Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ite nykyisin pyrin ostamaan kodinkoneet mahdollisimman edukkaina, kunhan googlauksen perusteella ei ihan paskaa tulisi. Alakerrassa jyrää lähes halvin samsung, joka ostettu 2007 kun opiskeluajan kone ei mahtunut uuteen kämppään silloin. Tämä 349 kone on nyt jauhanut tyytyväisenä myös kahden kakaran tarpeet ja still going strong. Astianpesukoneessa ehkä munasin ja sijoitin siihen noin 500, ettei tartte ottaa muovipohjaista ja kun piti olla kalustelevypeitteinen, niin vaihtoehdot meni vähiin.
Tämä johtuu nuukuuden lisäksi siitä, että mielestäni nyky koneet eivät vain ole tonnin arvoisia(saati yli). On ihan tuurissaan kestääkö 10v vai ei. Ja noissa vehkeissä on minun mielestäni paljon turhia ominaisuuksia. Itselleni riittää että pakastin pakastaa jne. Uunissa ja hellassa arvostan toki nopeutta induktiossa jne. Kait pesukoneessakin voi olla höyrypesua ja kuivausta, mutten itse noille arvoa laske juuri.
Meillä on hyvä tiskikone. Tai se olisi ihan hyvä, jos ritilät olisi suunniteltu niin, että ei tarvitsisi olla Tetriksen maailmanmestari saadakseen astiat sinne niin, että ne pysyvät paikoillaan ja suorassa - tuntuu siltä, että jos ei teelusikoita lasketa, niin millekään meidän astialle ei löydy hyvää paikkaa koneesta. Ja olisihan se ihan hyvä, jos se myös pesisi ne astiat puhtaaksi, vaikka sitten kippaisikin ne nurin. Niin tai jos nyt vaikka edes kuivaisi ne, ettei tarvitsisi likaisia ja kenoon menneitä astioita ottaa märkänä pois koneesta. Muuten on kyllä ihan hyvä tiskikone. Rosenlew.
Vaihdampa nopeesti termostatin astraan....
Syylärin tyhjennysproppu jumissa, no isompi muovi alle.
Nykäisin ylävesiletkua irti termostaatista, kräks, jäi käteen syylärinpään kiinnityksen kera.
Otampa ihmetellessäni paisarille menevän letkun irti kun piti vaihtaa, kräks liitoksineen lähti.
On se kumma ku 20v/430tkm opeli alkaa haurastumaan...
Maanantai aamuna olis ollu tolle tarvetta, mut eihän siihen osia saa mistään. Ainakaan paisaria. Siis hyllystä, tilaamalla kyllä löytyy.
Ja talliahan mulla ei ole et mukavia asennuskelejä lupaillu alkuviikolle.
A8:lla pohjasta kiinni Tapiolassa. Lyhytvartinen lainalapio ei auttanut mutta Hinaus Sjöberg auttaa?
Edit: Kyllä Sjöberg auttoi. Jännästi oli muuten ilmajousitus sekaisin, kun auton sai pyörilleen: Alusta tipahti tasamaalle päästyämme pohjauskumien varaan ja keltainen vikavalo loimotti mittaristossa vihreän alustavalon kaverina. Puolen kilometrin ajon jälkeen keltainen valo sammui ja kohta perään alustakin nousi normaalille korkeudella. - Ei varmaan ollut hyvä idea yrittää säätää alustaa matalalle auton ollessa pohjansa varassa lumikinoksen päällä?
Viimeksi muokannut kvande; 1.2.2019, 23:16.
Perustelu: Lisätty "tilanne ohi"-päivitys.
Oman asuinalueen teiden ”kunnossapito”.. Onkohan urakoitsijan ainoa auramies sairauslomalla, kun saa noita mökkiteitä ajaa... Koko talvi samaa pohjan hakkaamista..
Landella ajaa pellolla mukavammin, kun täällä yleisillä teillä.
Samassa kunnossa ne tiet on muuallakin tän pitkään jatkuneen pakkasen ja loputtoman lumentulon takia, että turha urakoitsijoita syytellä. Auton ajokorkeudella ei liene syytä tuohon pohjan hakkauttamiseen?
Saisi jo tulla kevät...
