Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8:sta metsästetty kauan kolinaa ja käytetty turhaan rahaa vian selvittämiseen, mutta nyt iskarin vaihdolla onneksi kolina loppu. Vaan eipä tuolla ehtinyt ajaa kuin viikon kun alkoi jo uusi kolina. Parkkipaikkanopeudessa jos kääntää oikealle niin tietyssä parissa kohdassa kuuluu vasemmasta etunurkasta ihan rattiin asti tuntuvat napsautukset. Perkl... :D

    Edit: Nyt ottaa päähän vielä enemmän. 2000km sit vaihdettiin uusi tuulilasi ja se halkesi taas, kun tietyömaalla edellä ajavan auton renkaaseen tarttui möykky uutta asvalttia ja se sinkosi meikäläisen tuulilasiin. Mitähän seuraavaksi?
    Viimeksi muokannut masuuuu; 7.8.2018, 10:20.

    Comment


      Parikin milliä pikkuasiassa ottaa päähän. A6 2.5TDI quattro, BAU-koneella 05-mallinen, C5 kumminkin. Mahlen LX593/1 ilmansuodatin on 70.3 mm korkea. Ei sovi. Monet muut on 69-millisiä. Mulla siis liian korkea. Ainut asia minkä olisin osannutkin vaihtaa ;)

      Comment


      • Hommasin -87 meseen uuden ilmastoinnin kuivaimen ja ajelin suurin odotuksin huoltoon jossa on vielä R12 korvaavaa kylmäainetta. No, typpipainekokeessa lauhdutin osoittautuu vuotavan kuin seula ja uusien saatavuus tähän malliin on melko kehnonlaista. Pitää tietty olla oma kenno joka moottorivaihtoehdolle ja vuosimallille. Väännettiin vielä veistä haavassa, että näitä retrolaitteiden korvaavia kylmäaineita ei enää tahdo saada tukusta ollenkaan ja normi R134a on myös kallistunut aivan huikeasti. Millähän näitä laitteita jatkossa enää kunnossa pidetään?

        Comment


        • Jos paloturvallisuus ei ole 1. prioriteetti, R290 & R600.

          Comment


            Lisää voimaa...

            Kyllä se putsari sinne menee, kun vähän runnoo...

            Alkoi vit... ei kun kaduttaa, kun sanoin viime jakopäärempan, tekijälle, että vaihda suodatin samalla. Äsken sitten paljastui miksi auto alkoi syödä N75 venttiileitä. Lyhimmillään "ei riemulla rajaa, kun Audilla ajaa"-hymy kesti 20 km. Kolme Pierburgin N75 venttiiliä vahdoin ennen kuin keksin mistä kenkä puristaa (=katso liitekuva). Viimeinen venttiili meni ilmeisesti sen takia, kun en puhaltanut venttiilin ja putsarin välistä letkua puhtaaksi.

            Koska kaikki pitäisi korjata itse ja säästää jokainen sentti, niin kokeilin imaista vanhalla jääkaapin kompuralla alipaineen N75 venttiillin ja "huuhdella" sen saastuneen N75:n taas toimivaksi. Tytär ajoi jo sillä käsivarteen ja takaisin ilman ongelmia. Pitää "korjata" noi muutkin varaosiksi :)

            PS Faceliftissä on erilainen N75 liitin kuin vuotta vanhemmassa, jonka ostin varaosiksi... Otti sekin päähän, kun kuvittelin saavani varaosan "halvalla", mutta eihän siitä mikään osa sovi faceliftiin. Tuntuu, että ainoa yhteensopiva osa on tummennetut tuning led-takavalot, mutta mun käyttikseen ne eivät päädy...
            Attached Files

            Comment


              Huomasin tänään että maalämpöpumpun päältä yksi patterilinjan liitos alkanut vuotamaan, tiputtaa noin pisaran minuutissa. No eipä siinä, tässähän oli koko urakalle 6 vuoden takuu. Löysin vielä kuitinkin.
              Attached Files

              Comment


              • Kyllä tuo Mikko menee vielä takuuseen aivan varmasti, kun ajallinen ylitys on noin pieni...


