Alkuperäinen kirjoittaja helmut
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Muistaakseni tuo varmuusvähennys koski vain linnunpönttöjä, mutta kerrankos minä olen väärässä ollut. Voin muistaessani kysäistä tuota yhdeltä tutulta komisariolta, jonka saatan tänään saunalla nähdä.
Minä soisin poliisille liikkumavaraa (tuosta on jostain kaukaa omakohtaista kokemusta, olisiko lkäytäntö muuttunut) arvioida rikkeen vakavuutta. Tyhjällä (no sitä mittamiestä lukuunottamatta) moottoritiellä parinkympin ylityksestä voisi selvitä huomautuksella, mutta kympin ylitys keskusta-alueella runsaan liikenteen seassa ei tarvitse sääliä.
Comment
-
Kyllä tuo kolmen vähennys koskee tutkalla mitattuja(kin). Nimimerkillä Transportterin takaloosterissa asiaan tutustunut.
Comment
-
Ei kait sitä poliisiautoa voinut huomata kun se oli peltosuoran päässä olevan mutkan takana ja poliisi tutkaamassa keskellä peltoa semmosen sähköpöntön takana. No itse sakkoni maksan ja käytökseni oli varmasti erittäin kohteliasta vielä sakkojen saanin jälkeenkin .. Niin ja en hae täältä mitään sympatiaa,kunhan kerroin mielipiteeni asiasta.
Comment
-
Kompataan, lasketaan se -3km/h myös Stalkerilla mitatuista.
Viime kuussa sain sakot, mutta oli juuri taktinen nopeus. 123km/h mitattu :)
Meni 100€ rikesakolla, kilometri lisää nopeutta niin olisi päässyt päiväsakoille.
Siinä maijan asiakasosastolla katselin ne rajat läpi. Näidenhän pitäisi nykyään olla yhtenäiset koko maassa.
1-6 km/h ylitys -> kirjallinen huomautus
7-20 km/h ylitys alle 60km/h alueella -> 115€ rikesakko
7-20 km/h ylitys yli 60km/h alueella -> 100€ rikesakko
21km/h tai enemmän ylitys -> päiväsakkoa
Comment
-
Vitut minä siitä autosta, mutta se tukkii aika tehokkaasti myös kurkunpään. Joutui jo turvautumaan tyttären astmalääkkeisiin, ettei tule hiki hengittäessä..
Olen nillittänyt tuosta vasemman kaistan varaamisesta jo monesti, mutta nillitän taas. Tänään sai ensin mennessä ajaa (vaihteeksi) oikealta ohi, kun joku körötteli pakulla kilometri kaupalla vasuria, ja tullessa joku katsoi oikeudekseen tehdä saman tempun. Jälkimmäinen sillä erotuksella, että liikennettä oli jo sen verran, ettei ohittaminen tullut kuuloonkaan. Millään ei voinut käydä kahden rekkaletkan välissä oikealla kaistalla, vaan oli pakko jurnuttaa vasenta neula tasan satasessa. Todellista silloin siis 94 - 95 km/h.
Kaiken päälle Kotka - Hamina välillä muuttuvien nopeuksien taulut on olleet pimeänä jo hyvän aikaa. Tilalla roikkuu kiinteä satanen. Mitään järjellistä syytä tälle en keksi. Tien huono kunto ei saa olla syy, rekka jonoja ei ole ollut hetkeen. Tekisi mieli haukkua jotakuta laiskaksi, saamattomaksi, tai ammattitaidottomaksi, mutta kun en kaikkea (enää) tiedä, tyydyn murisemaan täällä. MUR.
Kiitos, helpotti.
Selvennökseksi, aamuinen ohitus tapahtui jo puoli kilsaa oikealla kaistalla ajon jälkeen, eli ei, en vaihtanut kaistaa ohitustarkoituksessa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viestiSaunalahden tekniseltä tuelta sain vastauksen, kun kysyin milloin aikovat korjata heikentyneen ADSL-linjan. Tuli aiemmin 5mb, nykyään vajaa 3mb sisään.
Vastaus oli lyhyt ja ytimekäs: Nopeus ei tuosta parane. Osoitteeseen suositellaan 2mb liittymää. Ottamalla yhteyttä myyntiin, saat sellaisen.
