Taitaa tulla kokonaan uus kone. Versio 0.2 lisää kierroksia ja puristusta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Ei nyt enää kuumota, mutta eilen ajaessani Kouvolasta takasin Lahteen, ihmettelin jonkun traktorikuskin toimintaa. Iitin jälkeen lähestyttäessa Arolaa muuttuu kasikymppinen rajoitukselle 60 kmh ja siitä lähes heti 50 kmh, josta alkaa myös sulkuviivat. Ohi siis ei pääse. Edessä joku traktorikuski, joka ei sitten vaivaudu siirtymään sivuun vaikka niistä ladonoven kokoisista peileistä hyvin näkee, että takana on jonoa Arolasta Ivaloon saakka. Mikä helvetti siinä on, että vaikka paikkoja vetää sivuun olis ollu silläkin matkalla varmaan ainakin kymmenen, niin että parin kilometrin jono rekkoineen kaikkineen olisi päässyt ohi, niin ei vaan voinut antaa tilaa… :o Piti vaan jurnuttaa kolmeekymppiä edessä ja pidätellä jonoa perässään…
Comment
-
Pakko sanoo että se nyt on ihan sama mitä sä teet tommosella hitaammalla vehkeellä liikenteessä. Se on aina jonkun mielestä väärin, esim. jos se olis vetänyt dösärille sivuun ja sitten lähtenyt sieltä uudestaan liikkeelle niin jonkun eteen olis törkeästi vetänyt. Se olis vaan joku muu huomannut tämän.
Comment
-
Ei sitä kyl montaa kilometriä ilkeäis jonoja perässään vetää vaikka mikä olis. Yleensä traktorilla ajellessa päästin mahdollisuuksien mukaan porukan ohi, rekat etusijalla. Audeja ja Volvoja ei ollu niin kiirettä päästää ohi, ne osaa yleensä ohittaa jos pätkä on semmoinen että paikkoja turvalliseen ohitukseen on.
Jos yhdenkin onnettomuuden voi tuolla toiminnalla välttää, niin sitten ylimääräisen kiihdytyksen ajanhukka ja polttoainekulu on pikkuraha...
Comment
-
Traktorilla ajeas kyllä tulee annettua tilaa jos näyttää jonoa syntyvän. Samaten jos näkee rekan vasta kauempana ja sattuu edes niin tulee sovitettua vauhtia siten että siinä pääsee rekalle tilaa antaa. Muut kun helposti ylensä pääsee, mut rekka kun sattuu niin alkaa jonoa kertyyn. Ei juurikaan haittaa omaa ajoa toi tien antaminen verrattuna siihen että sit tulee niitä väkisin ohi tulevia.
Lakikin myös velvoittaa hidasta antamaan tietä.
Comment
-
Ei ole pahemmin kokemusta(tai ei ollenkaan) kokemusta muusta suomesta, mutta Quattro 20v on oikeassa. Aivan sama, milloin annat tietä, niin seuraavaa heikkohermoa kyrsii, kun olet sen edessä. Ei voi elämä olla minuutista kiinni(tai kahdesta) ja jos on, niin huonosti menee. Eilen ajelin Helsingissä Kehä1:stä ja veli virolaiset veti 70:nen rajoituksella 100km/h. Ja seuraavissa valoissa (Otaniemi)oltiin peräkkäin. Eihän ne sakkoja saa, mutta ei ne mitään siitä hyötyneetkään. Paitsi kauhea kiire, mihin, koska kumminkin ollaan samoissa valoissa. Jotkut härvelit ei vaan kulje kovempaa(aurauskalusto) )Se vaan on näin. Jos rekka hyytyy ylämäessä 60km/h nopeuteen, niin ei sillä kuskilla ole mitään tehtävissä. Häviät 30s siinä mäessä, mutta ei tarvitse ottaa pulttia sellaisesta asiasta, johon toinen ei voi vaikuttaa. Mutta taas olet onnellisesti kotona, vaikka 2min myöhemmin. On se kauheata. Käytä 2min hyödyllisti, koska olet sen omalla ohittelulla saavuttanut. Ja muut kärsii hullusta ohitteliasta.
Comment
-
Sen kummemmin ottamatta kantaa muuhun, tuo "seuraavissa valoissa oltiin peräkkäin"-ajattelu on aika itsekeskeistä. Jos ajaa vaikka tuhat kilometriä pitkän siivun niin on sillä jo merkitystä ohittaako hitaamman ennen niitä ensimmäisiä valoja vai ajaako koko matkan hitaamman takana. Vaikka ohitetusta se lyhyen tarkkailuajan puitteissa näyttääkin siltä että mitään ei ole saavutettu niin pitkässä juoksussa hyötyä kertyy.