                Ja itse aiheeseen, niin oma saamattomuus joka johtuu pienestä väsymyksestä ottaa vähän päähän, kun ei tahdo saada oikein mitään aikaiseksi, kun pääsee iltaisin töistä pois.

                Comment


                  Soitin jo tutulle putkarille, ei se niin kallis oo itekään laittaa. Ja nyt kun ei oo ihan paniikki kun ei lämmitystä vielä tarvita.

                  Comment


                  • Piti vaimon civicciin vaihtaa etutolpat, mutta töksähti siihen että vakaajan tangoissa on samanlainen idioottiratkaisu kiinnityksessä kuin mm. B5:n takavakaajan vastaavissa. Eli kierteen päässä on se pieni kuusiokolo, millä pitää vastaan kun mutterin pistää kiinni. Siinä ei kerkee edes kissaa sanoa, kun jo pyörähtää avain tyhjää mutteria aukastaessa. Jossain tarvikeosissa on sentään siellä juuressa sorvattu kiintoavaimelle hahlo, jolla sen saa aukikin.
                    Ja sitten motonetissäkin nuo on loppu, ettei mitenkään onnistu viikonlopun aikana remppa.

                    Comment


                      Ei oo ny taas kovin iso asia mutta kylläpä harmitti tehdä turhaa työtä. Meillä on 4G-yhteys alkanut tökkimään aika pahasti. Kun juon aamukahvetta aamuviiden aikaan, netti toimii sen 50Mbit/s mitä luvataan mutta alkuiltapäivästä eteenpäin alkaa hidastumaan kun tulee verkkoon kuormaa. Tuo on ollut aivan perus 13,90€/kk tikku jolle ehtojen mukaan luvataan 0,4-50Mbit downlink nopeus.

                      Tilasin nyt kokeeksi vielä Telialta vähän paremman routerin ja siihen liittymän jolle luvattiin sitten 10-50Mbit/s eli missä tahansa tilanteessa vähintään tuo 10 megaa joka kyllä minun musiikin kuunteluun ja interwebsin surffaamiseen riittää. No paketti tuli ja minä intoa piukassa purin vanhat tikut/routerit/ulkoantennin liitokset ja laitoin uuden mööpelin tilalle. Vaan kun ei nouse verkkoon. Ei lainkaan. Kaikki temput siinä kokeilin jotka osaan ja niitä on aika monta. Lopulta totesin että ei tää perhanan liittymä vaan oo lainkaan aktivoitu vielä.

                      Telian omat sivut oli täysin hyödyttömät, vaihtoehdot soittaa omalla kustannuksella aspan numeroon jossa perinteisesti saa jonottaa sen puoli tuntia, ei kiitos. Sitten olisi 24/7 chat joka ei toiminut, ei sitten. Facebookissa tai "Telia yhteisöltä" olisi voinut kysyä apua, no ei se varmaan auta kysyä facebookissa jos vika on selvästi teknisella puolella, eli nou tänks. Viimeinen vaihtoehto oli jättää soittopyyntö, tänään se soitto sitten tuli, tosin tunnin myöhässä siitä aikaikkunasta johon ajanvarausrobotti sen minulle oli merkinnyt. Eipä siinä, vapaapäivällä mikään kiire ollut eli siitä ei sen enempää vaivaa ollut.

                      Vaan se aspan ihminen kun selvitteli ensin asian mistä kyse, kyseli hetut ja osoitteet sun muut, kattoi sitten sieltä putkeltaan:

                      ASPA: "Ei tää liittymä oo vielä aktivoitu."
                      Well no shit, sherlock.
                      MINÄ: "No oliskohan se liittymä kannattanu aktivoida ennen kuin toimittaa niitä vehkeitä asiakkaille?"
                      ASPA: "No aktivoidaan se nyt tässä sitten."
                      MINÄ: "Ei kannata, pakkasin kaikki jo takas laatikkoon ja vien asiakaspalutuksena postiin, peruuta koko tilaus samantien."

