Nokia ostaa Comptelin. Harmittaa kuin pientä oravaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Vein tuossa vajaa 3kk sitten vanteet puhallukseen ja maalaukseen. Tänään sitten soitin, kun viimeksi lupaili että olisivat valmiit noin kahden viikon kuluttua. Puhelin lopputuloksena kävi ilmi, että yksi vanne puhallettu 3/4 eli edes kokonaan. Vähän aikaa haukoin happea, ja totesin että haen tänään pois. Kyllä vetää taas sanottomaksi Jakun toiminta.. :D
Comment
-
-
Puhelin lopputuloksena kävi ilmi, että yksi vanne puhallettu 3/4 eli edes kokonaan
Comment
-
Tilasin tuossa 1,5kk sitten pesuhallin toimistotilaan FK Automotive:n Saksan verkkokaupasta kuppipenkkitoimistotuolin mallia Pro Sport ja punainen väriltään. FK:n nettikauppahan on tunnettu veikeästä ale-hinnoittelupolitiikastaan. Siinä sitten naputtelin punaisen tuolin ostoskoriin, makselin pois kuljeksimasta ja jäin odottamaan.
Paketti saapuu osa 1:
Parin viikon odottelun jälkeen intopinkeänä survoin puolitoistametrisen ja 18 kg painavan möhkälelaatikon A3sen peräloosterista sisään ja kurvailin hallille. Jo ennestään rikkinäisen ja lähes puoleksi avatun laatikon avattua havahduin välittömästi penkin väriin.. SININEN! No siinä ei auttanut jeesus eikä perkele. Tuuppasin meiliä FK:lle virheellisestä tavarasta ja jäin odottelemaan vastausta.
Saapui ensimmäinen vastausviesti, jossa pyydettiin toimittamaan valokuva saapuneesta tuolista todisteeksi. Ajelin hallille ja nappasin ruudut pakkauksen sisällöstä, jonka jälkeen takaisin kotiin tietokoneen ääreen (halli on tuore, ei ollut vielä nettiä saatikka konetta). Tästä alkoi edestakainen sähköpostiviestipallottelu. Aina kun laitoin useamman kysymyksen menemään, sain vastauksia vain yhteen ja vaikka sähköpostiviestittelyä käytiin aikavälillä 8-18, sain korkeintaan yhden viestin FK:lta päivässä.
Tässä ote käydystä keskustelusta (jokainen lause vastaa yhtä viestiä):
M: Tässä pyytämänne valokuvat. Olisin mielelläni valmis vaihtamaan tilalle punaisen tuolin. Kuinka palautan nykyisen tuolin? Täytänkö jossain reklamaatiolomakkeen?
FK: Valitettavasti vain palautus onnistuu. Punaista tuolia ei enää valmisteta.
M: Miksi punaista tuolia on myynnissä netissä, jos sitä ei saa ja sinistä tuolia ei taas lainkaan nettikaupassa vaikka sitä saa? Mikäli punaista tuolia ei löydy, voin ottaa tilalle mustan saman mallisen (Pro Sport).
FK: Netissä oli väärä kuva. Musta on kalliimpi. Vaihto onnistuu vain saman hintaiseen tuotteeseen.
M: Voinko vaihtaa tuolin, jos maksan erotuksen 10,40€ vaikkakin te olette minulle myyneet virheellisellä tiedolla vääränvärisen tuolin? Miten palautan vanhan tuolin?
FK: Tämä OK. Lähetämme sinulle palautuslomakkeen. Sillä välin maksa uuden tuolin erotus tilillemme. Lähetämme tämän jälkeen uuden tuolin. Tätä toista mallia on saatavilla myös punaisena. (TÄSSÄ KOHTAA HÄMMENNYIN. Alunperin tilaamani punainen tuolihan oli mallia Pro Sport, kuten väärä sininenkin tuote oli. Korvaavana tuotteena tarjottiin KALLIIMPAA mustaa Pro Sportia ja nyt yhtäkkiä sitä olisikin saatavilla punaisena? En jaksanut hämmentää enempää ja tyydyin mustaan.)
