Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
    Portaissa harha-askel ja pysäytin hyvää vauhtia kiihtyvän 94kg massan toisen jalan ulkosyrjää vasten. Eipä oo ainakaan nivelsiteet enää häiritsevän tiukalla.
    Pitihän se urheasti käydä päivä kokeilemassa töitä. Nyt jomottaa koko ajan, kun ensin jatkuvaa särkyä ei ollu alkuunkaan. Viikon päästä taas uusi yritys :/
    Niin ja tähän liittyen. Se on varmaa ettei kukaan pane mun jalkaan, eikä muuallekaan liimasidettä mm. enää ikinä. RIP jalkakarvat.

    Comment


      olisit jättäny töissäkäymättä, ni se liimaside ois irronnu nätimmin ;) Eikä se edes oikea liimaside tainnu olla Cobania vasta pääsit kokeilemaan.

      BTDT ja useasti todennu, että "ei ikinä", mut kyl se silti helpottaa

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja MKaup Näytä viesti
        Vähän nyppii edelleen vaikka katsastus mennyt läpi eilen..

        Pistivät vaihtaan etuakselilta alempien takimmaisten tukivarsien kumipuslat väljyyden takia molemmilta puolilta. Kuulemma vetäytyy nostaessa niin kuluneet väljäksi pultin puolelta. Tutkies osa irti kumit oli tiukasti kiinni hokissaan pultin puolella ja muutenkin moitteettomat.

        Kun paperit saatua annoin hieman palautetta että kumit oli täysin ehjät. Ei kuulemma olis silloin saanut edes vaihtaa vaan pitänyt tutkia. Juu alappa siinä tutkia katsastajan kanssa sen jälkeen kun auto omalla nosturilla ja vanha osa kädessä uusien osien odottaen lattialla. Tai todetes uuden nivelen paikallaan olles et kun renkaat roikkuu vapaana tukivarsi vääntää ihan yhtälailla kumia. Olisko silloin pitänyt vanhat nivelet laittaa paikalleen ja ajaa takaisin katsastusasemalle vai. Toinen seikka voiko tuossakaan ikinä voittaa vaikka kuinka oikeassa olisi..

        Toki nivelet voi olla salakavalia ettei niistä tiedä onko ehjiä vai ei irtonaisena. Mutta kuminen pusla joka täysin ehjä joka tavalla ei voi kovinkaan väljäksi olla kulunut näkymättä päällepäin. Jos jotain tekevät ulospäin näkymättä niin vaan kovettuvat. Onneks ei nyt niin hirveän kalliit varret kun moni muukin audi kuten myös skodan superb käyttää samaa osaa. En jaksanut alkaa puristamalla vaihtaan kumipuslaa niin otin koko varret ulkonivelineen. Ja työkin meni muutamas tunnis omalla autonosturilla nostelles.
        Noiden kanssa saa oikeasti olla tosi varovainen ettei vaihdata turhaan ehjiä osia. Kumi kumminkin joustaa aina jonkin verran ja jotkut puslat on sen verran löysiä, että antaa tosi paljon periksi. Kaiken lisäksi ne tukivarren sisäpäät on monesti niin ahtaassa raossa, ettei sinne näe saati mahdu rautaa väliin, jolla väännellä.

        Comment


          Nämä kelit ja suolalillussa ajelu. Kyllä ei vielä viime viikolla suolattu, mutta muuttuuko loka-marraskuun vaiheessa joku prioriteetti? Lämpötilathan on ihan samat tai viime kuun puolella oli jopa kylmempää.

          Comment


            Joku sanoi sen reilun viikon takasen Jämsän lumisateen yhteydessä että talviylläpitosopimukset alkaisi vasta marraskuun alusta. Tiedä sitten...?

            Comment


              Allergiat ja keuhkosairaudet suljettu pois miksi terveys reistailee, ja seuraavaksi aletaan tutkimaan onko jotain vialla sydämessä... Saas nähdä... On tämä ollut melko pitkäpiimäistä ja stressaavaa...

              Comment


                Meitsillä tavan työterveys tarkastuksessa todettiin sydämen sivuääni ja kardiologin käynnin jälkeen hiippaläppä vuotaa kohtalaisesti. Parin viikon päästä olis oysissa käynti letkua nielemässä jotta selviää enemmän. Ei siis ole vaikuttanut arkeen mitenkään eikä mitää huomannu terveydessä niin pikkusen yllärinä tuli moinen itselle.