Joo sais loppuu tää talvi, mun puolesta ei tarviis tulla enään ikinä takasinkaan mut se ei taida nyt onnaa. 28h hereil viime taistelussa espoossa. Iha loppu.
Talvi on haitannu omaa muuttoa ja toivottavasti viikonloppuna saa pakulla loput kamat roudattua. Tolla nelikko mitsulla on voinut kyllä surutta mennä minne haluun. Täytyy laittaa nelikko tuonkin jälkeen kun on makuun päässy.
Vaikka näitä lumitalvia on täällä etelässä vain kerran pari kymmenessä vuodessa niin vajaaveto ei ole edelleenkään vaihtoehto päivittäisen kehonsiirtologistiikan alustaksi.
Mutta saisi tämä lumentulo jo riittää! Onneksi auringossa alkaa olemaan potkua jo sen verran, että lumi sulaaa ja katoilta tippuu vesi, kun pilviverho väistyy :) Kyllä se kesä sieltä tulee. Veikkaanpa myös, että suvikumit voi laittaa alle kokolailla normiaikaan eli huhtikuun alussa.
Etuveto Transporter ei ole jäänyt kertaakaan jumiin 245 leveillä kitkoilla kolmen vuoden aikana. Ja tästä ei saa edes luistonestoa pois.
En ole kyllä A3 E-tronillakaan ollut jumissa. Ei myöskään vaimo.
A6q jää kyllä jumiin, kun ajaa syvässä pakkaslumessa huomaamatta, ettei viimeisen peltoaukean kohdalla tietä olekaan lingottu perille saakka. Traktori oli nostanut lingon ylös ja jatkanut matkaa jättäen tuulen umpeen tuiskuttamat raiteet jälkeensä. Ajoin noissa raiteissa ja tien keskusta oli tuolla kohdalla niin kova, että auto jäi pohjasta kiinni pyörät lähes ilmassa roikkuen. Pakkasta -20, eikä tietenkään lapiota mukana.
Kun quulla jää kiinni, niin se on sitten oikeasti kiinni.
Elämäntilanne on tällä hetkellä semmosessa hivenen stressaavassa välitilassa, joten päähän ottaa koko ajan ns. tasaisesti. Mikä asia milloinkin, mutta tuo volkkarin "quattro" on sentään pitänyt tämän talven aikana mielen positiivisessa moodissa, kun on lunta ollut ihan kiitettävästi.
Loppukesästä/syksyllä tuo oli myynnissäkin, ja olisin tuosta alle tonnilla luopunut, mutta onneksi ei mennyt...
Minua ei lumen tulo harmita, päinvastoin :). Lumilinko on iskussa ja piha kunnossa, autossa alla Torsen, vaikkakin pienellä maavaralla. Eniten haittaa alinopeutta ajavat kuskit liikenteessä.
Nämä kilvenaluset. Ei meinannut C5 avantin ronkille päästä, kun kilvenalunen oli niin paksu. Rekisterikilven valot kun oli pimeänä, niin öli pakko alkaa irrottelemaan rekisterikilpeä. Ihan vaan äkkiä klo 16. Kyllähän mä pian tämän teen ja haen pojan intistä iltalomille...
Ja mitä sieltä SAKAn alusen alta paljastuikaan? No tietenkin Rantajuopon kilvenalunen. Ei hyvää päivää!!! Mitä lienee asentaja-arskan päässä liikkunut?
Sitten katkesi se Audin oma rekisterikilven ruuvi, jolla alempi alusta oli kiinnitetty. Porasin ruuvin ontoksi, enkä tyhmyyksissäni tehnyt uutta kierrettä vaan ahnehdin vastakierretapilla... ja se perhanan korimutteri lähti pyörimään ja vastakierretappia ei saanut irti... Siinä se sitten törrötti. Oli tehtävä päätös: Teenkö rekisterikilpeen sille reiän vai jatkanko?
Klo 20 paikkeilla tappelin yhä ronkin verhoilujen kanssa, kun siellä se perhanan kaihdin ryppyili oikein huolella. Mihin tuollaista kaihdinta muuten tarvitaan?
