Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Korostuu tähän aikaan vuodesta kun siellä on kaikki varamiespalvelun kesähessut palkattu pariksi viikoksi. Ei ne osaa eikä välitä.

    On siinä osin kyllä peiliin katsomistakin jos on pakko mennä mälväämään renkaitaan just samana päivänä kun kaikki muutkin. Olishan ne voinu hoitaa vaikka maaliskuussa valmiiksi ni pääsis vähemmällä jonottamisella ja änkyröinnillä.

    Comment


    • Odottelinkin, että milloin joku kommentoi jotain vastaavaa. Mikolta kun tulee niin hyviä ohjeita niin mitäs jos ei ole omistanut ko. vanteita ja renkaita niin pitkään? Onko silloinkin käveltävä peilin eteen?

      Ja "päivänä" on ehkä vähän väärä sana kun sen pitäisi olla "kuukautena". Uusavuttomien määrä pääkaupunkiseudulla on merkittävän suuri.

      Comment


        No ei tarvi vetää herneitä nenään. Sitä vaan saa mitä tilaa jos menee perjantaina viideltä prismaan kun siellä on muunmuassa kaikki muutkin. Jos stadissa on liikaa uusavuttomia edessä jonossa ni ajaa niitten vanteiden johonkin pöndelle sitten.

        Comment


          Tekeekö se ihmisestä uusavuttoman jos se vaihdattaa liikkeessä renkaat?

          Comment


          • Eihän se tee, sillä monella ei ole mitään järkevää mahdollisuutta edes säilyttää renkaita tai renkaanvaihtovehkeitä kotinsa yhteydessä. Tosin kyllä se silti on niin, että "uusavuttomien määrä pääkaupunkiseudulla on merkittävän suuri" :)

            Comment


            • En mä tykkää herneistä, kiitos vain.
              Ja ei morkata Prismaa. Sieltä saa sentään palvelua :)

              No kyllä se minusta lasketaan jo joko laiskuuden tai uusavuttomuuden puolelle jos saman homman voi tehdä itse alle 10 minuutissa. Se, että ei ole tiloja tai työkaluja on taas vähän huono tekosyy koska onhan nuita saatu vaihdettua siellä pöndellä hiekkapihallakin.

              Tai sit mä oon ite vaan niin köyhä, että ei ole varaa maksaa 30e (+säilytys) kahta kertaa vuodessa vaan vaihdan ne itse.

              Comment


                Ehkä minä ajattelen tätä(kin) asiaa vähän yksipuoleisesti kun monta vuotta aikanaan rengasliikkeessä olin töissä. Siinä lafkassa ainakin tuommoiset vähänkään työläämmät muljaukset otettiin sisään ja jäätiin aina illalla tekemään päivän aikana tulleet rästisarjat pois. Olivat sitten seuraavana päivänä valmiina noudettavaksi tai allelaitettavaksi ja varsinaisen virka-ajan sai tehdä autoja liukuhihnalla kun niitä kerran jonoksi asti oli koko ajan pihassa. Välillä oli aamuseiskasta iltakymmeneen asti työpäivät mutta siinä muutaman viikon aikana tehdään iso osa koko vuoden tuloksesta ja jos valmiin sarjan allelaittoon menee 10 minuuttia tai jonkun 19" sarjan vannetöihin ja painotuksiin 30 minuuttia niin eipä niitä helpomman rahan hommia kannata jättää tekemättä.

                Comment


                • Onhan tuo nyt selvää, että mieluummin sitä tekee työn josta saa 2x rahaa kuin toisesta, mutta nyt ketään ei kiinnostanut ottaa työtä vastaan jonka olisi voinut tehdä tosiaan silloin kun asiakkaat eivät ole enää jonottamassa.
                  Mutta eiköhän tästä ole nyt väännetty tarpeeks...

