Lauantaina tulehtui hammas ja tänä aamuna oli jo koko oikea puoli lärvistä turvonnut muodottomaksi. Hammas lähti aamupäivällä, mutta turvotus on edelleen läsnä kuumeen kera. Olisi tässä ollut vähän muutakin tekemistä kuin käkkiä kotosalla...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Sille mustan B8 S4 avantin kuskille: Jos luet tätä foorumia, oikein paljon kiitoksia siitä että nakkasit sen sorasuihkun (kun väkisellä piti päästä vanhasta autosta edelle), joka aiheutti kiveniskemän näkyvälle paikalle auton uuteen tuulilasiin. :( Näkyy niitä mulkkuja olevan Audi kuskeissakin.
Comment
-
Ite oon jo luovuttanu radion kuuntelun kanssa. Blöötööttiä ja sitten nettiradiota yms. Luurista kuulumaan
Comment
-
Vieras
-
Selkis nyt sekin, ettei kannata ottaa autoa väin päiväksi käyttöön kesken talviseisonnan, kun Trafin minimilaskutus on 10€. Pykäliä kun luki, niin tän koslan olisi saanut viedä katsastukseen ilman tilapäisen liikennekäytöstäpoiston keskeytystäkin.
Veron olen siis maksanut koko vuodeksi viime marraskuussa, eikä sitä ole palautettu rahana, eikä muiden autojen veroissa. Siispä kuvittelin saavani palautusta ns seisontapäiviltä, mutta Trafi ajattelee asian päinvastoin: Ovat siis leikisti palauttaneet tuon veron, jotta voivat laskuttaa sen uudestaan vaikka päivä kerrallaan.
Comment
-
Ja jos satut myymään auton heti kun uusi verokausi on alkamassa niin kymppi. Tai jos olet myymässä autoa ja auto liikennekäytöstä poistettu, niin koeajo maksaa sen kympin. Tai jos menet rekisteröimään autoa ja poistat samana päivänä liikenteestä niin taas olet kymppiä köyhempi.
Comment
-
Tuo kymppi on joku päätetty minimimaksu, vaikea käsittää miksi se pitää niin kiireellä laskuttaa se yksi päivä eikä vaikka yhtenä koontina sitä yhtä päivää jonkun seuraavan laskun mukana. Varmasti se teknisesti olisi tänä päivänä mahdollista. No menköön käsittelymaksuna.
Vaan ottakaapa ajoneuvoverolappu käteen. Siinä on vuoden vero vaikka 400€. Sitten on maksuvaihtoehdot yhdessä, kahdessa tai neljässä erässä. Neljään erään kun maksaa kuten minä kun autoja on sen verran monta ja välillä vaihtuvatkin niin siihen tulee joka kerta 3€ per erä lisää. No menköön maksutapalisänä johon voi sentään itse vaikuttaa.
Vaan ottakaapa se 400€ verolippu, tarkoituksena maksaa neljässä erässä. Yksi erä laskettu valmiiksi paperille 103€. Sitten verkkopankissa menet maksamaan vahingossa vaikka 130€ tai 113€ tai mitä tahansa, vaikka 103,01€ joka on vähintään mutta ei tasan sitä erän suuruutta. Kaikki hyvin vai? Kyllä, tasan siihen asti kunnes laskun eräpäivä koittaa ja auto pamahtaa automaattisesti käyttökieltoon maksamattomien verojen vuoksi ja poliisi vie tien päällä tavatessaan kilvet pois.
Tähän on Trafin perusteluna että järjestelmä olettaa vain tarkan tasasumman saadessaan asiakkaan haluavan maksaa pienemmissä erissä. Kaikki ymmärtävät että jos maksaa vähemmän tai ei mitään niin ajokielto on aiheellinen mutta sama tapahtuu vaikka maksaisi liikaa. Järjestelmä olettaa että asiakas haluaa maksaa koko veron kertamaksuna mutta summa jää tietenkin siitä vajaaksi -> ajokielto. Tämä on jo täysin järjetöntä kiusantekoa ettei tuollaista voida korjata.
Comment
-
Eräs teki kerran niin, että koeajaessaan liikennekäytöstä poistettua varasi katsastuskonttorille ajan, mikäli poliisi olisi pysäyttänyt olisi kertonut menevänsä leimalle. Ei pysäyttänyt ja säästö tuntui kuulemma taivaalliselta.