                Comment


                  Posti. Tilasin osia ebaysta ja lähetystiedot näkyy siellä sekä DHL:n seurannassa. Postipa on keksinyt uuden palvelun: sähköpostiini tulee ilmoitus saapuvasta lähetyksestä.

                  Posti asiakaspalvelu kirjoitti 8.11.2018 11:27:
                  > Osoitteeseen [katuosoite] [postinumero ja -toimipaikka] on tulossa lähetys
                  > [lähetystunnus] seuraavien päivien aikana. Jos et ole paikalla, se viedään
                  > noudettavaksi postista.
                  >
                  > Toimitusvaihtoehtoihin pääset tästä: https://isms.fi/a/[editoitu] (vastaus
                  > klo 13:00 mennessä).

                  Mikäs se tässä nyt ottaa päähän? No hieman harmitti kun en ehtinyt kesken työpäivän 93 minuutin aikana ohjata sitä lähetystä haluamaani paikkaan. Ajatus oikein hyvä Postilta, mutta toteutus hieman ontuu: keskellä päivää on 93 minuuttia aikaa tehdä asialle jotakin. Sen jälkeen linkin takaa löytyy "Vastausaika on päättynyt. Terveisin Posti."

                  Ei tästä nyt vielä mitään suurta mielensä pahoitusta tullut. Toimin itse asiakasrajapinnassa ja vieläpä opastan muita asiakaspalvelutoiminnoissa (jos ei osaa niin pitää opettaa, eikös?). Ajattelin sitten olla ammattilainen ja kertoa Postille tästä kokemuksestani.

                  Miten annat palautetta Postille? Vastaat tietysti suoraan siihen sähköpostiin, minkä olet vastaanottanut. Ehei. Viestissä ei ollut tietenkään mitään "no reply to this address" -infoa mutta lähettämäni sähköposti ei vaan kelvannut sähköemail-järjestelmien administraatiosta huolehtivalle domain-name-serverille. Liekö tuo edes hänen oikea nimensä, kuulostaa tekaistulta.

                  Ahaa! Postin verkkosivuille. No nyt rullaa varmaankin. Missä täällä on asiakaspalaute-osio? Ei. No asiakaspalvelun yhteystiedot. Soita, chattaa tai verkkolomakkeella. Yksityisasiakkaiden verkkolomakkeissa on vain tilattavissa palveluja tai vastaavaa. Mulla nyt olisi valmiiksi jo kerran kirjoitettuna oma näkemykseni tilanteesta niin mihin sen lähetän? Mennäänpä sitten chattiin. Pakollinen aihealueen valinta ei nyt oikein kohtaa tilannetta. Mennään sitten tuonne "Tuote ja palveluneuvonta".

                  Nyt on siirryttävä ihan käyttämään omaa mantraani asiakaspalvelutilanteiden hoitamisessa: Näytä, älä väitä.

                  Liitteenä lyhyt chattailyni Saran kanssa. Myönnän, että hieman menetin otteeni tuossa ja tuli annettua epäasiallista palautetta kun lomakkelle sitten löytyi sijainti, jota en osannut itse ensin arvata. Puolustuksekseni totean kuitenkin, että olin kirjautunut chattiin Postin yksityisasiakkaiden sivustolta ja antamissani yhteystiedoissani (chattiin kirjaudutaan nimellä ja sähköpostiosoitteelle ennen aloittamista) ei ollut mitään liike-elämään viittaavaa.

                  Edes hopsiksen aiemmin viestissä 24788 jakamat kokemukset eivät toimineet ennaltaehkäisevänä vaan antauduin siis kanssakäymiseen Postin organisaation kanssa. Pitää kai jatkossa vaan antaa heidän tehdä asiat juuri sillä tavalla, minkä he kokevat tarkoituksenmukaiseksi ja olla nöyränä ja kiitollisena siitä, että eivät sentään hukkaa lähetyksiä joiden kuljettamisesta heille maksetaan. Vai tapahtuuko sitäkin?

                  Pointti on tässä jokseenkin ontuva asiakaspalautteen vastaanottaminen ja asiakaslähtöisyys palvelutilanteessa. Lopussa Sara kyllä korjasi hienosti antamalla linkin sinne yritysasiakkaiden puolelta löytyvään lomakkeeseen mutta kyllä minä mieleni pahoitin.

                  Wer annimt, ist selber Schuld, sanoo sakemanni. Eli jos oletat saavasi hyvää palvelua, olet itse syypää pahaan mieleesi, kun et sellaista saa.
                  Attached Files

                  Comment


                    Ämmä, taas..

