Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Melkein ärsyttää, kun töissä hiekkaparkkis... Vastapesty on aina yhtä mukava ajaa sinne. :)

    Comment


      Rekisteröintikatsastus makso kaks sataa. Puolen tunnin työ.

      Comment


      • Viikon verran ollut autosta äänimerkki rikki ja kun se ei toimi niin nyt vasta huomaa kuinka paljon sillä onkaan käyttöä tuolla liikenteessä ja suorastaan vituttaa kun se ei toimi. Mm. kaistaa vaihdetaan suoraan päälle jatkuvasti ja muutaman kerran on ollut aika lähellä osua kun ei meinaa olla tilaa väistää minnekään ja ei vaan voi äänimerkillä huomauttaa päälle tulijaa. Ja kyllä korpeaa kun edellä oleva ei älyäkään valojen vaihtuneen vihreäksi, mutta milläs huomautat asiasta sille...Valoja voi koittaa vilkutella, mutta kun siellä edellä nukutaan niin eihän ne sitä huomaa.
        Uudet torvet on onneksi jo DHL:n kuljetettavana.

        Comment


        • Mulla oli töötti rikki varmaan vuoden. Oli todella ärsyttävää ajaa Helsingissä, jossa sitä oikeasti tarvii huomattavan usein. Kestivät VAIN vajaa 450tkm

          Comment


            En kanssa muista tööttiä käyttäneeni. Ehkä olen se, joka törttöilee :)

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja HiTec Näytä viesti
              Mulla oli töötti rikki varmaan vuoden. Oli todella ärsyttävää ajaa Helsingissä, jossa sitä oikeasti tarvii huomattavan usein.
              Kannattaako tuota nyt vuoden harmitella, tai edes monta päivää? Niitä saa Suomestakin, uusia, alkaen 5€.

              Comment


              • Minulla on valkoinen auton väri nyt linnut kuulemma paskovat vaalealle pitää paikkansa saa pestä autoa koko ajan. Töötin käyttöä tarvii todella vähän jos katsois omaa ajamistaan eikä keskittyisi muihin!
                Viimeksi muokannut Killeri; 9.6.2017, 20:55. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                Comment


                  No, tampereella on nyt aika paljon tietöitä joissa kaksi kaistaa samaan suuntaan kiertää jonkun montun niin aika surutta niissä oijotaan ja kiilataan eli saa viikoittain tööttäillä kun ei viitsi päällekään ajaa.

                  Comment


                    Esim. Viinikassa siinä rautatiesillan nurkilla saa varoa oikojia harva se päivä.

                    Comment


                      Mulla oli 5,5 vuotta valkoinen auto, eikä siihen kyllä linnut juuri paskoneet vaikka pääosin katuparkissa puiston vieressä olikin. Tosin puun alle ei päässyt parkkaamaan.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Fenrir Näytä viesti
                        Rekisteröintikatsastus makso kaks sataa. Puolen tunnin työ.
                        Melkein sama. Alustan muutoskatsastus määräaikaiskatsastuksen yhteydessä. 60€ siitä että ite kiikutat kaikki liput ja laput. Katsuri vilkasee ne ja kirjottaa lappuun että autoon asennettu alustasarja.

                        Comment


                        • Viikkarin laivaan ohjaava äijä meinas eilen ottaa vähän kupoliin. Olin jo jättämässä parkkii mut jäbä huitoo et eteenpäi eteenpäi, ja töks suoraan tolppaa. Onneks oli muovitolppa ja tuuria, selvittiin ilman jälkiä.

                          Hieman meinaa välillä naurattaa Tallinnan liikennekulttuuri ja teiden kunto. :D

                          Comment


                            Oltiin kerran nivelbussilla reissussa ja laivalla ajatettiin meidät aivan seinän viereen paikkaan, josta ei päästy kuin peruuttamalla liikkeelle. Bussista ulos tultiin kuskin sivuikkunasta, kun bussin ja seinän välistä ei mahtunut. Siihen paikkaan ajaessamme kyllä kerroimme, että siihen emme voi mennä jos aamulla meidän tahdotaan ajavan jonon ensimmäisenä ulos... Se, että nivelbussin takapyörät ohjaavat eri suuntaan kuin etupyörät ei mennyt sille tyypille jakeluun.

                            Aamulla sitten laivan henkilökunta huusi naama punaisena, kun emme päässeet siitä eteenpäin. Siis rattia vasemmalle kääntäessä takapyörät ohjasivat bussin takanurkan seinää kohti, eikä siellä ollut yhtään ylimääräistä tilaa. Koko jono sitten takanamme peruutteli pois tieltä ennen kuin päästiin peruuttaen irti seinästä.