M: Lähetättekö lomakkeen minulle sähköpostitse vai kamelipostilla? Mille tilille maksan erotuksen? Verkkosivuillanne ei näy maksutietoja ja edellisen tuolin maksoin automaattisen PayPal-vahvistuksen välityksellä.
FK: Hyvä herra, tässä maksutiedot. Tilinumero IBAN-muodossa ja summa.
Tällä välin sain DHL:ltä sähköpostin jossa tämä RETURN LABEL oli. Tämä minun täytyi tulostaa ja liimata pakettiin, jonka sitten kiikutin postiin.
M: Olen nyt maksanut erotuksen ja toimittanut vanhan tuolin return labelin kanssa postiin.
FK: Kunhan maksu näkyy tilillä ja vanha tuoli on täällä, lähetämme uuden tilalle.
En tiennyt itkeäkö vai nauraa. Edellisen tuolin tänne saapumisessa meni yli viikko, nyt heillä ei ole luottoa sen vertaa lähettää minulle toista tuolia samaan aikaan, vaan joudun odottamaan, että Itella hoitaa väärän tuolin Saksaan.Itsekin kaupan alan "ammattilaisena" tiedän, että FK olisi voinut hoitaa tämän asian yhdellä viestillä, joka olisi pitänyt kutakuinkin näyttää esimerkiksi tältä:
Hyvä asiakas, valitettavasti verkkosivuillamme on ollut häiriö ja tuotetiedot eivät ole pitäneet paikkaansa. Pahoittelut tästä koituunesta mielipahasta. Tilaamaasi tuotetta ei enää valitettavasti valmisteta punaisena ja siitä on saatavilla sinisen lisäksi vain musta ja keltainen vaihtoehto.
Tarjoamme sinulle seuraavat vaihtoehdot:
- Voit palauttaa tuotteen ja saat täyden hyvityksen.
- Voit vaihtaa tuotteen saman hintaluokan tuotteeseen.
- Voit vaihtaa tuotteen kalliimpaan maksamalla erotuksen (Saat tilitiedot ja erotuslaskun erillisellä viestillä.)
- Voit pitää nykyisen tuotteen ja maksamme osahyvityksen.
Palautukset tapahtuvat ennakkoon maksetulla lomakkeella, jonka näin valitessasi DHL sinulle sähköpostitse toimittaa.
Paketti saapuu osa 2:
Uusi paketti sitten parin viikon pyörittelyiden jälkeen saapui. Roudasin oudosti kevyemmältä tuntuvan paketin autooni Postin pihassa ja lähdin ajamaan hallille. Hallilla avasin jälleen hieman jo kertaalleen avatun näköisen laatikon ja purin sisällön toimiston lattialle. Siinä sitten etsin kasausohjetta, ei löyty. Noh ajattelin, että ei tässä ohjeita tarvita ja ryhdyin kasaustoimenpiteisiin kunnes.. HUOMAAN ETTÄ TÄSTÄ PUUTTUU OSIA!
Paketista puuttui jonkin sortin liitoskappale, joka ensin pultattiin kuppipenkkiin, johon sitten pultattiin korkeudensäätömekanismi.
Hetken siinä vedin henkeä ja ajattelin, että onneksi tuo osa ei ole vaikea itse toteuttaa, mutta koitetaanpa vielä kerran miten FK:n reklamaatioprosessi tällä kertaa toimii.
M: Ette usko mikä minua tänään odotti kun avasin uuden tuolin laatikon. Sieltä puuttui osia. Liitteenä valokuva jossa havainnollistan osien sopimattomuuden ja että välistä selvästi puuttuu jonkinlainen metallinen välilevy tai lattaraudat. Korkeudensäätömekanismia ei pysty kiinnittämään istuimen pohjaan suoraan, sillä pohja on vaahtomuovia.
Katselin myös Suomen Postin rekisteröimiä pakettien painoja. Palauttamani sininen tuoli painoi 18,5 kg ja nyt tullut tuoli 13,5 kg. Eli jossain tuolla matkan varrella lienee 5 kg rautaa?
