Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eikös AAR pumppu oo tankin ulkopuolella? Voi olla että muistan kyllä ihan väärin.

    Comment


    • Tänään vietiin uusvanha korjaamolle ja kas kummaa toimi normaalisti. Vaihdetaan pumppu ja tarkastetaan pa rele ainakin. Virtalukon pohjan pyysin vielä vaihtamaan ihan varmuudeksi.
      Viimeksi muokannut kapaz; 21.3.2018, 18:13. Perustelu: Lisätään vielä virttalluukon pohja.

      Comment


        Polttoainesuodattimen vaihto

        Luulin, että C5-korisen bensa-Audin polttoainesuodattimen vaihto on simppeli juttu. Suodatin kaupasta ja vähän tunkkaa autoa, että näkee paremmin mitä tekee, mutta eihän se tietenkään elävässä elämässä käy niin kuin youtubessa.

        Olisi pitänyt ottaa kuva ensin... Teline rikki ja vanha suodatin on nippusiteellä kiinni. Muutenkin kaikki kuvassa huutaa älä koske! Tarvitaan siis muutakin kuin uusi suodatin ja kupari- eikun alumiiniprikat (N0138128 12X15,5X1,5 ja N0138149 14,2X17,9X1,5).

        Yritin parhaani mukaan välttää marmorilla käyntiä ja haalia nuo 12 ja 14 mm banjot sekä banjopultit hydrauliikkaliikkeestä kuten 50 cm pätkän 7,3 mm polttoaineletkua. Lopulta ajeltuani kaupunkia ristin rastiin lähes 50 kilometriä, oli minulle muodostunut selkeä käsitys, ettei tuollaista 90 asteista banjoa (8E0201540) saa kuin marmorilta, jossa sen hinta on noin 140 euroa. Plan B oli koota sellainen itse juotettavasta banjosta (22-RL-06) ja 90 asteen putkikulmasta (22-RK-06), mutta tietenkin nuo juotettavat banjot olivat kaikkialta loppu. Pakko tehdä juotettava banjo poraamalla tavallisesta letkukara pois 8 mm terällä. Ei tuollaista 7,3 mm polttoaineletkuakaan löydy hydrauliikkakaupasta, eikä Motonetista, eikä Biltemasta, eikä mistään.

        Oli siis pakko suunnistaa marmorille ostamaan edes pätkä letkua ja se teline. Siitä tulikin halpa keikka, kun tätä N10303504 7,3X3,5 mm polttoaineletkua olisi pitänyt tilata ja ostaa koko 5 metrin kela (40 €). Korjaamon puolella kuulemma käyttivät 8 mm yleisletkua. Ja kaiken kruunasi tieto, että tietenkin se teline oli discontinued. Yllätyin, etteivät edes yrittäneet myydä sitä 8 mm yleisletkua minulle...

        Kun tämä projekti alkoi näin lupaavasti, niin mitähän sieltä takapenkin huoltoluukun alta paljastuukaan?

        PS Tuollainen 90 asteen banjo löytyi Briteistä, eikä ollut hinnan kiroissa. Postimaksukin maltillinen £4. Sama kauppa myy näköjään eBayssakin samaa banjoa ja jopa 7,3 mm letkua.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut pta; 21.3.2018, 18:36. Perustelu: Alumiiniprikat

        Comment


          Ne alkuperäiset rautakiinnikkeet on aina paskana. On niin väkivaltainen paikka niille siellä auton pohjassa.

          Tämäkin asia oli ennen paremmin. C4:ssa on suodatin konehuoneessa, lokasuojan päällä josta sen saa selkä suorana vaihdettua noin kolmessa minuutissa.

          Comment


            3 vuotta (tai ehkä 5) kestänyt autokuume ei anna periksi. Vaihtoehtoja on rajallisesti, mutta liikaa. Rahaa ei ole, tai on, mutta kun ei pysty ostamaan kolmea.
            Kiva käyttöharraste esim 4F S6 (varaa 10ke mahd remontteihin mielessä vähintään), Yksi tila-auto (Mukava, tehokas, ei tappavan tylsä) ja yksi tehokas nelivetoinen tilava käyttöauto jolla ajetaan 200tkm/6v.

            Miksi en tykästynyt ranskiksiin tai vaikka foordiin.

            Comment


              Tarvitaan siis muutakin kuin uusi suodatin ja kupariprikat.
              Suodatin on alumiinia, ja prikat jalompia joten ne syövyttää suodatinta. Kannattaisi käyttää alumiinisia prikkoja.

