, tätä sitten ihmeteltyäni selvisi, että AC-käyttää Saint Gobaineja tuulilasivakuutuksella tehtyihin korjauksin.
Tämän kun olisi tiennyt etukäteen niin olisin koittanut saada sen orkkislasin vaikka maksamalla sen ja SG-lasin erotuksen omasta pussista.
Edit:
Vaimon A3 8V sai AC:lla Pilkingtonin "OEM"-lasin.
Comment
-
No omalla kohdalla on tullut kaksi tapausta, kun tarvikelasi ei ole ollut ihan samaa laatua mitä rinkuloilla varustettu lasi on. Lähinnä ero on ollut lasin reunoissa (2-3cm tuulilasin ala tai sivureunasta) ja siinä miten se taittaa valoa/vääristää näkymää lasin lävitse. Ei tuo käyttöä haittaa yhtään mutta on ärsyttävä ominaisuus, kun sen huomaa.
Comment
-
Tämä taas riippuu siitä, miten lasi on leikattu ja missä kunnossa muotit tai taivutin on ja millaiset asetukset on taivutusuunissa. Toiset eivät huolehdi laitteistaan tai eivät panosta laadunvalvontaan ja jälki on sen mukaista. Mitä tulee optiseen laatuun, niin standardeissa sille on määritelty vyöhykkeet ja vyöhykkeille raja-arvot minkä verran optista vääristymää sallitaan. Reuna-alueilla ja varsinaisen näkökentän ulkopuolella vääristymälle on suuremmat raja-arvot. Standardi myös määrittelee miten usein tuotannosta tuleville laseille tehdään testit. Toki riippuu valmistajasta kuinka tarkkaan se noudattaa tuotannossaan standardeja.
Comment
-
Comment
-
Omakohtaisesti olen huomannut, että esimerkiksi yläreunan tummennuksessa on eroja. Viimeksi en saanut Allroadiin alkuperäisenkaltaista loivareunaista tummennusta ja nyt ajan vaistomaisesti niska kyyryssä. Tuo hatuttaa, koska nimenomaan vaadin samanalista kuin vanha lasi oli. Olihan se samanmerkkinen, mutta leimatkin oli eri nurkassa kuin vanhassa.
Kun selvittelin tätä asiaa, niin samalla valmistajallakin tuo vaihtelee vuosittain sen mukaan kuka kalvovalmistaja on onnistunut tekemään vuosisopimuksen juuri siksi vuodeksi. Tekevät sen yläreunan tummennuksen eri tekniikoilla.
Comment
-
Tilailin viime viikolla keskiviikkona varaosia, normaalisti ottanu DPD kuriirilla jolla on yleensä ollut toimitusaika sen 2-3 arkipäivää tavaran lähetyksestä, Posti lupasi toimittaa yhdessä päivässä. Maksoin sen kalliimman rahdin sitten kun oli muka olevinaan tarve saada viikonlopuksi osia. No, ei tullut osia yhdessä päivässä. Tänäpä maanantaina tuli sitten sähköposti ja tekstiviesti että paketin voi hakea jostain R-kioskista.
Tässä on nyt pari juttua. Posti pikarahti kesti tasan yhtä kauan toimittaa kuin DPD normaalihintainen olisi ollut. Posti oli 25% kalliimpi kuin DPD olisi ollut. DPD toimittaa paketit kotiin kuten sovittu ja maksettu on, Posti ei toimita pakettia siihen osoitteeseen johon toimitus sovittu ja maksettu vaan vie sen jonnekin R-kioskiin josta saan sen sitten helposti ja joustavasti itse hakea. Itse asiassa tästä tulee vielä lisää kuluja ja lisää aikaa menee kun joudun sen paketin erikseen lähtemään ärrältä hakemaan.
Laitan aivan vittuillaksenikin reklamaation. Jos ei muuta niin maksaapa se postin paskiaisille edes muutaman minuutin aikaa kun vastaavat siihen.
"Sä tilaat, mä tuon". No ethän tuo, veit ihan väärään paikkaan ja lisäksi pyydät tästä huonommasta ja hitaammasta palvelusta merkittävästi enemmän rahaa kuin kilpailija. Haista posti v****.
Comment
-
Olihan niitä tuulilasiaukon kehyksiä vedetty naarmuille edellisessä lasinvaihdossa, ja ruvennu ruostumaan. 150€ K-caara kertoi hinnaksi, kun hiotaan ruosteet pois ja maalataan. OK, täytyy neuvotella tästä lisäkustannuksesta IF:n kanssa, kun ei sitä peltiä ole tehtaallakaan naarmutettu - se olisi 21v:ssä ruostunut paljon pahemmin siinä tapauksessa. Eli pakko se on olla tapahtunut edellisessä lasinvaihdossa, eivät vaan ole jaksaneet korjata virheitään silloin, kuten eivät mitään muutakaan... onneksi lasi sentään ei vuotanut.