                      Lähinnä tuossa kismittää se, että ite myin noita 7 vuotta työkseni eikä olisi tullut mieleenkään antaa "kylmää" korttia asiakkaalle vaan totta kai sen tuotteen pitää toimia heti kun asiakas laittaa kotona virtajohdon seinään. Miksi käyttöönoton pitää vaatia yhteydenoton operaattorin asiakaspalveluun? Se on (kirjaimellisesti) yksi hiiren klikkaus operaattorin päässä mutta paljon enemmän vaivaa käyttäjälle. En osannut edes arvata että olis noin tyhmä "vika" vaan turhaan tärväsin aikaa ja hermoja kun koitin tapella toimintaan. Missasivat varmuudella yhden asiakkaan vaikka eipä sillä mitään merkitystä mihinkään ole. Tilasin sitten kilpailijalta kiinteän liittymän, ehkä se toimitetaan toimivana.

                      Comment


                        Tuossa paketissa on näemmä hieman tuotteistaminen menny päin /C:ttä, mulle kans tuli aktivoimattomana. Meni 30 minuuttia erinäköisten puhelinsoittojen kanssa, ennen kuin oli liittymä käytös :(

                        Comment


                          No perskuta. Telian mastot on ainoat jotka meidän perukoille yltää ja olin juuri katselemassa mobiilidataliittymiä Telialta.

                          Comment


                            Janne, kyllä se toimii kuin sinisen junan vessa, kun sen saa tulille. Vaattii vain lehmän hermoja asiakaspalvelu-puhelimessa

                            Comment


                              Pari vuotta sitten teetätin kytkinrempan B7:aan, kun pääteltiin asetelmassa olevan vikaa, kun poljin jäi pohjaan, eikä vuotoja löydy. Tilasin vakion kytkinsetin ja vauhtipyörän. Viime tingassa päätin tilata SRE:n kykimen rajummalla asetelmalla ja jousittamattomalla levyllä. Asennuksen jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin, uusittiin myös G28 anturi, uusi osa marmorilta marmorihintaan. Ei auttanut. Otettiin paikat uudelleen auki, ja tutkittiin onko vauhtipyörän kehässä kenties vikaa. Ei ollut. Kasaamisen jälkeen auto lähti kuitenkin käyntiin, syy ei siis varsinaisesti koskaan selvinnyt.

                              Alkuperäinen vika ei korjaantunut, poljin jää taas pohjaan. No nyt löytyi pieni vuoto työ- ja pääsylinterin välisestä putkesta, kun oikein suurennuslasilla etsitään. Uusi putki marmorilta, marmorihintaan. Todetaan kytkinrempan olleen vähän turha.

                              No ei se ollut ihan turha, saatiin tuhottua ajettavuus SRE:n setillä. Vauhtipyörä jyristää enemmän kuin vakio-osilla, ja tämän takia softasta täytyy rajata vääntöjä. Bonuksena saatiin nykivät liikkeellelähdöt ja voimansiirron jurinoita. Todennäköisesti kytkin kuitenkin pitää paremmin, mutta toisaalta se ei koskaan ollut ongelma...

                              Muutaman vuoden ajelun jälkeen tuli mitta täyteen, ja varasin ajan kytkinremppaan. Itseasiassa auto on parhaillaan siellä, katsotaan jos nyt tulisi yhtä hyvä kuin alunperin oli. Tuon aikaisemmin tilatun vakiokytkinsetin olin ehtinyt myymään, joten nekin osat joutui tilaamaan uusiksi.

                              TL;DR
                              Parin sadan remontista saatiin useiden touhuyksiköiden remontti ja samalla pilattiin auton ajettavuus pariksi vuodeksi, vain koska kytkinputken vuotoa ei löydetty.

