Jalkakäytävien talvikunnossapito, tai sen puute. Koiralenkin reitillä oli mäki, joka oli aivan peilijäässä. Heitin siinä sitten ipat ja polvi on nyt erittäin kipeä. Voisi kai nuo jalkakäytävät nyt edes jotenkin hiekoittaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Ruuvasin 25 kpl nastoja varustelekasta ostamiini maihareihin koiralenkkejä varten. Joka paikkaan kunnei ne auratkaan eksy saati ihme että hiekottaja kävis edes muutaman kerran talves. Riittävän paksupohjalliset vaan katsoo ettei nastat tule pohjasta läpi.
Vähän olen sitä mieltä ettei kaikkea tarvi muiden olettaa tekeväksi ja icebugit tai nastotetut maiharit on koiran kanssa must varuste kuten se heijastinliivi itsellä ja heijastimen sisältävät valjaat koiralla. Autoilijana ottaa päähän tienvieres koiran taluttajat joilla ei vahingossakaa yhtään heijastinta itsellä saati koiralla. Et yhtään tiedä mistä hyppää eteen ja minkä kokoinen kun ensin edes nähnyt taluttajan. Noi nastat kengän pohjas myös varmistaa että kun itse taluttajan niin autoa kohti loikkaava koira on hallinnas ettei itse ole siellä auton alla koirineen.
Viimeksi muokannut MKaup; 16.3.2018, 01:34.
Comment
-
Kyllä nyt ottaa taas päähän. Ajoi töistä lähikaupan pihaan ja käväisin kaupassa. Poislähtiessä Uusvanha vain pyörähti ja sammui.
Sulakkeet ekana kattelin ja kaikki ehjiä. Sitten kuuntelin hörähtääkö pumppu ja ei kuulunut mitään surinaa, vain pikkuinen ääni.
Muutamia kertoja virtoja pois ja virtoja päälle niin ehkä vajaan sekunnin pyöri. Eikö hinurilla omaan parkkiin.
Vika lienee pumpussa vai onko muita veikkauksia. Entinen teki kyllä ihan samalla tavalla muutamia vuosia sitten ja huvittavinta että saman kaupan parkkipaikalla.
Comment
-
Pääseekö kopauttaa pumppuun/tankkiin samalla kun starttaa? Jos lähtee käymään niin uutta pumppua kehiin.
Comment
-
Polttoainesuodattimen vaihto
Luulin, että C5-korisen bensa-Audin polttoainesuodattimen vaihto on simppeli juttu. Suodatin kaupasta ja vähän tunkkaa autoa, että näkee paremmin mitä tekee, mutta eihän se tietenkään elävässä elämässä käy niin kuin youtubessa.
Olisi pitänyt ottaa kuva ensin... Teline rikki ja vanha suodatin on nippusiteellä kiinni. Muutenkin kaikki kuvassa huutaa älä koske! Tarvitaan siis muutakin kuin uusi suodatin ja kupari- eikun alumiiniprikat (N0138128 12X15,5X1,5 ja N0138149 14,2X17,9X1,5).
Yritin parhaani mukaan välttää marmorilla käyntiä ja haalia nuo 12 ja 14 mm banjot sekä banjopultit hydrauliikkaliikkeestä kuten 50 cm pätkän 7,3 mm polttoaineletkua. Lopulta ajeltuani kaupunkia ristin rastiin lähes 50 kilometriä, oli minulle muodostunut selkeä käsitys, ettei tuollaista 90 asteista banjoa (8E0201540) saa kuin marmorilta, jossa sen hinta on noin 140 euroa. Plan B oli koota sellainen itse juotettavasta banjosta (22-RL-06) ja 90 asteen putkikulmasta (22-RK-06), mutta tietenkin nuo juotettavat banjot olivat kaikkialta loppu. Pakko tehdä juotettava banjo poraamalla tavallisesta letkukara pois 8 mm terällä. Ei tuollaista 7,3 mm polttoaineletkuakaan löydy hydrauliikkakaupasta, eikä Motonetista, eikä Biltemasta, eikä mistään.
