Tänään otti päähän kun ässä syttyi palamaan... Pissapojan suuttimen lämmitinyksikkö oli ilmeisesti mennyt oikkariin ja löi liekkejä pellin alta. Vaahtosammutin on näköjään oikeasti tarpeellinen ässämiehen varuste. Suuremmilta vahingoilta kuitenkin vältyttiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Omakohtaisesti kokenut saman ykköskoppaisessa Mondeossa ja kyllähän siinä jännäkakka on aika lähellä, kun savua nousee yllättävän paljon ja pientä liekkiäkin näkyy.
Omalla kohdalla sammui kun sain auton syrjään ja sammutin virrat. Savua riitti vielä silloinkin.
Vahinkoina ainoastaan sulanut johtosarja ja pissapojan suutin, kalsarit säilyivät puhtaana.
Comment
-
Seattiin jotkut halvat, musta ja pyöreät talvirenkaat haussa. Yhdet missasin kun aikailin turhan kauan. Yhdet toiset on kiikarissa, mutta myyjä ei halua vastata yhteydenottoon. Kolmansien mahdollisten renkaiden myyjä vielä eilen vastasi, mutta tänään kun olisi ihan kaupoille voinut mennä, niin hiljasta ollut. No eihän niitä tietenkään pakko ole myydä..
Comment
-
Itseltä paloi fyysisesti pari viikkoa sitten repsikan puoleinen lämmitettävä pesimen suutin. Ensin tuli käryä kabiiniin, sitten reilumman jälkeen savua sisälle ja kun sai auton tienviereen, niin vähän arvelutti kuinka isoa liekkiä lyö näkyville. No, ei lyönyt, muuta kuin pikku liekki suutinpaketissa, joka sekin tukahtui itsekseen siihen paikkaan. Mutta savua, sitä tuli kyllä sisälle paljon mokomasta. Ja haju tuntui usean päivän ajan, mutta häipyi siitä sitten vähitellen. Uusinkin sitten varulta molemmat, ja tarkistin palovakuutuksen:)
Comment
-
Alla etuveto vuokra Yaris, kun ilmeisesti liian painava lumimassa repi koko takapuskurin melkeen irti ... pahimmat QKelit viel... -.-
En leikkinyt, ajoin korkeimmassa korossa enkä osunu mihinkään. Sivutiellä vaan ihan uskomattomat urat..
Eilen just tein vakuutusyhtiölle vahinkoilmotuksen puhelimen näytöstä ja tänään tosta... vesivahingonkin jäljet viel korjauksen alla . Tympäsee.
Comment
-
Sen verran tuli Hesassa päivän aikana lunta Avantin takalasille, että töistä lähtiessä pyyhkijän varsi osoitti lounaaseen. Sain naksautettua sen takaisin paikalleen. Kotimatkalla Hämeenlinnassa liikennevaloista lähtiessä tyhjeni katto lumesta ja taas sama pyyhkijä antautui.
Edit: Jälkimmäinen siis itse aiheutettu päänsärky. Liikkeelle lähtiessä lumiharja ei pystynyt katolla olevaan suojalumeen, enkä kauheasti tahtonut alkaa naarmuttamaan kuraista kattoa. Matkan aikana lumi lähti sulamaan altapäin ja kitkakerroin pieneni.Viimeksi muokannut pta; 14.12.2017, 15:16.
Comment
-
Tavallaan ihan oikein, jos et niitä lumia sieltä katolta muuten saanut pois…
Päähän ottaa nimenomaan nämä lumenkuljettajat. Körötellään 70kmh pakko pitää reilua väliä että kerkiää väistämään jos se paakku sieltä päättää irrota. Lisää vähän haastetta ohituksiin.
Uuden autoHALLIn avainta ei ilmeisesti pysty toimittamaan postilla, vaan pitäsi käydä noutamassa keskustasta. Paikkahan on tietenkin asiakas ystävällisesti auki satunnaisina päivinä jopa klo 13 asti. Ja aukeaa tietenkin noin klo 10. Nyt joutuu talsimaan hallin väärään päähän että pääsee puhelin ohjatusta ovesta sisään. Niin ja yhdestä 16v kannesta ei meinaa lähteä imuventtiilit irti millään. Vahvistettu venttiilivinka vaan taipuu uusiin suuntiin.Viimeksi muokannut ^^BeBe; 13.12.2017, 03:06.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viestiAlla etuveto vuokra Yaris, kun ilmeisesti liian painava lumimassa repi koko takapuskurin melkeen irti ... pahimmat QKelit viel... -.-
Ja aiheeseen: itselläni 2x keuhkokuume viimeisen kuukauden aikana ja molemmat koirat ontuvat jotain jalkaa & eläinlääkärit ovat rikastuneet...
Comment
-
Vahvistettu venttiilivinka vaan taipuu uusiin suuntiin.