Paketti oli jälleen avattu ja vedetty pannoilla uudelleen kiinni. Lähettäisittekö ystävällisesti minulle nuo puuttuvat osat, sillä on teidän velvollisuutenne lähettää minulle kokonainen tuote, vaikka osia olisikin hukkunut logistisista syistä. Kiitos!
FK: Hyvä herra, pakkauksestanne ei puutu mitään. Korkeudensäätömekanismi kiinnitetään suoraan istuimen pohjaan. Tässä linkki youtubeen asennusvideoon... (Muuten hyvä veto, mutta video oli johonkin aivan muun valmistajan tuoliin ja siinä ei ollut kyseessä auton istuin vaan sen kaltaiseksi tehty normaali istuin. Tuossa videossa istuinosan pohja oli vaneria jossa oli valmiit reiät, johon korkeudensäätömekanismi kiinnitettiin.)
M: Hei, lähettämässänne linkissä oleva tuoli on erilainen. Siinä on kova pohja johon pulttaus onnistuu. Minun tuolini pohja on vaahtomuovia ja kiinnityspisteet sijaitsevat penkin rungon reunoilla, joihin korkeudensäätömekanismin kiinnityspisteet taas eivät yllä. Välistä puuttuu selvästi jotain, sillä pakkauksessa on sopivasti 4 ylimääräistä pulttia ja prikkaakin. Liitin viestiin myös kuvan josta näette että pohja on vaahtomuovia ja siihen kiinnittäminen suoraa ei liene järin pysyvä ratkaisu.
Uskon, että toimistossanne tai varastossanne on toinen vastaava tuoli. Tarkistakaa itse.
Ja kuinka selitätte tuon painoeron pakkauksissa ja sen että paketti oli jälleen puoliksi avattu kun se minulle saapui?
FK: Valitettavasti meillä ei enää ole noita tuoleja. Olemme ohjanneet ottamanne kuvat alihankkijallemme. Jäämme odottamaan vastausta.
Tästä alkoi sitten totaalinen radiohiljaisuus, jota on kestänyt nyt kaksi päivää. Aloin jo työstämään noita rautoja itse jotta tuolin saa käyttöön, mutta tässä aikani kuluksi kyllä mielelläni seuraan tätä sähköpostien vaihtelua puolin ja toisin.
Summa summarum: #fuckFKAutomotive
Comment
-
Iloista että varmistui opiskelupaikka. Ottaa päähän että tämä tarkoittaa 116km matkaa joka arkipäivälle eikä edes minun asennevammalla pysty perustelemaan bensakasilla tuon matkan ajamista. Se on nöyränä katottava joku pahalta haiseva koliseva maamoottori :(
Samasta syystä myyntipuolella oleva B5 bensaquattro lähtee nyt poistohinnalla. Sekin ottaa päähän mutta pakko realisoida akuutisti jotain omaisuutta, tässä ei ole kuin viikko aikaa laittaa joku matkavankkuri.
Comment
-
Flunssa, ilmeisesti leikkausta vaativa luupiikki sormessa ja samalla kait korjattaisi jänteen kiinnityskohtaa muutenkin ja myynnissä oleva Skoda ei kiinnosta ketään. Ei tuu ees niitä "haen tonnilla pois tänään" -tarjouksia. Ainiin, eikä ole rahaakaan. Tänään sekin ottaa päähän, yleensä ei.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja retulainen Näytä viestiTai sitten ei puhaltaja/maalaaja kehtaa myöntää että maali ei lähde puhaltamalla irti. Mulle kävi noin ja maalari aina välillä soitteli että mitäs nyt tehdään kun alkaa konstit loppumaan, ne se sitten löysi jostain jotain myrkkyä jossa vanne lepäili aina yön ylitse niin maal ilähti sitten kuumavesipesurilla ihan helposti irti. Hintakin oli juuri se mitä aluksi sovittiin, toimitus aika vaan "vähän" venähti.