Oli siis pakko suunnistaa marmorille ostamaan edes pätkä letkua ja se teline. Siitä tulikin halpa keikka, kun tätä N10303504 7,3X3,5 mm polttoaineletkua olisi pitänyt tilata ja ostaa koko 5 metrin kela (40 €). Korjaamon puolella kuulemma käyttivät 8 mm yleisletkua. Ja kaiken kruunasi tieto, että tietenkin se teline oli discontinued. Yllätyin, etteivät edes yrittäneet myydä sitä 8 mm yleisletkua minulle...
Kun tämä projekti alkoi näin lupaavasti, niin mitähän sieltä takapenkin huoltoluukun alta paljastuukaan?
PS Tuollainen 90 asteen banjo löytyi Briteistä, eikä ollut hinnan kiroissa. Postimaksukin maltillinen £4. Sama kauppa myy näköjään eBayssakin samaa banjoa ja jopa 7,3 mm letkua.
Comment
-
Ne alkuperäiset rautakiinnikkeet on aina paskana. On niin väkivaltainen paikka niille siellä auton pohjassa.
Tämäkin asia oli ennen paremmin. C4:ssa on suodatin konehuoneessa, lokasuojan päällä josta sen saa selkä suorana vaihdettua noin kolmessa minuutissa.
Comment
-
3 vuotta (tai ehkä 5) kestänyt autokuume ei anna periksi. Vaihtoehtoja on rajallisesti, mutta liikaa. Rahaa ei ole, tai on, mutta kun ei pysty ostamaan kolmea.
Kiva käyttöharraste esim 4F S6 (varaa 10ke mahd remontteihin mielessä vähintään), Yksi tila-auto (Mukava, tehokas, ei tappavan tylsä) ja yksi tehokas nelivetoinen tilava käyttöauto jolla ajetaan 200tkm/6v.
Miksi en tykästynyt ranskiksiin tai vaikka foordiin.
Comment
-
On se hyvä, etten ole ainoa jolla on pidempi autokuume päällä :D Kyllä minä melkein jo tiedän mitä halua, varusteet jotakuinkin samat kuin nykyisessä eikä käyttökulut saisi merkittävästi nousta. Eikä tarvisi heti ensimmäisenä alkaa korjaamaan edellisen omistajan ranetuksia. Ehkä jo tänä vuonna raaskii tehdä kaupat...
Comment
-
Mä kyllä taas tietäisin mitä haluaisin ja sopiva yksilökin varmasti löytyisi. Täytyisi vaan motivoitua myymään vanhat pois alta ensin..
Comment
-
Tutkin eilen ensimmäistä kertaa uuden talviautoni Seat Leon Cupran (TSI 2ltr) sielunelämää. Sieltä paljastui muovinen moottorin öljypohja muovisella propulla. Kaikkea roskaa se VAG nykyään tekee. Onneksi siihen saa metallipohjaa viritysosien valmistajalta. Niin paljon ottaa kupoliin että tilaan öljypohjan mahdollisimman pian.
Comment
-
Mää kyllä kans poden autokuumetta kovasti. Golffikin on jo nettiautossa tyrkyllä.
Se vaan että käytössä oleva budjetti vie uhkaavasti C5/UR-Allun 2.5TDI:n suuntaan. Mikä voisikaan mennä pieleen noin 1/2miljoonaa tönätyssä 2.5TDI V6 koneessa varsinkin jos jatkeena on tippi ja alustana pussit.
Comment
-
Mikä voisikaan mennä pieleen noin 1/2miljoonaa tönätyssä 2.5TDI V6 koneessa varsinkin jos jatkeena on tippi ja alustana pussit.