Olihan niistä rekisterikilven valojen linsseistä toisen kiinnitysruuvikin poikki ja piti alkaa rouhimaan muovia sen ympäriltä pois ja sulattelemaan uutta tilalle...
Jossain vaiheessa meinasi alkaa harmittamaan, että tein tätä autokatoksessa. Ja se autokatoksen kattokin päätti ennen puoltayötä oksentaa lumet pihalle... Kai tuo joskus klo 2 paikkeilla oli nipussa (lue ajokunnossa). Ja pääsi lumitöihin ennen kuin kasa oli pohjia myöten jäätynyt.
Jonkun edellisen asentaja-arska teurastamaa verhoilua pitää vielä vähän kuumaliimailla ennen asennusta. Saapahan samoilla aukaisuilla vaihtaa takalasin pyyhkijän moottorinkin, kunhan se Saksasta kotiutuu.
Työpäivä talviloman jälkeen alkoikin näin. Oli autossa päävirrat päällä ja kontin valot yms. Ei edes mittarivalot syttyny. No tulee sitten vähän kiireisempi päivä jahka saa tämän käyntiin.
A8:lla pohjasta kiinni Tapiolassa. Lyhytvartinen lainalapio ei auttanut mutta Hinaus Sjöberg auttaa?
Edit: Kyllä Sjöberg auttoi. Jännästi oli muuten ilmajousitus sekaisin, kun auton sai pyörilleen: Alusta tipahti tasamaalle päästyämme pohjauskumien varaan ja keltainen vikavalo loimotti mittaristossa vihreän alustavalon kaverina. Puolen kilometrin ajon jälkeen keltainen valo sammui ja kohta perään alustakin nousi normaalille korkeudella. - Ei varmaan ollut hyvä idea yrittää säätää alustaa matalalle auton ollessa pohjansa varassa lumikinoksen päällä?
Joo, ilmajousitus heittäytyy täysin veltoksi, jos auto on pohjansa varassa, eikä suostu paineistumaan uudelleen ennen kuin auto on taas pyörillään. Todettiin joskus Tahkolla, kun kaivettiin erään nimeltämainitsemattoman turkulaisen herrasmiehen D3-proomua hangesta ;) Olikin hieman savottaa saada se irti.
Prkl ahtaat parkkihallit ja 4F.. Kävin toisessa kerroksessa toteamassa että ei mahu tännekkään ilman kylkien hieromista ja päätin lähteä muualle. Vaikka kuinka muka varo niin alasajorampin korokkeeseen kopsahti auton keulan alaosa. Tais kolahtaa öljypohjaan, ei ainakaan valunut mitään eikä valoja syttyny.. vielä =D
Vasen jalkapöytä/nilkka vittuillut koko viikon, vähä toista. Eikä varmasti tykännyt tuosta tunnin sulkiksen pelaamisesta kovin hyvää. Noh, työnnetään kaikenmaailman geelejä siihen nyt ensi alkuun. Kiukuttelee toisinaan muutenkin. Liekköhän siellä jotain vähä löysällä....
1.5kk ollu audi alla ja tänään sit syttyi kerralla kolme valoa tauluun. Esp abs ja alustan valo.. Se on kai alettava katselemaan tosissaan sitä rossin piuhaa. Tuskin siellä isoa vikaa on
Turhaa arvuuttelua ilman koodien lukua. Voi olla hetken härö. Nuo koodit tulee useampaan paikkaan, ainakin abs:ään liittyvissä asioissa ja rattiakselin häiriössä. Missä tilanteessa nuo koodit tuli?
Taitaapi olla. Tämä vika maksaa siis heti alkuunsa vajaa 300€ vähintään kaapelin muodossa. Ei viitti huoltoonkaan viiä, kun veikkaan tuolle piuhalle olevan vielä muutakin käyttöä. Ihan normaaliajossa tuo tuli ja kuittaantui kahdesti vielä pois uudelleenkäynnistäessä. Kattoo mitä se huomenna tekee, kun pitäis ajelemaan lähteä.
Transunatorista prakas suutin eikä autopurkaamoihin tunnu saavan yhteyttä sähköpostitse eikä edes puhelimitse. Toinen viikko audin ratissa ja ajaminen on kuin Hammondin mustangilla Patagoniassa...
Comment