----
Posti on välillä vähän tuollainen, kun työntekijän selkänahasta yritetään ottaa maksimit irti. Itsellä DPD on myös toiminut hyvin ja kamat on toimitettu mukisematta perille, vaikka olisi ollut kookkaampaa tai painavampaa osaa (apurunkoa, auton akkua yms.)
Comment
-
Juuri tämän takia en vie autoani lasinvaihtoon mihinkään, jossa en itse saa katsoa kun vaihto tehdään. Onneksi on tuttava joka on niin tarkka omassa työssään kuin olla voi. Ei vetele puukolla kuten vanhanliiton lasimiehet ja josta juuri noita ongelmia tulee. Kyseinen henkilö on näitäkin nähnyt kyllin ja sanoi kerran, että on ikävää kertoa asiakkaalle, ettei sun autossas ole enää peltiä mihin liimata lasi.
Comment
-
Juuh, no IF nyt sanoi että korvaavat tuon 150€ könttäsumman joka aiheutuu ruostevaurioiden korjauksesta. Lupasivat myös välittää palautetta eteenpäin aiemmin työn tehneeseen lasiliikkeeseen. Että loppujen lopuksi ei tässä sen kummempaa ongelmaa, asiat järjestyivät ja luotan siihen, että marmorilla tällä kertaa läntätään lasi kiinni vähän siistimmällä työjäljellä. Tai jos jotain menee pielee, niin sinne voi paremmilla mielin mennä kyselemään asian perään.
Comment
-
Lasi maksoi siis joku 230€, työ ja tilpehöörit karkeasti 250€. Lasivakuutuksen avulla säästi siis 280€ ja omiksi kuluiksi jäi 200€.
Yllättävän halpaa marmorillakin tuo lysti. En nyt muista mitä edellisessä lasiliikkeessä maksoi, olikohan 350€ tms? Kolmosella alkava luku silti. Pitäisi penkoa vanhoja asiakirjoja. Ei kyllä mitään järkeä ole käyttää autoa tunaroitavana, jos näin edullisesti homma hoituu marmorillakin.
Toki autoon laitettiin Saint-gobainin tarvikelasi, mikä on mulle täysin ok.
10€ maksoi akkukaukalon putsaus roskista, jopa ecu-kotelon takaa olevat mullat imuroitiin veks. 25€ auton pesu. Kaikki oli viimeisen päälle eikä mistään ollut mitään moitittavaa. Kerrankin saa jostain hyvää palvelua.
Comment
-
Varttuneemalla tuttavalla oli Golfin AFS bixenon alkanut temppuilemaan. Toinen polttimo sammui välillä. Paikallinen marmori oli tutkinut autoa tunnin verran ja sanonut ettei voi tehdä mitään, tarvitaan uusi umpio- 1000 eurooo. Katsoin ETKAsta ja normi D1S polttimot, tänään irrotin umpiot ja vaihdoin polttimot, ekan kanssa meni vähän aikaa, toka meni 10 minuutissa. Katsotaan oliko vika polttimossa vaiko ballastissa. Ballastikin vaihdettavissa ja maksaa n. satasen. Aikamoista kusetuksen makua merkkihuollon osalta
Comment
-
Löytyy varaosanumerot ihan kaikille osille ETKAsta, jopa D1S polttimon ympärille tulevalle muovirenkulalle. Lisäksi ballastille ja AFS control modulille etc. Nämä osat löytyvät myös uutena alkuperäisosina ainakin ebay:n kautta
Comment
-
Tämähän kuulostaa aivan samanlaiselta kus... ei kun toiminnalta kuin yhdessä mun varaosa-C5 avantissa. Se oli käynyt pääkaupunkiseudulla marmoripalatsissa, koska takasumuvalo ei toiminut. Laskun suuruus oli yli 1000€, kun vetivät polttimolta keltaisen sähköjohdon kojetaulun alle. Oikea (halvempi) korjaus olisi ollut ottaa peräkärryn pistorasiasta adapteri pois.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viestiLöytyy varaosanumerot ihan kaikille osille ETKAsta, jopa D1S polttimon ympärille tulevalle muovirenkulalle. Lisäksi ballastille ja AFS control modulille etc. Nämä osat löytyvät myös uutena alkuperäisosina ainakin ebay:n kautta
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viestiTämähän kuulostaa aivan samanlaiselta kus... ei kun toiminnalta kuin yhdessä mun varaosa-C5 avantissa. Se oli käynyt pääkaupunkiseudulla marmoripalatsissa, koska takasumuvalo ei toiminut. Laskun suuruus oli yli 1000€, kun vetivät polttimolta keltaisen sähköjohdon kojetaulun alle. Oikea (halvempi) korjaus olisi ollut ottaa peräkärryn pistorasiasta adapteri pois.
Comment
Comment