                  Comment


                  • No kyllä se minusta lasketaan jo joko laiskuuden tai uusavuttomuuden puolelle jos saman homman voi tehdä itse alle 10 minuutissa
                    .
                    Mä teen varmaan jotain väärin, kun en mitenkään päin saa kesärenkaita vaihdettua noin nopeasti. Tai ehkä just sen fyysisen vaihdon, mutta se oheishässäkkä renkaiden siirtoon, auton nosteluun ja muuhun ottaa kyllä reippaasti vielä enemmän tuohon päälle.
                    Mutta yleensä teenkin tuon melko lailla kiirehtimättä...

                    Comment


                    • Renkaan vaihto pulttipyssyllä ja tunkilla, jossa saa 2kpl renkaita kerrallaan vaihdettua eli koko kylki nousee. Pääsee tohon 10minuuttiin formulatahdilla jos vielä renkaat on tallin hyllyllä ja alla olevat nakkaa samaan paikkaan. muuten 10minsaa taitaa olla vain humoristinen heitto :D

                      Vaikka rahaa olisikin, en suostuisi maksamaan renkaan vaihdosta toiselle. Mutta renkaiden tasapainotus ja vanteille laitto on asia jonka jätän ammattilaisille koneiden puutteen vuoksi. On vaihdettu renkaita säässä kuin säässä, työkaluilla kuin tunkeilla ja joskus niitä ärräpäitäkin on päässy mutta suomalainen mies on periaatteen mies ja vaihtaa renkaat alle sisulla! :D

                      ps. 10min tarkottaa kuitenkin 2.5min per rengas joten kännykän soidessa pudotaan aikataulusta

                      Comment


                      • Päätin vaihtaa illasta autooni eteen jo talvesta asti odotelleet jarrulevyt ja -palat. Vaikka aika noobi olenkin autohommissa, ajattelin, että kerrankin helppo ja suoraviivainen homma (kuuluisia viimeisiä sanoja). Oikea etunurkka menikin nopeasti ja suoraviivaisesti. Vasemmalla alkoi jarrusatulan mäntä vittuilemaan, eikä se suostu painumaan sisään liimapuristimella, vaikka jarrunestesäiliön korkki on auki ja pari kertaa koitin jarrupolkimella varovasti saada männän liikkeelle. Kysynkin, onko putkipihdit vai jarrusatutyökalu parempi etupään männän painamiseen, kun etupuolen mäntää ei ilmeisesti tarvitse kiertää. Pölysuoja on ehjä, mutta männä ulkoreuna on kyllä aika ruosteessa, eli tässä jo kuumottelen, joudunko uudet satulatkin tilailemaan.
                        Viimeksi muokannut Kraftwerk; 30.4.2018, 00:15.

                        Comment


                        • Eikös etupään satulaa nimenomaan pidä kiertää? Vai tekeekö mulla muisti tepposet? Mutta vaikkei tarvitsisikaan, on jarrusatulatyökalu mielestäni kätevin siihen.

                          Comment


                            Takapää kiertyy, jos käsijarru on satulassa. Etupään pitäisi painua suoraan sisälle.

                            Comment


                              pari kertaa koitin jarrupolkimella varovasti saada männän liikkeelle
                              Liikkuiko se? Kannattaa ehkä kurkistaa sinne suojakumin alle, miltä mäntä näyttää siellä.

                              Comment


                              • Ja ei se nyt heti uutta satulaa vaadi. Tein kk sitten B8:iin jarrurempan; purin kaikki satulat ja vaihdoin tiivisteet. Yksi takasatula (tai tarkemmin mäntä) oli jumitellut, kun oli päässyt selvästi vettä ruostuttamaan, mutta varovasti vesihiomapaperilla ruoste pois männästä ja sylinterin sisäpinnasta ja hyvin rupesi mäntä liikkumaan. Mäntä oli ennen purkua niin jumissa, että kun lopulta se irtosi (paineilmaa satulaan), niin korvat soi männän pulpahtaessa pois.

