Alkuperäinen kirjoittaja ommiK
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja HiTec Näytä viestiEi pidä pienen tärinän antaa haitata ajamista
Comment
-
Minulla on myös pirellin runflat nastat alla. Kyllä nämä pitää eikä jäykkä runkokaan noissa 17 kumeissa haittaa kun korkeutta on kohtuudella. Vaan jumaliste millaista vollotusta ne pitää. Olivat edukkaat, mutta pitävät kyllä niin jäätävää meteliä jos ei ihan lumella mennä että ei kyllä toisia runflatteja tule. Pirelliä voisi kyllä muuten talvitenkaana käyttää.
Jollain merkillähän oli rengas, missä on sisäpuolella joku massa joka tukkii reiän. Varmaan paljon miellyttävämmät mitä runflatit.
Comment
-
A4 b6 pelkääjän ovi ei aukea enää ulkoa eikä sisältä. Hitto kun olisi tajunnut aiemmin edes koodata sen Safe toiminnon pois päältä. Olisihan tässä ollut muutakin tekemistä, vaikka huoltaa ja korjata Mondeota. Olisi edes vaikka huhtikuun loppuun saakka edes toiminut ilman isompia, kun kesällä olisi taas ollut aikaa harrastaa tätä autoa.Viimeksi muokannut Rusty; 3.2.2018, 20:59.
Comment
-
Eikö se oo jo vanha viisaus, että aina pitää olla "mustekaloja" autossa jotta voi ne auki jäätyneet ovet sitoa johonkin ajon ajaksi ;)
Comment
-
Hienoa kuulla että team doorhandlen perintö elää edelleen vahvana :D Itellä ollut nuo ongelmat: T44 (fl) , C4 ja C5 koreissa... toivottavasti uudemmissa olisi suunnittelijat vaihtunut. Ainakin bensatankin luukun mekanismi tuntuu olevan susi C7:ssa, se on jäätynyt kun pakkasta yli 10 astetta..
Comment
-
Ei lähteny kun lähti lukon päästä. C5:ssa ovipahvin irrotuksen paikka joka tapauksessa, olipa kumpi pää hyvänsä irti. Jätin varmuuden vuoksi pahvin päätyruuvit pois ni saa tarvittaessa pahvin irti helpommin vaikka ovi kiinni.
Auto kun hetken oli tallissa ja rakennuslämmitin tohotti kylkeen niin suli lukko sen verran että sai ulkokahvasta auki.
Comment
-
Ennalta ehkäisevänä huoltona näihin jäätymisongelmiin auttaa, kun ruiskuttelee oven päädystä ylemmästä pultinreiästä sopivaa vettähylkivää liukastetta lukkomekanismiin. Liukaste saattaa jopa osua oikeaan paikkaan, kun taivuttaa lämmön kanssa spraypullon pillin 90 asteen mutkalle.
Tänä talvena olen tehnyt vertailutestiä ja voidellut lukot vain toisesta kulkineesta. Se ei ole jäätynyt kertaakaan.
Comment
-
Mullahan oli niin että Vanhastarouvasta ovet jäätyi siten, että ne kyllä aukesi mutta eivät menneet kiinni.
Pieni lämpöpuhallus auttoi puhaltimella siihen näkyvään lukkosalpaan ja toimi taas, kunnes taas sama juttu.
Sytkäillä viis sekuntia annoin töissä lämmintä, kun puhallin oli peräkontissa eikä auennut ja hups ovi toimi, mutta surullisen lopun varmaan tiedättekin.
Siis varovaisia sen lämmittämisen kanssa jos joudutte ovien kanssa tappelemaan ;).
Comment
-
Tänään jaksoin ottaa auton talliin ja rakennuslämmitin töhöttämään. Muutaman renkkauksen jälkeen alkoi ensin sisäkahva toimia ja hieman myöhemmin ulkokahva. Voitelua koittanut tuolle tarjota, mutta täytyis purkaa koko ovi jos kunnolla haluais tehdä... Saa nähdä kuinka kauan nyt pelaa.
Comment
-
Palo kevyet 6 tuntia akun vaihtoon. Yks penkin pulteista jumissa ja vetäs pyöreeks (Torx), aikani ihmeteltyä naapuri tuli pelastamaan hitsi vehkeillä.
Tätä ennen vietin about 3 tuntia eri liikkeissä yrittäen ettiä oikeeta akkua BEM koodilla.
On nää vaan tehty helpoiks huoltaa ite.
Liikkeet ottaa ihan poskettomia hintoja "koodauksesta" ja vaihdosta. Ainakin AD sano suoraan kun kysyin BEM koodia että "joo laita sinne vaan ykkösiä ja kakkosia, niin me tuolla huollossa.", eli kehtaavat laskuttaa tollasesta "koodauksesta". Exilen maahantuojakin oli kuulemma sitä mieltä että ihan sama mitä sinne laittaa. Lopulta monen puhelinrumban jälkeen myyjä sai mulle jonkun koodin akulle. Vähän epäilyttää sekin, mutta tulipa nyt laitettua.
Comment
-
Aika monessa paikassa väitetään ettei sillä BEM-koodilla tosiaan sinänsä ole mitään virkaa. Ainoat merkitsevät asiat on se että akun kapasiteetti on määritelty suunnilleen oikein ja tärkeimpänä se, että akun sarjanumero muuttuu jotta auto ymmärtää unohtaa vanhan akun historian ja lähteä laskemaan ikääntymistä uudelle akulle.