                    Comment


                      Postin !palvelu

                      Posti lähetti paketin takaisin lähettäjälle, kun en saikulla sitä viikossa ollut hakenut :( Ja lähettäjältähän peritään myös postimaksu paluumatkasta...

                      Comment


                      • Mulle meinas käydä matkahuollon paketin kanssa samallalailla. Tosin onneksi veli sai paketin haettua. Olenko ollut pimennossa tiedotteista koskien posti/mh 2 viikon säilytys-> viikkoon.

                        Comment


                        • Omassa postipaketissani oli myös viikko aikaa noutaa.

                          Comment


                            Muutos tullut vuosi sitten. Rahalla saa lisää noutoaikaa.

                            Comment


                              Kortti taas sulkuun, oli ilmestynyt kreditin puolelle ylimääräinen betway:n veloitus. Mistä lie tällä kertaa vuotanut, vastahan tuo piti vaihtaa keväisen Tukholman reissun jälkeen.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja MrMicke Näytä viesti
                                Posti. Tilasin osia ebaysta ja lähetystiedot näkyy siellä sekä DHL:n seurannassa. Postipa on keksinyt uuden palvelun: sähköpostiini tulee ilmoitus saapuvasta lähetyksestä.
                                Minulle tuli tänään tekstarina samanlainen. Huomasin 13:02. "Vastausaika on päättynyt". Voi helevatti sentään, mikä kiire tuossa on kun paketti on vasta seuraavien päivien aikana tulossa suomeen?

                                Comment


                                • Tilasin osia Autodocilta ja tilaus kesti toista viikkoa. No se ei vielä olis ongelma, mutta kun tilauksesta jäi uupumaan tilatut Boschin etujarrulevyt ja 2 sarjaa paloja. Saas nähä millaisen rumban takana on saada tavarat omalle tontille. Lähetysluettelostakin ne artikkelit löytyvät, mut ei paketista.

                                  Comment


                                    Ihmettelen myös mikä kiire Postilla on...
                                    DHL: Mo, 12.11.2018 10:23 Hamburg, Germany
                                    Posti: 12.11.2018 klo 12:45 Vastaanottajaa yritetty tavoittaa tekstiviestillä ja sähköpostilla toimitustavan sopimiseksi
                                    Paketti tulee varmaan vasta ensi viikolla kotiin. Siihen nähden tuo annettu aikaikkuna on varsin lyhyt.

                                    Comment


                                    • Mulla tuli autodocilta joskus samalla lähetystunnukksella kaksi pakettia. Juurikin jarrulevyjä ja paloja. tulivat eri päivinä.

                                      Comment


                                        Postnordilla tuli tavaraa Ruotsista.
                                        Paketti seisoi Göteborgissa viikon kun kysyin asiaa postnordin asiakas palvelusta(lupaa vastata 24 tunnissajoka vastasi 76 tunnissa). Vastaus oli ettei heitä kiiinnosta vaan kysy itse ruotsin postnordilta!

                                        Comment


                                        • Aika olematon juttu, mutta anyways. Töiden jälkeen kävin viidessä eri kivijalkakaupassa etsimässä Adidaksen sukkia. Samanlaisia täysin normaaleja, bulkeinta bulkkia adidaksen sukkia olen käyttänyt 20v. Ei saatana löytynyt mistään, ainakaan oikeaa kokoa.

                                          Kyrpä otsassa fillaroin himaan ja nettiselain auki, www.adidas.fi - hakusanaksi "socks" ja heti löytyy. 13€/3 paria juuri samanlaisia, mitä oon aina käyttänyt. Kokojakin löytyy yhdeksää erilaista, välillä 19-54. Ei tarvinnut luoda edes mitään tunnuksia paypal checkoutilla, syöttää osoitetietoja, maksutietoja tms. Ehkä helpoin nettiostos ikinä.

                                          Mutta toi kivijalkaliikkeissä ravaaminen. Täysin turhaa touhua nykypäivänä, tosskain kikkaillessa meni tunti helposti. Saipa sentään liikuntaa.

                                          Comment


                                          • Täysin samaa mieltä kivijalkaliikkeiden suhteen. Huippuimuri lakkasi toimimasta ja totesin että moottori rikki, nettiä tutkiessä löyty että Ilurii15 ja Vilpe e120/190 olisivat samaa mallia. No paikallisesta K-raudasta sitä löytyisi, ainakin netin mukaan, no soitto sinne ja tylyhkö myyjä vastaa ja sanoo että ei jaksa etsiä hyllystä, että netistä varmaan löydät helpommin. Ei tarvinnut montaa kertaa miettiä tilaanko muualta eli netistä.

