(Sisältää liioittelua ja sarkasmia) Voi sen vakkarin pudottaa jarrulla pois, mutta ajatus sujuvasta liikenteestä ja taloudellisesta ajotavasta ei sisällä jarrun polkemista yhtään kertaan ennen kun on oikeasti siihen syytä. 90% autoilioista kun näkee jarruvalon palavan edellä ajavalla he painavat jarrua myös(vaikka mitään syytä ei olisi), sama kun jatkuu kolme autoa taaksepäin niin jarruttaja onkin vielä moottoritien puolella ja lopulta viimeinen jarruttaja on kehäkolmosella, kun hervannan rampilta nousen. Kärjistettynä liikenteen pumppaus ilmiö...
Sama ilmiö tulee tunneleissa, kun valoautomatiikka sytyttää takavalot, takana ajava micra on pyörät lukossa ja ohjaamo täynnä käsiä samantien.
Onneksi ei tuolla merssun ja volkkarin sekasikiöllä tarvitse juuri ajella. Mutta tarvitsee pitää mielessä, että on toteutettu vähän erilailla.
Monesti huomaan omalla autolla ajaessa, että moottoritieltä poistuessa rampilla edellä ajavan jarruvalot palavat, mutta silti loittonee minusta.
Ne peilit oli säädetty niin auton kylkien tarkkailuun. Etten keksinyt mihin ohjaamossa olisi pää pitänyt laittaa, että niistä olisi esim naapurikaistalle nähnyt. Itse käännän peilit yleensä todella ulos, niin ettei päätä liikuttamatta näe edes auton kylkiä. Sitten kun pakittelen autoa niin viitsin kyllä sen verran kuikkia. Pakussa varsinkin kuolleen kulman vilkuilu on hankalaa, niin tuolla tavalla sen saa minimoitua.
Omassa autossa kun kääntää katseen kuskin puolen peiliin, niin keskiverto perhevolvon keula näkyy ikkunasta, kun perä häviää näkyvistä peilissä. Silloin siis kun joku ohittaa.
Sama ilmiö tulee tunneleissa, kun valoautomatiikka sytyttää takavalot, takana ajava micra on pyörät lukossa ja ohjaamo täynnä käsiä samantien.
Onneksi ei tuolla merssun ja volkkarin sekasikiöllä tarvitse juuri ajella. Mutta tarvitsee pitää mielessä, että on toteutettu vähän erilailla.
Monesti huomaan omalla autolla ajaessa, että moottoritieltä poistuessa rampilla edellä ajavan jarruvalot palavat, mutta silti loittonee minusta.
Ne peilit oli säädetty niin auton kylkien tarkkailuun. Etten keksinyt mihin ohjaamossa olisi pää pitänyt laittaa, että niistä olisi esim naapurikaistalle nähnyt. Itse käännän peilit yleensä todella ulos, niin ettei päätä liikuttamatta näe edes auton kylkiä. Sitten kun pakittelen autoa niin viitsin kyllä sen verran kuikkia. Pakussa varsinkin kuolleen kulman vilkuilu on hankalaa, niin tuolla tavalla sen saa minimoitua.
Omassa autossa kun kääntää katseen kuskin puolen peiliin, niin keskiverto perhevolvon keula näkyy ikkunasta, kun perä häviää näkyvistä peilissä. Silloin siis kun joku ohittaa.
Comment