Sulta lähtee kortti tällä menolla ja se vasta tulee olemaan sairas vitsi :/.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Jeep, yks viel vuoden sisään ni kortti pääsee hyllylle. Kannattaa ajaa seuraavat 12kk maltillisesti.
Comment
-
No jaa, kannattaako sitä noin pikkupaloista kerätä... Eräs toveri (jonka nimeä en tässä mainitse koska varmasti joutuu asiasta kärämöimään ja tietäjät tietää kyllä) painoi viime viikolla kuorkkilavetin ohituksesta, just sopivasti tolpan kohdalla, omalle kaistalle palatessaan 80km/h alueella 170km/h kellossa kameraan.
Comment
-
Alkaa käymään jo hermoille tuon jääratapaskeen konejumppa, taitaa olla 6 kerta kahteen vuoteen. Toisaalta menee jo rutiinilla..
Oikiasti ärsyttää omat ranetukset ton kanssa, jos oikea ratkaisu asiaan olisi maksanut euron ja kaupassakäynnin, niin tottakai mä oon kesken ajojen tehny "väliaikaisen" patentin tonne sillä mitä hyllystä löytyy ja unohtanu koko homman. Nyt noita sit on mukava löytää tuolta. No, onneksi ton joutuu purkamaan kokonaan jokatapauksessa..
Comment
-
Kyllä ei mee mikään kohtuuella ton urssin käsijarrun kanssa. Ihan jokainen mahdollinen vikakohta ruksattu jota tuommoiseen voi tulla. Satula rikki, jarruletku puhki, jarruputki poikki -> Uusi putki, uusi letku, uusi satula -> vaijeri jumissa, käsijarrun säätömutteri jumissa...
Toinen puoli pitää hyvin. Tässä vaiheessa olis ollu helpompaa jo hitsata takaperä ni pitäis toinenkin.
Comment
-
Nuo erilliset käsijarrurummut on kyllä syvältä merkistä riippumatta. Rummun pinta ruostuu, kun sitä ei hinkata ajon aikana vaan vedetään vasta paikallaan päälle. Ja automaattivaihteisissa sitä ei usein käytetä lainkaan, kun luotetaan vaan P-asentoon. Osa jättää vielä manuaalinkin vaihteen varaan.
Comment
-
Eilen piti lopettaa kesken ja lähteä ihan perinteisesti ryyppäämään kun niin paljon vitutti. Nyt on laskuri siltä osin nollattu ja eiköhän se taas mennä talliin rullaileen huoralla auton alle ja repiin sitä jumivaa käsijarruvaijeria irti. Onneksi on vaan noin nätti ilma pihalla ni saa kunnon kiukun pintaan taas iltaan mennessä. Tällä menolla saakin ensi viikon viettää katkolla.
Comment
-
-
Varmaan. Ei se käsijarru tosin sillä kuntoon taida tulla yhtään nopeammin.
Pudotin pakoputkiston autosta irti kun ei vaan yksinkertaisesti onnistunut muuten. Alkuputkista ballflangen kolme pulttia molemmin puolin auki ja koko torvi edestä pois. Onneksi toi ässän putki painaa vaan sen reilun 60kg eikä oo mikään painava tai lainkaan hankala käsitellä yksin selällään auton alla... Kardaania ei sentään tarvinnu irrottaa vaan sai siitä välistä just ja just sörkittyä vaijerit irti. Motonetissa oli yhdet vaijerit jäljellä, sinne siis. Takasin tullessa haen kyllä kaupasta kaljaa ja grilliltä kepakkia enkä taida enää tänään käsiä sotkea tallissa.Viimeksi muokannut hopsis; 22.7.2017, 15:46.
Comment
-
A3 Sedan pyytää Oil Change in 28 days. Seuraavaan varsinaiseen huoltoon vielä 15 tkm / jotain 400pv.
-> Audi Center Airport:iin kysely öljynvaihtohintaa ja noin 450€... Pitää kuulemma vaihtaa tulpat samalla. Kalliita öljyjä ja tulppia siellä.
No aika tuli varattua kolmen viikon päähän, koska hommaavat ja ohjelmoivat samalla tuohon puuttuneen orggiswebaston kaken myyjän piikkiin.
Comment
-
Nyt ei enää ota päähän, mutta pitkin viikkoa aika moneen otteeseen ja kovasti. Leikin idea oli vaihtaa madallusjousien tilalle hieman pidemmät vieterit. Leikki alkoi viikko sitten lauantaina, ohjelmassa jousten ja etupään tukivarsien vaihto vanhaan a4:n. Etupäästä kun on kokemusta, jotta se on helppo, niin aloitin perästä. Aurinko paistoi, linnutkin varmaan lauloi ja naapurikin kävi juttelemassa mukavia. Eihän siinä mennyt kuin hetki, niin jousijalka-jousi-iskaripaketti oli jo tuloillaan pois lokasuojasta ja heitin jo mielessäni hattua ilmaan, jotta keulahan vaihtuu vielä samaan syssyyn.