                                            Comment


                                            • Auton likaantuminen, aivan jatkuvaan saisi pestä jos haluaa pitää puhtaana. Autolla ajettu puol päivää ja 500km pesun jälkeen, asvaltti tietä. Tulisi jo lunta.

                                              Tulee muuten mielenkiintoista luettavaa tästä palstasta, kun laitat hakuun "posti".
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Passatti ei koskaan jätä tielle ja taas se jätti. Aamulla aivan normaalisti käyntiin, päiväkodin pihassa sammutus ja sieltä lähtiessä virrat meni päälle, vaan heti kun startti aikoi pyörähtää, kyykkäsi kaikki sähköt välittömästi. Palautui vasta hetken päästä. Aivan pimeäksi meni koko laite. Akku näköjään vainaa.

                                                Tulipa liikuntaa kun käveli päiväkodille 4km hakemaan toista autoa.

                                                Comment


                                                • Nikke: Hyvä tietää. Samasta jutusta lie kyse ja niin minulle vastattiin Autodocilta kun asiaa hätäpäissäni kyselin.

                                                  Vähän outo tapa toimia, lähetyksen lapussakin luki että tuo paketti oli (1/1) eli siinäkään ei kerrottu mitenkään että toinenkin paketti olisi tulossa.

                                                  LauriTJ: kerro ihan mielenkiinnosta minkämerkkinen akku ? Eikai sznajder ?

                                                  Comment


                                                    Itsellekin tuli euroopasta paketti jossa piti olla yksi kolli. Mutta olikin kaksi. Kumpaakaan pakettia ei posti onnistunut toimittamaan pyydettyyn toimipisteeseen, vaan molemmat kulkivat eripuolille kaupunkia, ensimmäinen päivän myöhässä ja toinen pari päivää myöhemmin.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viesti
                                                      Ihmettelen myös mikä kiire Postilla on...
                                                      DHL: Mo, 12.11.2018 10:23 Hamburg, Germany
                                                      Posti: 12.11.2018 klo 12:45 Vastaanottajaa yritetty tavoittaa tekstiviestillä ja sähköpostilla toimitustavan sopimiseksi
                                                      Paketti tulee varmaan vasta ensi viikolla kotiin. Siihen nähden tuo annettu aikaikkuna on varsin lyhyt.
                                                      Jatkoa tarinaani viestissä 24823, sillä olen ihan oikeasti sen verran nihilisti, että lähetin oman näkemykseni tästä toimintatavasta sillä lomakkeella, joka minulle osoitettiin.

                                                      Posti vastasi:
                                                      Kiitos yhteydenotostasi koskien Saksan paketteja.

                                                      Ikävä kuulla että et ole ollut tyytyväinen palveluun. Kyseinen toimitustapa kysely on aivan uusi juttu kyseisille paketeille!

                                                      Normaali toimintatapa oli että pakettia yritettiin kerran toimittaa ovelle ilman mitään ennakkoilmoitusta ja jos vastaanottajaa ei tavoiteta niin paketti toimitetaan postiin lähettäjän ja postin välisen sopimuksen mukaan. Saimme kuitenkin mahdollisuuden antaa vastaanottajan valita.

                                                      Laitan toki palautteen asiasta että jos mahdollista niin vastausaikaa voisi pidentää.
                                                      Tavarat muuten tulivat perille. Kun ne torstaina olivat Hampurissa, ne tulivat Suomeen maanantaina ja jakelu oli tiistaiaamuna Vantaalle (DHL:n tracking ja toimitusaikaennuste toimii moitteettomasti). Enhän minä tietysti ollut kotona klo 9:04, konttorilla 2 km päässä kyllä olin. Eikä pääkaupunkiseudulla asuvana matka postikonttorillekaan pitkä ole eli vahinko oli vain henkistä luokkaa. Sympatiani menevät niille, joilla etäisyys hakemaan sieltä postista on oikeasti merkittävä.

                                                      Siinä palautteessani postille totesin, että asiakaspalveluidea on hyvä, mutta toteutus ontuu tuon alimitoitetun aikaikkunan myötä, mistä seuraa suurempi mielipaha kuin aiemmasta käytännöstä, jossa ei ollut mahdollisuuttakaan tehdä asialle mitään.

                                                      En pidätä hengitystäni aikaikkunan pidentämiseen saakka...