Comment
-
Erästä kerholaista lainatakseni ajomiehet ajaa ja jännittäjät jännittää. Ei C5 BiT + 5HP19 ole yhtään sen pahempi/parempi, ilmapussit vain puuttuu ja käy bensalla. Jos käy paska säkä, niin auto kuin auto osaa imeä kaikki rahat ja vähän enemmänkin. Jos C5 allu TDI:llä on se juttu, niin siitä vain. Pahempi se on ostaa joku turvallinen ja tylsä vaihtoehto, johon joka aamu keljuttaa istua.
Vaihdelaatikon vaihtaminen on jo aika äärimmäinen korjauskeino ja jos se on ollut tarpeen, niin silloin on ollut käyttäjällä tai edellisillä käyttäjillä voimakkaasti vaikutusta vian syntyyn. Oikealla käytöllä ja huollolla on merkittävästi automaatin käyttöikää jatkava vaikutus. Recrolla on 5HP19 täyskunnostus alle 2000 euroa, ei ihan taskuraha, mutta ei sellainenkaan kuluerä, jota ei pystyisi maksamaan jos täysremontti edessä häämöttää.
Jos noin niinkuin rahanmeno ylipäätään autoilussa hirvittää, niin allut ja bitit ei juuri ole se weapon of choice autovalinnaksi.
Comment
-
Nimenomaan en halunnut tylsää ja tavallista, joten siksi päädyin C5 alluun kohtuullisilla varusteilla. Kaikki nuo heikot kohdat oli tiedossa ostohetkellä, joten tavallaan mikään ei tullut yllätyksenä. Auto oli kuitenkin kaikin puolin siisti ja kohtuullisen hyvin pidetty. Jakopää tehty hiljattain, ei mitään vikakoodeja, pussit ei vuotaneet ja vaihteisto toimi ihan ok. Silti kaikki on saanut remontoida tässä puolen vuoden aikana. Käytetystä autosta ei voi koskaan tietää päälle päin mitä voi tapahtua seuraavaksi.
Muun muassa jakohihnan kiristimen pultti petti 2vk oston jälkeen. Siinä meni kannet uusiksi. Vaihteisto levisi 3tkm huuhtelun jälkeen. Recrolla vaihtolaatikko maksoi saman kuin nykyisen kunnostus, eli 1650e, ja heiltä löytyi suoraan hyllystä remontoitu. Pussit ja kompura nyt on kulutustavaraa.
Siitä huolimatta voin suositella autoa, sillä onhan se mukava ajaa ja vastaa omia käyttötarpeita. Pitää vain tiedostaa tosiseikat ostohetkellä.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkola Näytä viestiTutkin eilen ensimmäistä kertaa uuden talviautoni Seat Leon Cupran (TSI 2ltr) sielunelämää. Sieltä paljastui muovinen moottorin öljypohja muovisella propulla. Kaikkea roskaa se VAG nykyään tekee. Onneksi siihen saa metallipohjaa viritysosien valmistajalta. Niin paljon ottaa kupoliin että tilaan öljypohjan mahdollisimman pian.
Comment
-
Vieras
Enpä ole moiseen vielä törmännyt tai kuullut. Toki kaikki on mahdollista. Muovisia öljypohjia on kaikissa uusissa bensakoneissa. B8.5 taisi olla ensimmäiset.
Comment
-
Taakse olisin vetoniveliä vaihtanut vaan toisen vetoakselin kanssa oli pakko luovuttaa kun ei vaan prkl millään irronnut sisäpää laipasta. Uskomattoman tiukkaan on siihen juurtunut. Toinen puoli sentään onnistui. Pitää Nosturille ottaa auto ja yrittää sitten hakata nivel irti laipasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viestiAlatukivarren puslien vaihto Touaregiin. En kyllä itseasiassa päässyt edes sinne vaihtoon asti kun eihän se V-muotoinen tukivarsi edes lähde rungosta irti kun ne epäkeskopultit on juminu kiinni siihen puslaan. Nihkee paikka porata pulttia irti, lopetin tunnin jälkeen ja jätin hermot lepäämään. Kun joskus saan sen yhdenkin irti niin pelkät pultit maksaa halvimmillaan pari kymppiä :(
Comment
Comment