                            Kerran '80-luvulla oltiin palaamassa Maarianhaminasta katuautojen kiihdytyskilpailusta ja sain saaristolaislautalla hirveät huudot, kun piippuhyllyn rampilla katuauton takapyörät vähän sutaisivat tyhjää. Alla oli auto, josta puuttui alavääntö, kevyt vauhtipyörä, sintterikytkin, pitkä ykkönen jne... sekä liukas metallinen ramppi. Kaksi kertaa sen ensin siihen mäkeen stumppasin ja kolmannella kerralla annoin inan enemmän kaasua :D

                            No... töissähän ne vain siellä olevat ja yrittävät saada kaikki autot rannalta kyytiin.

                            Comment


                            • Vois jäädä kotiin, jos on niin känkkäränkkä, ettei töissä osaa olla huutamatta tai muuten vaan vittuilematta asiakkaille. Valitettavan monesti nähnyt tällaisia "asiakaspalvelijoita".

                              Comment


                              • Vuoristorataa olleen kevään jälkeen sekä yksityiselämän että töiden puolesta, oli aika pyytää ammattilaisten apua, vaikka henkisesti onkin pitänyt itseään aina vahvana. Kesälomien aikana tarkoitus olisi saada ajatuksensa taas kuntoon ja elämä toivottavasti siinä samalla. Ikuisena optimistina kuitenkin uskon että parempi tulevaisuus odottaa nykyhetkestä huolimatta vielä jossain!

                                Comment


                                  Kyl se siitä, itellä meni ensin lusikat jakoon. Sitten pöllittiin auto, sen jälkeen meni duunipaikka jossa olin +18v.

                                  Zemppii vaikka ei se helppoo olekkaan.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja 147440 Näytä viesti
                                    Töötin käyttöä tarvii todella vähän jos katsois omaa ajamistaan eikä keskittyisi muihin!
                                    Ai laput silmillä ajaminen tekee autuaaksi? Pakkohan niitä muitakin on tarkkailla, että tietää mitä on tulossa. Sitä sanotaan ennakoimiseksi. Vaikka kuinka olisi rauhallinen ja ennakoiva ajotapa ja vielä pysyy muun liikenteen rytmissäkin, niin silti aina riittää varomattomia kaistanvaihtajia ym. jotka ei muista tarkastaa kuollutta kulmaa. Äkkiä tulee vilkkaassa liikenteessä useampikaistaisella tiellä orpo olo ilman toimivaa äänimerkkiä. btdt

                                    Comment


                                    • Samaa mieltä Panun kanssa, itsekin käytän tööttiä, sekä oikeastaan arvostan, jos sitä käytetään asiallisesti takaisin.
                                      Esimerkkinä vaikka risteys, jossa ei nuolivalolla ensimmäinen tajua lähteä. Olen antanut ja saanut samassa risteyksessä.
                                      Siinä ei paljon oman ajamisen taso auta, jos edellinen seisoo vihreiden läpi ;)

                                      Comment


                                      • No eikö tuota joku linnun mulkero ollut yön aikana ampunut pommitukset auton konepellille, vastahan sen eilen sain pestyä.. hoohhoijjaa.

                                        Comment


                                        • Ilmastointi lakkasi puhaltamasta kylmää. Voihan rähmä!

                                          Comment


                                            Purukumia auton matossa… tarttunut varmaan kengänpohjaan huoltsikan pihasta..

                                            Comment


                                            • Töötin käyttöä tarvii todella vähän jos katsois omaa ajamistaan eikä keskittyisi muihin!
                                              Niin no, mulla on ollut periaatteena vähän pitää muitakin silmällä, ihan vaan sen takia, että en usko itse olevani se ainoa joka tuolla liikenteessä mokailee... Mutta ilmeisesti jotkut tuolla painavat menemään vain omaan ajoon keskittyen muiden liikehdintää sen kummemmin huomioimatta...
                                              Kyllä sitä vaan on pakko jotenkin kiinnittää kanssa-autoilijan huomio jos esim. päälle yritetään tulla, eikä tilaa ole väistää.

                                              Comment


                                                Elämäni ensimmäiset pari sataa kilsaa ajoa Saksan motareilla ja paluu Tampereen vastaavaan. Kaikkien pitäisi käydä kokemassa miten liikenne voidaan saada sujuvaksi. Kyse kun ei ole kuin yksinkertaisista pienistä asioista, joilla otetaan muutkin tiellä liikkujat huomioon. Ero on sanalla sanoen järkyttävä.

