Noi sun jäljet näyttää jotenkin ilkivallan synnyttämiltä. Yhtä laila ketuttaa nää huolimattomat parkkeeraajat.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Myöhäisheränneisyys kytkimen luistoon toteutui viime viikolla kun selvisi että vappuna on laadukasta talliaikaa optio käyttää. Noh, sitten tilaamaan kotimaisesta verkkokaupasta levyä, kun mainittiin, että alle viikossa tulee. No kohta alkaa luotto loppua siihen, että tulsi alle viikossa :( Nykyisessä koronatilanteessa ajattelin a)tukea kotimaista, b)toivoin että sieltä tulisi paremmin ko. levy luvatussa aikataulussa.
Sinällään tässä voi syyttää itseään, kun ensimmäinen luistohan tapahtui jo viime syksynä ja yleensähän nuo ei parane ajamalla... Noh, vaihdellaan kun saadaan levy, ehkä sen uskaltaa purkaa näillä ajotarpeilla jo etukynteen.
Toissa viikolla pikkusen yritti ottaa muuten päähän se, että jousta vaihtaessa ihmettelin kun ei meinannut laskeutua etunurkka sopivaan korkoon. No auton käynnistyksen yhteydessä kuului hyvin outo jurina/muuten outo ääni, siinä käytettiin konepeltiä auki ja kävin läpi että enhän minä koneeseen koskenut, eikä sinne ole voinut mitään edes tippua... Pari kertaa sammuttelin ja annoin vapaalla vieriä vähän. Viimein kuului messevä poksaus ja sammutin paskatin tajutessani mitä kävi. Sitten jännityksellä käyntiin ja testaamaan pullahtiko vetarinj sisäpää takaisin paikallaan, vai ulos.. Jokainen voi arvata kumpaan suuntaan se oli mennyt . Tripodi oli ulkona. Kumi tilaukseen jne. Vetarin pää oli karvan muuttanut muotoa ja kaksi tripodin laakeria oli irronnut. Lämmitystä ja putsausta ja äsken lähetin vaimon koeajolle @420km/suunta :)
Comment
-
Kävin tuosse eilen ystävällä.. No kun lähdin naapurin kakara oli hieronut passatin perää kädellä.. Kävin ystävällisesti sanoo lapsen äitille ja hän ymmärsi asian ja sano että hän kieltää ettei niin saa tehdä. Tänään kävin uudestaan kyseisen ystävän luono ja se saa...tanan kakara oli hieronut uudestaa kättänsä eilisen jäljen viereen.. Kiitos ettei jäänyt jälkiä.
Comment
-
Palikka tuli postilaatikkoon. Se alkuperäinen seurantanumero joka näkyy myös eBayssä on piilossa jonkin toisen numeron alla. Posti ei löydä näistä kumpaakaan. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun ihmettelen sitä eBayn koodia että mitään ei näy missään, ja seuraavana päivänä palikka on postilaatikossa eri seurantanumerolla.
Comment
-
Tuo ei ole mitään uutta. Varsinkin ebayn Global Shitting Program tekee seurannan lähes mahdottomaksi. Tai sitten en vain osaa...
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ting%20program
Comment
-
Päätin säästää ja tilata Volvoon Ate merkkiset etujarrupalat Autodocilta ja vaihtaa ne itse. Luottokorjaamoon on Volvon osalta kannettu jo aivan tarpeeksi rahaa. Tänään paketti saapui ja sisälä oli paljon haukutun Meyle merkin pakkaamat palat. Olisiko taas pitänyt säästää hermoja hakea Motonetistä tai vaikka siniseltä? Vaadin vaihtoa, mutta ovatko aivan kuraa?
Comment
-
Väärä diagnoosi autokorjaamolla. Syksyllä vein auton eräälle paljon kehutulle VAG-spesialistille isompaan huoltoon ja vikadiagnoosiin oireina paineen muodostus paisuntasäiliöön, huono sisätilojen lämpiäminen ja pienehkö jäähdytysnesteen hukka. Sanoin vielä, että jos vika on kannessa tai sen tiivisteessä, niin ei vaihdeta jakopäätä ennen korjausta. Olivat paineistaneet jäähdytysjärjestelmän ja löytäneet vuodon vesipumpusta, joka vaihdettiin jakopään kanssa. Ei kuulemma viitteitä kansivikaan.
Ongelma jatkui ja seuraavaksi alkoi vuotaa paisuntasäiliö, joka teki jo lätäkköä auton alle. Vikaa etsittiin muualta ja myös paisari vaihdettiin siinä ohessa. Hetken aikaa pysyi parkkipaikka kuivana, kunnes alkoi uudestaan vuotaa samasta paikasta.
Lopulta toteamus oli "ei jää oikein muuta jäljelle kuin lämpötilariippuvainen hiushalkeama kannessa". Kun yritin kysellä jatkotoimenpiteistä tarkemmin ja kustannusarviota, niin täydellinen "radiohiljaisuus" .
Nyt auto on toisella pajalla kone levällään ja syyksi paljastui kansipahvi, joka oli vuotanut 2-sylinterin kohdalta vesitilaan. Ulkoiset nestevuodot johtuivat järkyttävästä ylipaineesta. Kun yksi tilkittiin, löytyi seuraava heikko lenkki.
