Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Alkaa tuo 4F vastustaa.
Tämän vuoden puolella korjattua:
- Ensin kuskin puolen takapussi tammikuussa
- pari viikkoa sitten apparin puolen takapussi
- jumivat etujarrut
- kolisevaa alustaa ihmetelty
- hehkutulppa on nyt sökönä. Lienee aika vaihtaa kaikki
- ACC:n kansi rikki. Forumin perusteella maksoi pari vuotta sitten alta 200e, nyt 280e. Eikä ole suomessa.
Airiplot. Vaimo on vieläkin Moskovassa jumissa, ja itse kävin eilen turhaan kentällä hakemassa. Onneksi ei käynyt pahemmin - vielä. Kaipa ne yhden lennon lisää osaa ryssiä. Tämä selittää, miksi niiden liput oli reilusti halvimmat. Pakko laittaa tuo yhtiö boikottiin ikiajoiksi.
Vähän hätäinen kommentti lentoyhtiötä kohtaan, vai samalla tavallako boikotoisit Lion Air tai Ethiopian Airlines jotka käytti uusia 737:a ja silti koneet tuli lujaa maahan?
No jos olisin itse, tai joku perheestä koneessa, joka tulee tonttiin liekeissä, niin kyllä se eka reaktio aika todennäköisesti olisi, ettei enää samaan kyytiin.
Boengien kanssa kun oli aiemmin ongelmia, niin lomareissua katsoessa kiinnitin kyllä huomiota, ettei ko. yhtiöllä toivottavasti moisia koneita ole.
Venäläinen kone saatiin sentään yhtenä isona kappaleena kentälle. En tiedä jäikö porukka keräilemään sitten matkatavaroitaan vai mitä, kun etupään kautta saatiin vain puolet matkustajista tyhjennettyä. Luulisi sen vetävän paremminkin, vaikka ahdasta on.
Totta tuokin. Laskeutumisvideon mukaan oli sen verta tulta siivistä taaksepäin, etten juuri ihmettele, että osalle kävi vanhanaikaisesti, vaikka liekit nähtävästi olivatkin enimmäkseen ulkopuolella.
Joka tapauksessa syyn selvitessä tuokin vaikuttaa omaan matkustamiseeni joko välttämällä konetyyppiä, tai lentoyhtiötä. Mikäli on jokin inhimillinen/selkeä yksittäinen syy, niin ehkei niin merkittävästi. Lisäksi kuten aiemmin sanottu, jos tapahtuisi itselle/läheiselle, niin vaikutus olisi suurempi.
Eikos siihen koneeseen ollut salama iskenyt, ainakin jostain jutusta niin olin lukevinani. Siihen en nyt taas osaa menna mitaan sanomaan, etta miten se nyt sitten sytyttaa koneen tuleen.
Löysin viimeinkin kauppakassiin sopivat aluvanteet niin eikö pinnapultit navassa ole 5mm liian lyhyet. Nyt pitäis mittailla alkuperäisten pituus ja koittaa löytää pidemmät. Ja tietenkin edessä vaatii koko navan atomeiksi purkamisen että pinnapultit saa välistä irrotettua. Miksei voi olla vaan pultit niin olis hakenut pidemmät.
Ei oikein viitti luottaa siihenkään että mutterin noin 15mm kierteestä vain 10mm ottaa kiinni. Periaatteessa pitäisi riittää jos 0.8 x pultin paksuus eli 9,6mm.
Päiväkodin parkkiksella mersu kuski peruutteli ja hiero etupuskurin naarmuille. En tiiä huomasiko minut istumassa autossa vai ei mutta kerranki jäi paikalle ja hoiti homman mallikkaasti. Voisi osaksi mennä iloisiin asioihin
Pulu laskeutui auton eteen työmatkalla. Se tapahtui niin nopeasti, etten ehtinyt edes jarruun koskea, nopeutta oli onneksi vain n. 40km/h. Pikaisella tyutkimuksella autoon ei tullut pahempaa damagea mutta pitää töiden jälkeen tehdä tarkempi vahinkokartoitus. Pulu RIP (Rest in Pieces)
Politiikasta kun ei täällä saanut keskustella niin lyhyesti ja ytimekkäästi; nyt näyttää siltä ettei näytä ollenkaan hyvältä. Joskus mielessä ollut muutto ulkomaille voisi olla kohta paikallaan.
Voi helvetin perse. Carunan neljän kuukauden siirtolasku ja vesilaitoksen neljän kuukauden vesilasku samana päivänä. Molemmat firmat nostaa veloituksiaan joka vuosi ja samaan aikaan tahkoaa ennätystuloksia.
800€ meni taas että heilahti, sillä olis saanu jo hyvän henkilöauton.
Noin yleisellä tasolla lähivuosien politiikasta (sattuneesta syystä), että näköpiirissä varmasti autoilun kallistumista ja yleistä vaikeutumista. Jotenkin ironista, että pitkien etäisyyksien maassa, jossa ajomäärät melko korkeita, niin ilmapiiri ja verotus melko autoilijavastaista verratuna vaikkapa Saksaan tai Yhdysvaltoihin. Jos osaisin saksaa paremmin, niin enpä paljon näkisi syytä asua Suomessa.
Mä olen miettiny hollantiin muuttoa. Siellä pärjää englannilla ja tarkoitus opiskella myös paikallista kieltä.
Vieraillu siellä melkeen eniten verrattuna muihin ja pidän kovasti.
Vieraan kielen oppii kyllä vuodessa, niin että elämä sujuu. Työpaikkahan se on mikä ratkaisee, jos sellaisen saa järjestymään uudessa maassa, niin kaikki muu seuraa perässä.
Nyt potkii vastaan, pari päivää sitten aloin vaihtamaan nokka-akselin stefaa tuohon virikoneeseen tuleviin nokkiin. No siellähän oli kiila vinossa ja akselin pää halki. Billetti pyörä tietenkin myös mäsänä. Tänään sitten otin toisista virinokista samanmoisen pyörän irti ja tilanne yhtä paha. Molemmat pyörät kiristetty oikein ja oikeaan monenttiin.
Viikonloppuna kun noille ei oikeen mitään voi, jos voi muutenkaan. Niin kokeilinpa uutta alumiini syyläriä paikoilleen keulapalaan. Suorasopivuus ja huippu laatu. Periaatteessa kun katsoo kaukaa, kriittiset pultinreijät ja letkulähdöt osuu samaan konehuoneeseen. Mutta kuten kuvasta näkyy, niin umpio ei mahdu..
Vannetehdas leimannut vanteisiin väärät tiedot, poistanut nämä todella "siististi" ja luulee vielä että nämä menee ihmisille täyteen hintaan. Replicat kyseessä ja myyjä toki tarjosi alennusta, mutta pakko kyllä palauttaa kun en pystynyt sopeutumaan siihen että uutta ostamalla saa tällaista. Kaikissa neljässä vanteessa vastaavat jäljet, sisäkehällä, olkoonkin ettei varmaan suuremmin näkyisi kun vanteet on auton alla, mutta itsehän ne ainakin huomaisin joka kerta.
Comment