Etusormi jäi puristuksiin ja leikkaantui lihaa vekille :(
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Murphyn laki osui ja uppos. Kovaa.
A6:n pyöränlaakeri pitää ääntä lauantaina. Tilaan uuden nettikaupasta. No, keskiviikkona se on sitten aivan paskana ja auto jää siihen. Laakeri ei ole vielä edes lähtenyt, joten haenpa sitten toisen tuplahintaan paikallisesta 140 eurolla.
Laakerin vaihdossa ylätukivarren ongelmapultti (TM) v*ttuili oikein kunnolla. Porasin pienellä terällä pitkän matkaa hyvin, mutta iso terä meni hetken hyvin ja sitten haukkasi pultin kyljestä läpi alumiiniseen olka-akseliin, josta meni reikä väljäksi. Pultti paikallaan irtoaa pallonivelet paikaltaan. Tilataanpa eBaysta uusi olka-akseli 140 eurolla. Samalla voi sitten vaihtaa ehkä kolinan aiheuttavat ylätukivarret.
Kasausvaiheessa vetarin sisempi nivel (tripodi) muljahti pois paikaltaan. Paukuttelin hetken ja totesin, että eipä mene takas. No, olka-akseli takas auki, vetari irti navasta ja kappas, menihän se paikalleen. Auto nippuun ja koeajolle. Helvetillinen ravistus ja jyrinä. Puretaan vetari irti pöydälle ja todetaan, että yksi laakeri oli kuitenkin irronnut ja siksi jyristi. Onneksi korjautui kuntoon. Samalla purkaessa viimeksi helposti irronneesta ABS-anturin liittimestä hajosi lukituskynsi.
Lattialla oli jostain romuista kulkeutunut vaihteiston siirtäjäholkin jousirengas, jossa terävä piikki. Heitin sivuun, ettei vaan mene renkaaseen.
Vaihdoin sitten äiskän autoon öljyt, kun oli sovittu tälle päivälle. Totesin, että oikea etupyöränlaakeri pitää ääntä. Takas äiskälle ajaessa mietin, että onnistupa sentään öljynvaihto ilman että jotain menee paskaks.
"Mikäs ihme tuo naputus on...?"
https://pasin.kuvat.fi/kuvat/Muuta/I...525_152601.jpg
Comment
-
-
-
Kauhea autokuume ja tajusin just, että aika nopeasti pitäisi vaihtaa autoa, ellei halua alkaa nykyistä korjaamaan isommalla rahalla. Laitoin siis jo yhteen firmaan rahoitustarjousta vetämään ja huomenna katsomaan pariin autokauppaan autoja. Vaikeeta vaan valita, että minkä ostais. B8 3.0tdi kiinnostais eniten, mutta toisaalta joku 10ke auto olisi rahoituksen suuruudessa paljon mukavempi...
Comment
-
Rahoitukset on tänä päivänä ihan kohtuullisen hintaisia jos ei hirmu pitkää piikkiä tarvi tehdä. Jopa siinä määrin edullisia ovat autoliikkeiden rahoitukset tänä päivänä ettei kannata maksaa suoralla vaikka raha olisi tilillä valmiina.
Jos vähän pintaa syvemmältä autonhankintaa raapii niin suhteellinen ja absoluuttisena rahanakin laskettu arvonalenema on kalliissa autossa jo paljon suurempi tappio kuin rahoituskulut.
Comment
-
uudemmat/kalliimat autot juu on kalliimpia ylläpitää ja arvo laskee nopeempaa, mutta näyttäisi ne olevan "vähän" eri planeetaltakin joka suhteessa.
Tuli huomattua, että on jonkin aikaa kehitys laukannu eteenpäin C5-C7 välissä ja huomattavasti parempaan suuntaan. Ja tuo EX-URAllroad oli kuiteskin niitä parhaiten varustelluista, että piti olla kaikki palikat kohillaan.
Comment
-
Voi vituke. Taisi mennä ketjunkiristimen ohjurimuovi toisesta kannesta. Auto kävi tyhjäkäyntiä pihassa konepelti auki ja ite seisoin siinä vieressä touhuamassa jotain ja yhtäkkiä kamala räksäys toisesta kannesta ja kiristäjä jäi rallattamaan. Ihan selvästi tulee sieltä kiristimen suunnalta. Piti vaan sillä autolla lähteä kesäkruisinkiin ylihuomenna. Kone käy ihan ok muuten mutta en minä sitä ehdointahdoin lähde varta vasten kiusaamaan.
Jos jollakulla on 3366 työkalu ja ehjää liukupalaa tässä järkevän hakumatkan päässä niin saa lähestyä vaikka privaviestillä. Meen vielä tänään nappaamaan venakopan auki, sillähän se varmistuu.
edit:
Eli näin. Mikä on se todennäköisyys että olin vieressä kuulemassa livelähetyksenä ohjurin hajoamisen. Jos tästä taas jotain hyvää koittaa keksiä niin ei paljon parempaan paikkaan olisi voinut porsia kun kahden autonmitan päässä oli talli ja työkalut.Viimeksi muokannut hopsis; 25.5.2017, 21:42.