Mikä vitun vastaus tuollainen on! 24/1:sen myivät oikein miellään kyllä vielä vuosi sitten. Prkl! Palautan tunkin kohta Elisan verkkokeskukseen...
Mulla tulee tällä hetkellä netti kaapeli-tv:n kautta ja toimii 16-20 megasena. Puhelinpistokkeen kautta toimi vain 4-8 megasena.
Kuituverkkoa tänne on turha haaveilla oli Elisan aspan vastaus kun kyselin. Kaapeliverkon päivitystyöt kuulemma korvaavat kuituverkon tarpeen. Ja p....t sanon minä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiKaiken päälle Kotka - Hamina välillä muuttuvien nopeuksien taulut on olleet pimeänä jo hyvän aikaa. Tilalla roikkuu kiinteä satanen. Mitään järjellistä syytä tälle en keksi. Tien huono kunto ei saa olla syy, rekka jonoja ei ole ollut hetkeen. Tekisi mieli haukkua jotakuta laiskaksi, saamattomaksi, tai ammattitaidottomaksi, mutta kun en kaikkea (enää) tiedä, tyydyn murisemaan täällä. MUR.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Terppo Näytä viestiJees. Taitaa olla peräti toinen postaukseni tälle foorumille, mutta nyt kyllä ottaa päähän!
Eli tuli tänään tuossa ajeltua Savonlinnasta Juvalle hakemaan kaverilta uusia midejä, kun apparin puolelta entisestä halkesi magneetti?!?!?. Noh eihän siinä mitä, midit laitettiin paikalleen ja oikein hienosti soi Ground Zeron Hydrogen sarjan 6,5" midit. Päätettiin siinä sitten lähteä kaverin mökille saunomaan illan päätteeksi. Kaveri kertoi siinä ennen lähtöä, että "joo on vähän möykkyistä tietä, mut eihän toi sun Audi niin matala ole".
Eihän se kamalan matala olekkaan (7cm apurungosta maahan), mutta eikös siinä tiellä ollutkin juuri sopiva monttu heti kurvin jälkeen, missä saa öljypohjan hajoitettua. Kattelin siinä sit heti montun jälkeen, että joo vana jää perässä tiehen. Ei muuta kun auto tien sivuun kattelemaan vaurioita. Selvä öljypropun kokoinen reikä keskellä öljypohjaa.
Sen jälkeen ei muuta kun soittoa kavereilla, että saadaan auto trailerille ja takaisin omalle pajalle Savonlinnaan. Trailerille autoa ottaessa tulikin sitte heti ongelmia rengastuksen kanssa (edessä 225/40r18 vanne 8" ja takana sama, mutta 9" vanne. Ei muuta kun taas kavereille soittoa, että viittiskö tuoda talvirenkaita, että mahtuisi auto trailerille jne...
Auto sitten saatiin viimein kyytiin, mutta kyllä siinä sitten puhkesikin yksi kaverin nastarengas (onneksi ei ollut kovin uusi), kun tyrkättiin vauhdilla auto kyytiin ja rengas otti laitoinhin kiinni.
Mutta nyt ollaan vihdoin kotona, ja auto pajalla. Huomenna sitten öljypohjaa tigillä parsimaan.
Johan noilla öljyillä olikin 10tkm ajettu :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Otto.Noista Kotkan ja Haminan välisen motarin "muuttuvista" nopeusrajoitusmerkeistä oli juttua pari viikkoa sitten KySassa. On kuulemma järjestelmä siinä kunnossa, että toimivuus on vähän mitä sattuu. Yrittävät kuulemma saada hommaa toimimaan, mutta pysyväislaatuinen toimivuus vaatisi järjestelmän vaihtamista - arvaa onko siihen rahoitusta?
Ei mun sitä järjestelmää oikeestaan ikävä ole. Se 120-rajoitus saisi olla vaikka ympäri vuoden.. =]
Comment
-
Rekkarivalojen kuvut auki ja kiinni laittaessa kuulu knaps ja toisesta katkes klipsi. Marmori vois ruveta myymään noita tukkupakkauksessa kun joka kerta avatessa vähintään toinen knapsahtaa katki. 50e 10kpl ois aika sopiva tukkupakkaus. Nyt joutuu taas sen jonku 17e tjsp ihan turhaan maksamaan.
