Offtopic:
Edestä kuuluva ääni vois kyllä ollakkin, tosin ei korjaantunut kun käytin jarrut atomeina jumittelun vuoksi enkä silloin huomannut niistä äänen aiheuttajaa (en tosin etsinytkään). Täytyy vielä katsoa ennenkuin alan purkamaan kaikkea atomeiksi, alustasta tuo räpinä ei kyllä tule.
Tuo takapään ääni taas on perinteisemmän kuuloinen alustan klonks mutta kun ei vaan löydä mistä se tulisi. Se siis kolisi jo valmiiksi ja sieltä olikin yksi iskari entinen, koiranluu entinen, vakaajan puslat entiset sekä yksi tukivarsi valmis. Vaihtui sitten tilalle br-racingin alusta sekä nuo muut kohteet. Samalla auto oli ajamatta reilun kuukauden osia odotellessa ja perän vuotoa korjaillessa (on muuten ollu jaappaniankin ingenjör viisas tai joku rane sen jälkeen tyhmä kun perä on kiinni niin ettei sitä saa pois kuin rälläköimällä pultit, pudottamalla koko apurungon tai irroittamalla bensatankin, jos kaksi pulttia olisi toisin päin irtoaisi ihan ne ottamalla pois ja mitään syytä niiden noin päin oloon en keksinyt) joten ei oikein ole tarkkoja muistikuvia onko ääni muuttunut tossa rempassa. Alan nimittäin kohta olla vakuuttunut että tuo uuden alustan yksi iskari on jo valmiiksi kolisevaa mallia. No, sehän toki selviäisi kun vaihtaisi noiden puolta hetkeksi.
Ja enemmän takaisin vielä aiheeseen:
Tätäkin lattialla selällään maatessa ja remontoidessa on alkanut kasvavassa määrin jyrsimään ettei tuohon muuten täysin asialliseen talliin korkeuden puolesta oikein mitenkään järkevästi sovita nosturia.
Lisäksi eräs kanssaharrastaja (en ole tavannut mutta osakauppaa jne käyty vuosien varrella) rupesi kysymättä ja pyytämättä tyrkyttämään käytännössä ilmaisella yhtä jo vähän harvinaiseksikkin käyvää autoa mulle ja vaimokin näytteli ensimmäistä kertaa viimeiseen kymmeneen vuoteen vihreää valoa, vielä kun saisi itselleen puhuttua että mitä sillä tekisi ja mihin sen laittaisi. Ei oikein kykene itselleen perustelemaan miksi sen ottaisi pihan nurkkaan seisomaan.
Edestä kuuluva ääni vois kyllä ollakkin, tosin ei korjaantunut kun käytin jarrut atomeina jumittelun vuoksi enkä silloin huomannut niistä äänen aiheuttajaa (en tosin etsinytkään). Täytyy vielä katsoa ennenkuin alan purkamaan kaikkea atomeiksi, alustasta tuo räpinä ei kyllä tule.
Tuo takapään ääni taas on perinteisemmän kuuloinen alustan klonks mutta kun ei vaan löydä mistä se tulisi. Se siis kolisi jo valmiiksi ja sieltä olikin yksi iskari entinen, koiranluu entinen, vakaajan puslat entiset sekä yksi tukivarsi valmis. Vaihtui sitten tilalle br-racingin alusta sekä nuo muut kohteet. Samalla auto oli ajamatta reilun kuukauden osia odotellessa ja perän vuotoa korjaillessa (on muuten ollu jaappaniankin ingenjör viisas tai joku rane sen jälkeen tyhmä kun perä on kiinni niin ettei sitä saa pois kuin rälläköimällä pultit, pudottamalla koko apurungon tai irroittamalla bensatankin, jos kaksi pulttia olisi toisin päin irtoaisi ihan ne ottamalla pois ja mitään syytä niiden noin päin oloon en keksinyt) joten ei oikein ole tarkkoja muistikuvia onko ääni muuttunut tossa rempassa. Alan nimittäin kohta olla vakuuttunut että tuo uuden alustan yksi iskari on jo valmiiksi kolisevaa mallia. No, sehän toki selviäisi kun vaihtaisi noiden puolta hetkeksi.
Ja enemmän takaisin vielä aiheeseen:
Tätäkin lattialla selällään maatessa ja remontoidessa on alkanut kasvavassa määrin jyrsimään ettei tuohon muuten täysin asialliseen talliin korkeuden puolesta oikein mitenkään järkevästi sovita nosturia.
Lisäksi eräs kanssaharrastaja (en ole tavannut mutta osakauppaa jne käyty vuosien varrella) rupesi kysymättä ja pyytämättä tyrkyttämään käytännössä ilmaisella yhtä jo vähän harvinaiseksikkin käyvää autoa mulle ja vaimokin näytteli ensimmäistä kertaa viimeiseen kymmeneen vuoteen vihreää valoa, vielä kun saisi itselleen puhuttua että mitä sillä tekisi ja mihin sen laittaisi. Ei oikein kykene itselleen perustelemaan miksi sen ottaisi pihan nurkkaan seisomaan.
Comment