Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Annoin Masentaja-Arskalle mahdollisuuden korjata virheensä. Sormitiukkuudessa ollut takaraidetangon pultti kiristettiin ja takapään kulmat säädettiin. Aikaa meni 2 tuntia. En kyllä tiedä mihin se aika hukkui, kun en ollut vieressä katsomassa.
Nyt kotona mittauspöytäkirjasta siten huomasin, että on käytetty A6 C5 quattron arvoja eikä Allroadin arvoja! Ilmankos ne ovat vielä säädön jälkeenkin osittain punaisella. Meriselitys liikkeessä oli, että ohjauspyörä on ollut vinossa...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiTransunatorista prakas suutin eikä autopurkaamoihin tunnu saavan yhteyttä sähköpostitse eikä edes puhelimitse. Toinen viikko audin ratissa ja ajaminen on kuin Hammondin mustangilla Patagoniassa...
Comment
-
Yllä mainitusta syystä olenkin käyttänyt Saksan autopurkaamoja. Hinnat ovat järjestään halvemmat kuin myös rahti. Esim. C5 takapuskuri Saksasta kotiovelle 25 eur, Suomalaiselta autopurkaamolta kotiovelle keskimäärin 80 eur.
EDIT:
Siis rahti oli mainittu 25 eur, itse puskuri reilu 100 eur.
Comment
-
Global Shitting Program
Odottelen ebaysta ostettua polttoainekiskoa Briteistä. Myyjä ei tahtonut lähettää sitä alle kilon pakettia Royal Maililla trackattuna 15 punnalla vaan valitsi kalliimman ebayn GSP:n. Nyt hiihtoloman aikaan olisi ollut aikaa askarrella, mutta paketti pysähtyi jonnekin viime torstaina.
Tänään paketti on siis ollut 12 päivää liikkeellä ja tilanne on Hermeksen näkökulmasta tällainen:
"Thanks for your patience, Pasi. We’ve checked this and can see that the parcel was delivered to eBay Geodis. This is eBay’s shipping centre for international deliveries. From here the parcels are re-labelled then sent to the recipient abroad. For further details on this delivery you will need to Geodis, Unit 3 Dove Close, Fradley Park LICHFIELD, Staffordshire, WS13 8UR as we are unable to see the tracking details for the parcel."
"Royal Mail International Tracked & Signed" alle 2 kg paketti tulee 3-5 työpäivässä halvemmalla perille Suomeen ja sen saa hakea Postista, eikä tarvitse tapella PostNordin kanssa.Viimeksi muokannut pta; 7.5.2020, 14:03.
Comment
-
Tuntuu olevan ylivoimaista saada tontille mitään putkisähköasennusmiestä sillä lailla että vaikka soittasivat ennen tuloaan. Kolmen vuoden aikana neljää eri firmaa käyttänyt, jokaiselle vannottanut että soittakaa ennenkun tulette koska teen yöduunia ja nukun päivisin enkä herää siihen jos joku alakerrassa koputtelee oveen. Sanonut vielä että vaikka siitä ovelta soittaa jos ei muuten. Arvatkaapa onko soitettu vai vaan lähetty vittuun.
En vaan jaksa ymmärtää mikä into siinä on tuhlata omaa, firman ja mun aikaa.
Comment
-
Äkkiseltään tulee mieleen, itekin sähköasennuksia yksityisasiakkaille tehneenä, että ei haluta siitä omasta henkilökohtaisesta puhelimesta asiakkaille soitella. Sit jos poka ei vastaa ja soittaakin takas vaikka kahdelta yöllä? Tai muuten vaan sen oman työajan ulkopuolella kyselee jotain työasioita sitten viikkotolkulla jälkeenpäin btdt. Ei duunarille makseta siitä. Aika äkkiä oppii pitämään sen oman numeron vaan taskussa kun ei jaksa myöskään säätää numeronnäyttöä erikseen joka kerta eikä nykyään ihmiset ees vastaa jos soittajan numeroa ei näy. Yrityksenkään intresseissä ei ole hankkia joka ukolle työpuhelimia erikseen.
Comment
-
Kyse on ollut kahden kolmen miehen firmoista, joilla on nettisivuilla jokaiselle oma numero niin ei oikein tee tuokaan järkeä.
Ja totta kai ei omasta luurista soitella, itsekin jonkun aikaa huoltohommia tein ja vähän pääsi yllättämään kun oli joku kesäsijainen antanut mun oman numeron asiakkaalle.
No, en tiiä, täytyy varmaan käydä ostamassa joku halvin ovikello ja aina teipata se oveen "putkimies paina tästä" lapun kanssa.
Ja jos se soittaminen etukäteen ei onnistu, miksi sitä ei sanota siinä vaiheessa kun hommaa tilatessa sitä vannotat ja asian selität, että tänne ei muuten pääse?
Comment
-
Tuokin on ainakin täälläpäin ihan totta, mitä puolitutulta sähkärin juttuja olen kuunnellut. Itse olenkin juuri tuosta syystä koettanut olla joustava noiden kanssa eikä nuo mun hommat ole olleet sellaisia että ne olisi niin päivän tai edes viikon päälle. Sitä mä vaan ihmettelen, että eikö se ole vähän huono bisnes ajella ovilla kiertelemässä kuka sattus oleen kotona.