Pitää nyt kattoa mitä tuolle vannesarjalle tekee,tällä hetkellä omissa silmissä lähes tulkoon arvoton, kun yksi puhallettu ja loput kolme tehdasmaaleissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sudee Näytä viestiMaalit lähtee kyllä irti, mutta taisi suuremmat projektit viedä tällä kertaa voiton ja kiinnostuksen. Ihan ihme selityksiä oli loppuajasta tuolla kaverilla, että ei oikein tainnut enää itsekkään tietää mitä puhui. :D
Pitää nyt kattoa mitä tuolle vannesarjalle tekee,tällä hetkellä omissa silmissä lähes tulkoon arvoton, kun yksi puhallettu ja loput kolme tehdasmaaleissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juice|| Näytä viestiTilasin tuossa 1,5kk sitten pesuhallin toimistotilaan FK Automotive:n Saksan verkkokaupasta kuppipenkkitoimistotuolin mallia Pro Sport ja punainen väriltään. FK:n nettikauppahan on tunnettu veikeästä ale-hinnoittelupolitiikastaan. Siinä sitten naputtelin punaisen tuolin ostoskoriin, makselin pois kuljeksimasta ja jäin odottamaan.
..........
Summa summarum: #fuckFKAutomotiveViimeksi muokannut LauriJT; 11.2.2017, 09:59.
Comment
-
Postnord. Ei ole kuljettaja ajanut postilaatikkoa pitemmälle vaan jättänyt ilmoituksen laatikkoon ettei voitu toimittaa. Asiakaspalveluun soitto poiki sen, että palvelija löi minulle luurin korvaan
Mun kanssa eivät tosin kyllä olleet mitään sopineet, joten soitin asiakaspalveluun ja kerroin, että mitään yhteydenottoa ei kyllä ole tullut. Asiakaspalvelija oli kyllä niin elämäänsä kyllästyneen kuuloinen kun vaan olla voi ja kiven kovaa väitti, että kyllä on oltu yhteydessä joko puhelimitse tai sähköpostilla. Ei mennyt sitten millään jakeluun, että ei tasan varmasti ole tullut yhtään puhelua, tekstiviestiä tai sähköpostia mulle. No sain sitten sovittua toimituksen maanantaiksi, katsotaan onnistuvatko kiikuttamaan paketin sillon mulle.
Comment
-
Minä taas olen viimeisen parin kuukauden aikana saanut joltain tavarantoimittajalta keskimäärin yhden puhelun viikossa saapuvasta tavarasta, tosin en mitään ole tilannut enkä asu edes osoitteessa mihin paketin toimitusta kysellään. Jollain on siis ilmeisesti lipsahtanut tilaukseen väärä numero, tämä omani kun on ollut käytössäni yhtä kauan kun olen omistanut kännykän eli kohta 20v.
Comment
-
Nyt ottaa päähän!!!
Postnord on tosiaan täysin perseestä. Asumme omakotitalossa ja kadun varressa on tietysti meidän postilaatikko ihan hyvin merkittynä. Silti Postnordin kuriiri jostain ihmeen syystä oli jättänyt saapumisilmoituksen meidän takapihan kuistille. Töistä palatessa katselin, että mitäs roskaa se tuuli on juuri työntämässä kuistin alle... En edes tiennyt pakettini tulevan Postnordilla, joten siinä sitä olisi ollut hyvä ryhtyä selvittelemään saapumatonta pakettia, jos ainoa tieto olisi ehtinyt mennä kuistin alle. Avauduin asiasta asiakaspalveluun, mutta ei tuntunut kiinnostavan siellä päässä laisinkaan.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiMiksi selailen blocketissa jotain S4 B6:ia?
Comment
-
Horch: sama vaiva....
Sekin ottaa päähän kun töissä räjähti eilen. Yks työtoveri sairaalassa. Alakerran ikkunat pihalla karmeineen useammankymmenen metrin matkalta. No onneks ei taaskaan kuollu ketään.
Seinät pullistu ensitietojen mukaan, saa nähdä kestääkö vanha rakennus kasassa.
Comment
Comment