Ite kun hinkkas laiskalla shitterillä reilun 50km päivässä niin matkaan meni aina se sama aika. Sit satunnaisesti kun kävi ässäaudilla niin matka-aika oli 5min vähemmän vaikka ei ajanut ylinopeutta. Säästö tuli siitä ettei tarvinnut hinkata allr rajoituksen.
Onko se 5 minuuttia sitten paljon vai ei... no sitä sopii vaikka vuoden päivät kokeilla. Aina kun pääsee töistä kotiin niin jää kotipihassa autoon viideksi minuutiksi istumaan ja fiilistelemään.
Comment
-
Ohittamisessa pitää vähän käyttää pelisilmää ja suhteuttaa riskit jäljellä olevaan matkaan. Lokakuussa ajoin 600km siirtymää ja pääsääntöisesti ohitin kaikki vähänkin rajoitusten alle ajavat. Paitsi kun edessäoleva jono näytti noin 3km pitkältä ja seuraavaan käännökseenkin oli navigaattorissa enää 70km, niin päädyin ajamaan 100 alueella jonon mukaista kahdeksaakymppiä. Viimeisen 50km matkalla katselin erään yariksen raivokkaita ohitusyrityksiä ja se pääsi minusta ja kolmella edelläajavasta ohi, eikä se ollut minusta kovin järkevää, vaikka se ois ollu ajamassa kuuhun ilman kusitaukoja.
Comment
-
No aika kusipäisen viestin kirjoitin tossa aiemmin jos näin jälkeenpäin lukee. :)
Siis kyllä itsekkin tulee päästettyä jono ohi jos sinne sellanen ensin kertyy, on vaan niin paljon kokemusta myös siitä että kun siellä on vaikka kaksi autoa perässä ja ohitus paikkoja on jos suorittaa dynaamisen nilkan ojennuksen mutta kun ei, sit tulee niitä kun roikutaan ikkunasta ulkona ja näytetään keskisormea varmuuden vuoksi kahdella kädellä (koska sehän on paljon tehokkaampaa) ja sit soitellaan firman toimarille ja haukutaan kuskit kun on tientukkona.
Toissa kesänä ajoin vihdintietä n.6km kehäkolmoselta ja kolme kertaa soi puhelin. Oli siis neljä mestaa matkan varrella mitä tehtiin, myönnetään että se kaivinkone ei ole maailman nopein mäissä mut wat kan jyy doo.
Comment
-
Mielestäni oikein hyvin kirjoitettu se edellinen ja nyt vielä aukaistuna antaa syvyyttä.
Itse enemmän nostan vielä tuota näkemystä, että ohittajalla / jonossa ajavalla se ongelma on (itsekkyys, minä minä minä), jos siitä pitää närkästyä kun tietä muut lailliset tienkäyttäjät käyttävät.
Comment
-
Kylläpä ei harmita kun ei enää tarvi työn perässä hangata tuolla maanteillä. Ei olla enää monen viikon päässä siitä kun jyvänkätkijät siirtyy taas koneidensa kanssa tielle. Kumpa se olisikin niin että sattuisi ensimmäisenä siihen taakse ja voisi mennä ohi vaan jos siinä on jo 30 autoa eikä ensimmäiset uskalla ohittaa niin mitään sieltä takaa ei tilanteelle voi. Sitä voi toki koittaa suhtautua ja ajatella pörröisiä ajatuksia mutta noinkohan se traktorikuskikaan viihtyisi jos siirtyisi hänen eteensä ajamaan vaikka 10km/h?
Sitä kun kerran kuuntelin viereisessä pöydässä kun tällainen vanhempi herrasmies avautui miten se ei ole kuin viisi minuuttia kun hän siitä kotitien liittymästä ajaa tähän, ei kenelläkään voi olla niin kiire että hänen tarvitsisi väistää. No lasketaampa tätä vähän auki. 5 minuuttia 100km/h rajoitetulla tiellä tarkoittaa normaalinopeudella noin 8.5km matkaa. Neljääkymppiä traktoriyhdistelmän takana samassa ajassa pääsee etenemään noin 3.5km. Jos sen jälkeen saa nostettua nopeuden takaisin sataseen niin menetetyn ajan hinta on 5 kilometrin matkaan kulunut aika eli kolme minuuttia. Ei kuulosta vielä kovin pahalta? Vaan jos autojono takana on jo 50 auton mittainen niin yhden traktoripapan aiheuttama viivästys viiden minuutin ajoilla onkin jo yhteensä 150 minuuttia.
Sitä voi miettiä ja perustella miten päin vaan mutta kyllä tuolla tavalla ajatellen ei jää epäselvää kuka on minäminäitsekäs.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiTaitaa tulla kokonaan uus kone. Versio 0.2 lisää kierroksia ja puristusta.
Comment
-
Yleensä en auramiehistä valita tai vingu että pitäisi liittymiä tai muits varoa mutta nyt on taas pakko.
Mulla on siis liittymä pihalle tollasessa mutkassa ja mutka vielä mäessä.