Pylväsporakone on hyvä apuri tuossa hommassa. Olen ruuvannut porapöytään ison pultin pystyyn sopivalle korkeudelle ja pehmustanut pultin kannan. Laitan kannen sitä vasten nojalleen venttiili pulttia vasten. Pultin korkeutta säätämällä saan venttiilin pystysuoraan. Istukkaan laitan vanhasta venttiilistä rälläköidyn haarukan, jolla painan retainerin alas. Sitten vain noukin kiilat pois. Kokoaminen onnistuu yhtä helposti.
Comment
-
Nuo helvetin B6/7 ovipahvin kiinnikkeet. Vaihdoin nostimen kuskin oveen ja olin jo varautunut uusilla kiinnikkeillä (alkuperäiset) kun ajattelin että ovat kumminkin vanhoja ja hajoavat kun pahvin nyppää irti. Kolme niistä katkesi. En sitten huomannut kiinnittäessä että pahvin takareuna ei mennyt sinne hahloon ja jouduin nyppäämään pahvin uudestaan irti. Saatana uudet kiinnikkeet poikki! Lämpöisessä tallissa vielä touhasin. Pisteenä iin päälle astuin sitten viimeisen ehjän kiinnikkeen päälle joka oli jäänyt ylimääräiseksi joka makas lattialla auton vieressä.
Comment
-
Trafi lähestyi oikein kirjeitse ja ilmoitti, että A6:n on ajokiellossa maksamattoman ajoneuvoveron takia.
Olin näköjään veroa maksaessani syöttänyt viitenumeron väärin ja maksamani 758,10€ tuli uudelleen maksettavaksi pienen koron kera. - Kenenkähän ajoneuvoveroja tulin sitten maksaneeksi, kun virheellinen viitenumero meni läpi pankin järjestelmistä...
Edit: Maksoin tietysti karhukirjeessä olleen summan saman tien. Joku asia jäi kuitenkin kaihertamaan mieltä, joten tarkistin Trafin sivuilta maksuohjeen: Viivästyskorko pitääkin laskea itse. No maksoin sitten vielä varmuudeksi pari euroa lisää, jotta viivästyskorko tulee varmasti kuitatuksi. - Olenkohan pessimisti, kun kuvittelen auton olevan vieläkin ajokiellossa, koska nyt veroa ja korkoja on maksettu muutama sentti liikaa? ... Siis sen lisäksi, attä trafilla on kokonaisuudessaan meikäläisen rahoja kanissa toista tuhatta euroa.Viimeksi muokannut kvande; 15.12.2017, 22:49.
Comment
-
Sama käsitys itselläni myös. Muutama vuosi sitten ainakin taisi olla, että, jos ei summa täsmännyt, niin saattoi olla auto käyttökiellossa, vaikka enemmän olisi maksanut. Tiedä sitten, mikä tilanne nykyään.
Jotain sekoilua siellä päässä muutenkin, kun laitoin ässän seisontaan, niin tuli kirje, että auto käyttökiellossa verojen takia. Muutama päivä tästä ja tuli normaali ilmoitus, että auto poistettu liikennekäytöstä. Missään vaiheessa ei Trafin sivuilla näkynyt, että olisi ollut käyttökiellossa.
Comment
-
Se menee ajoneuvoveron kanssa juurikin noin. Jos haluat maksaa vuotuisen veron erissä niin laskussa on valmiiksi laskettuna tarkat summat joko kahdessa tai neljässä erässä maksettavaksi. Sovitaan että koko vero olisi vaikka 400€ vuodessa ja neljässä erässä maksettaessa 100€/erä. Jos maksat 101€ niin järjestelmä ei tajua että tässä halutaan maksaa veroa neljässä erässä. Summan ollessa enemmän kuin pennilleen tasan se neljännesvuoden erä, järjestelmä käsittelee maksun kuten olisit maksamassa koko vuoden veron kerralla mutta siihen tuo 101€ ei tietenkään riitä ja eräpäivää seuraavana päivänä auto pamahtaa ajokieltoon.
Tästä ei tietenkään lähetetä mitään tietoa vaan asia pitää itse ymmärtää tarkistaa trafin sivuilta. Olen tuosta joskus käynyt yhden värikkään puhelinkeskustelun trafin kanssa kun juuri pienen näpyttelyvirheen vuoksi olin maksanut muutaman euron liikaa veroa ja siitä rankaistiin ajokiellolla jonka purkaminen vaati sen että itse soitin perään ja selvitin manuaalisesti asian. Pidän ajokieltoa ja mahdollista rekisterikilpien viemistä tien päällä ja siitä aiheutuvaa säätöä kuitenkin aika kovana rangaistuksena tehtyyn virheeseen nähden tuossa tapauksessa. Jos veroa olisi piikissä eli maksettu liian vähän, rankku voisi olla ansaittukin.
Suoraan sanoen aivan käsittämätöntä paskaa aivan miltä kantilta tahansa ajateltuna. Näin maallikkonakin näkisin että tuo ominaisuus olisi hyvin helppo korjata vaikkapa niin että käytettäisiin eri viitekoodia riippuen siitä kuinka monessa erässä veron haluaa maksaa.
Comment
Comment