Comment
-
No, pakko nyt offtopiccina kertoa tarina siitä että on niitä onnistuneitakin kokemuksia.
Asuin vuosia sitten ihan eri paikkakunnalla ja soittelin aamulla ennen töihinlähtöä sähkärille, että yksi pistorasia on pimeenä. Sovittiin perinteinen aikataulu, että tulee kun kerkiää, luultavasti ensi viikolla. No, sitten sillä oli peruuntunut joku toinen keikka, niin sehän tuli oma-aloitteisesti hakemaan multa työpaikalta avaimet että pääsee tekemään hommansa. Eikä ees laskuttanut ajeluistaan mitään. Laitoin parikymppiä enemmän maksuun ja pistin puhelimen pikavalintaan, kun nuo sähköt siinä talossa olivat edellisen jäljiltä mallia "tein itse ja säästin"
Comment
-
Ei niitä numeroita sinne yksitellen näppäillä vaan ne tallentuu jostain whatsappista, sähköpostista tms kun painaa yhtä nappia. Kaikki muu on ylimääräistä säätöä. Ei tietenkään ylitsepääsemätöntä mutta ylimääräistä. Kun tarvis niitä töitäkin ehtiä tekemään eikä miettiä tuommoisia asioita. Oli vähän semmonen juttu että jos työtehtäviin kuuluu asiakkaille soittelu ja sähköpostien lähettely niin niihin pitää minun mielestä saada työnantajalta työkalut. Sähköpostiin piti esimerkiksi isännöitsijöille aina lähettää vikakeikasta raportti että hyväksyivät laskun. Minua vähän sapetti omasta henkilökohtaisesta sähköpostista sellaisia lähetellä kun työasiat ei tosiaan kuulu minulle vapaa-ajalla.
Tein ihan asioikseni mikko_kova_panomies69@gmail.com osoitteen josta lähetin yhdelle tutulle isännöitsijälle sen raportin. Ja kopion oman firman sähkötöiden johtajalle. Meni pari viikkoa niin joka asentajalle oli perustettu oma postilaatikko.
Comment
-
-
Laitetaas duunarin näkökulmasta juttua, useamman vuoden tehnyt huoltohommia putkipuolella yksityisille, taloyhtiöille ja yrityksille. Aika paljon saanut soitella asiakkaille kun keikat on "soita ja sovi" yleensä toimii, mutta välillä asiakkaat eivät uskalla vastata puhelimeen, kun menee paikanpäälle niin asiakasta jututtaessa tulee ilmi ettei viittiny vastata syystä x, nämä siis yleensä taloyhtiöissä huollon tai isännöitsijän tilaamissa töissä. Yleensä taloyhtiöissä pääsee kulkemaan yleisavaimella mikä helpottaa paljon.
Comment
-
Tuolla ylempänä kun avauduttiin tavaroiden myymisen vaikudesta, niin ei se ostaminenkaan näköjään ole nykyisin enää helppoa.
1/4 onnistuneita vannekauppoja, vaikka kaikille olin valmis maksamaan heti pyydetyn hinnan ilman tinkimistä, ja kahdessa tapauksessa olisin vielä päässyt noutamaan heti.
1. Kuljetus olisi järjestynyt parin päivän päästä mutta myi jollekin toiselle ennen sitä.
2. Päätti ettei myy ollenkaan. Oltiin jo sovittu nouto ja juuri kun olin lähdössä hakemaan, tuli viesti ettei käykään, eikä enää vastaa.
3. Vanteita ei tainnut olla lainkaan. Joku jobbari kenellä 100 ilmotusta, lupasi penkoa varastot löytyykö niitä ja nyt useamman muistutuksen jälkeen ei vastaa enää ollenkaan.
On se hienoa että viitsitään kuitenkin se ilmotus tehdä vaikka ei olla aikeissa myydä mitään. Ei riitä sanat kuvailemaan tuota touhua.
Ainiin, oikeastaan 4. kohta on eräs kenelle soitin ja kysyin että ovatko vanteet varmasti suorat, vastaus oli että "sun kannattaa varmaan hakea uudet kaupasta.." No, olipahan ainakin rehellinen vastaus. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AaaVee Näytä viesti1.5kk ollu audi alla ja tänään sit syttyi kerralla kolme valoa tauluun. Esp abs ja alustan valo.. Se on kai alettava katselemaan tosissaan sitä rossin piuhaa. Tuskin siellä isoa vikaa on
Comment
-
Mä oon pitänyt kaupankäynnissä itse moista sääntöä, että se joka tuo ensin rahat saa tuotteen. Näitä joojoo-miehiä on ollut ihan jonoksi asti. "tullaan hakemaan ylihuomenna" - eikä oo viikkoihin kuulunut mitään, "ensi viikolla viimeistään" - ei moneen kk kuulunut mitään. Poikkeuksena toki sääntöön on lähikaverit. Onneksi ei tarvi hirveesti kaupitella kamaa.
Comment
Comment