                              Comment


                                Mulla (ilmeisesti) siellä samalla korjaamolla moottori asetettiin kytkinrempassa kovin taakse (vaihtuikohan RS4 tukikumit samalla). Kardaani pääsi pohjaamaan, varsinkin moottorijarrutuksessa. Moottorin kannakkeet löysälle ja asennusraudalla kampeamalla moottoria eteen minkä meni. Jyrinät ja vinkunat pieneni oleellisesti. Tämä siis Tepon kytkinpaketti 1.8T:ssä.

                                Comment


                                  Täytyy tuokin jossain vaiheessa tsekata. Moottorin ja laatikon tukikumit on tullut tässä välillä vaihdettua itse, ja samalla moottoria on käytetty hetken tukien mutterit löysällä, että "hakee paikkansa".

                                  Comment


                                  • Tilasin neljä rengasta, sain yhden. Kuljetuksesta vastasi DPD/ Postnord. Kaksi rengasta on kuulemma Hollannissa ja yhdestä ei ole mitään tietoa.

                                    Comment


                                      Harmillinen yksittäistapaus sattunut Postnordille. Pun intended.

                                      Comment


                                        Naapurin kissa luulee mun takapihaa hiekkalaatikokseen. Voi paska (kirjaimellisesti).

                                        Comment


                                        • Akku ei kestänyt edes 8:aa vuotta. Auto jätti starttaamatta Hennalan Nesteen pihassa. Onneksi naapuri sattui paikalle, niin käytiin hakemassa tallista vara-akku ja kaapelit. Olisi toki työntämällä käyntiin lähtenyt ja myöhemmässä tarkastelussa ilmeni, että olisi autossa olleet mukana uudet kaapelit paketissa. Vara-akku on auton mukana tullut akku, jonka vaihdoin pois varmuuden vuoksi muutaman kuukauden jälkeen. Sama akku pelasti aikoinaan Polonkin pulasta.

                                          Comment


                                          • Oma passatti jätti käynnistymättä perhepäivähoitajan pihaan, ja syyksi ilmeni bensapumppu. Saattaisi olla jopa alkuperäinen ja mittarissa 380tkm, joten kaippa sen olikin aika lopettaa toiminta. Silti vaan ottaa kupoliin tommoset yht'äkkiset vaivat...

                                            Comment


                                            • Sitä tämä historic autoilu teettää :) Itse jo pistin piippua suuhun, että menikö startti :) Startin vaihdoin "uuden" motin mukana. Sinä sentään selvitit alkuperäisen keston, vaikka bensapumppu olikin :)
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 16.8.2018, 22:47. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                              Comment


                                              • Ihan mielenkiinnosta kysyn, oliko sznajder tsp. akku joka pimeni kerrasta ? Noita on tietääkseni mennyt useita kerrasta tilttiin...


                                                Viime sunnuntaina Niiralassa Venäjän tulliin pääsyä odotellessa, alkoi Audi rytkyttelemään tyhjäkäynnillä. No jähä jänskätti pääsenkö hinaukseen, mutta selvishän tuo itsekseen. Luultavasti nelospytty antoi missfirea kosteuden takia.

                                                Comment


                                                • Midac Hyperbolis: http://batterie-outlet.com/Autobatte...1621544_u8914/ Lahden Akku-Ässästä aikoinaan ostin. Edellisenä iltana Defan ylläpitolaturin mukaan oli muutaman tunnin jälkeen täynnä. Aamulla ja päivällä starttasi vähän kankeasti ja sitten ei enää ollenkaan. En ole asiaa viitsinyt enempää tutkailla.

                                                  Comment


                                                  • Schneider osta en tiedä, mutta Exiden akuissa oli pari vuotta sitten ongelmaa. Ne epäilyttävän pienen fyysisen koon omaavat Exiden akut epäilyttävän isolla kapasiteetilla meni vuodessa sököksi.

                                                    Comment


                                                    • Vanhempien autosta sznajder meni kanssa varoittamatta kerrasta yhden kennon oikosululla. Siinä tosin latausvirran suhteen näkyi uupumisen merkkejä mutta käytössä ei vielä aiheuttanut ongelmia.

