Kävi niin, että tyhmälaturista paloi sulake melkein heti. Siinä vaiheessa meinasi itseltäkin palaa sulake. Päätin sitten heittää vanhan akun romukoppaan ja vaihtaa tilalle uuden. Onneksi uusi akku oli ennestään varastossa. Sain auton liikkeelle ja ajettua uuteen osoitteeseen. Kiitokset Killerille matkaseurasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
En nyt tiiä onko tämä tämän ketjun aiheita, mutta tuli Celika vaihdettua Caldinaan kun ei tohon celikaan vaan perheellinen mies mahdu millään. Ikävä tulee ainakin, sen voi jo sanoa. Toisaalta Caldina on ollut varsin miellyttävä kyllä..
Comment
-
Karavaanarit taas heränny liikennettä tukkimaan. Se on kumma juttu miten vironkilpinen 90-luvun raksahiace täyspitkä kuomukärry perässä kulkee sataaviittäkymppiä ihan helposti mutta se nussisuuli ei mee valtatiellä kuin seittemääkymppiä. Ja keskellä tietä toki ettei vaan näe ohituspaikkaa peippaamatta vastaantulijan kaistalle.
Syöpä tommosille. Perseeseen.
Comment
-
-
B4 (ja B5) quattrojen älyvapaa takajarrujen toteutus. Jarruletku ja putki kiinni tukivarressa niin, että ne pitää avata jos haluaa tukivarren irti. Ja jos tämä ei vituta tarpeeks niin käsijarruvaijeri menee vielä tukivarren läpi ja siinä on joku typerä muoviholkki, joka lähtee ulos vain jarrusatulan suuntaan eli vaijerin toinen pää pitäs irrottaa jostain sieltä auton alta ja ujuttaa sitten koko paska siitä reiästä läpi... tai raahata tukivarren mukana...
Nii joo ja kaikki tietää mitä käy ku alkaa avaamaan 27v vanhoja jarruputkien muttereita. No nehän menee sileeks ennenku lenkkiavaimen saa edes 5 metrin säteelle autosta.
No tulipahan puslat vaihdettua. Olihan ne enää kasassa lähinnä pyhällä hengellä.Viimeksi muokannut Fenrir; 21.5.2018, 22:07.
Comment
-
Käyttiksestä jako sekasin. Kone aivan yhtä puuta, ei pyöri mihinkään suuntaan. Joko 1,5v/35tkm sitten, liikkeessä OE-osilla tehty jakopää pettänyt tai imusarjan läpät pudonnu koneen sisälle. Joka tapauksessa vaikuttaa siltä että moottori on entinen.
Näköjään pitää oikeesti saada revittyä itsensä tallille laittamaan toi C5 S6 ajokuntoon, pitää vaan ensin keksiä aikaa jostain.
Comment
-
Rouva on joutunut avoautoilemaan a6:n koneen porsittua. - Tänään hän sitten lähestyi allekirjoittanutta kesken kokouksen puhelimitse, sillä cabben flekti jää huutamaan, vaikka auto on ollut pidempään sammuksissa...
Päävirtakytkimestä rouva sai flektin sammumaan, mutta isännältä alkaa kohta loppumaan liikuntakykyinen ajoneuvokalusto. Eikä apuunkaan pääse, kun koko viikko menee iloisessa Itä-Suomessa.
[COLOR="White"]Itselleni muistutuksena linkit vianhakuun:
.
. [/COLOR]Viimeksi muokannut kvande; 22.5.2018, 22:53.
Comment
-
Saab ja appiukko.
Ei voi olla surkeammin huollettavaa autoa kuin tuollainen 9-5. Ehkä se kuskille on hyvä auto kun ilmastoitu penkki viilentää sitä paksua lompakkoa, jota tarvitaan jos tuota haluaa kunnossa pitää, hermot ei kyllä riitä itsellä korjata.
Appiukon vanha auto jonka antanut aluksi vaimolleen ja nyt sitten muutama vuosi sitten meikäläisen vaimokkeelle. Vieläkin joka kerta kun lainaa tuota autoa, farkun tai vetokoukun tarpeessa, muistaa huomauttaa jokaisesta asiasta mikä hieman rempallaan. Kuitenkaan itse tuskin juuri öljynvaihtoja enempää tuohon teetättänyt ennenkuin sai siirrettyä auton minun murheeksi. Eikä vahingossakaan huoltokirjassa mitään merkintöjä.
Alusta aivan loppu ja muutenkin hyvä että leimattua saa. Nyt sitten ilmastoinnista talvella vielä joku putki kulunut puhki. Jos minusta kiinni niin ei kyllä seuraavaa leimaa tässä taloudessa näe.
Eli toisaalta, tuollainen V6 Saab oikeastaan voisi olla pirun hyvä auto jos siitäkin olisi huolta aikanaan pidetty, mutta ei ihan parhaita vaihtoehtoja huolettomaksi ja edulliseksi kakkosautoksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja cancermann Näytä viestiNussisuuli! Repesin ihan täysillä :D
Comment
-
-
Kaverilla, tai oikeastaan rouvalla on tuollainen ensimmäisen lähdön 9-5 ajossa, yllättävän huoleton vekotin se on ollut ottaen huomioon sen että se on hitu vajaa 400 hv käyttis, syö toki E85. Kyllähän se pientä harrastemieltä jo vaatii Saabilla ajaa mutta kyllä minä toisaalta ymmärrän, tuollainen 9-5 on varsin mukava matka-auto.
Comment
-
Talvella suoritetun vaihteiston öljynvaihdon seurauksena vaihteiston kuori halki täyttöpropun juuresta kahdesta paikkaa. Väliaikainen paikkaus sinne on tehty mutta perusmulkkuna asiakkaana mieleni tekisi vaatia ehjä kuori sinne rikkinäisen tilalle, ehjät ne meinaan oli ennen sitä öljynvaihtoa. Tuskin tosin suostuvat kuorien vaihtoon perusteella "on sillä ikää ja kilometrejä".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiKaravaanarit taas heränny liikennettä tukkimaan.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Styroks Näytä viestiKaverilla, tai oikeastaan rouvalla on tuollainen ensimmäisen lähdön 9-5 ajossa, yllättävän huoleton vekotin se on ollut ottaen huomioon sen että se on hitu vajaa 400 hv käyttis, syö toki E85. Kyllähän se pientä harrastemieltä jo vaatii Saabilla ajaa mutta kyllä minä toisaalta ymmärrän, tuollainen 9-5 on varsin mukava matka-auto.
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja Styroks Näytä viestiTalvella suoritetun vaihteiston öljynvaihdon seurauksena vaihteiston kuori halki täyttöpropun juuresta kahdesta paikkaa. Väliaikainen paikkaus sinne on tehty mutta perusmulkkuna asiakkaana mieleni tekisi vaatia ehjä kuori sinne rikkinäisen tilalle, ehjät ne meinaan oli ennen sitä öljynvaihtoa. Tuskin tosin suostuvat kuorien vaihtoon perusteella "on sillä ikää ja kilometrejä".
Comment
-
En oikein tiedä ottaako päähän vai onko hyvä asia, maanantaina pitäis mennä allergia testeihin. Toisaalta toivoo et sieltä löytyis joku syy ihottumiin mutta jos löytyy on edessä uudelleen kouluttautuminen. Ja kun testit alkaa pitää ensi viikko olla käytännössä tekemättä mitään kun ei saa hikoilla tai edes suihkussa käydä yms.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiTuossa kohden on syytäkin olla perusmulkku. Kai korjaamolla vakuutus on tuollaisia tapauksia varten.
Comment
Comment