                                Comment


                                  Helppo ja suoraviivainen, niitä sanoja harvemmin yhdistän jarruremppaan. Ainakaan vanhemmissa katiskoissa, aina siellä on jotain jumissa :)

                                  Comment


                                    Motonet myy tiivistesarjoja joissa tulee mäntä mukana. Omaan piti eteen vaihtaa mäntä koska reuna oli niin ruosteessa ettei mäntä painunut pohjaan asti.

                                    Comment


                                      Paras ja helpoin (tosin ei halvin) tapa tehdä jarruremonttia on ostaa kaikki suoraan uutta :D

                                      Comment


                                        Aikapula... Ei edes kesäautoa ole ehtinyt vielä hakea liikenteeseen.

                                        Uusilla osilla saa "kaupan päälle" jarrupäivityksen - Toimintatonnilla ostin kierroksen uusia 4-mäntäisiä AP Racingin satuloita paloineen. Vielä kun saisi sen inspiraation alkaa askartelemaan... ja sitä aikaa. Taitaa tämä ikuisuusprojekti siirtyä taas vuodella eteenpäin. Tai sitten pitää vain todeta, ettei ehjää tarvitse alkaa korjaamaan.

                                        Comment


                                        • Kai tämä kuuluu tähän ketjuun:

                                          Comment


                                            Vaihdoinpa aamutuimaan VP44:n A6:een. Vaihdon jälkeen ilmaus ja piiiitkääää starttia. - Eihän tuo lähtenyt käyntiin, mutta nyt pumpun solenoidi pärisee koko ajan vaikka virrat on pois päältä.
                                            01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
                                            37-00 - Faulty
                                            01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
                                            49-00 - No Communications

                                            Tähän kohtaan saa jokainen mielessään kuvitella suomenkielen yleisimmät kirosanat haluamassa järjestyksessä. - Ja moneen kertaan.

                                            Jatkot sopivampaan ketjuun, kunhan illalla sellaisen keksin.

                                            Comment


                                            • Kyllä hermoja koitteli yale doorman lukon asennus. Esitin asian lukkoliikkeessä mielestäni selvästi. Älvsbytalos kun on ulko-oven lukon ja kahvan etäisyys normista poikkeava. Myyjä kehui menee se siihenkin. Vanha lukko veks ja uutta sovittaan. Ei perkele sehän ei täsmää vanhoihin reikiin. Eikun rasiapora käteen ja kolmas reikä oveen. No nyt sattui kohdilleen, toki vaati pientä jyrsintää ylimmän reijän kohdalla. Lukon kasaus ja seuraava epäkohta vastakappale karmissa ei osu. Tällä kertaa nykäisin tigillä lisää malmia vastakappaleeseen. Lopputulos on se että lukon alareunasta näkyy osa vanhaa alinta reikää. Täytyy kehitellä peitelevyn palaa siihen.

                                              Comment


                                              • Tuohon löytyy ns susilevyt. Ja samaisesta lukkoliikeestä varmaankin.

                                                Comment


                                                  LED kaukovalopaneeli lähtenyt alberton mukaan!

                                                  Comment


                                                    Mika. Repesin. Sori :)

                                                    Comment


                                                      Pääsin ekaa kertaa tositilanteessa testamaan elvytystaitoja. Onnettomuusautosta virrat pois, nostin kuskin ulos ja toisen autoilijan kanssa 15 minuuttia elvytystä. Elvytys onnistui hyvin, potilas tosin kuoli.
                                                      Päähään ottaa erityisesti että uhri oli oma isä

                                                      Comment


                                                      • Nyt on raskasta tarinaa. Syvät osanotot.

                                                        Comment


                                                          Rankempi sunnuntai. Tsemppiä Bengtille!

                                                          Comment


                                                            No huh ja osannottoni. Varmasti hankalaa olla tuommosen jälkeen, tsemppiä. Jää tällaisten uutisten jälkeen varmaan monelta viestit postaamatta tänne hetkeksi.

                                                            Comment


                                                              Huhhuh. Tuollaista tilannetta ei toivoisi kenellekkään. Osanotot ja jaksamista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X