Comment
-
Kiitoksia. On vähän kaukana juu, lähempää löytyi huomiselle päivälle tähän hätään työkalu ja käytetty muovi.
Menee sillä käytetyllä takas kasaan jos vaan suinkin onnistuu ja laitan uudet kiristimet ja ketjut molempiin kansiin tilaukseen. On tolla koneella kuitenkin jo yli 370tkm veivattu. Teetättää vaan taas jakopään purkamisen. Eipä siinäkään muuten mitään mutta muistinko mainita että tuolla on ajettu jakopäärempan jälkeen ehkä 20 minuuttia? Olisi voinut se kiristimen liuku hajota vaikka päivää aiemmin niin olisi saanut samalla vaivalla tehtyä.
Huoh. Motorsporttia.
Comment
-
Löytyi 3366 työkalu ja yksi ohjurimuovi mutta tuosta on näköjään molemmat paskana nyt kun sain sen sieltä ongittua käteen.
Ei muuta kuin kamalalla kiireellä laittamaan kesä-V8 edes välttävään kuntoon eikä sittenkään ole ihan varmaa pääseekö silläkään lähtemään. On tää yhtä persettä, ihan sama miten monta autoa on pihassa kun kaikki on kuitenkin samaan aikaan aina telakalla.
Comment
-
Kävin katsomassa autoja "helpotukseksi" tuohon ylempänä mainittuun autokuumeeseen. Menin sitten koeajamaan vuoden 2006 automaatti BMW 530xd:n ja nappas aika hyvin varusteiden ja ajettavuuden puolesta. Joutuuko tässä oikeasti miettimään tosissaaan jotain muuta kuin audia...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiPihassa pitäisi olla aina yksi volkkari tai tojota jolla ajaa kun audit on telakalla.
Comment
-
Posti, eivät ilmeisesti kykene reagoimaan jokavuotisiin kalenterissa oleviin pyhäpäiviin. Yksi vapaapäivä keskellä viikkoa, niin toimitukset siirtyy neljä päivää?? Jouluun kyllä pystyy reagoimaan. Jokohan tänävuonna joulukortit tulisi lähettää elokuun loppuun mennessä?
Comment
-
Rahat meni ja paska maku jäi suuhun. Ei ollut tältä foorumilta vaan Tori.fi kautta, rahat meni Osuuspankin tilille FI85 5700 8120 4092 19 (FI8557008120409219) / Jaska R.
Kuvankin sain myytävästä tuotteesta päivämäärän ja nimen kera, eikä hintakaan ollut mitenkään erityisen huomiotaherättävän edukas. Selkeästi siis vielä tiukennettava omia käytäntöjä.
Spämmään tätä samaa tekstiä kaikille foorumeille joilla vaikutan, toivottavasti google osaisi poimia tuon tilinumeron että ei kovin moni enää menettäisi rahojaan.
Comment
-
Rikosilmoitusta vaan tekemään. Ompahan isompi potti, kun joskus ehkä hyvällä säkällä jää kiinni. Tuskin ensimmäinen tai viimeinen kerta.
Puhelinnumero ja mailiosote jos on, niin niitäkin yleensä näihin varotuksiin laitetaan. Toriinkin varmaan voi laittaa viestiä, niin voivat ainakin hetkellisesti vaikeuttavat henkilön toimintaa.
Comment
-
-
UPSilla tulossa paketti ja seurannan kolme viimeisintä entryä näyttää:
Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot. / Toimitus siirretään.
Välillä ei vaan ymmärrä miten tuosta paketin jakelusta on saatu noin tehotonta. Käydään monesti lähes tyhjillään olevalla kuorma-autolla pyörimässä pitkin kyliä ja soittelemassa töissä olevien ihmisten summereita päivästä toiseen. Joku alaa paremmin tunteva voisi kertoa miten tällaisesta toiminnasta on saatu kannattavaa, tehdäänkö raha siellä B2B -puolella, ja nämä yksityisille tehtävät jakelut on vain hyttysen kusema meressä?
Comment
-
Kuulostaa kyllä hieman typerältä että yksityisasiakkaiden toimitukset hoidetaan noin päiväsaikaan soittelematta. Meillä Hakosella ainakin nuo Matkahuollon pakettitoimitukset hoidetaan välillä 16-22 aina soittamalla asiakkaalle ennen tuloa. Siltikin pakettikeikkojen hinta on kyllä aika naurettavan pieni (poisluettuna huonekaluliikkeiden toimitukset) joten yritysjakelusta se suurempi tuotto luultavemmin tulee.
Comment
-
Esim postilla voit itse yleensä valita 14paketin joka jaetaan kello 14 mennessä, 16pak joka viedään lähimpään postiin ja 21pak joka soitetaan aina edeltävänä päivänä että mihinkä aikaan passaa seuraavana tai mikä päivä ny sattuukaa passaa. On tietty monesti että itse ei pääse vaikuttamaan tilatessa tuohon
Comment
Comment