Kun kalikka sitten oli käsissä, pienehkö musta pilvi purjehti auringon eteen, kun jousijalan takapuoli oli himpun ruostunut. Nappasin siis samoilla lämpöisillä toisenkin puolen irti, joka olikin astetta heikommassa kunnossa. Ihme, että vieterit vielä pysyi paikallaan. Kasaaminen samana päivänä vaipui unholaan.
Romut lavalle ja pajalle hitsaamaan, onneksi sentään löytyi sopivat materiaalit, aika tosin loppui väkisin kesken ja sunnuntaina toinen kalikka valmiiksi maalaista varten. Maalauskset vielä sunnuntaina, kotelosuojat maanantaina, jolloin satoi vettä eikä niitä olis alle saanut asennettuakaan.
Tiistaina töiden jälkeen viimein perä kasaan ja keulan kimppuun, pienestä sateen mahdollisuudesta huolimatta jatkoin hommaa ulkona, joka oli virhe, mutta keulahan on helppo..
Apparin puolelta aloitin, pultit oli naamattoman tiukassa ja pultit totaalisen ruostuneet reikiinsä, lämpöä ja väkivaltaa. Alapalloista etummainen olikin jo aika tiukassa, älyvapaan kiristämisen johdosta ja melko tovin sai kuumentaa, hakata ja kiukutella ennen kuin lähti. Taaempi oli vielä pahempi, aika loppui kesken.
Pari päivää satoi vettä ja audi seisoi pölkkyjen päällä. Perjantaina taas aurinko paistoi, kun töissä kävin ulkona, joten kiireesti liukumaa käyttöön ja kotiin. Kun tulin pukukaapeilta, oli aurinko mennyt pilveen ja kun kotona sain työkalut auton viereen, alkoi satamaan. Potutus oli aika tapissaan välittömästi. Illalla sade kuitenkin lakkasi ja ison moskan, sekä haarukkakiilan kanssa pallo poksahti pois kartiostaan. Nopsaan jouset ja tukivarret vaihtaen ja se päivä olikin siinä.
Eilen otti päähän jo aamusta, kun tiesi, kuinka paljon saa taas tapella kun aloittelee kuskin puolta. Joten yllätys oli melkoinen, kun sillä puolen kaikki oli normaaliin tapaan tiukattu ja homma sujui nopeasti.
Aika kultasi muistot tällä kertaa yllättävän pian, mutta rasvaa toivoisi käytettävän, vaikka ihan vähänkään.
Totisesti toivon, että nuo jouset on hyvät..
Comment
-
Tilasin Elisan yrityspuolelta uuden työluurin; OnePlus 5 128Gt lompakkomallisella flip coverilla. Postissa tuli 3T puhelin ja 5:n suojakuori.
Comment
-
Posti.
Tilasin paketin Kemiön postiin Verkkokauppa.comista. Posti toimitti sen Vallilan S-Marketin pakettiautomaattiin koska mulla on pakettien osalta ohjaus sinne. Ei varmaan olisi iso homma koodata järjestelmään automaattista viestiä asiakkaalle tilanteissa, joissa toimitusosoitteena on Postin oma toimipiste. Että haluatko paketin sinne minne ilmoitit sen haluavasi vai toimitetaanko perusohjauksen mukaisesti.
Kuulemma puhelinnumero on triggeri. Ilman numeroa paketti olisi tullut Kemiöön. Tässä tapauksessa kun sain lähettäjältä lähetystunnuksen niin olisin voinut tilata ilman puhelinnumeroa. Ilman lähetystunnusta Posti olisi toki vienyt paperisen saapumisilmoituksen mulle kotiin...
Comment
-
Kävin ylieilen Medfin lääkärikeskuksessa hakemassa dokumentin korottaakseni b-luokan ajokorttia deehen. Lekuriksi sattui jo ehtoopuolella olevalta uralin pihlajalta vaikuttava maatuska. Siksi kerroin niin selkeästi kuin osasin, minkälaista dokumenttia olin vailla, että menee kerralla oikein. Daa daa. Tänään sitten juoksin Pasilasta katsastuskonttorilta takaisin Ruoholahteen hakemaan rastia ruutuun ryhmä ykkösen sijaan ryhmä kakkoseen. Kädestä pitäen opastaen taas mitä halutaan, kun en puhu venäjää. Tällä kertaa arpa suosi lopputuloksen suhteen, mutta matkanteon sujuvuus ehkä ei niin sujuvaa missään vaiheessa.
