Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Audiclub.fi sivustolla/foorumilla on huoltokatko lauantaina 22.3. n. klo 18-21. Huoltokatkon aikana keskustelufoorumi ja Audiclub.fi sivusto ovat poissa käytöstä.
Avaimen ajonestosiru hajosi vanhaa avainta avattaessa... :/ Nyt pitäisi saada ässä jollain tavalla Raksilaan suutarille uuden sirun koodausta varten...
Meillä on IFin laaja kotivakuutus, jonka piti olla kaiken kattava... Se ei sitten korvannutkaan kattovuotoa, joka johtui yllätyksellisistä sääolosuhteista eli luonnonilmiöstä. Paha mennä katolle korjaamaankaan mitään, kun katto ei ole rikki... Vakuutusmyyjä oli sitä mieltä, että hänen myymä vakuutus korvaa, mutta korvauskäsittelijä päätti toisin :(
Viimeksi muokannut pta; 20.4.2018, 23:31.
Perustelu: typo
Pesin auton.
Lähti etuloksun reunasta iso lastu maalia irti :( Näköjään B7/sinkkikori/maali nyt omassakin murheena.
Pakkelia tms ei näy ja kuplaa on muuallakin kaaressa. Alla hieman ruosteen sävyä.
Eikä edes meinaa olla rahaa alkaa tuota nyt maalaamaan... Näkyy kyllä hienosti mustassa autossa tuollainen.
Sama homma B7:assa, etukaarista lähtee maalit ja toisessa takalokarissa on sinkkikupla josta maalit lähtenyt jo monta vuotta sitten. Hassua miten nuo ei sitten etene, foordissa tai oopelissa riitti että syksyllä oli naarmu maalissa niin keväällä meni jo sormi läpi.
Muiden automerkkien harrastajien tiedon jako. Semmonen pieni asia, kun osanumero ei tunnu olevan tuttu käsite kuin VAG foorumeilla. Kertoo yllättävän vähän, kun joku sanoo että diesel sierrassa on semmonen osa tai peogeot j5ssa. Etsin alipaine pumppua jarrutehostajalle. Joko sähköistä tai mekaanista. Offifoorumilla asiaa on puitu ja ainoat pumput mitä oli ehdotettu osanuneron kera oli 1J0 612 181C ja 8E0 927 317A. Samaan ongelmaan törmänny aikasemminkin jotain muuta etsiessä.
Kyllähän tämä tiestön kunto nyt ottaa päähän, aika reikäisessä kunnossa on jopa päätiet ja isoimmat kadut. Saas nähdä tuleeko paikkaa paikan ja uran viereen vai raaskitaanko jo vetää ihan uutta pintaa...
Yleinen (autolle turvallinen) ajonopeus päällystämättömällä tiellä tällä hetkellä 30-40km/h, päällystetyllä 60km/h. Työmatka-aika tuplaantui talveen verrattuna.
Kelirikko normaalistikin melkoisen karmea täällä päin, nyt varsinkin kun ylikuormalla ajaneet tukkirekat rikkoneet tiet totaalisesti. Paikkapaikoin ei mitään asiaa ajella normaalikorkuisella henkilöautolla...
Viikonloppuna tosin kuulin ilouutisen, jonka mukaan ELY-keskus kieltänyt puunajon noilla teillä kunnes maaperä kuivuu hieman.
Kuunnellut Golfissa syksystä asti ylimääräistä ääntä, loppuvuodesta käytin volkkarilla tutkittavana, silloin vaihdettiin haldexin pumppu. Nyt sitten huollon yhteydessä asentajakin oli jo huomannut ylimääräistä ääntä perän suunnalta. takaperä pitäis vaihtaa. töineen hintaa vaan vaivaiset 5100€. Totesin että laitan radiota vaan kovemmalle. Kuvittelin ostavani huolettoman auton kun valitsin nuhaisen neliveto golffin.
Kuunnellut Golfissa syksystä asti ylimääräistä ääntä, loppuvuodesta käytin volkkarilla tutkittavana, silloin vaihdettiin haldexin pumppu. Nyt sitten huollon yhteydessä asentajakin oli jo huomannut ylimääräistä ääntä perän suunnalta. takaperä pitäis vaihtaa. töineen hintaa vaan vaivaiset 5100€. Totesin että laitan radiota vaan kovemmalle. Kuvittelin ostavani huolettoman auton kun valitsin nuhaisen neliveto golffin.
Saksanmaalta vaan katselemaan käytettyjä. Itse tilasin täydellisen gen1 takaperän kotiin toimitettuna 700€.
Vittu saatanan eläimen-perkeleet!! Jänis päätti päättää päivänsä etupuskuriin... Pieni asia joo, mutta niinkuin eräs irtisanottu paperimies kerran uutisissa tokaisi... vittu että vituttaa.
Vittu saatanan eläimen-perkeleet!! Jänis päätti päättää päivänsä etupuskuriin... Pieni asia joo, mutta niinkuin eräs irtisanottu paperimies kerran uutisissa tokaisi... vittu että vituttaa.