              Comment


                On se hyvä, etten ole ainoa jolla on pidempi autokuume päällä :D Kyllä minä melkein jo tiedän mitä halua, varusteet jotakuinkin samat kuin nykyisessä eikä käyttökulut saisi merkittävästi nousta. Eikä tarvisi heti ensimmäisenä alkaa korjaamaan edellisen omistajan ranetuksia. Ehkä jo tänä vuonna raaskii tehdä kaupat...

                Comment


                  Mä kyllä taas tietäisin mitä haluaisin ja sopiva yksilökin varmasti löytyisi. Täytyisi vaan motivoitua myymään vanhat pois alta ensin..

                  Comment


                    Katselin joulun paikkeilla yhtä netiauton TT Roadsteria sillä silmällä, että olisin hakenut pois. Myyjälle ei kelvannutkaan käteinen ja poisti hetkeksi ilmoituksen. Kuukausi myöhemmin hinta oli kivunnut 2 k€ korkeammaksi. Pitäköön tunkkinsa.

                    Ei vielä lähtenyt kuume...

                    Comment


                    • Tutkin eilen ensimmäistä kertaa uuden talviautoni Seat Leon Cupran (TSI 2ltr) sielunelämää. Sieltä paljastui muovinen moottorin öljypohja muovisella propulla. Kaikkea roskaa se VAG nykyään tekee. Onneksi siihen saa metallipohjaa viritysosien valmistajalta. Niin paljon ottaa kupoliin että tilaan öljypohjan mahdollisimman pian.

                      Comment


                        Mää kyllä kans poden autokuumetta kovasti. Golffikin on jo nettiautossa tyrkyllä.
                        Se vaan että käytössä oleva budjetti vie uhkaavasti C5/UR-Allun 2.5TDI:n suuntaan. Mikä voisikaan mennä pieleen noin 1/2miljoonaa tönätyssä 2.5TDI V6 koneessa varsinkin jos jatkeena on tippi ja alustana pussit.

                        Comment


                          Mikä voisikaan mennä pieleen noin 1/2miljoonaa tönätyssä 2.5TDI V6 koneessa varsinkin jos jatkeena on tippi ja alustana pussit.
                          Anna mennä vaan :D me tosin luiskattiin oma just ennen kuin puoli milliä tuli täyteen. Etusatuloita tuo auto tuntuu syövän. Mutta tuntu, että mitä enemmän kaivaa verta nenästä, niin sitä ongelmattomamman auton saa :)

                          Comment


                          • Allu on kiva sitten kun tekee muun muassa kansirempan, vaihtaa vaihteiston, ilmapussit, ja kompuran. Syksyllä ostin ja huoltokulut on tähän mennessä reilusti yli euron/km.

                            Comment


                              Erästä kerholaista lainatakseni ajomiehet ajaa ja jännittäjät jännittää. Ei C5 BiT + 5HP19 ole yhtään sen pahempi/parempi, ilmapussit vain puuttuu ja käy bensalla. Jos käy paska säkä, niin auto kuin auto osaa imeä kaikki rahat ja vähän enemmänkin. Jos C5 allu TDI:llä on se juttu, niin siitä vain. Pahempi se on ostaa joku turvallinen ja tylsä vaihtoehto, johon joka aamu keljuttaa istua.

                              Vaihdelaatikon vaihtaminen on jo aika äärimmäinen korjauskeino ja jos se on ollut tarpeen, niin silloin on ollut käyttäjällä tai edellisillä käyttäjillä voimakkaasti vaikutusta vian syntyyn. Oikealla käytöllä ja huollolla on merkittävästi automaatin käyttöikää jatkava vaikutus. Recrolla on 5HP19 täyskunnostus alle 2000 euroa, ei ihan taskuraha, mutta ei sellainenkaan kuluerä, jota ei pystyisi maksamaan jos täysremontti edessä häämöttää.

                              Jos noin niinkuin rahanmeno ylipäätään autoilussa hirvittää, niin allut ja bitit ei juuri ole se weapon of choice autovalinnaksi.

                              Comment


                              • Nimenomaan en halunnut tylsää ja tavallista, joten siksi päädyin C5 alluun kohtuullisilla varusteilla. Kaikki nuo heikot kohdat oli tiedossa ostohetkellä, joten tavallaan mikään ei tullut yllätyksenä. Auto oli kuitenkin kaikin puolin siisti ja kohtuullisen hyvin pidetty. Jakopää tehty hiljattain, ei mitään vikakoodeja, pussit ei vuotaneet ja vaihteisto toimi ihan ok. Silti kaikki on saanut remontoida tässä puolen vuoden aikana. Käytetystä autosta ei voi koskaan tietää päälle päin mitä voi tapahtua seuraavaksi.