                                                      pykiz: sulla on mielestäni kieroutunut huumorintaju jopa savolaiseksi, kun teet tuollaisia hakuja.
                                                      Tulee muuten mielenkiintoista luettavaa tästä palstasta, kun laitat hakuun "posti".

                                                      Comment


                                                      • Aika olematon juttu, mutta anyways. Töiden jälkeen kävin viidessä eri kivijalkakaupassa etsimässä Adidaksen sukkia. Samanlaisia täysin normaaleja, bulkeinta bulkkia adidaksen sukkia olen käyttänyt 20v. Ei saatana löytynyt mistään, ainakaan oikeaa kokoa.

                                                        Kyrpä otsassa fillaroin himaan ja nettiselain auki, www.adidas.fi - hakusanaksi "socks" ja heti löytyy. 13€/3 paria juuri samanlaisia, mitä oon aina käyttänyt. Kokojakin löytyy yhdeksää erilaista, välillä 19-54. Ei tarvinnut luoda edes mitään tunnuksia paypal checkoutilla, syöttää osoitetietoja, maksutietoja tms. Ehkä helpoin nettiostos ikinä.

                                                        Mutta toi kivijalkaliikkeissä ravaaminen. Täysin turhaa touhua nykypäivänä, tosskain kikkaillessa meni tunti helposti. Saipa sentään liikuntaa.
                                                        Tuossapa se vastaus on, miksi.

                                                        Olen itse joskus ollut tilanteessa, jossa mun olisi pitänyt jälleenmyyjänä kilpailla maahantuojan kanssa hinnalla.

                                                        Comment


                                                        • Passatissa kolisee kuskin puolen takapäässä joku. Missään ei tunnu välyksiä, puslat näyttää ehjiltä, iskarin yläpäät on vaihdettu ja kiristetty, kaikkien pulttien kiinnitys on tarkastettu ja silti kolkattaa pienissä terävissä heitoissa esim. kaivonkansi. Isoissa heitoissa menee ääneti. Menee kohta järki.

                                                          Comment


                                                          • Tavallaan ketuttaa, tavallaan ei. Tuossa lounaan aikaan kännykkä tärisi taskussa pariin otteeseen - oletin, että sähköpostia/chat-viestiä pukkaa, joten en kaivanut puhelinta taskusta. Myöhemmin huomasin, että tärinä olikin johtunut Nordean Wallet -sovelluksesta, joka heittää puhelimeen push-viestin jokaisesta luottokorteillani tehdystä ostoksesta ja joku oli tosiaan lounaan aikana tehnyt kolme puntamaksua kortilla: ensiksi selvästikin joku pieni maksutesti reilu 1 e, perään lähes 700 e arvoinen aurinkopaneelitilaus (wth?) ja sitten vielä joku 44 e bussimatkalippu.

                                                            No, kortti heti väliaikaiseen käyttöestoon Nordean varsinaisella mobiilipankkisovelluksella, sitten soitto pankkiin, että laittavat uuden kortin ja samalla sain ohjeet reklamaation tekoon. Kaikki tämä alle 15 min siitä, kun havaitsin noista push-viesteistä, että korttia käyttää joku muu.

                                                            Ja Nordean Wallet-sovelluksesta myös näkyi verkkokauppa, josta aurinkopaneeliostos oli tehty. Löytyi nettisivu ja sieltä löytyi chatti, jonka toisesta päästä vastasi Jim, joka pahoitteli tilannetta ja peruutti tilauksen heti ja sanoi, että katevaraus häviää kortilta jonkin ajan kuluttua.

                                                            Eli rikolliselle jäi nyt 44 e arvoinen matkalippu, josta tiedän saavani summan kyllä takaisin. Toki tuo ketuttaa, että rikollinen jäi voitolle, mutta tilanne olisi voinut olla paljon huonompikin ilman Nordean sovelluksia.

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Zoml Näytä viesti
                                                              Passatissa kolisee kuskin puolen takapäässä joku. Missään ei tunnu välyksiä, puslat näyttää ehjiltä, iskarin yläpäät on vaihdettu ja kiristetty, kaikkien pulttien kiinnitys on tarkastettu ja silti kolkattaa pienissä terävissä heitoissa esim. kaivonkansi. Isoissa heitoissa menee ääneti. Menee kohta järki.
                                                              Onko itse iskari jostain syystä poissuljettu vaihtoehto? Mulla joskus kolahteli etupää ja iskarin vaihtamalla loppui. Iskarissa oli parin kolmen sentin alue jossa ei käytännössä minkäänlaista vaimennusta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X