Uskon että korpeaa, ehjiä urssin puskimia ei löydy joka nurkalta :/
Auto on tosiaan pysäköitynä palkeet tyhjänä eli konepelti on tavallista alempana, mutta kaikki on mahdollista. Maanantaina AC näytille ni katsotaan..
Illalla katsomaan duunin kamerat onko osumat tullut siellä.
Renkaasen tuli iso reikä. Joutuivat rengasliikkeessä ottamaan sen pois vanteelta että saivat sen paikattua. Rullasivat siinä samalla virheettömän BBSn reunan rullalle.
Korvaavat korjauksen. Heti myönsivät että näin oli käynyt, mutta eivät sanoneet siitä mitään vaan antoivat mun löytää sen. Se tässä sylettää.
Sattuuhan näitä, mutta pitää olla rehellinen.
Kaveri hommasi itselleen rengaskoneen, kun kyllästyi rengasliikkeiden välinpitämättömyyteen asiakkaiden vanteita kohtaan. Siellä minäkin jatkossa käyn rengasjumpalla.
Itselläni paloi käämit viime syksynä, kun rengasliikkeessä asentaja nosti nastarenkaan vanteen julkisivun päälle ja pyöritteli siinä saippuat reunoihin. Huomautin kohteliaasti asiasta ja vastaus oli: "Katsoin sellaisen kohdan, ettei siinä ole nastoja." Seuraavan teki samalla tavalla ennen kuin ehdin älähtämään, mutta se olikin jo viimeinen vanne - ja mun viimeinen kerta siinä liikkeessä. Lopuksi kiersin auton ja joka vanne naarmuilla. Yritin reklamoida asiasta, niin vähäteltiin, että "nehän ovat vain talvirenkaiden vanteet" ja "sait renkaat niin halvalla" Just joo... Pitäkööt tunkkinsa.
Noi oli virheettömät, alkujaan kesärenkaiden vanteet, jotka olin itse omin pikku kätösin sorvissa siistinyt ja hionut ennen maalaamista.
Itseä ottaa päähän kun molemmissa autoissa alla vielä talvirenkaat koska niissä pitäisi laittaa kumit vanteille ja sesongin takia kukaan ei halua niitä laittaa koska se ei ole niin hyvää bisnestä kuin vanteiden vaihto uusavuttomille.
Tai no yksi liike olisi laittanut, mutta hinta oli normaalin nähden kaksinkertainen.
(ok kumitkin 35-profiilia, mutta nykyään se ei yleensä ole enää ongelma)
Täällä myös yksi kaveri (rengasliikkeen omistaja) tekee niin että laittaa renkaan vanteen päälle, ja pyörittelee rasvat sinne. Huomautin siitä, niin se sanoi että ei liikuta rengasta vanteen päällä. Mikä hitto siinä on että sitä rengasta ei voi rasvata muualla?! Tuleehan siihen väkisinkin jälkiä vaikka kuinka varovasti muka olisi. Eikä se muutenkaan ole varovainen, maalit lähti vanteen sisältä kun se puristi rengasta pois. Ja sitä ennen painoi puristimella vanteen sivuun, eikä kumiin.
Samaisesta syystä hankin omat rengas- ja tasapainotuskoneet. Saa kaikessa rauhassa nysvätä kumit irti/vanteelle hosumatta.
Ja sitten aiheeseen. Ajelin tallille 3C Passatin perässä, käännyttiin samalle sivukadulle ja heti käännöksen jälkeen Passatti löi liinat kiinni, pakin silmään ja peruutti suoraan ton UrS6 keulaan. Ehdin pysäyttää auton ja painaa torvea, mutta päälle se sieltä silti tuli.
Onneksi ei tarvinnut alkaa tappelemaan syyllisestä, vaan myönsi virheensä heti ja varovaisesti huomautin, että peileihin kannattaisi vilkaista seuraavalla kerralla, kun tuollaista manööveriä suunnittelee. Pitänee alkaa metsästämään maalaamoa, joka hoitaa puskurin takaisin kuntoon.
Korostuu tähän aikaan vuodesta kun siellä on kaikki varamiespalvelun kesähessut palkattu pariksi viikoksi. Ei ne osaa eikä välitä.
On siinä osin kyllä peiliin katsomistakin jos on pakko mennä mälväämään renkaitaan just samana päivänä kun kaikki muutkin. Olishan ne voinu hoitaa vaikka maaliskuussa valmiiksi ni pääsis vähemmällä jonottamisella ja änkyröinnillä.
Odottelinkin, että milloin joku kommentoi jotain vastaavaa. Mikolta kun tulee niin hyviä ohjeita niin mitäs jos ei ole omistanut ko. vanteita ja renkaita niin pitkään? Onko silloinkin käveltävä peilin eteen?
Ja "päivänä" on ehkä vähän väärä sana kun sen pitäisi olla "kuukautena". Uusavuttomien määrä pääkaupunkiseudulla on merkittävän suuri.
No ei tarvi vetää herneitä nenään. Sitä vaan saa mitä tilaa jos menee perjantaina viideltä prismaan kun siellä on muunmuassa kaikki muutkin. Jos stadissa on liikaa uusavuttomia edessä jonossa ni ajaa niitten vanteiden johonkin pöndelle sitten.
Comment