Pikkasen horjui luottamus tähän nimeltä mainitsemattomaan kehuttuun spesialistiin. Miten voidaan todennäköisin syy sulkea noin heppoisin perustein pois, vaikka oireet oli melko selvät? Onhan niitä muitakin testimenetelmä. Liekö siellä sitten ekalla kerralla sattunut kohdalle joku osaamattomampi asentaja? Varmasti sieltä löytyy kehujen perusteella myös osaavaa väkeä.
Omakohtaisen kokemuksen perusteella en ole aivan heti menossa uudelleen. Mutta ehkä jonain päivänä. Aika näyttää. Oli siinä pajassa silti myös hyviä puolia.
Turhan paljon vaan paloi rahaa arvailuun, vaikka niiltä osin auto varmasti tuli parempaan kuntoon kuin aiemmin.Viimeksi muokannut panu; 15.5.2020, 02:30.
Comment
-
Ottaa päähän nämä "rehelliset" ebay-kauppiaat. Ostin satasella kuusi akkua akkukoneisiini. Henkisesti varauduin siihen, etten ihan saa sitä mitä tilaan, mutta testerillä usean lataus-purku syklin päätteeksi kapasiteettia oli vain noin 50% luvatusta. Eipä noissa painokaan poikennut alkuperäisistä, joten kapasiteettikin on samaa tasoa. Jollain tarkkuudella näissä paino on korreloinut kapasiteettia.
Pitää neuvotella hinnanalennus, joka on samaa tasoa tuon kusetuksen kanssa.
Palauttaminen on turhan kallista ja vähän riskaabelia: "Pakkausohjeet: Akkujen on oltava uusia, ja ne on lähetettävä avaamattomissa alkuperäisissä myyntipakkauksissa. Akut on käärittävä pehmustavaan materiaaliin, kuten kuplamuoviin." Nämähän ovat nyt kaikki käytettyjä, kun olen vähintään 4 kertaa purkanut ja ladannut ne, eivätkä siis enää edes avaamattomissa alkuperäisissä myyntipakkauksissa.
Tässä sitten "rehellisen" kauppiaan rehelinen(?) vastaus reklamaatiooni:
(Kävisiköhän kauppa paremmin jos tämä tieto olisi jo myynti-ilmoituksessa?)
hi,dear friend
i am so sorry
but it is normal situation on ebay and amazon batteries market.
i think you need to know such market environment.
Because the price of e-commerce is too transparent,the competition is too fierce.
so the sellers can only win the market by lowering the price and lowering the quality.
all the power tool battery sellers are like so: 2000mAh marked as 3000mAh or 3000mAh marked as 4000mAh or 4000mAh marked as 5000mAh.
even some sellers use 3000mAh marked as 5000mAh,2000mAh marked as 4000mAh,1500mAh marked as 3000mAh.
but pls do not worry, our batteries used brand 2000mAh cells as 3000mAh ones 4000mAh cells as 5000mAh.
In today's market environment,cheap price can only buy such quality battery.But the buyer's psychological expectations are high.
All buyers want to buy the high quality items at the low prices.
if some sellers sell the batteries at low price with lower quality,the others sellers also have to lower the quality to make sure their prices have competitiveness.
At the same quality batteries,i am sure our price is much cheaper than original ones and others sellers,Because we are manufacturer not a dealer.
if you can keep it to use,we can take the loss.
i am willing to refund u 10% money of you paid
you can keep them to use
or if you do not want it
i am willing to accept the return and refund all your money
pls do not worry
how do you think?
anyway
i am going to solve your problems well
pls do not worry
wait for your kind reply
have a nice day
Comment
-
Kiitos Pasi, nyt ei harmita yhtään että en ostanut e-baysta Ryobin akkuja. Hintahan oli kolmannes mitä Ryobin alkuperäiset täällä maksaa, mutta päädyin ostamaan ne paikallisesta rautakaupasta. Ryobin akut on litium-ioniakkuja, jotka latauksen aikana balansoidaan kuten kuuluukin. Halpisakuissa tuskin on macthed-cell kennoja ja mahdetaanko niitä edes balansoida.
Comment
-
Kyllä LiIoneissa pitäisi olla balansointi, sillä muuten ne ei vaan toimi. Sen balansoinnin laadukkuus on sitten se, mistä voidaan keskustella.
Tuo myyjä muuten suostui aika helposti (kolmannen mailin jälkeen) 50% hinnan alennukseen kokonaiskauppasummasta (sis postit). Kuudelle akulle jäi hinnaksi 49€ postikuluineen. Ilmeisesti ovat oikeasti peloissaan negatiivisen palautteen mahdollisuudesta.
Tässä on noiden ebay-itemeiden numerot, jos jotakuta asia kiinnostaa: 392469836749, 392639492038 ja 392639513610. Shenteceja tilasin ja Creabesteja sain. Siitä en viitsinyt nillittää, vaikka jostain palautteista olin aistivinani Shentec-tarran olevan laadukkaampi :D
Kesän puuhastelujen jälkeen tiedän menikö näiden kanssa vain hermot huonoon kuntoon vai oliko tämä lopulta hyvä ostos.
Kuinka moni teistä lataa (kiinan) akut palosuojatussa tilassa? Itse olen sen verran vainoharhainen, että lataan ainakin uudet akut peltipurkissa, josta mahdollinen tulipalo ei pääse leviämään ja savuvahingotkin jäävät minimaalisiksi.
Mittaan myös todellisen kapasiteetin, jotta osaan ladata niitä sopivalla virralla tai ainakin tiedän onko alkuperäisellä laturilla lataaminen ylipäätään mahdollista vai pitääkö käyttää erillistä "älylaturia"...
Comment
Comment