                                Muun muassa jakohihnan kiristimen pultti petti 2vk oston jälkeen. Siinä meni kannet uusiksi. Vaihteisto levisi 3tkm huuhtelun jälkeen. Recrolla vaihtolaatikko maksoi saman kuin nykyisen kunnostus, eli 1650e, ja heiltä löytyi suoraan hyllystä remontoitu. Pussit ja kompura nyt on kulutustavaraa.

                                Siitä huolimatta voin suositella autoa, sillä onhan se mukava ajaa ja vastaa omia käyttötarpeita. Pitää vain tiedostaa tosiseikat ostohetkellä.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja aurinkola Näytä viesti
                                  Tutkin eilen ensimmäistä kertaa uuden talviautoni Seat Leon Cupran (TSI 2ltr) sielunelämää. Sieltä paljastui muovinen moottorin öljypohja muovisella propulla. Kaikkea roskaa se VAG nykyään tekee. Onneksi siihen saa metallipohjaa viritysosien valmistajalta. Niin paljon ottaa kupoliin että tilaan öljypohjan mahdollisimman pian.
                                  Mikä vika siinä muovisessa on?

                                  Comment


                                  • Pieni pusu talvilsella pakkaskelillä ja muovi on halki.

                                    Comment


                                      Enpä ole moiseen vielä törmännyt tai kuullut. Toki kaikki on mahdollista. Muovisia öljypohjia on kaikissa uusissa bensakoneissa. B8.5 taisi olla ensimmäiset.

                                      Comment


                                        Liekö se öljypohjakaan aivan kylmä on minkäänlaisilla pakkasilla, kun siellä on oletettavasti lämmintä moottoriöljyä.

                                        Comment


                                          Kai se riippuu millasesta muovista se on tehty ja paksuudesta. Ei alumiininenkaan kestä mahottomia kolhuja.

                                          Comment


                                          • Taakse olisin vetoniveliä vaihtanut vaan toisen vetoakselin kanssa oli pakko luovuttaa kun ei vaan prkl millään irronnut sisäpää laipasta. Uskomattoman tiukkaan on siihen juurtunut. Toinen puoli sentään onnistui. Pitää Nosturille ottaa auto ja yrittää sitten hakata nivel irti laipasta.

                                            Comment


                                            • Käytä Heikki osaa täällä, annetaan pillillä lämpöä, alkaa irrota...

                                              Comment


                                                Vaikuttaa siltä että evolötkössä on vedet ja öljyt sekasin. Ilmeisesti sitten vasemman puolen kansi on kiero.

                                                Comment


                                                  Autokuume. Vaimo näyttää vihreetä valoa auton vaihdolle mutta lompakko on eri mieltä semmosista mihin itse haluaisi vaihtaa ja kun tuosta tötteröstä ei saa mittää vaihdossa

                                                  Comment


                                                  • Sammaa vikkaa. Auto ei mene kaupaksi ja vaihdokkeja ei ole. Meni jo haluttukki Euro 2 kilpinen nenän edestä.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
                                                      Alatukivarren puslien vaihto Touaregiin. En kyllä itseasiassa päässyt edes sinne vaihtoon asti kun eihän se V-muotoinen tukivarsi edes lähde rungosta irti kun ne epäkeskopultit on juminu kiinni siihen puslaan. Nihkee paikka porata pulttia irti, lopetin tunnin jälkeen ja jätin hermot lepäämään. Kun joskus saan sen yhdenkin irti niin pelkät pultit maksaa halvimmillaan pari kymppiä :(
                                                      Kolmisen viikkoa VW nosturilla ja vieläkin samassa jamassa. Kävin tutustumassa asiaan ja yritin muka porata pulttia irti mutta ei siihenkään oikein mahdu. Puukkosahalla ei kyllä apurunko paikallaan onnistu ja rautasahalle liike on liian pieni. Josko se kevätaurinko tois uusia ideoita...

                                                      Comment


                                                        Kokeile paineilmapistosahalla. Siihen rautasahan terä, niin voisi onnistua.

                                                        Comment


                                                        • Pojan autosta pudotin apurungon alas juuri tuon takia, sitten puukkosahalla ja rälläkällä loput. Samalla voi sitten ruostesuojata ja tehdä kaikki huollot kun on tilaa.

                                                          Comment


                                                            Virittelin 100/c4:n uudempaa A6/c4 mittaristoa ABS valon takia, ja mokoma laitos päätti alkaa vilkuttamaan airbag valoa.

                                                            Comment


                                                              Näinhän se tekee. Tokenee VCDS:llä vikakoodit nollaamalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X