                                                Comment


                                                  Enstex menin vahingossa katsastamaan "väärän" auton eli pari kuukautta ennen kuin oikeasti olisi ollut deadline. Tiesin, että vetarin suojakumi pitää vaihtaa jossain vaiheessa (pieni reikä) ja osakin odotti jo hyllyssä. Enpä kuitenkaan arvannut, että siitä tulee korjauskehotus eli merkintä otteeseen. Tälle olikin sitten deadline kuukautta aikaisemmin kuin mihin ajoaikaa olisi muuten riittänyt.

                                                  No... nyt piti sitten vaihtaa ihan vaan äkkiä vetarin suojakumi. Ajattelin vaihteeksi kokeilla kuinka näpärästi sen saa tetyä, kun nappaa ylätukivarret ulkopäästä irti. Tämä oli sitten toinen virhe. Meni taas autot sekaisin ja tässä ei ollut kukaan koskenut siihen kuuluisaan M10 pulttiin 16 vuoteen... Poikkihan se meni ja poraushommiksi. Kobolttiterä puri aika hyvin 8.8 lujuusluokan puttiin :)

                                                  Onneksi oli tukivarsisarjakin hyllyssä ja sieltä löytyi varapultti. Miksi tämä on tukivarsisetissä ainoa sinkitsemätön pultti?
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Sait sentään raidetangonpään irti. Minulla oli yksi C5 tallissa pari kuukautta sitten josta olisi raidetangon suojakumi pitänyt vaihtaa. Kyll ävaihtamatta jäi sillä kertaa kun ei se vaakatasossa oleva pultti herennyt liikkeelle millään. Sen verran lujasti sai jo voimankäyttöä että piti tarkistaa onko mulla varakynkkä vaihtaa siihen jos sattuu isosti hups'oho.

                                                    Vaan C5:ssa saa etuvetarin irti ilman sen pultin irrotustakin. Ainakin automaattivaihteisessa jossa lyhyemmät akselit kuin manuaalissa. On se vähän ahdas mutta onnistuu, just pari viikkoa sitten yhden 4.2 etuvetarin vaihdoin.

                                                    Comment


                                                    • Ja onneksi ne ylätukivarret saa irti myös sisäpäästä niin ei tarvitse taistella tuon kunkkupultin kanssa jos (kun) ei halua. Pätee kaikkiin A4/A6/A8/Passat, yms. joissa samanlainen monivarsituenta edessä.

                                                      Comment


                                                        Ja takimmaisen alatukivarren irrotus jommastakummasta päästä riittää vetarin poistoon, onhan näitä tapoja.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                                                          Elämäni ensimmäiset pari sataa kilsaa ajoa Saksan motareilla ja paluu Tampereen vastaavaan. Kaikkien pitäisi käydä kokemassa miten liikenne voidaan saada sujuvaksi. Kyse kun ei ole kuin yksinkertaisista pienistä asioista, joilla otetaan muutkin tiellä liikkujat huomioon. Ero on sanalla sanoen järkyttävä.
                                                          Saksan autokanta on noin 48 miljoonaa versus Suomen autokanta noin 3 miljoonaa, tien päällä on siis hivenen enemmän porukkaakin. Jos Saksassa jokainen tuijottaisi omaa napaansa samalla tavalla kuin Suomessa enin osa, liikenne olisi aika nopasti yhtä kaaosta. Olen ajanut Saksassa kaikein laisia teitä tuhansia kilometrejä ja voin yhtyä toteamukseen että liikenne on sujuvaa, noin yleisesti ottaen. Suomessa aika helposti valitetaan (vaikkapa Tampereella rantatien) ruuhkaisuutta. Hyvin opettavainen kokemus on istua Saksan moottoritiellä tuntikausia staussa. Sen jälkeen oman seudun "ruuhkat" tuntuvat lähinnä naurettavilta.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                            Vaan C5:ssa saa etuvetarin irti ilman sen pultin irrotustakin. Ainakin automaattivaihteisessa jossa lyhyemmät akselit kuin manuaalissa. On se vähän ahdas mutta onnistuu, just pari viikkoa sitten yhden 4.2 etuvetarin vaihdoin.
                                                            C5 bit + automaatti, apukuskin puolelta saa koko akselin irti saatanoitta perkeleittä. Kuskin puolelta en ole koko keppiä irti yrittänyt, tilaa on niukemmin. Kun irroittaa tolpan yläpään, niin koko tolppa kallistuu sen verran, että uloimman nivelen saa navasta pois ja akselista irti aika helposti.

                                                            Comment


                                                              Eihän tuohon kippoon saa mahtumaan ässästä jääneitä peelerssejä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X