Mutta onpahan se nyt ainakin tehty viimeisen päälle, jos koodia on noin hartaasti haeskeltu.
Comment
-
B5:ssä oli kans ongelma että heti pakkasten tullessa alkoi ovet pysymään auki.
Hölväsin 1,5 pikkupulloa spray-aseöljyä joka mahdolliseen koloon lukkopesään ja lukkolaitteeseen mihin purkamatta pystyi, ja sen jälkeen ovat olleet pottuilematta vaikka tännekin jopa saatiin vähän pakkasta...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja To87 Näytä viestiTiguanissa kans jäätyy ulkokahva sisäkahvasta toimii kyllä. Lämmöllä saa kahvan toimimaan hetkeksi. Kuskin kahva toimii paremmin tosin apukuskin puoli koko ajan jumissa. Voitelevaa lukkosulaa oon sinne yrittäny ruiskia sen toivossa että kosteus lähtisi.
Todella raivostuttava vika.
Comment
-
Täytyy olla tyytyväinen tuohon baijerilaiseen noitten lukkojen ja kahvojen toimivuuden suhteen, team doorhandle on pysynyt tiiviisti Ingolstadin maisemissa.
Tuon korimallin bemarissa onkin sitten ihan muut murheet, kuten virransyöntiongelma, joka saattaa pahimmassa tapauksessa johtaa tavaratilasta alkavaan tulipaloon (tälläkin hetkellä 4-5kpl palovaurioista e6x:ää avk:lla). Syy tähän idioottimainen +kaapelin läpivienti tavaratilan pohjan läpi sekä totuttuun saksalaiseen tapaan säätä ja ulkopuolista kulutusta kestämättömät materiaalit ja suojaus. Korjauksena tähän akulta läpiviennille sekä läpivienniltä konehuoneeseen menevien kaapeleiden uusinta (tankkia pudotettava, jotta pääsee kaapelikouruun ja läpivientiin kunnolla käsiksi).
Ja olihan sitten vielä se akun maadoituskaapeli ja ibs... voe rähmä
Comment
-
kun 10-vuotiaalle kummilikalle tulee vanhempi mamma uimahallin pihassa jauhamaan kuinka pääsee jeesuksen luo! kun olisin ollut joukossa niin mamma olisi saanut kuulla!Viimeksi muokannut pulla; 9.2.2018, 22:43. Perustelu: Kiroilut pois. Pari olutta vähemmän tai itsehillintää lisää. Someen voi työntää sensuroimattoman pahanolon
Comment
-
Tokihan sitä saa uskoa vaikka siihen lentävään spagettihirviöön, kunhan ei yritä omaa hurahtaneisuuttaan tuputtaa muille...
Mulla on näitä herätkää-paapattajia ja muita hihhuleita varten aina valmiina tarina rokkenroll-uskosta ja Lemmy-jumalasta. Näille rauhanuskon-edustajillekin voi mainita ettei siellä taivaassa enää niitä seitsemää neitsyttä odota, Lemmy-setä ehti ensin...
Comment
-
Mulla on näitä herätkää-paapattajia ja muita hihhuleita varten aina valmiina tarina rokkenroll-uskosta ja Lemmy-jumalasta. Näille rauhanuskon-edustajillekin voi mainita ettei siellä taivaassa enää niitä seitsemää neitsyttä odota, Lemmy-setä ehti ensin...
Comment
-
Hohhoo, olin jo unohtanut VAG-talvilukko/ovi ongelmat. Hienoa oli aikoinaan ajaa yli 200km -15C kuskin ovi raollaan, kun ei kiinni pysynyt - eikä sulanut matkallakaan. Kaulaliina topattuna päässä ja purkat korvissa vedonestona :D
Autopurkaamosta ostin 3-puolaisen nahkaratin B6:n, oli laitettu ko. kategoriaan. Se mitä saapui, oli B5 kolmipuolaratti. Nuivasti kyselivät, kun soitin: "Ai eikö se käy sitten sinne???" Lähtökohtasesti se menee jo väärin siinä vaiheessa kun tulee muuta mitä ilmoitetaan ilmoituksessa, vaikka saattaisi käydäkin paikalleen (?) "Olitko varma että katoit oikeeta ilmotusta?" No joo, koska siitä ilmoituksesta klikkasin lähetä tiedustelupyyntö. Speksasin lisäksi alustanumeron, rekisterinumeron, värin - kaikki kohdat prkl että tulisi varmasti oikea - mutta ei. En tiedä huononsiko vai paransiko asiaa, kun sanoin että kyllä niitä aivan tarpeeksi tulee netistä katottua ja vertailtua, että on varmasti oikea ja sopiva. Seuraavaksi tässä alkaa epäilemään että oliko kuvassa tosiaan B5 3-puolaratti. Ja ilmoitushan on heti poistettu, kun olen tavaran ostanut :D
Kyllähän nuo lupasi vaihtaa, jos löydän sopivan vastaavan heiltä. Onko tuommoinen kauppa kyseessä nettitilaus palautusoikeudella, vai meneekö hankalaksi? Uskon vielä, että ongelma ratkeaa kyllä sopimalla.
Kannattaa huomioida, että jos käyttää noita yhteydenottolomakkeita kaupan teossa verkossa, niin itselle ei jää tapahtumasta mitään spostia/dokumenttia!
Comment
Comment