Comment
-
Tilasin briteistä Boschin maffin. Pahvipaketti oli kulmasta rikki. Maffi pakattuna Bosch logolla olevaan pahvilaatikkoon. Missään ei mitään fylliä. Maffi hölskyy omassa laatikossaan ja kyseinen laatikko hölskyy suuremmassa, kulmasta rikkoutuneessa laatikossa. Kaipa siitä on negatiivista palautetta annettava. Kiinasta tilatut kumiosatkin on kuplamuoviin pakattuja.
Comment
-
Lahjakortit, joihin ei ole merkitty voimassaoloaikaa.
Oli taas yksi vanhentunut lahjakortti lompakossa ja asia paljastui vasta kassalla.
Koko idea siitä, että asiakas saa hyvän mielen, kun hänelle annetaan reklamaation seurauksena lahjakortti, kääntyy aivan päälaelleen, kun lahjakortilla ei saakaan mitään. Tämähän johtaa erittäin tyytymättömään asiakkaaseen, kun homma pissii kahdesti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja villeq Näytä viestiAutokuume...
Comment
-
-
Naapurissa hieno b7 kakslitrasella bensaturbolla. Harmittaa, kun toistamiseen konepelti auki ja litran pönikästä näky lisäilevän öljyä pannuun. Oisko tuo sitten niitä litra per tonni vehkeitä.
Comment
-
Aakutosen apparinpuolen takamatkustajan jaloissa vettä ja ihan tuelta. Pari senttiä. Ties mistä päässyt mutta aamuinen moottoritie ja vettä satoi niin perskeleesti. Joku pohja tulppa varmaan pois paikoiltaan. Täytyi vaan ajaa helsingistä hämeenlinnaan ja takaisin vaihtamaan autoa, että saa audin kuivamaan.
Comment
-
Päivittäistavarakaupoissa vois olla tuotteena meille ei-tupakoiville graavattua, kylmä- ja lämminsavulohta, jossa suolapitoisuus olisi puolet nykyisistä eli prosentin hujakoilla. Maistuis ehkä enemmän raaka-aineelta joka vois olla tavoiteltavaa, eikä vaan suolalitkulle.
Paree lienee vaivata asiassa itteään.
Comment
-
Mietin hetken, että laitanko tänne vain iloisiin asioihin, mutta kyllä tämä ehkä tänne enemmän kuuluu...
Tääläkin vaivaa autokuume ja todella pahana.
Allekirjoittanut ei ole koskaan ollut merkkiuskollinen millekkään automerkille ja monenlaista kinneriä on alla ollut vuosien varrella, mutta nyt tekee mieli kokeilla etelä-euroopan merkkejä.
Ja lähinnä Alfa Romeo ja vain V6 moottorilla.
Etsinnässä on ollut sedan mallinen 159 ja/tai brera ja näistä varsinkin jälkinmäinen kiinnostaisi löytää, kun omaan silmään auto on yksi näteimmistä coupe-mallisista autoista, mitä 2000-luvulla on tehty. :)
Tätäkään autokuumetta ei auttanut se, kun kävin koeajamassa yhtä 159 Alfaa tällä halutulla 3.2l V6 moottorilla...
Yksilö oli ollut huonolla pidolla viime vuodet, jakopää piti ääntä sekä perä kolahteli vaihtaessa, vedot oli hukassa +kori oli kärsinyt.
Sisusta oli suhteellisen siistissä kunnossa, samoin alusta oli kunnossa ja ohjaus oli autossa sopivan tunnokas ja ei liian kevyt, kuten monissa nykyään on.
Etsintä senkus jatkuu, mutta kotimaan markkinat on erittäin suppeat ja suurinosa 159-mallista on farkkuja ja ne ei itseä kiinnosta, kuten ei diesel mallitkaan, vaikka noita monet kehuukin asiallisiksi autoiksi.
Ei tasan mitään järkeä, mutta joku siinä ulkonäössä miellyttää, kuten ajettavuudessakin.
Ja äänetkään ei ole yhtään pöllömmät, kun muutamia yksilöitä on päässyt kuulemaan, joissa putkistoa on vähän modattu. :)
Comment
-
Kyllä kait 159:ssä on järkeä jo :) kutos-kone ja nelikkomalli niin taas mennään järjestä kauemmaksi, mutta mutta... hienoja nuo on sisältä ja ulkoa - tietty punaisena
Comment
-
Juuri kävin kaverin gta:n koeajamassa viikonloppuna. Äänet oli kyllä sitä luokkaa, että aloin välittömästi etsimään kutos-, tai isompi koneista bensa autoa nettihautomosta :(
Olihan tuo makia peli ja äänien takia kerkes parikin kertaa rajottimelle, kun se vaan kuulosti niin hyvältä yläkierroksilla :)
Comment
Comment