Comment
-
Olipa taas pysäköinnin mallisuoritus: Jätin auton kaupan pihalla vähän kauemmas vapaille vesille. Samassa rivissä ei ollut yhtään autoa ennen minua. No eiköhän ollut kaupasta tullessa ooppeli ajettu auton oikealle puolelle ihan iholle kiinni (vaikka samassa rivissä ei edelleenkää ollut muita autoja).
Jäin siihen sitten odottelemaan pojan kanssa ja pakkaamaan ostoksia autoon (kun takaovea ei saanut auki pojan istuimen kohdalta.)
Hetken kuluttua kaupasta tulee rouva kahden lapsen kanssa ja hissun kissun laittaa kamat ja muksut autoon ja jää syömään jäätelöä kuskin paikalle. Minä siinä poika sylissä seison ja katson, että mitä ..ttua. Viimein tajusi rouva lähteä liikkeelle. Ei sillä että meillä olisi ollut kiire, mutta jotenkin ärsyttää kun ihmiset eivät millään tavalla huomioi toisia ihmisiä eikä kunnioita toisen ovipeltien suoruutta.
Comment
-
Jukalla ei vissiin ole lapsia. Ei tämä ei ole eikä ollut mikään elämää suurempi ongelma. Lapsen (meillä ei ole kakaraa) laittaminen turvaistuimeen on oleellisesti helpompaa istuimen puoleisesta ovesta ja kyllä olin juuri aikonut siirtää autoa kun huomasin perheen saapuvan autolle.
Se on ärsytyksen arvoinen asia, että toisia ihmisiä ei huomioida.
Comment
-
Mua kyllä vituttais siirrellä omaa autoa sen takia, kun joku piittaamaton kpää jättää autonsa liian lähelle.
Muutenkin on pinna täysin lopussa tuohon ajattelemattomuuteen ja piittaamattomuuteen. En siedä yhtään tahallista kusipäisyyttä enää liikenteessä ja olen taipuvainen laskemaan jokseenkin kaiken tahalliseksi. Otetaanpa esimerkiksi vilkuton kaistanvaihto. Moottoripyörällä ajaessani moinen pienimunatemppu tuntuu tapon yritykseltä, mutta mikä se hyöty siitä vilkuttomuudesta on sille kaistan vaihtajalle? Vaikeampi tilan saaminen?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja anotsook Näytä viestiOlipa taas pysäköinnin mallisuoritus: Jätin auton kaupan pihalla vähän kauemmas vapaille vesille. Samassa rivissä ei ollut yhtään autoa ennen minua. No eiköhän ollut kaupasta tullessa ooppeli ajettu auton oikealle puolelle ihan iholle kiinni (vaikka samassa rivissä ei edelleenkää ollut muita autoja).
Jäin siihen sitten odottelemaan pojan kanssa ja pakkaamaan ostoksia autoon (kun takaovea ei saanut auki pojan istuimen kohdalta.)
Hetken kuluttua kaupasta tulee rouva kahden lapsen kanssa ja hissun kissun laittaa kamat ja muksut autoon ja jää syömään jäätelöä kuskin paikalle. Minä siinä poika sylissä seison ja katson, että mitä ..ttua. Viimein tajusi rouva lähteä liikkeelle. Ei sillä että meillä olisi ollut kiire, mutta jotenkin ärsyttää kun ihmiset eivät millään tavalla huomioi toisia ihmisiä eikä kunnioita toisen ovipeltien suoruutta.
Comment
-
Tuosta kylkeen kiinni parkkeeraamisesta tuli mieleen oven eteen parkkeeraajat.
Eilen kaupan oven edessä oli heinähatun paku kivetyksen päällä parkissa, vaikka oikeakin parkkiruutu olisi ollut ihan vieressä vapaana.
Lisäksi kaupan pihassa oli toistakymmentä vapaata ruutua, mutta siihen oven eteen oli pitänyt tällätä auto ja jokainen kauppaan menijä, sekä tulija joutui sitä kiertelemään.
Comment
-
Kun ei tiedä pitäisikö olla järkevä ja pitää hyvin rakennettu/vireistetty äsSä vai vaihtaa är äs neloseen.. Niin houkuttelee tuo korimalli (B7)! Argh!!
Ei sun nyt sitä kannata heti vaihtaa. Koita nyt ees 1vuosi ajaa.
Toivottavasti et haaveile b5 rs4. Ei semmoseen ainakaan kannatava vaihtaa sun tilanteessa.
Comment
Comment