Miksi sitä mutkaa pitää väen vängällä aurata leveämmäksi ja leveämmäksi pitkin talvea? Se on taas jo metrin leveämpi kuin muu tie ja menee jo ojan päällä. Aurauskepit on ajettu pois aikoja sitten, kävin lyömässä uudet (alkuperäiset ei ollu mun jäliltä) mutta nekin oli ajettu ojaan. Ja missä ne levityksen lumet on, no mun liittymässä tietenkin.
Aikasempina talvina koetin jopa että puhdistan itse traktorilla tosta pätkän tietä ettei ne lumet olisi mulla liittymässä vaan eihän se mitään auta kun pitää tuota mutkaa leventää. Lopetin sitten yrittämästä.
Jumalauta.
Comment
-
Kannattaa varmaan olla kunnossapitoon yhteydessä, sieltä voisi jopa saada vastauksia kysymyksiin?
Auramiehet varmaan auraa just niin kuin on käsketty ja jos käskyä ei saa muuttumaan niin ei muutu tuloskaan.
Comment
-
Käytännöllisesti katsoen aina, kun vaihtoaika HKI-Vantaalla on tunnin luokkaa tai vähemmän, eka kone on myöhässä. Päivän viimeinen lento Joensuuhun menee aika varmasti sivu suun, kyllä tässä olisi jo halunnut kotiin ajoissa viikon reissun jälkeen. Saman firman lennot onneksi, ei mene omaan piikkiin, mutta harmittaa kyllä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiKannattaa varmaan olla kunnossapitoon yhteydessä, sieltä voisi jopa saada vastauksia kysymyksiin?
Auramiehet varmaan auraa just niin kuin on käsketty ja jos käskyä ei saa muuttumaan niin ei muutu tuloskaan.
- Voisitteko aurata ton mutkan niiden keppien mukaan ettekä levittää sitä ojan päälle?
- Me aurataan se keppien mukaan
-Ettepäs
-Kylläpäs
Jne.
Toki asiaa mutkistaa vähän vielä sekin, että kyseessä on yksityistien pätkä kahden kaupungin tien välissä jonka kuitenkin kaupunki käytännössä auraa ja hoitaa. Kiitosta voi antaa siitä että on ne tuota kesällä lananneet ja soraa ajaneet enemmän kuin on sovittu, koska tuo olisi muuten poikki koko tie. Ongelmahan tuon tien kanssa näin mun näkökulmasta on se, että kaikki ajaa läpi tosta tuolta kaupungin rivareilta ja omakotitalo alueelta kun asfalttiteitä kestäisi n. 3min pidempään päästä keskustaan ja tuo tie ei oikein kesällä meinaa sitä autojen määrää kestää. Kaupunki ei halua tietä kokonaan itselleen toki ottaa..
Comment
-
Julkisiin siirtyminen...ainakin nyt seuraavaksi pariksi kuukaudeksi. Helsinki on paha paikka, kun ei siellä usein käy, nyt kun oli siellä ja tajus, et tossa on mun ramppi ja teki ripeän kiihdytyksen, ni eikö takana ollut sit tumma Skoda, joka vilkutteli rampissa valoja ja halusi minut tien sivuun. Muisti myös "pienellä" summalla :/ Oma mokahan se mut hieman ottaa päähän siirtyä dösällä matkusteluun.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ville_the_pugman Näytä viestiJulkisiin siirtyminen...ainakin nyt seuraavaksi pariksi kuukaudeksi. Helsinki on paha paikka, kun ei siellä usein käy, nyt kun oli siellä ja tajus, et tossa on mun ramppi ja teki ripeän kiihdytyksen, ni eikö takana ollut sit tumma Skoda, joka vilkutteli rampissa valoja ja halusi minut tien sivuun. Muisti myös "pienellä" summalla :/ Oma mokahan se mut hieman ottaa päähän siirtyä dösällä matkusteluun.
Täällä taasen emäntä jälleen kerran tuli pikavoiton kanssa kotiin. On se perkele, kun isäntä ei ole koskaan sakkoja saanut mutta emäntä ravaa muutaman vuoden välein keskustelemassa saako sen kortin pitää vai ei ;)
Comment
-
Voihan se riippua osittain siitäkin, että minkälainen pelisilmä nilkan ojentelun suhteen on. Eli missä liikkuessa, mihin aikoihin, millaisissa tilanteissa jne. ajelee. Kyllä itsellänikin saattaisi olla kortti kuivumassa ollut jo useampaan otteeseen, jos oikeaan aikaan olisi ulkopuolinen taho ollut mittaamassa suoritusta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKävelitkö Handelsbankenin aulaan muovikassillinen käteistä rahaa kädessä, "nää tarvis saada polttaan näppejä vähän vähemmän ja täällä kuulemma osattais auttaa".
Comment
Comment