Comment
-
No juu jos sattuu olemaan auton varastointipaikan ja konttorin välillä. Nimittäin sain vakavat nuhtelut kun kerran poikkesin ruokakauppaan katsastaessani yhtä liikennekäytöstä poistettua autoa. Sivulenkki reitiltä oli noin 100 metriä, enemmän taisi olla kyse siitä että asioikseni olin pysähtynyt käymään kaupassa samalla reissulla. Se konttorille ajo kun ei saa sisältää mitään koeajoja tai muutakaan ekstraa.
Jos taas on matkalla täysin päinvastaiseen suuntaan tai ajelee kylällä pillurallia niin ei ehkä selviä ihan puhumalla.
Comment
-
Ja miten mahtavat suhtautua jos ei ole katsastus ajankohtainen? Tuskin saa edes aikaa varattua ainakaan oikealla rekisterinumerolla. Muutoskatsastus tms ei varmaan riitä? Mitenköhän jos maksaa vaikka koko vuoden vaikka auto olisi myyty? Rokottavatkohan palautuksistakin kympin?
Comment
-
Työpaikan autolla ajo. Pikku juttuja mutta ehkä oikea osasto :D Millonkohan ihmiset oppis käyttämään automaatti-ilmastointeja eikä aina olis joku +30 astetta taulussa, kun edellisellä kuskilla on 5km ajon aikana ollut kylmä. Peilit, aina käännetty niin että meinaa etuovien kahvat näkyä. Taakse ei nää mitää, autokoulussako oikeasti opetetaan niin? Halvalla kun on hankittu, niin mittaristohan ei varota, että pesurin neste on loppu, no tottakai se on loppunut edellisellä.. Sellanenkin pikkujuttu että ilmeisesti kytkinpolkimen kytkin on rikki ja ei vapauta vakionopeuden säädintä. Hieno tunne siirtyä motarilta pois ja vaihtaa pienemmälle. Tai sitten tämä on merssujen ominaisuus. Radiokaan ei tietenkään kuulu kunnolla. Paitsi rock ja nova.
Comment
-
-
Siitäkin voi olla montaa mieltä, mutta kaikkia se ei tietenkään miellytä ja tuntuu oudolta jos ei ole moiseen tottunut. Useamman B8:n omistaneena se on jo ns. Oletus, että vakkari pudotetaan pois viiksestä eikä polkimilla.
Comment
-
Noissa ajoasennoissa vaikuttaa yllättävän paljon ihmisten eri mittasuhteet ja mielihalut. Töissä siirrän nyt keskimäärin 30-40 autoa työvuoron aikana, sitä ajoasentojen kirjoa ei sanoin voi kuvailla...
Tuo toimenkuvan muutos töissä ottaa kieltämättä päähän, alunperin palkattiin tekemään ihan jotain muuta mutta kun ei osaa sanoa ei ja kukaan muukaan ei tuota ala tekemään...
Comment
-
Töistä ja muiden ihmisten ajoasennoista muuten.
Useimmissa pakettiautoissa on nykyään erillinen laajakulmaosa varsinaisen sivupeilin lisäksi. Ainakaan MB Sprinterissä se ei säädy sähköisesti, vaan se pitää justeerata käsin. Aina tiettyjen kollegojen jälkeen ko. pikkupeilit pitää säätää uudestaan, koska niistä näkee vain auton takapyörät.
Tuossa taannoin sain yhden säätäjän rysän päältä kiinni ja tiedustelin melko painokkaasti, mitä hän pikkupeileistä oikein aikoo katsella ja mihin hän ne kuvittelee tarkoitetun. Osoittautui, ettei juniorilla ollut oikein hajuakaan peilien käytöstä ja niiden suuntauksesta ylipäätään. Tee nyt sitten tällaisten kanssa töitä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viestiMillonkohan ihmiset oppis käyttämään automaatti-ilmastointeja eikä aina olis joku +30 astetta taulussa, kun edellisellä kuskilla on 5km ajon aikana ollut kylmä.
Pitäisköhän ihan piruuttaan ruveta laittamaan säädöt kohdalleen :D
Comment
Comment