                                                      Pienistä Varta/Bosch akuista ollut huonoja kokemuksia. Pari vuotta ja kapasiteetti katoaa. Mittareis näyttää erinomaisessa kunnossa olevan, mutta siitä ei hirveästi iloa kun akussa ei enää starttaamiseen riittävää energiamäärää kapasiteetin ollen alle 10%. Huomaa siitä että latautuu isolla virralla hetkessä ja apuvirtaa antaes vika katoaa siksi päiväksi. Seuraavana aamuna normaalit auton kuluttamat lepovirrat syöneet tyhjäksi.

                                                      Noit on hankala saada takuuseen kun pikatesterit sanoo olevan kunnossa paljastuen oikealla pitkällä kuormitustestillä. Eli pitäis osata tehdä moinen testi ja dokumentoida ennenkuin raijaa takuuseen kun bumerangina se sieltä tulee takaisin koska akku kykynee virtaa antaa kuin uus eikä pikatesti kuluta tarpeeksi energiaa akusta että romahtaisi.

                                                      Itselläkin mennyt muutama Varta noin. Alle 2 vuotta ja takuusta uudetkin sama alle 2 vuotta. Boshit ollut isompia eikä niin nopeasti ole kapasiteetti romahtanut, mutta vanheneminen ihan samanlainen. Virtaa otetaan/annetaan isojakin vastaan ihan akun viimeiseen henkäykseen saakka.

                                                      Vähän miettinyt teollisuustarvikkeiden puolelta akun katsomista autotarvikeliikkeiden sijasta. Vähän eri merkkejä näkyy siellä. Tai sitten joku auton alkuperäisakkujen merkki. Nämä tarvikeakut alkanut tympäseen. Auton ensiakku kestää kepeesti 10 vuotta ja tarvikkeakkuja saa melkein joka toinen vuosi ostaa.
                                                      Viimeksi muokannut MKaup; 18.8.2018, 10:49.

                                                      Comment


                                                        Sznajder akulla ei ollut takuuta motonetin myyjän mukaan jos sitä ladattu kelvottomalla Ctek laturilla.
                                                        Näin ainakin Konalan motonetissa.

                                                        Comment


                                                        • http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ostcount=12045

                                                          Selvis tähänkin syy.. Tottakai kaukaa kotoa, Lahdessa. -.-”
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Takuu ja virhevastuukin on oma asiansa. Pistät viestiä Ctekille myyjän kannasta ja sen takaisin myyjälle joka eväsi takuun. Myyjän tehtävä on esittää miksi tuo evää takuun. Syyksi ei riitä kelvoton Ctek vaan miksi Ctek evösi. Jos vielä evää niin vetoa virhevaatuuseen. Siinä joudut itse todistamaan ettet ole käyttänyt väärin. Takuussa kun todistelutaakka on myyjällä/valmistjalla. Koko akkujen takuu on yhtätyhjän kanssa jollet oikeasti ole valmis kinaamaan, todistamaan ja taisteleen.

                                                            Samalla voit kysyä myyjältä miksi heidän hyllyllä kyseistä kelvotonta Ctek-laturia myydään ylläpitolaturina jollei se siihen homman ole kelvollinen. Joka näyttäisi aika vahvalta perustelulta miksi häviävät seikan jos vedät kuluttaja-asiamiehelle.
                                                            Viimeksi muokannut MKaup; 18.8.2018, 12:03.

                                                            Comment


                                                              Kyllä ei enää ikinä Sznejder akkuja. Ensimmäisen sain rutisemalla takuuseen(kesti 1.5 v), mutta se takuuseen vaihdettu akkukin kuoli heti ensimmäisenä talvena. Eipä mennyt sitten takuuseen vaihdettu uusi akku takuuseen vaikka oli sen 6kk vanha. Motonet täsmensi syyksi sen, että ensimmäisen akun ostokuitin päivämäärä kun oli yli 2v sitten.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X